Projektleder til Ungevejen

– Forebyggende kommunalt tilbud for psykisk sårbare unge i Skanderborg Kommune

Vil du være med til at udvikle og udføre et nyt projekt for psykisk sårbare unge i Skanderborg Kommune - så er denne stilling måske noget for dig.

Projektet har til formål at udvikle et effektivt forebyggende tilbud for psykisk sårbare unge og deres forældre. Det forebyggende tilbud skal bidrage til, at flere psykisk sårbare unge fastholder tilknytning til skole, uddannelse og arbejde samt trives i familien og sociale relationer generelt. Derudover skal det forebyggende tilbud begrænse antallet af unge, der får behov for behandling i psykiatrien.

Målgruppen for projektet er psykisk sårbare unge i alderen 13-25 år samt forældre til de psykisk sårbare unge i aldersgruppen, der vurderes at kunne få gavn af et forebyggende tilbud. De unge i målgruppen forventes at udvise konkrete tegn på psykisk sårbarhed i projektperioden, f.eks. i form af stress, tristhed, søvnbesvær, lettere depressioner, spiseforstyrrelser, angst og lignende.

Det forebyggende tilbud indeholder; at de unge og deres forældre kan tilbydes samtaler i den åbne rådgivning - denne fungerer som indgang og første led i tilbuddet. Herefter kan de tilbydes 1-5 rådgivende samtaler, som har til formål at afdække karakteren af den unges og forældrenes udfordringer og støttebehov, samt aftale det videre forløb. Desuden vil der være gruppeforløb for de unge, netværksgrupper for forældrene og muligheden for behandlings- og samtaleforløb, der varetages af psykolog.

Det forventes, at du bruger omkring halvdelen af din tid på projektledelse og halvdelen på rådgiverfunktionen i den åbne rådgivning samt ansvaret for de gruppebaserede forløb, med større fokus på projektledelsesopgaven i starten af projektet, indtil antallet af unge og forældre i projektet stiger, hvorfor rådgivningen så kommer til at fylde mere. Der tilknyttes yderligere en medarbejder til projektet, med løbende øgning af timer, som antallet af unge og forældre øges.

Dine opgaver som projektleder vil bl.a. være

  • Udvikle, opstarte og implementere de forskellige elementer i projektet.
  • Ansvarlig for at koordinere arbejdet med rekruttering af de unge og deres forældre til tilbuddet.
  • Ansvarlig for at etablere et godt samarbejde med sundhedsvæsenet, tage kontakt til frivillige foreninger og tilbud til unge, så de har mulighed for at henvise de unge, de er i kontakt med til det forebyggende tilbud.
  • Projektleder og den overordnede ledelse i Ungecenteret varetager den koordinerende funktion i forhold til både eksterne og interne myndighedsfunktioner og tilbud til de unge.
  • Projektledelse understøttes af den kommunale administration i at varetage projektøkonomien, dataindsamling og andre administrative opgaver i projektet, men der vil forekomme opgaver af denne karakter.

Desuden er dine opgaver med de unge og forældrene
  • Tovholderfunktionen på netværksgrupperne for forældrene og gruppeforløb for de unge samt facilitering af disse.
  • Samtaler med de unge og forældrene både i den åbne rådgivning samt efterfølgende rådgivende samtaler. En del af de unges behov vil f.eks. være udfordringer med økonomi, bolig, uddannelse mv.
  • Ansvarlig for at sikre at, ved afslutning af forløbet, har den unge en plan for det videre forløb.
  • At følge op på de unge efter forløbet er afsluttet.

Ungecenter Skanderborg
Projektet integreres i den sammenhængende Kommunale Ungeindsats (KUI). Ansvaret for ungeindsatsen ligger i Ungecenteret, der ud over at have ansvaret for koordinering af den Kommunale Ungeindsats varetager myndighedsopgaven (både på beskæftigelses- og socialområdet) for de 18-29 årige på uddannelseshjælp (inkl. unge uden ydelse, der ønsker råd og vejledning) samt for de 15-17 årige, der kan have gavn af beskæftigelses- og uddannelsesrettede tilbud.

Vores fælles opgave i Ungecentret er, at unge hjælpes til et liv med uddannelse eller job og samtidig have stærke relationer i deres netværk og handlekompetencer til at agere. Vi er en del af en organisation, hvor der kan være mange professionelle i den unges liv. Vores samarbejde med andre aktører har en meget høj prioritet hos os, og vi ønsker, at der via dette kommer én fælles plan for den unge.

Vi har en forpligtelse til at bidrage til indfrielsen af de lovgivningssatte mål, beskæftigelsesplan, udviklingsaftalen og Skanderborg Kommunes værdier og vision.

Vi tror på, at de unge kan og vil, og at alle ønsker at være en del af et fællesskab. Vi møder de unge med nysgerrighed, forståelse og med forventninger. Tillid er en grundlæggende kerneværdi hos os, fordi vi tror på, at det er grundlaget for at skabe forandring sammen.

Vi søger en kollega som
  • evner at udvikle, opstarte og implementere de forskellige elementer i projektet.
  • er god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige faglige områder.
  • har lyst til at arbejde med målgruppen og udføre opsøgende arbejde.
  • det er en fordel, hvis du er uddannet socialrådgiver og/eller har erfaring indenfor projektledelse.
  • er robust og kan have travlt uden at miste overblikket,
  • har en god datadisciplin, en god skriftlighed og gode kommunikations- og formidlingsevner såvel skriftligt som mundtligt.
  • da arbejdet kan indeholde kørsel, er det en fordel hvis du har kørekort.

Vi tilbyder
  • løbende supervision med henblik på at sikre et fagligt relevant indhold i gruppeforløbet og, at de udførende medarbejdere klædes tilstrækkeligt fagligt på i forhold til at tilrettelægge og udføre indsatsen.
  • en fremsynet og målrettet organisation med masser af udviklingspotentiale.
  • gode engagerede kolleger med en positiv tilgang til arbejdet.
  • et spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed og mulighed for løbende sparring.
  • et arbejdsmiljø, der lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparring.
  • en god og respektfuld omgangstone og en dagligdag, hvor humor og godt humør spiller en stor rolle.

Løn og arbejdstid
Projektet løber til december 2022.

Arbejdstiden: 37 timer ugentligt.

Ansættelsesdato: 1. april 2020

Arbejdsstedets adresse: Skanderborg Kommune, Ungecenter, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg.

Lønnen
fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny løn.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Ungeenheden, Stine Würtz på telefon 87 94 76 11 eller mail: stine.wurtz@skanderborg.dk.

Ansøgningsfrist
Tirsdag den 18. februar.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket.

Samtaler afholdes
Onsdag den 26. februar.

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330167376Phoenix-c915613312020-01-29T00:00:00Projektleder til Ungevejen– Forebyggende kommunalt tilbud for psykisk sårbare unge i Skanderborg Kommune

Vil du være med til at udvikle og udføre et nyt projekt for psykisk sårbare unge i Skanderborg Kommune - så er denne stilling måske noget for dig.

Projektet har til formål at udvikle et effektivt forebyggende tilbud for psykisk sårbare unge og deres forældre. Det forebyggende tilbud skal bidrage til, at flere psykisk sårbare unge fastholder tilknytning til skole, uddannelse og arbejde samt trives i familien og sociale relationer generelt. Derudover skal det forebyggende tilbud begrænse antallet af unge, der får behov for behandling i psykiatrien.

Målgruppen for projektet er psykisk sårbare unge i alderen 13-25 år samt forældre til de psykisk sårbare unge i aldersgruppen, der vurderes at kunne få gavn af et forebyggende tilbud. De unge i målgruppen forventes at udvise konkrete tegn på psykisk sårbarhed i projektperioden, f.eks. i form af stress, tristhed, søvnbesvær, lettere depressioner, spiseforstyrrelser, angst og lignende.

Det forebyggende tilbud indeholder; at de unge og deres forældre kan tilbydes samtaler i den åbne rådgivning - denne fungerer som indgang og første led i tilbuddet. Herefter kan de tilbydes 1-5 rådgivende samtaler, som har til formål at afdække karakteren af den unges og forældrenes udfordringer og støttebehov, samt aftale det videre forløb. Desuden vil der være gruppeforløb for de unge, netværksgrupper for forældrene og muligheden for behandlings- og samtaleforløb, der varetages af psykolog.

