Projektmedarbejder/social brobygger til Boligsocial Helhedsplan Silkeborg

Vil du være med til at styrke den generelle handlekraft og trivsel hos beboerne i to udvalgte lokalområder? Og har du specifikt erfaringer med det forebyggende arbejde blandt unge og forældre, så du kan indgå i udviklingen af nye indsatser, der styrker unges trivsel og forældreansvar?  

Stillingens fokus
Vi har brug for en medarbejder, der kan styrke trivselsarbejdet særligt for drenge, og styrke samarbejdet med forældre. Det kan fx ske ved at gå i dialog med fædre i forhold til roller og aktiviteter i lokalområdet – og være med til at igangsætte aktiviteter sammen med dem. I forhold til ungemålgruppen at afdække behov og muligheder for indsatser, der kan støtte de unges vej til uddannelse og beskæftigelse. Dette i tæt samarbejde med både civile og kommunale aktører.

De øvrige medarbejdere arbejder allerede med børn/unge og forældre gennem fx lommepengeindsatser, rollemodelprojekter og familiearbejde, men der er behov for at sætte yderligere ind. Du får stor indflydelse på de konkrete aktiviteter, der skal igangsættes, hvorfor det er vigtigt, at du har konkret viden og erfaring at byde ind med.

Ud over ovenstående kommer du til at indgå i allerede eksisterende indsatser, og skal blandt andet varetage opgaver i samarbejde med den sociale vicevært. Det kan være adhoc opgaver, hvor beboere efterspørger bistand til konkrete problemstillinger, fx at forstå breve fra det offentlige, eller hjælp der vedrører ”Ny i Danmark” eller andre integrationsemner. Endelig kan der blive et overlap med de to øvrige projektmedarbejdere, der arbejder med børn og unge, i relation til lommepenge- og fritidsjobsindsatsen eller andre ungeprojekter.

Der er ikke to dage, der ligner hinanden - det skal du kunne være i – og da vi hele tiden udvikler på vores tilgange og metoder, skal du have lyst til dette.

Generelt om stillingen
Boligorganisationerne AAB Silkeborg og Arbejdernes Byggeforening har i samarbejde med Silkeborg Kommune fået midler til at videreføre Boligsocial Helhedsplan Silkeborg frem til oktober 2023.

Med afsæt i lokalområderne Lupinvej, Resedavej og Arendalsvej skal helhedsplanen skabe og indgå i tværgående indsatser, der understøtter social udvikling og styrker fællesskab og handlekraft i områderne. Alle medarbejdere har arbejdsplads i begge områder.

Du kommer til at indgå i et team bestående af en social vicevært, to projektmedarbejdere, en timelønnet sygeplejerske, samt lederen af helhedsplanen. Vi tager et fælles ansvar for implementeringen af helhedsplanen og løfter i flok. Samarbejdspartnere spænder bredt fra kommunale medarbejdere til foreninger og frivillige, beboere og afdelingsbestyrelser.

Vi forventer, at du:

  • har en relevant baggrund og erfaring – gerne pædagogisk, og er optaget af emner som social ulighed, inddragelse og empowerment.
  • har et solidt menneske kendskab, er en stærk relationsskaber og har lyst til at opsøge og møde mennesker af alle slags.
  • kan motivere andre til at se nye muligheder og tage det næste skridt.
  • er en stærk brobygger og klør på for at skabe tværgående samarbejder.
  • kan løbe med bolden selv, og samtidig er en engageret team-player, der evner at reflektere over praksis og kan se indsatser i et helhedsperspektiv.
  • har dyberegående erfaring med projektledelse og dokumentation.
  • er uhøjtidelig og anerkendende i din omgangsform.
  • har erfaring med at arbejde i en kompleks projektorganisation, hvor mange forskelligartede aktører har indflydelse på projektets fremdrift.
  • evner at arbejde metodisk og analytisk med de valgte indsatsområder.
  • har særligt kendskab til forebyggelsesarbejdet og allerhelst med målgrupperne ”unge” og ”mænd”.
Som medarbejder får du:
  • et udfordrende og meningsfuldt job, hvor vejen lægges, mens vi går den.
  • en afvekslende palette af funktioner med gode muligheder for at præge indholdet.
  • en arbejdsplads med stærkt teamsamarbejde præget af vilje, viden og humor.
Stillingen er på 37 timer pr. uge og tidsbegrænset til 31. oktober 2023.
Du må forvente skæve arbejdstider i et vist omfang.

