Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Projektleder til udarbejdelse af vandløbsregulativer

Aalborg Kommune har netop besluttet, at der skal sættes fart på revisionen af kommunens vandløbsregulativer. Vi søger derfor en dygtig kollega til vores vandløbsteam.

Vandløbsteamet tager sig af opgaver inden for administration og sagsbehandling efter bl.a. vandløbsloven, dambrugsbekendtgørelsen og kystbeskyttelsesloven, tilsyn med vandløb og dambrug samt planlægning og gennemførelse af vandplanprojekter, lavbund- og vådområdeprojekter og klimatilpasningsprojekter.

Vandløbsteamet består pt. af 14 personer, og er en del af funktionen VandMiljø, der består af omkring 50 medarbejdere fordelt på i alt 5 teams.
 
Jobbet
En af hovedopgaverne bliver at være projektleder på opgaven med at revidere Aalborg Kommunes cirka 300 vandløbsregulativer, men du vil også kunne blive inddraget i mange andre arbejdsopgaver indenfor vandløbsområdet.

Dine opgaver vil primært omfatte rekvirering af opmålinger, konkret udarbejdelse af regulativer, lodsejerkontakt - herunder planlægning og afholdelse af borgermøder, behandling af indsigelser mv. Vi søger således en profil med et bredt kendskab til vandområdet og en særlig interesse for udarbejdelse af vandløbsregulativer, opmåling og sagsbehandling i henhold til vandløbsloven.

Opgaven med revisionen af regulativerne for de offentlige vandløb, er først for alvor påbegyndt i indeværende år, så du vil få mulighed for at sætte stort præg på både proces og metode for de nye regulativer. Du vil få et tæt samarbejde med det øvrige vandløbsteam, idet arbejdet med regulativrevisionen vil foregå i arbejdsgrupper for de enkelte vandløbssystemer, med deltagelse af kollegaer med kompetencer inden for vandløbstilsyn, hydrauliske vurderinger, miljøvurderinger mv.

Vi ønsker at arbejde både helhedsorienteret og tværfagligt i forbindelse med udarbejdelsen af de nye regulativer, så du vil få mange naturlige snitflader med kommunens øvrige forvaltninger, lodsejere, interesseorganisationer mv. Det er derfor vigtigt, at du trives med en stor ekstern og intern kontaktflade og at du i arbejdet medvirker til at sikre en åben, god og konstruktiv dialog.


De primære opgaver vil være:

  • Udarbejdelse af vandløbsregulativer
  • Rekvirering af og eventuelt selv bistå med vandløbsopmåling
  • Lodsejerkontakt og dialog med bredejere og interessenter
  • Sagsbehandling efter vandløbsloven.

Vi søger personer, der har følgende faglige kvalifikationer:
  • Miljømedarbejder med miljøteknisk baggrund, som f.eks. ingeniør, landinspektør, geolog eller biolog
  • Bredt kendskab til vandmiljøområdet
  • Grundlæggende forståelse og erfaring med udarbejdelse af vandløbsregulativer
  • Kendskab til opmåling af vandløb
  • Kendskab til VASP/DVR, vandløbsmodellering m.v.
  • Erfaring med vandløbsvedligeholdelse
  • Erfaring med myndighedsopgaver og sagsbehandling efter vandløbslovgivningen og miljøvurderinger
  • Erfaring og lyst til kontakt og dialog med lodsejere og interessenter
Derudover vægter vi højt, at du
  • Har interesse for vandløb, hydraulik, natur og miljø
  • Har lyst og flair for kontakt til borgere, interessenter og myndigheder
  • Arbejder systematisk, struktureret og ansvarsbevidst
  • Besidder engagement, initiativ og overblik
  • Er handlings- og resultatorienteret – og kan få noget fra hånden
  • Er positiv med et godt humør og vil bidrage aktivt til at skabe et sundt fagligt og socialt miljø i teamet og funktionen
  • Har gode danskkundskaber i både skrift og tale

Vi kan tilbyde
Et aktivt, spændende og udfordrende job i en organisation, hvor vi arbejder for at sikre effektiv løsning af opgaver. Samarbejdsformen og tonen på arbejdspladsen er uformel, og du vil have stor indflydelse på tilrettelæggelsen af eget arbejde. Vi arbejder i teams og lægger vægt på, at alle bidrager aktivt til at fastholde en attraktiv arbejdsplads med en høj kvalitet i opgaveløsningen.

Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling med en arbejdsuge på 37 timer.
Ansættelsen sker efter gældende overenskomst og efter forhandling med den pågældende faglige organisation inden for rammerne af lokal løndannelse.

Yderligere informationer
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 49 (foreløbigt planlagt til d. 2. december 2020).
 
Arbejdsstedet er Stigsborg Brygge 5, 9400 Nørresundby og du skal have kørekort til bil.
 
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Teamleder Johan Livbjerg Pedersen, tlf. 2520 2248.

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.
 





 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.