Det forventes, at du bruger omkring halvdelen af din tid på projektledelse og halvdelen på rådgiverfunktionen i den åbne rådgivning samt ansvaret for de gruppebaserede forløb, med større fokus på projektledelsesopgaven i starten af projektet, indtil antallet af unge og forældre i projektet stiger, hvorfor rådgivningen så kommer til at fylde mere. Der tilknyttes yderligere en medarbejder til projektet, med løbende øgning af timer, som antallet af unge og forældre øges.

Dine opgaver som projektleder vil bl.a. være
  • Udvikle, opstarte og implementere de forskellige elementer i projektet.
  • Ansvarlig for at koordinere arbejdet med rekruttering af de unge og deres forældre til tilbuddet.
  • Ansvarlig for at etablere et godt samarbejde med sundhedsvæsenet, tage kontakt til frivillige foreninger og tilbud til unge, så de har mulighed for at henvise de unge, de er i kontakt med til det forebyggende tilbud.
  • Projektleder og den overordnede ledelse i Ungecenteret varetager den koordinerende funktion i forhold til både eksterne og interne myndighedsfunktioner og tilbud til de unge.
  • Projektledelse understøttes af den kommunale administration i at varetage projektøkonomien, dataindsamling og andre administrative opgaver i projektet, men der vil forekomme opgaver af denne karakter.

Desuden er dine opgaver med de unge og forældrene
  • Tovholderfunktionen på netværksgrupperne for forældrene og gruppeforløb for de unge samt facilitering af disse.
  • Samtaler med de unge og forældrene både i den åbne rådgivning samt efterfølgende rådgivende samtaler. En del af de unges behov vil f.eks. være udfordringer med økonomi, bolig, uddannelse mv.
  • Ansvarlig for at sikre at, ved afslutning af forløbet, har den unge en plan for det videre forløb.
  • At følge op på de unge efter forløbet er afsluttet.

Ungecenter Skanderborg
Projektet integreres i den sammenhængende Kommunale Ungeindsats (KUI). Ansvaret for ungeindsatsen ligger i Ungecenteret, der ud over at have ansvaret for koordinering af den Kommunale Ungeindsats varetager myndighedsopgaven (både på beskæftigelses- og socialområdet) for de 18-29 årige på uddannelseshjælp (inkl. unge uden ydelse, der ønsker råd og vejledning) samt for de 15-17 årige, der kan have gavn af beskæftigelses- og uddannelsesrettede tilbud.

Vores fælles opgave i Ungecentret er, at unge hjælpes til et liv med uddannelse eller job og samtidig have stærke relationer i deres netværk og handlekompetencer til at agere. Vi er en del af en organisation, hvor der kan være mange professionelle i den unges liv. Vores samarbejde med andre aktører har en meget høj prioritet hos os, og vi ønsker, at der via dette kommer én fælles plan for den unge.

Vi har en forpligtelse til at bidrage til indfrielsen af de lovgivningssatte mål, beskæftigelsesplan, udviklingsaftalen og Skanderborg Kommunes værdier og vision.

Vi tror på, at de unge kan og vil, og at alle ønsker at være en del af et fællesskab. Vi møder de unge med nysgerrighed, forståelse og med forventninger. Tillid er en grundlæggende kerneværdi hos os, fordi vi tror på, at det er grundlaget for at skabe forandring sammen.

Vi søger en kollega som
  • evner at udvikle, opstarte og implementere de forskellige elementer i projektet.
  • er god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige faglige områder.
  • har lyst til at arbejde med målgruppen og udføre opsøgende arbejde.
  • det er en fordel, hvis du er uddannet socialrådgiver og/eller har erfaring indenfor projektledelse.
  • er robust og kan have travlt uden at miste overblikket,
  • har en god datadisciplin, en god skriftlighed og gode kommunikations- og formidlingsevner såvel skriftligt som mundtligt.
  • da arbejdet kan indeholde kørsel, er det en fordel hvis du har kørekort.

Vi tilbyder
  • løbende supervision med henblik på at sikre et fagligt relevant indhold i gruppeforløbet og, at de udførende medarbejdere klædes tilstrækkeligt fagligt på i forhold til at tilrettelægge og udføre indsatsen.
  • en fremsynet og målrettet organisation med masser af udviklingspotentiale.
  • gode engagerede kolleger med en positiv tilgang til arbejdet.
  • et spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed og mulighed for løbende sparring.
  • et arbejdsmiljø, der lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparring.
  • en god og respektfuld omgangstone og en dagligdag, hvor humor og godt humør spiller en stor rolle.

Løn og arbejdstid
Projektet løber til december 2022.

Arbejdstiden: 37 timer ugentligt.

Ansættelsesdato: 1. april 2020

Arbejdsstedets adresse: Skanderborg Kommune, Ungecenter, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg.

Lønnen
fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny løn.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Ungeenheden, Stine Würtz på telefon 87 94 76 11 eller mail: stine.wurtz@skanderborg.dk.

Ansøgningsfrist
Tirsdag den 18. februar.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket.

Samtaler afholdes
Onsdag den 26. februar.

 