Ansættelse snarest muligt efter samtaletidspunktet.

Din ansættelse vil blive forankret i Arbejdernes Byggeforening i Silkeborg, men konkret vil du have arbejdsplads i lokalområderne.

Løn- og ansættelsesforhold efter BL-HK-overenskomst og lokale aftaler.

Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte leder af helhedsplanen Mia Butler på tlf. 24 98 60 61.

Ansøgningsfrist tirsdag 25. februar 2020. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 25. marts.
Der foretages en personlighedstest i forbindelse med samtalen.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330166763Phoenix-e877fbe612020-01-29T08:03:07.790Projektmedarbejder/social brobygger til Boligsocial Helhedsplan SilkeborgVil du være med til at styrke den generelle handlekraft og trivsel hos beboerne i to udvalgte lokalområder? Og har du specifikt erfaringer med det forebyggende arbejde blandt unge og forældre, så du kan indgå i udviklingen af nye indsatser, der styrker unges trivsel og forældreansvar?  

Stillingens fokus
Vi har brug for en medarbejder, der kan styrke trivselsarbejdet særligt for drenge, og styrke samarbejdet med forældre. Det kan fx ske ved at gå i dialog med fædre i forhold til roller og aktiviteter i lokalområdet – og være med til at igangsætte aktiviteter sammen med dem. I forhold til ungemålgruppen at afdække behov og muligheder for indsatser, der kan støtte de unges vej til uddannelse og beskæftigelse. Dette i tæt samarbejde med både civile og kommunale aktører.

De øvrige medarbejdere arbejder allerede med børn/unge og forældre gennem fx lommepengeindsatser, rollemodelprojekter og familiearbejde, men der er behov for at sætte yderligere ind. Du får stor indflydelse på de konkrete aktiviteter, der skal igangsættes, hvorfor det er vigtigt, at du har konkret viden og erfaring at byde ind med.

Ud over ovenstående kommer du til at indgå i allerede eksisterende indsatser, og skal blandt andet varetage opgaver i samarbejde med den sociale vicevært. Det kan være adhoc opgaver, hvor beboere efterspørger bistand til konkrete problemstillinger, fx at forstå breve fra det offentlige, eller hjælp der vedrører ”Ny i Danmark” eller andre integrationsemner. Endelig kan der blive et overlap med de to øvrige projektmedarbejdere, der arbejder med børn og unge, i relation til lommepenge- og fritidsjobsindsatsen eller andre ungeprojekter.

Der er ikke to dage, der ligner hinanden - det skal du kunne være i – og da vi hele tiden udvikler på vores tilgange og metoder, skal du have lyst til dette.

Generelt om stillingen
Boligorganisationerne AAB Silkeborg og Arbejdernes Byggeforening har i samarbejde med Silkeborg Kommune fået midler til at videreføre Boligsocial Helhedsplan Silkeborg frem til oktober 2023.

Med afsæt i lokalområderne Lupinvej, Resedavej og Arendalsvej skal helhedsplanen skabe og indgå i tværgående indsatser, der understøtter social udvikling og styrker fællesskab og handlekraft i områderne. Alle medarbejdere har arbejdsplads i begge områder.

Du kommer til at indgå i et team bestående af en social vicevært, to projektmedarbejdere, en timelønnet sygeplejerske, samt lederen af helhedsplanen. Vi tager et fælles ansvar for implementeringen af helhedsplanen og løfter i flok. Samarbejdspartnere spænder bredt fra kommunale medarbejdere til foreninger og frivillige, beboere og afdelingsbestyrelser.