Forebyggende kommunalt tilbud for psykisk sårbare unge i Skanderborg Kommune Vil du være med til at udvikle og udføre et nyt projekt for psykisk sårbare unge i Skanderborg Kommune - så er denne stilling måske noget for dig.Projektet har til formål at udvikle et effektivt forebyggende tilbud for psykisk sårbare unge og deres forældre. Det forebyggende tilbud skal bidrage til, at flere psykisk sårbare unge fastholder tilknytning til skole, uddannelse og arbejde samt trives i familien og sociale relationer generelt. Derudover skal det forebyggende tilbud begrænse antallet af unge, der får behov for behandling i psykiatrien.Målgruppen for projektet er psykisk sårbare unge i alderen 13-25 år samt forældre til de psykisk sårbare unge i aldersgruppen, der vurderes at kunne få gavn af et forebyggende tilbud. De unge i målgruppen forventes at udvise konkrete tegn på psykisk sårbarhed i projektperioden, f.eks. i form af stress, tristhed, søvnbesvær, lettere depressioner, spiseforstyrrelser, angst og lignende.Det forebyggende tilbud indeholder at de unge og deres forældre kan tilbydes samtaler i den åbne rådgivning - denne fungerer som indgang og første led i tilbuddet. Herefter kan de tilbydes 1-5 rådgivende samtaler, som har til formål at afdække karakteren af den unges og forældrenes udfordringer og støttebehov, samt aftale det videre forløb. Desuden vil der være gruppeforløb for de unge, netværksgrupper for forældrene og muligheden for behandlings- og samtaleforløb, der varetages af psykolog.Det forventes, at du bruger omkring halvdelen af din tid på projektledelse og halvdelen på rådgiverfunktionen i den åbne rådgivning samt ansvaret for de gruppebaserede forløb, med større fokus på projektledelsesopgaven i starten af projektet, indtil antallet af unge og forældre i projektet stiger, hvorfor rådgivningen så kommer til at fylde mere. Der tilknyttes yderligere en medarbejder til projektet, med løbende øgning af timer, som antallet af unge og forældre øges.Dine opgaver som projektleder vil bl.a. væreUdvikle, opstarte og implementere de forskellige elementer i projektet.Ansvarlig for at koordinere arbejdet med rekruttering af de unge og deres forældre til tilbuddet.Ansvarlig for at etablere et godt samarbejde med sundhedsvæsenet, tage kontakt til frivillige foreninger og tilbud til unge, så de har mulighed for at henvise de unge, de er i kontakt med til det forebyggende tilbud.Projektleder og den overordnede ledelse i Ungecenteret varetager den koordinerende funktion i forhold til både eksterne og interne myndighedsfunktioner og tilbud til de unge.Projektledelse understøttes af den kommunale administration i at varetage projektøkonomien, dataindsamling og andre administrative opgaver i projektet, men der vil forekomme opgaver af denne karakter.Desuden er dine opgaver med de unge og forældreneTovholderfunktionen på netværksgrupperne for forældrene og gruppeforløb for de unge samt facilitering af disse.Samtaler med de unge og forældrene både i den åbne rådgivning samt efterfølgende rådgivende samtaler. En del af de unges behov vil f.eks. være udfordringer med økonomi, bolig, uddannelse mv.Ansvarlig for at sikre at, ved afslutning af forløbet, har den unge en plan for det videre forløb.At følge op på de unge efter forløbet er afsluttet.Ungecenter Skanderborg Projektet integreres i den sammenhængende Kommunale Ungeindsats (KUI). Ansvaret for ungeindsatsen ligger i Ungecenteret, der ud over at have ansvaret for koordinering af den Kommunale Ungeindsats varetager myndighedsopgaven (både på beskæftigelses- og socialområdet) for de 18-29 årige på uddannelseshjælp (inkl. unge uden ydelse, der ønsker råd og vejledning) samt for de 15-17 årige, der kan have gavn af beskæftigelses- og uddannelsesrettede tilbud.Vores fælles opgave i Ungecentret er, at unge hjælpes til et liv med uddannelse eller job og samtidig have stærke relationer i deres netværk og handlekompetencer til at agere. Vi er en del af en organisation, hvor der kan være mange professionelle i den unges liv. Vores samarbejde med andre aktører har en meget høj prioritet hos os, og vi ønsker, at der via dette kommer én fælles plan for den unge.Vi har en forpligtelse til at bidrage til indfrielsen af de lovgivningssatte mål, beskæftigelsesplan, udviklingsaftalen og Skanderborg Kommunes værdier og vision.Vi tror på, at de unge kan og vil, og at alle ønsker at være en del af et fællesskab. Vi møder de unge med nysgerrighed, forståelse og med forventninger. Tillid er en grundlæggende kerneværdi hos os, fordi vi tror på, at det er grundlaget for at skabe forandring sammen.Vi søger en kollega somevner at udvikle, opstarte og implementere de forskellige elementer i projektet.er god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige faglige områder.har lyst til at arbejde med målgruppen og udføre opsøgende arbejde.det er en fordel, hvis du er uddannet socialrådgiver og eller har erfaring indenfor projektledelse.er robust og kan have travlt uden at miste overblikket,har en god datadisciplin, en god skriftlighed og gode kommunikations- og formidlingsevner såvel skriftligt som mundtligt.da arbejdet kan indeholde kørsel, er det en fordel hvis du har kørekort.Vi tilbyderløbende supervision med henblik på at sikre et fagligt relevant indhold i gruppeforløbet og, at de udførende medarbejdere klædes tilstrækkeligt fagligt på i forhold til at tilrettelægge og udføre indsatsen.en fremsynet og målrettet organisation med masser af udviklingspotentiale.gode engagerede kolleger med en positiv tilgang til arbejdet.et spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed og mulighed for løbende sparring.et arbejdsmiljø, der lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparring.en god og respektfuld omgangstone og en dagligdag, hvor humor og godt humør spiller en stor rolle.Løn og arbejdstidProjektet løber til december 2022.Arbejdstiden: 37 timer ugentligt.Ansættelsesdato: 1. april 2020Arbejdsstedets adresse: Skanderborg Kommune, Ungecenter, Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg.Lønnenfastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny løn.Yderligere oplysningerHar du spørgsmål er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Ungeenheden, Stine Würtz på telefon 87 94 76 11 eller mail: stine.wurtz@skanderborg.dk.AnsøgningsfristTirsdag den 18. februar.Ansøgningen sendes elektronisk via linket.Samtaler afholdesOnsdag den 26. februar.11Jobnetc9156133100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-18T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1524&ERId=416300EuropaDanmarkJyllandØstjyllandOdder3701107Skanderborg Kommune11Skanderborg Fælled 18660Skanderborg87947000DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset10000894376JobNet5108469510846910029-01-2020000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c9156133https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=c9156133https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c9156133&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=c9156133&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/jobtitle/346013-230-1.jpgProjektleder til Ungevejen120011371Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed364049516Stinenoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330166150Forebyggende og opsøgende medarbejderRobot Skanderborg Kommune søger medarbejder til det opsøgende og forebyggende arbejde for borger over 65 år i Fagsekretariatet Ældre & Handicap.Vi søger en ny kollega, som kan indgå og bidrage i et tværfagligt samarbejde omkring de særligt socialt udsatte og ensomme borgere i Skanderborg Kommune.Formålet med indsatsen er en tidlig social- og sundhedsmæssig opsporing og opsøgende arbejde blandt udsatte ældre over 65 årbrobygning mellem udsatte ældre, kommunen, frivillige og sundhedsvæsenetrådgivning af borger i komplekse borgerforløbhjælpe den udsatte ældre (i en overgangsperiode) med praktisk hjælp og støtte, mens borgerforløb koordineres og anden hjælp etableresforebyggende hjemmebesøg til borgere i alderen 65 til 81 år, som er i særlig risiko for at få nedsat social, psykisk eller fysisk funktionsevne.Dine arbejdsområder vil være at hjælpe den ældrerådgivning og vejledningkoordinerende samarbejdet på forskellige niveauerformidlingborgerkontaktpårørendekontaktfaglig sparring til kollegaer både internt og eksterntsamarbejde med myndighed, andre fagsekretariater udfører i plejedistrikterne og på bosteder, læger, hospitaler med videread hoc-opgaverherudover skal du varetage et antal almindelige forebyggende besøg efter Servicelovens § 79 a.Dine opgaver løses i et tværfagligt samarbejde med øvrige kollegaer i Fagsekretariatet Ældre og Handicap.Løsning af opgaverne er forbundet med høj grad af ansvar og kompetence.Du har et stort råderum til selv at tilrettelægge dit arbejde.Dine kompetencererfaring med at arbejde med socialt udsatteorganisatorisk forståelsetålmodighedgode relationelle kompetencerforandringsparat.Vi ønsker stillingen besat fra den 1. april 2020.Stillingen er på 37 timer.Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Løn- og ansættelsesmæssige vilkår forhandles med pågældende forhandlingsberettigede organisation.Du skal såfremt du tilbydes ansættelse fremvise en straffeattest.Du skal have kørekort til bil.Yderligere oplysningerOplysninger om stillingen kan fås hos opsøgende medarbejder Kim Henriksen på tlf. 20 52 31 10 og på kim.henriksen@skanderborg.dk eller hosafdelingsleder Mikael Kunst på tlf. 23 80 11 97 og på mikael.kunst@skanderborg.dk AnsøgningsfristVi skal have modtaget din ansøgning den 17. februar 2020.Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 9.Skanderborg Kommune søger medarbejder til det opsøgende og forebyggende arbejde for borger over 65 år i Fagsekretariatet Ældre & Handicap.

Vi søger en ny kollega, som kan indgå og bidrage i et tværfagligt samarbejde omkring de særligt socialt udsatte og ensomme borgere i Skanderborg Kommune.

Formålet med indsatsen er
  • en tidlig social- og sundhedsmæssig opsporing og opsøgende arbejde blandt udsatte ældre over 65 år
  • brobygning mellem udsatte ældre, kommunen, frivillige og sundhedsvæsenet
  • rådgivning af borger i komplekse borgerforløb
  • hjælpe den udsatte ældre (i en overgangsperiode) med praktisk hjælp og støtte, mens borgerforløb koordineres og anden hjælp etableres
  • forebyggende hjemmebesøg til borgere i alderen 65 til 81 år, som er i særlig risiko for at få nedsat social, psykisk eller fysisk funktionsevne.

Dine arbejdsområder vil være
  • at hjælpe den ældre
  • rådgivning og vejledning
  • koordinerende samarbejdet på forskellige niveauer
  • formidling
  • borgerkontakt
  • pårørendekontakt
  • faglig sparring til kollegaer både internt og eksternt
  • samarbejde med myndighed, andre fagsekretariater udfører i plejedistrikterne og på bosteder, læger, hospitaler med videre
  • ad hoc-opgaver
  • herudover skal du varetage et antal almindelige forebyggende besøg efter Servicelovens § 79 a.

Dine opgaver løses i et tværfagligt samarbejde med øvrige kollegaer i Fagsekretariatet Ældre og Handicap.

Løsning af opgaverne er forbundet med høj grad af ansvar og kompetence.