Vi forventer, at du:
  • har en relevant baggrund og erfaring – gerne pædagogisk, og er optaget af emner som social ulighed, inddragelse og empowerment.
  • har et solidt menneske kendskab, er en stærk relationsskaber og har lyst til at opsøge og møde mennesker af alle slags.
  • kan motivere andre til at se nye muligheder og tage det næste skridt.
  • er en stærk brobygger og klør på for at skabe tværgående samarbejder.
  • kan løbe med bolden selv, og samtidig er en engageret team-player, der evner at reflektere over praksis og kan se indsatser i et helhedsperspektiv.
  • har dyberegående erfaring med projektledelse og dokumentation.
  • er uhøjtidelig og anerkendende i din omgangsform.
  • har erfaring med at arbejde i en kompleks projektorganisation, hvor mange forskelligartede aktører har indflydelse på projektets fremdrift.
  • evner at arbejde metodisk og analytisk med de valgte indsatsområder.
  • har særligt kendskab til forebyggelsesarbejdet og allerhelst med målgrupperne ”unge” og ”mænd”.
Som medarbejder får du:
  • et udfordrende og meningsfuldt job, hvor vejen lægges, mens vi går den.
  • en afvekslende palette af funktioner med gode muligheder for at præge indholdet.
  • en arbejdsplads med stærkt teamsamarbejde præget af vilje, viden og humor.
Stillingen er på 37 timer pr. uge og tidsbegrænset til 31. oktober 2023.
Du må forvente skæve arbejdstider i et vist omfang.

Ansættelse snarest muligt efter samtaletidspunktet.

Din ansættelse vil blive forankret i Arbejdernes Byggeforening i Silkeborg, men konkret vil du have arbejdsplads i lokalområderne.

Løn- og ansættelsesforhold efter BL-HK-overenskomst og lokale aftaler.

Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte leder af helhedsplanen Mia Butler på tlf. 24 98 60 61.