Du har et stort råderum til selv at tilrettelægge dit arbejde.

Dine kompetencer
  • erfaring med at arbejde med socialt udsatte
  • organisatorisk forståelse
  • tålmodighed
  • gode relationelle kompetencer
  • forandringsparat.

Vi ønsker stillingen besat fra den 1. april 2020.

Stillingen er på 37 timer.

Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Løn- og ansættelsesmæssige vilkår forhandles med pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Du skal såfremt du tilbydes ansættelse fremvise en straffeattest.

Du skal have kørekort til bil.

Yderligere oplysninger
Oplysninger om stillingen kan fås hos opsøgende medarbejder Kim Henriksen på tlf. 20 52 31 10 og på kim.henriksen@skanderborg.dk eller hos
afdelingsleder Mikael Kunst på tlf. 23 80 11 97 og på mikael.kunst@skanderborg.dk

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning den 17. februar 2020.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 9.

 

Skanderborg KommuneSkanderborg2020-01-28T00:00:002020-02-17T00:00:00
330177492Socialrådgiver til SpecialrådgivningenRobot Socialrådgiver (barselsvikar) til Specialrådgivningen, Fagsekretariatet Børn og Unge i Skanderborg Kommune En af vores kolleger skal på barsel. Derfor har vi brug for en vikar for hende i vores Handicapteam. Stillingen er et barselsvikariat på 37 timer uge til besættelse hurtigst muligt. Om Specialrådgivningen Specialrådgivningen er en del af Fagsekretariatet Børn og Unge, der varetager opgaver relateret til hele området for de 0-8 årige og er én af tre afdelinger under Myndighedsområdet. Den primære målgruppe i Specialrådgivningen er børn og unge med en betydelig og varig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller indgribende kronisk eller langvarig lidelse. I Specialrådgivningen har vi fokus på netværksinddragelse, og alle medarbejdere er uddannede i Signs of Safety-metoden. Vi er optagede af kerneydelsen og et godt samspil mellem myndighed og foranstaltninger, samt øvrige samarbejdspartnere. Om stillingen Opgaverne i Specialrådgivningens handicapteam tager udgangspunkt i børnefamilier med særlig behov for støtte, som beskrevet i Servicelovens bestemmelser om børn og unge. Det omhandler bl.a.:Forvaltning af de handicapkompenserende ydelser jf. Servicelovens § 41 42, samt § 44, jf. 86 herunder behandling af ansøgninger og løbende opfølgninger på glatte sager Udarbejdelse af målgruppevurderinger iht. Servicelovens § 41Vurderinger af behov for særlig støtte, jf. Servicelovens § 50 i sager, hvor der foruden nedsat funktionsevne eller en indgribende kronisk lidelse ses sociale udfordringerDeltagelse i tværfagligt samarbejde - internt i kommunen, såvel som eksterntVi tilbyder:Et travlt og spændende job med stor bredde og variation i opgaverneEngagerede og kompetente kollegaerEn god og omsorgsfuld samarbejdskulturSupervisions- og refleksionsrumEn afdeling med konstant fokus på udvikling og nytænkning aktuelt Signs of SafetyDin kompetence- og personprofil Vi forventer, at du:Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og har erfaring i arbejdet med børn og unge på forvaltningsniveauHar særlig interesse for arbejdet med børn og unge med funktionsnedsættelser og deres familierKan lide at have travlt og ser en udfordring i konstant at udvikle dit arbejdeKan arbejde selvstændigt og har en naturlig systematik i løsningen af de administrative, såvel som borgerettede dele af sagsbehandlingenVægter høj faglighed og god forvaltningsskikKan samarbejde med familierne og netværket som aktiv og kreativ medspiller i problemløsningenHar kendskab til fagsystemet DUBUSkanderborg Kommune har stort fokus på inddragelse af borgerne i sagsbehandlingen og det forventes, at du har fokus på nært samarbejde, åbenhed og dialog i organisationen, så borgerne oplever sammenhæng og helhed i indsatsen. Der henvises i øvrigt til medarbejderprofilen i Skanderborg Kommune, som du kan finde ved at klikke her Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er et vikariat på 37 timer uge og er til besættelse hurtigst muligt. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om ny løn. Hvis du vil vide mere Nærmere oplysninger om stillingen kan gives ved henvendelse til Afdelingsleder i Specialrådgivningen Mette Thomsen på tlf. nr. 24 97 38 66. Ansøgning Din motiverede ansøgning, CV og relevante bilag skal være modtaget senest torsdag den 12. marts 2020 kl.23.59. Ansættelsessamtaler Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 23. marts 2020. Ansættelsesudvalget udvælger kandidater til samtale torsdag den 19. marts 2020. Om Fagsekretariatet Børn og Unge Fagsekretariatet Børn Unge beskæftiger sig med kommunens borgere mellem 0 og 18 år. Dette dækker over alt fra skoler, dagtilbud, PPR, og sundhedstjeneste til SSP og special- og socialrådgivning. Børn og Unges opgave er, at understøtte den enkelte families bestræbelse på at skabe det gode børneliv, hvor børn og unge trives og udvikles i trygge rammer. Dette sker alt sammen under den politiske vision, at alle børn har ret til et godt børneliv, hvor de har oplevelsen af glæde, tryghed, engagement, begejstring og robusthed i forhold til livets udfordringer.Socialrådgiver (barselsvikar) til Specialrådgivningen, Fagsekretariatet Børn og Unge i Skanderborg Kommune
En af vores kolleger skal på barsel. Derfor har vi brug for en vikar for hende i vores Handicapteam.
Stillingen er et barselsvikariat på 37 timer/uge til besættelse hurtigst muligt.

Om Specialrådgivningen
Specialrådgivningen er en del af Fagsekretariatet Børn og Unge, der varetager opgaver relateret til hele området for de 0-8 årige og er én af tre afdelinger under Myndighedsområdet. Den primære målgruppe i Specialrådgivningen er børn og unge med en betydelig og varig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller indgribende kronisk eller langvarig lidelse.
I Specialrådgivningen har vi fokus på netværksinddragelse, og alle medarbejdere er uddannede i Signs of Safety-metoden. Vi er optagede af kerneydelsen og et godt samspil mellem myndighed og foranstaltninger, samt øvrige samarbejdspartnere.

Om stillingen
Opgaverne i Specialrådgivningens handicapteam tager udgangspunkt i børnefamilier med særlig behov for støtte, som beskrevet i Servicelovens bestemmelser om børn og unge. Det omhandler bl.a.:
  • Forvaltning af de handicapkompenserende ydelser jf. Servicelovens § 41 & 42, samt § 44, jf. 86 – herunder behandling af ansøgninger og løbende opfølgninger på ”glatte sager”
  • Udarbejdelse af målgruppevurderinger iht. Servicelovens § 41
  • Vurderinger af behov for særlig støtte, jf. Servicelovens § 50 i sager, hvor der foruden nedsat funktionsevne eller en indgribende/kronisk lidelse ses sociale udfordringer
  • Deltagelse i tværfagligt samarbejde - internt i kommunen, såvel som eksternt
Vi tilbyder:
  • Et travlt og spændende job med stor bredde og variation i opgaverne
  • Engagerede og kompetente kollegaer
  • En god og omsorgsfuld samarbejdskultur
  • Supervisions- og refleksionsrum
  • En afdeling med konstant fokus på udvikling og nytænkning – aktuelt Signs of Safety
Din kompetence- og personprofil
Vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og har erfaring i arbejdet med børn og unge på forvaltningsniveau
  • Har særlig interesse for arbejdet med børn og unge med funktionsnedsættelser og deres familier
  • Kan lide at have travlt og ser en udfordring i konstant at udvikle dit arbejde
  • Kan arbejde selvstændigt og har en naturlig systematik i løsningen af de administrative, såvel som borgerettede dele af sagsbehandlingen
  • Vægter høj faglighed og god forvaltningsskik
  • Kan samarbejde med familierne og netværket som aktiv og kreativ medspiller i problemløsningen
  • Har kendskab til fagsystemet DUBU
Skanderborg Kommune har stort fokus på inddragelse af borgerne i sagsbehandlingen og det forventes, at du har fokus på nært samarbejde, åbenhed og dialog i organisationen, så borgerne oplever sammenhæng og helhed i indsatsen.
Der henvises i øvrigt til medarbejderprofilen i Skanderborg Kommune, som du kan finde ved at klikke her

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er et vikariat på 37 timer/uge og er til besættelse hurtigst muligt. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om ny løn.

Hvis du vil vide mere
Nærmere oplysninger om stillingen kan gives ved henvendelse til Afdelingsleder i Specialrådgivningen Mette Thomsen på tlf. nr. 24 97 38 66.

Ansøgning
Din motiverede ansøgning, CV og relevante bilag skal være modtaget senest torsdag den 12. marts 2020 kl.23.59.

Ansættelsessamtaler
Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 23. marts 2020.
Ansættelsesudvalget udvælger kandidater til samtale torsdag den 19. marts 2020.

Om Fagsekretariatet Børn og Unge
Fagsekretariatet Børn & Unge beskæftiger sig med kommunens borgere mellem 0 og 18 år. Dette dækker over alt fra skoler, dagtilbud, PPR, og sundhedstjeneste til SSP og special- og socialrådgivning. Børn og Unges opgave er, at understøtte den enkelte families bestræbelse på at skabe det gode børneliv, hvor børn og unge trives og udvikles i trygge rammer. Dette sker alt sammen under den politiske vision, at alle børn har ret til et godt børneliv, hvor de har oplevelsen af glæde, tryghed, engagement, begejstring og robusthed i forhold til livets udfordringer.

 

Skanderborg KommuneSkanderborg2020-02-13T00:00:002020-03-12T00:00:00
330176158Faglig koordinator til Afdelingen for ArbejdsmarkedsfastholdelseRobot Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse har en ledig fast stilling som faglig koordinator for jobafklaringsforløb (JAF) til besættelse 1. april 2020 Vil du med på holdet, hvor vi tør satse stort, og hvor politiske ambitioner er med til at bane vejen for vores arbejde? I Skanderborg Kommune står vi over for investeringer på områderne for sygedagpenge og jobafklaringsforløb. Disse investeringer udmønter sig blandt andet i endnu en faglig koordinator. På baggrund af disse investeringer har vi en opgave i at omsætte politiske beslutninger til konkrete resultater og det er her, du kommer ind i billedet. Vi har brug for dig, som motiveres af opgaver med stor politisk og ledelsesmæssig interesse, og som arbejder målrettet på at forene resultater med gode borgeroplevelser. Som vores nye faglige koordinator skal du indgå i et tæt samarbejde med afdelingens anden koordinator, som har sygedagpenge som hovedområde, og de nærmere snitflader aftales med den kandidat som vi ansætter. Du bliver en del af Arbejdsmarkedsfastholdelse, hvor vi er 35 kollegaer, der blandt andet arbejder med sygedagpenge, jobafklaring og revalidering. Vi har ansvaret for de sygedagpengesager, der bliver til jobafklaringsforløb. Udover det har vi ansvaret for opfølgning og indsats efter sygedagpengelovens regler, bevilger og iværksætter revalidering og har et tæt samarbejde med virksomhederne om fastholdelsesindsatsen. Vi afklarer de fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet, og udarbejder indstillinger til rehabiliteringsmøder. Rehabiliteringsteamet er også organisatorisk forankret i AF. Din arbejdsdag bærer præg af stor spændvidde og ansvar samt engagerede, humørfyldte og hjælpsomme kollegaer. Vi lærer af hinanden, og et stort fokus i dagligdagen er, at fagligheden kommer i spil, så den enkelte borger støttes i at tage ansvar og mestre eget liv til en aktiv deltagelse på arbejdsmarkedet. Alt dette sker i tæt samarbejde med din koordinatorkollega og afdelingsleder. Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være faglig sparring med afdelingen om konkrete sager og de svære borgersamtaler, implementering af ny lovgivning og nye metoder, udformning af arbejdsgange, koordinering af de indsatser som borgerne tilbydes, ledelsestilsyn, kompetenceudvikling og behandling af klagesager. Om dig Du er er uddannet socialrådgiver socialformidler, eller har anden relevant erfaring. Derudover har du erfaring med LAB-lovgivningen, sygedagpenge, fleksjob, revalidering, førtidspension, rehabiliteringsteamet, og andre relevante lovgivninger. Et kendskab til serviceloven er en fordel. Vi ser ydermere gerne, at duhar erfaring inden for myndighedsarbejdehar en åben, direkte og tillidsfuld kommunikationsformhar gode kommunikations- og formidlingsevner, både i skrift og i talehar fagligt engagement og lyst til at arbejde med målgruppenhar et godt humør og gode samarbejdsevnerer fleksibel og nuanceret i opgaveudførelsenkan at bidrage til udviklingen af nye tilbud og metoderkan arbejde selvstændigt, systematisk og engageret i en hverdag med flere bolde i luftenbesidder stærke IT-kompetencerser muligheder frem for begrænsninger og kan indgå i et konstruktivt samarbejde på tværs af grupper, afdelinger, med afdelingsleder og i et borgersamarbejdehar styrken og engagementet til at arbejde i en organisation under stadig forandring. Vi kan tilbydeet arbejdsområde, hvor du selv har indflydelse på dine arbejdsopgaver i samarbejde med afdelingsleder og koordinatorkollegaet spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed og med mulighed for løbende og kvalificeret sparringen afdeling med godt arbejdsmiljø, hvor godt humør er en stor del af hverdagenkompetente og dygtige sagsbehandlereudstrakt grad af selvstændig kompetenceflekstidsordningsundhedsordning. Stillingerne er på 37 timer om ugen, og lønnen aftales med Dansk Socialrådgiverforening HK efter gældende overenskomst. Arbejdssted er Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg. Vil du vide mere? Yderligere oplysninger kan fås hos afdelingsleder Peter Valentin på 51 82 08 07 eller faglig koordinator for SDP Gitte Krabbe Kurup på 20 55 33 37. Frist 23. februar 2020. Ansættelsessamtaler afholdes 25. og eller 26. februar 2020.Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse har en ledig fast stilling som faglig koordinator for jobafklaringsforløb (JAF) til besættelse 1. april 2020

Vil du med på holdet, hvor vi tør satse stort, og hvor politiske ambitioner er med til at bane vejen for vores arbejde?
I Skanderborg Kommune står vi over for investeringer på områderne for sygedagpenge og jobafklaringsforløb. Disse investeringer udmønter sig blandt andet i endnu en faglig koordinator. På baggrund af disse investeringer har vi en opgave i at omsætte politiske beslutninger til konkrete resultater – og det er her, du kommer ind i billedet.

Vi har brug for dig, som motiveres af opgaver med stor politisk og ledelsesmæssig interesse, og som arbejder målrettet på at forene resultater med gode borgeroplevelser.

Som vores nye faglige koordinator skal du indgå i et tæt samarbejde med afdelingens anden koordinator, som har sygedagpenge som hovedområde, og de nærmere snitflader aftales med den kandidat som vi ansætter. Du bliver en del af Arbejdsmarkedsfastholdelse, hvor vi er 35 kollegaer, der blandt andet arbejder med sygedagpenge, jobafklaring og revalidering.

Vi har ansvaret for de sygedagpengesager, der bliver til jobafklaringsforløb. Udover det har vi ansvaret for opfølgning og indsats efter sygedagpengelovens regler, bevilger og iværksætter revalidering og har et tæt samarbejde med virksomhederne om fastholdelsesindsatsen.
Vi afklarer de fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet, og udarbejder indstillinger til rehabiliteringsmøder. Rehabiliteringsteamet er også organisatorisk forankret i AF.

Din arbejdsdag bærer præg af stor spændvidde og ansvar samt engagerede, humørfyldte og hjælpsomme kollegaer. Vi lærer af hinanden, og et stort fokus i dagligdagen er, at fagligheden kommer i spil, så den enkelte borger støttes i at tage ansvar og mestre eget liv til en aktiv deltagelse på arbejdsmarkedet. Alt dette sker i tæt samarbejde med din koordinatorkollega og afdelingsleder.

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være faglig sparring med afdelingen om konkrete sager og de svære borgersamtaler, implementering af ny lovgivning og nye metoder, udformning af arbejdsgange, koordinering af de indsatser som borgerne tilbydes, ledelsestilsyn, kompetenceudvikling og behandling af klagesager.

Om dig
Du er er uddannet socialrådgiver/socialformidler, eller har anden relevant erfaring. Derudover har du erfaring med LAB-lovgivningen, sygedagpenge, fleksjob, revalidering, førtidspension, rehabiliteringsteamet, og andre relevante lovgivninger. Et kendskab til serviceloven er en fordel.

Vi ser ydermere gerne, at du
  • har erfaring inden for myndighedsarbejde
  • har en åben, direkte og tillidsfuld kommunikationsform
  • har gode kommunikations- og formidlingsevner, både i skrift og i tale
  • har fagligt engagement og lyst til at arbejde med målgruppen
  • har et godt humør og gode samarbejdsevner
  • er fleksibel og nuanceret i opgaveudførelsen
  • kan at bidrage til udviklingen af nye tilbud og metoder
  • kan arbejde selvstændigt, systematisk og engageret i en hverdag med flere bolde i luften
  • besidder stærke IT-kompetencer
  • ser muligheder frem for begrænsninger og kan indgå i et konstruktivt samarbejde på tværs af grupper, afdelinger, med afdelingsleder og i et borgersamarbejde
  • har styrken og engagementet til at arbejde i en organisation under stadig forandring.

Vi kan tilbyde
  • et arbejdsområde, hvor du selv har indflydelse på dine arbejdsopgaver i samarbejde med afdelingsleder og koordinatorkollega
  • et spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed og med mulighed for løbende og kvalificeret sparring
  • en afdeling med godt arbejdsmiljø, hvor godt humør er en stor del af hverdagen
  • kompetente og dygtige sagsbehandlere
  • udstrakt grad af selvstændig kompetence
  • flekstidsordning
  • sundhedsordning.

Stillingerne er på 37 timer om ugen, og lønnen aftales med Dansk Socialrådgiverforening/HK efter gældende overenskomst. Arbejdssted er Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg.

Vil du vide mere?
Yderligere oplysninger kan fås hos afdelingsleder Peter Valentin på 51 82 08 07 eller faglig koordinator for SDP Gitte Krabbe Kurup på 20 55 33 37.

Frist
23. februar 2020. Ansættelsessamtaler afholdes 25. og/eller 26. februar 2020.

 

Skanderborg KommuneSkanderborg2020-02-11T00:00:002020-02-23T00:00:00
330173778Socialrådgiver til Lokalpsykiatri VejleBasic Socialrådgiver til Lokalpsykiatri Vejle I forbindelse med at en af vores socialrådgivere går på pension, søger vi en socialrådgiver. Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt pr. 1 4-2020. Lokalpsykiatri Vejle (LPV) er en del af Psykiatrisk Afdeling Vejle. LPV er placeret i Sundhedshuset i Vejle. Her har vi plads og gode lokaler i moderne omgivelser. Vi har et godt tværfagligt miljø omkring udredningen, rådgivningen og behandlingen af vores patienter. Vi har følgende faggrupper i tværfaglige teams: (special)læger, (special)psykologer, (special)sygeplejersker, ergoterapeuter med psykoterapeutisk videreuddannelse, diætist, teamsekretærer, tilknyttet fysioterapeut - og socialrådgivere. Vi har følgende teams: udredningsteam, psykoseteam, OPUS OPT, affektivt team, angst team og desuden oligofreni team. Teamene er generelt karakteriseret ved et højt erfarings- og kompetenceniveau. Om jobbet: Der er tale om et meget selvstændigt job i et travlt miljø præget af en høj grad af tværfaglighed. Du skal sammen med de aktuelt to øvrige socialrådgivere bidrage til patientforløbene i teamene med dine særlige kompetencer som socialrådgiver. Du skal blandt andet sikre, opbygge og vedligeholde koordinering og samarbejde med den kommunale sektor i forhold til den enkelte patient. Du skal afklare, beskrive og formidle patientens sociale situation og behov og handle på problemstillinger i forhold til forsørgelse, beskæftigelse, bolig, familieforhold mv. Du skal fungere som tovholder og facillitere samarbejdsmøder med interne og eksterne samarbejdspartnere. Du bliver en del af netværksarbejdet i forhold til den enkelte patient, herunder samtaler med pårørende, familier og børn. Du skal være sparringspartner for kollegaerne i teamene i forhold til sociale problemstillinger. Efter relevans og behov skal du arbejde som primær kontaktperson i ambulante patientforløb. Vi forventer: Du er uddannet socialrådgiver Du har erfaring med det psykiatriske område. Du har lyst til at arbejde med netop denne målgruppe. Du er god til at skabe og udvikle kontakten til patienterne. Du er omstillingsparat og har gode tværfaglige samarbejdsevner. Du kan bidrage med socialrådgiverfagligheden i tværfaglige og tværsektorielle sammenhænge. Du er god til at koordinere og inddrage relevante samarbejdspartnere. Du har også erfaring fra kommunalt regi. Vi tilbyder: En travl og varieret hverdag med spændende udfordringer. Et godt tværfagligt miljø. Et monofagligt miljø med mulighed for sparring. Mulighed for at præge eget arbejde. En arbejdsplads i konstant udvikling. For yderligere beskrivelse af afdelingen henvises til www.psykiatrienisyddanmark.dk Der udarbejdes en individuel introduktionsplan. Løn og ansættelsesvilkår i.h.t. gældende overenskomst. Ansøgningsfrist: torsdag d. 20 2 kl. 12. Ansættelsessamtaler afholdes: tirsdag d. 25 2 om formiddagen. Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Ole Nielsen tlf. 9944 7884 eller socialrådgiver Birthe Jacobsen tlf. 9944 7838 for yderligere informationer. Vi ser frem til at modtage din ansøgning!

Socialrådgiver til Lokalpsykiatri Vejle

I forbindelse med at en af vores socialrådgivere går på pension, søger vi en socialrådgiver. Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt pr. 1/4-2020.

Lokalpsykiatri Vejle (LPV) er en del af Psykiatrisk Afdeling Vejle. LPV er placeret i Sundhedshuset i Vejle. Her har vi plads og gode lokaler i moderne omgivelser. Vi har et godt tværfagligt miljø omkring udredningen, rådgivningen og behandlingen af vores patienter. Vi har følgende faggrupper i tværfaglige teams: (special)læger, (special)psykologer, (special)sygeplejersker, ergoterapeuter med psykoterapeutisk videreuddannelse, diætist, teamsekretærer, tilknyttet fysioterapeut - og socialrådgivere. Vi har følgende teams: udredningsteam, psykoseteam, OPUS/OPT, affektivt team, angst team og desuden oligofreni team. Teamene er generelt karakteriseret ved et højt erfarings- og kompetenceniveau.

Om jobbet:  

Der er tale om et meget selvstændigt job i et travlt miljø præget af en høj grad af tværfaglighed.

Du skal sammen med de aktuelt to øvrige socialrådgivere bidrage til patientforløbene i teamene med dine særlige kompetencer som socialrådgiver. Du skal blandt andet sikre, opbygge og vedligeholde koordinering og samarbejde med den kommunale sektor i forhold til den enkelte patient.  

Du skal afklare, beskrive og formidle patientens sociale situation og behov og handle på problemstillinger i forhold til forsørgelse, beskæftigelse, bolig, familieforhold mv.  

Du skal fungere som tovholder og facillitere samarbejdsmøder med interne og eksterne samarbejdspartnere.

Du bliver en del af netværksarbejdet i forhold til den enkelte patient, herunder samtaler med pårørende, familier og børn.

Du skal være sparringspartner for kollegaerne i teamene i forhold til sociale problemstillinger.  

Efter relevans og behov skal du arbejde som primær kontaktperson i ambulante patientforløb.

Vi forventer:  

  • Du er uddannet socialrådgiver
  • Du har erfaring med det psykiatriske område.
  • Du har lyst til at arbejde med netop denne målgruppe.
  • Du er god til at skabe og udvikle kontakten til patienterne. 
  • Du er omstillingsparat og har gode tværfaglige samarbejdsevner.  
  • Du kan bidrage med socialrådgiverfagligheden i tværfaglige og tværsektorielle sammenhænge.  
  • Du er god til at koordinere og inddrage relevante samarbejdspartnere.  
  • Du har også erfaring fra kommunalt regi.  

Vi tilbyder:  

  • En travl og varieret hverdag med spændende udfordringer.  
  • Et godt tværfagligt miljø.
  • Et monofagligt miljø med mulighed for sparring.  
  • Mulighed for at præge eget arbejde.  
  • En arbejdsplads i konstant udvikling.

For yderligere beskrivelse af afdelingen henvises til www.psykiatrienisyddanmark.dk 

Der udarbejdes en individuel introduktionsplan.
Løn og ansættelsesvilkår i.h.t. gældende overenskomst. 


Ansøgningsfrist: torsdag d. 20/2 kl. 12.
Ansættelsessamtaler afholdes: tirsdag d. 25/2 om formiddagen.

Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Ole Nielsen tlf. 9944 7884 eller socialrådgiver Birthe Jacobsen 
tlf. 9944 7838 for yderligere informationer. 

 

Vi ser frem til at modtage din ansøgning!
 

ORS/Small/6d9a4800_logo.pngPsykiatrisk Afdeling VejleVejle2020-02-07T12:07:26.5532020-02-20T00:00:00
330177750Familieretshuset søger børnesagkyndige socialrådgivere til AarhusRobot Familieretshuset søger børnesagkyndige socialrådgivere til Aarhus Kort om Familieretshuset Den 1. april 2019 åbnede vi dørene til Familieretshuset, hvor alle opgaver for brudte familier løses i et nyt, enstrenget familieretligt system. Ansøgningerne bliver screenet og visiteret til det forløb, som passer til den enkelte families behov. Her er der øget fokus på at styrke forældrenes samarbejde om barnets trivsel med en konflikthåndterende tilgang. Barnets trivsel er det bærende hensyn, og der er derfor oprettet en særlig børneenhed med en kontaktperson til barnet. Vi ønsker, at børn og forældre hurtigt får hjælp i sager om bopæl, forældremyndighed og samvær. Derfor er vi glade for, at der er afsat en ekstra bevilling på finansloven, så vi med ansættelse af endnu flere dygtige medarbejdere kan sikre, at ventetiden ikke vokser yderligere og på sigt nedbringes. Brænder du for at gøre en positiv forskel og har du lyst til at arbejde med sager om bopæl, forældremyndighed og samvær? Så læs videre. Stillingerne er som udgangspunkt på 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. maj 2020. Arbejdsopgaver I det nye Familieretshus har vi øget fokus på konflikthåndtering og mægling mellem forældrene, samt særligt fokus på familiernes individuelle udfordringer med henblik på at sikre de bedste løsninger for det enkelte barn. Vi søger derfor nye børnesagkyndige forældrerådgivere til Børn og forældre, som har særlig interesse for samarbejdet med forældrene. Formålet er at rådgive, vejlede, tværfagligt sagsbehandle, undervise og støtte forældre som er i konflikt, og være med til at holde fokus på forældrenes samarbejde i forhold til barnets trivsel. Vi søger derudover også nye børnesagkyndige børnerådgivere i Børneenheden, som har særlig interesse i mødet med barnet. Formålet med arbejdet i Børneenheden er at understøtte opgaveløsningen for Børn og forældre. De børnesagkyndige børnerådgivere, arbejder således tæt sammen med medarbejderne i Børn og forældre. I sager om skilsmisse, forældremyndighed, barnets bopæl og samvær er opgaverne i Børn og forældre at: afholde møder med forældre, som er uenige om forhold vedrørende deres børn rådgive og vejlede forældre i forbindelse med samarbejdsproblemer og uenighed om samvær, forældremyndighed, barnets bopæl mv. indgå i tværfaglig sagsbehandling sammen med en jurist undervise på samarbejdskurser konflikthåndtere samarbejde tværsektorielt I sager om skilsmisse, forældremyndighed, barnets bopæl og samvær er opgaverne i Børneenheden at: være kontaktperson for børn, når der verserer en sag i Familieretshuset eller Familieretten afholde samtaler med børn med henblik på inddragelse af barnets perspektiv overvåge samvær mellem barn og forælder være gruppeleder i børnegrupper deltage i retternes videre arbejde Alle opgaver håndteres med fokus på barnets bedste, således at barnets ret til trivsel og beskyttelse kommer i første række. Vores nuværende stab i Børn og forældre og i Børneenheden består af børnesagkyndige med baggrund som pædagoger, socialrådgivere, psykologer, samt personale med anden relevant børnefaglig baggrund, og vores stab af jurister og kontorfunktionærer. Dine kompetencer Du er erfaren socialrådgiver, gerne med relevant efteruddannelse Du har indgående kendskab til udviklings-, tilknytnings- og krisepsykologi Du har stor indlevelsesevne og evner at tage afsæt i den livssituation barn og forældre er i Du har viden om, erfaring med og interesse for konflikthåndtering og børns udvikling set i forhold til de særlige problematikker som livet i en skilt familie rejser, Du kan som forældrerådgiver rådgive familier med barnets udvikling for øje i situationer præget af følelser, krisereaktioner og til tider højt konfliktniveau Du er som børnerådgiver god og hurtig til at skabe kontakt, udvise empati, anerkendelse, og opbygge en relation med barnet, således at det får mulighed for at udtrykke sig om svære emner Du har lyst til at arbejde indenfor det familieretlige område samt har interesse for at tage del i udviklings- og omstillingsprocesser, Du har flair for og lyst til også at varetage de administrative opgaver, som følger med arbejdet som børnesagkyndig Du har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation Vi tilbyder dig Et fællesskab bestående af kompetente børnesagkyndige, jurister og kontorfunktionærer Grundig oplæring og uddannelse i at arbejde med børn og familier i skilsmisse Fast supervision Psykologfaglig ledelse forankret i Børneenheden Mulighed for at være med til at videreudvikle tiltag på det familieretlige område Derudover: Mulighed for som forældrerådgiver at opbygge bred erfaring med mødeledelse i forskellige mødetyper Mulighed for som forældrerådgiver at arbejde tæt tværfagligt samarbejde med jurister og samarbejde tværsektorielt Mulighed for som forældrerådgiver at blive en del af teamet, der arbejdet med forældrekurser Mulighed for som børnerådgiver at opbygge bred erfaring med børnesamtaler Mulighed for som børnerådgiver at blive kontaktperson for et eller flere børn Mulighed for som børnerådgiver at blive en del af teamet omkring vores børnegrupper Mulighed for som børnerådgiver at blive en del af teamet, der arbejdet med overvåget samvær Ansættelsesvilkår Du vil blive ansat efter gældende overenskomst for socialrådgivere i Staten. Der vil i forbindelse med ansættelsen blive indhentet børneattest for de ansøgere, der tilbydes ansættelse. Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål til stillingerne er du meget velkommen til at kontakte funktionsleder Jane Røhl, tlf. 72 56 86 97. Onboarding De første 6 uger skal alle nyansatte deltage i et intensivt og grundigt onboardingforløb. Erfarne kollegaer og fagligt kompetente instruktører og undervisere vil give jer en flyvende start med fokus på både teori og praksis med afsæt i konkret sagsarbejde og opgaveløsning. Onboardingen foregår dels lokalt på din fremtidige arbejdsplads og dels sammen med andre nye kollegaer på en central lokation. Der må påregnes rejsetid og overnatning, nærmere information herom ved evt. ansættelsessamtale. Ansøgning Hvis du er interesseret i en af stillingerne, beder vi dig sende ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på www.familieretshuset.dk senest den 3. marts 2020. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i løbet af uge 11 og 12 2020. Vi ønsker os en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.Familieretshuset søger børnesagkyndige socialrådgivere til Aarhus

Kort om Familieretshuset

Den 1. april 2019 åbnede vi dørene til Familieretshuset, hvor alle opgaver for brudte familier løses i et nyt, enstrenget familieretligt system. Ansøgningerne bliver screenet og visiteret til det forløb, som passer til den enkelte families behov. Her er der øget fokus på at styrke forældrenes samarbejde om barnets trivsel med en konflikthåndterende tilgang. Barnets trivsel er det bærende hensyn, og der er derfor oprettet en særlig børneenhed med en kontaktperson til barnet.

Vi ønsker, at børn og forældre hurtigt får hjælp i sager om bopæl, forældremyndighed og samvær.

Derfor er vi glade for, at der er afsat en ekstra bevilling på finansloven, så vi med ansættelse af endnu flere dygtige medarbejdere kan sikre, at ventetiden ikke vokser yderligere og på sigt nedbringes.

Brænder du for at gøre en positiv forskel og har du lyst til at arbejde med sager om bopæl, forældremyndighed og samvær? Så læs videre.

Stillingerne er som udgangspunkt på 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. maj 2020.



Arbejdsopgaver

I det nye Familieretshus har vi øget fokus på konflikthåndtering og mægling mellem forældrene, samt særligt fokus på familiernes individuelle udfordringer med henblik på at sikre de bedste løsninger for det enkelte barn.

Vi søger derfor nye børnesagkyndige forældrerådgivere til Børn og forældre, som har særlig interesse for samarbejdet med forældrene. Formålet er at rådgive, vejlede, tværfagligt sagsbehandle, undervise og støtte forældre som er i konflikt, og være med til at holde fokus på forældrenes samarbejde i forhold til barnets trivsel.

Vi søger derudover også nye børnesagkyndige børnerådgivere i Børneenheden, som har særlig interesse i mødet med barnet. Formålet med arbejdet i Børneenheden er at understøtte opgaveløsningen for Børn og forældre. De børnesagkyndige børnerådgivere, arbejder således tæt sammen med medarbejderne i Børn og forældre.

I sager om skilsmisse, forældremyndighed, barnets bopæl og samvær er opgaverne i Børn og forældre at:

  • afholde møder med forældre, som er uenige om forhold vedrørende deres børn
  • rådgive og vejlede forældre i forbindelse med samarbejdsproblemer og uenighed om samvær, forældremyndighed, barnets bopæl mv.
  • indgå i tværfaglig sagsbehandling sammen med en jurist
  • undervise på samarbejdskurser
  • konflikthåndtere
  • samarbejde tværsektorielt
I sager om skilsmisse, forældremyndighed, barnets bopæl og samvær er opgaverne i Børneenheden at:

  • være kontaktperson for børn, når der verserer en sag i Familieretshuset eller Familieretten
  • afholde samtaler med børn med henblik på inddragelse af barnets perspektiv
  • overvåge samvær mellem barn og forælder
  • være gruppeleder i børnegrupper
  • deltage i retternes videre arbejde
Alle opgaver håndteres med fokus på barnets bedste, således at barnets ret til trivsel og beskyttelse kommer i første række.

Vores nuværende stab i Børn og forældre og i Børneenheden består af børnesagkyndige med baggrund som pædagoger, socialrådgivere, psykologer, samt personale med anden relevant børnefaglig baggrund, og vores stab af jurister og kontorfunktionærer.



Dine kompetencer

  • Du er erfaren socialrådgiver, gerne med relevant efteruddannelse
  • Du har indgående kendskab til udviklings-, tilknytnings- og krisepsykologi
  • Du har stor indlevelsesevne og evner at tage afsæt i den livssituation barn og forældre er i
  • Du har viden om, erfaring med og interesse for konflikthåndtering og børns udvikling set i forhold til de særlige problematikker som livet i en skilt familie rejser,
  • Du kan som forældrerådgiver rådgive familier med barnets udvikling for øje i situationer præget af følelser, krisereaktioner og til tider højt konfliktniveau
  • Du er som børnerådgiver god og hurtig til at skabe kontakt, udvise empati, anerkendelse, og opbygge en relation med barnet, således at det får mulighed for at udtrykke sig om svære emner
  • Du har lyst til at arbejde indenfor det familieretlige område samt har interesse for at tage del i udviklings- og omstillingsprocesser,
  • Du har flair for og lyst til også at varetage de administrative opgaver, som følger med arbejdet som børnesagkyndig
  • Du har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation


Vi tilbyder dig

  • Et fællesskab bestående af kompetente børnesagkyndige, jurister og kontorfunktionærer
  • Grundig oplæring og uddannelse i at arbejde med børn og familier i skilsmisse
  • Fast supervision
  • Psykologfaglig ledelse forankret i Børneenheden
  • Mulighed for at være med til at videreudvikle tiltag på det familieretlige område
Derudover:

  • Mulighed for som forældrerådgiver at opbygge bred erfaring med mødeledelse i forskellige mødetyper
  • Mulighed for som forældrerådgiver at arbejde tæt tværfagligt samarbejde med jurister og samarbejde tværsektorielt
  • Mulighed for som forældrerådgiver at blive en del af teamet, der arbejdet med forældrekurser
  • Mulighed for som børnerådgiver at opbygge bred erfaring med børnesamtaler
  • Mulighed for som børnerådgiver at blive kontaktperson for et eller flere børn
  • Mulighed for som børnerådgiver at blive en del af teamet omkring vores børnegrupper
  • Mulighed for som børnerådgiver at blive en del af teamet, der arbejdet med overvåget samvær


Ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat efter gældende overenskomst for socialrådgivere i Staten. Der vil i forbindelse med ansættelsen blive indhentet børneattest for de ansøgere, der tilbydes ansættelse.



Yderligere oplysninger

Hvis du har spørgsmål til stillingerne er du meget velkommen til at kontakte funktionsleder Jane Røhl, tlf. 72 56 86 97.



Onboarding

De første 6 uger skal alle nyansatte deltage i et intensivt og grundigt onboardingforløb. Erfarne kollegaer og fagligt kompetente instruktører og undervisere vil give jer en flyvende start med fokus på både teori og praksis med afsæt i konkret sagsarbejde og opgaveløsning.

Onboardingen foregår dels lokalt på din fremtidige arbejdsplads og dels sammen med andre nye kollegaer på en central lokation. Der må påregnes rejsetid og overnatning, nærmere information herom ved evt. ansættelsessamtale.



Ansøgning

Hvis du er interesseret i en af stillingerne, beder vi dig sende ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på www.familieretshuset.dk senest den 3. marts 2020.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i løbet af uge 11 og 12 2020.

Vi ønsker os en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

Familieretshuset, Afdeling AarhusHøjbjerg2020-02-14T00:00:002020-03-03T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Forebyggende og opsøgende medarbejder

Skanderborg Kommune

Skanderborg
Skanderborg Kommune søger medarbejder til det opsøgende og forebyggende arbejde for borger over 65 år i Fagsekretariatet Ældre & Handicap.Vi søger en ny kollega, som kan indgå og bidrage i et tværfagligt samarbejde omkring de særligt socialt udsatte...
Indrykket:28. januar 2020

Socialrådgiver til Specialrådgivningen

Skanderborg Kommune

Skanderborg
Socialrådgiver (barselsvikar) til Specialrådgivningen, Fagsekretariatet Børn og Unge i Skanderborg Kommune En af vores kolleger skal på barsel. Derfor har vi brug for en vikar for hende i vores Handicapteam. Stillingen er et barselsvikariat på 37 ti...
Indrykket:13. februar 2020

Faglig koordinator til Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse

Skanderborg Kommune

Skanderborg
Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse har en ledig fast stilling som faglig koordinator for jobafklaringsforløb (JAF) til besættelse 1. april 2020 Vil du med på holdet, hvor vi tør satse stort, og hvor politiske ambitioner er med til at bane vej...
Indrykket:11. februar 2020

Socialrådgiver til Lokalpsykiatri Vejle

Psykiatrisk Afdeling Vejle

Vejle
Socialrådgiver til Lokalpsykiatri Vejle I forbindelse med at en af vores socialrådgivere går på pension, søger vi en socialrådgiver. Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt pr. 1 4-2020. Lokalpsykiatri Vejle (LPV) er en del af Psykiatr...
Indrykket:7. februar 2020

Familieretshuset søger børnesagkyndige socialrådgivere til Aarhus

Familieretshuset, Afdeling Aarhus

Højbjerg
Familieretshuset søger børnesagkyndige socialrådgivere til Aarhus Kort om Familieretshuset Den 1. april 2019 åbnede vi dørene til Familieretshuset, hvor alle opgaver for brudte familier løses i et nyt, enstrenget familieretligt system. Ansøgningerne...
Indrykket:14. februar 2020