Ansøgningsfrist tirsdag 25. februar 2020. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 25. marts.
Der foretages en personlighedstest i forbindelse med samtalen.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Vil du være med til at styrke den generelle handlekraft og trivsel hos beboerne i to udvalgte lokalområder? Og har du specifikt erfaringer med det forebyggende arbejde blandt unge og forældre, så du kan indgå i udviklingen af nye indsatser, der styrker unges trivsel og forældreansvar? Stillingens fokusVi har brug for en medarbejder, der kan styrke trivselsarbejdet særligt for drenge, og styrke samarbejdet med forældre. Det kan fx ske ved at gå i dialog med fædre i forhold til roller og aktiviteter i lokalområdet og være med til at igangsætte aktiviteter sammen med dem. I forhold til ungemålgruppen at afdække behov og muligheder for indsatser, der kan støtte de unges vej til uddannelse og beskæftigelse. Dette i tæt samarbejde med både civile og kommunale aktører.De øvrige medarbejdere arbejder allerede med børn unge og forældre gennem fx lommepengeindsatser, rollemodelprojekter og familiearbejde, men der er behov for at sætte yderligere ind. Du får stor indflydelse på de konkrete aktiviteter, der skal igangsættes, hvorfor det er vigtigt, at du har konkret viden og erfaring at byde ind med.Ud over ovenstående kommer du til at indgå i allerede eksisterende indsatser, og skal blandt andet varetage opgaver i samarbejde med den sociale vicevært. Det kan være adhoc opgaver, hvor beboere efterspørger bistand til konkrete problemstillinger, fx at forstå breve fra det offentlige, eller hjælp der vedrører Ny i Danmark eller andre integrationsemner. Endelig kan der blive et overlap med de to øvrige projektmedarbejdere, der arbejder med børn og unge, i relation til lommepenge- og fritidsjobsindsatsen eller andre ungeprojekter.Der er ikke to dage, der ligner hinanden - det skal du kunne være i og da vi hele tiden udvikler på vores tilgange og metoder, skal du have lyst til dette.Generelt om stillingenBoligorganisationerne AAB Silkeborg og Arbejdernes Byggeforening har i samarbejde med Silkeborg Kommune fået midler til at videreføre Boligsocial Helhedsplan Silkeborg frem til oktober 2023.Med afsæt i lokalområderne Lupinvej, Resedavej og Arendalsvej skal helhedsplanen skabe og indgå i tværgående indsatser, der understøtter social udvikling og styrker fællesskab og handlekraft i områderne. Alle medarbejdere har arbejdsplads i begge områder.Du kommer til at indgå i et team bestående af en social vicevært, to projektmedarbejdere, en timelønnet sygeplejerske, samt lederen af helhedsplanen. Vi tager et fælles ansvar for implementeringen af helhedsplanen og løfter i flok. Samarbejdspartnere spænder bredt fra kommunale medarbejdere til foreninger og frivillige, beboere og afdelingsbestyrelser.Vi forventer, at du: har en relevant baggrund og erfaring gerne pædagogisk, og er optaget af emner som social ulighed, inddragelse og empowerment. har et solidt menneske kendskab, er en stærk relationsskaber og har lyst til at opsøge og møde mennesker af alle slags. kan motivere andre til at se nye muligheder og tage det næste skridt. er en stærk brobygger og klør på for at skabe tværgående samarbejder. kan løbe med bolden selv, og samtidig er en engageret team-player, der evner at reflektere over praksis og kan se indsatser i et helhedsperspektiv. har dyberegående erfaring med projektledelse og dokumentation. er uhøjtidelig og anerkendende i din omgangsform. har erfaring med at arbejde i en kompleks projektorganisation, hvor mange forskelligartede aktører har indflydelse på projektets fremdrift. evner at arbejde metodisk og analytisk med de valgte indsatsområder. har særligt kendskab til forebyggelsesarbejdet og allerhelst med målgrupperne unge og mænd . Som medarbejder får du: et udfordrende og meningsfuldt job, hvor vejen lægges, mens vi går den. en afvekslende palette af funktioner med gode muligheder for at præge indholdet. en arbejdsplads med stærkt teamsamarbejde præget af vilje, viden og humor. Stillingen er på 37 timer pr. uge og tidsbegrænset til 31. oktober 2023.Du må forvente skæve arbejdstider i et vist omfang.Ansættelse snarest muligt efter samtaletidspunktet.Din ansættelse vil blive forankret i Arbejdernes Byggeforening i Silkeborg, men konkret vil du have arbejdsplads i lokalområderne.Løn- og ansættelsesforhold efter BL-HK-overenskomst og lokale aftaler.Yderligere information:Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte leder af helhedsplanen Mia Butler på tlf. 24 98 60 61.Ansøgningsfrist tirsdag 25. februar 2020. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 25. marts.Der foretages en personlighedstest i forbindelse med samtalen.Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.10Phoenixe877fbe6101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-25T00:00:000010https://silkeborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=e7a47ed5-cbc8-4695-8f85-d8cb7504b2ca0EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandSilkeborg3700588Boligsocial Helhedsplan Silkeborg11Færgegården 18600SilkeborgDKDanmarkORS/e877fbe6_logo.jpegORS/Small/e877fbe6_logo.jpeg0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset10001893519EmplyMinimumea8a4f23-f693-477e-b1e8-4934a153284a_462900029-01-2020001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e877fbe6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e877fbe6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e877fbe6&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e877fbe6&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/8.jpgProjektmedarbejder/social brobygger til Boligsocial Helhedsplan Silkeborg12007901Dansk3Læse/ tale332006Pædagogisk konsulent9Undervisning og pædagogik364045721mia.butler@silkeborg.dkDanmarkDanmark330186092Pædagogisk konsulent til 0-6 års områdetRobot Brænder du for at understøtte kvaliteten på dagtilbudsområdet, få visioner omsat til praksis samt skabe sammenhæng mellem tilbud og indsatser på tværs af Børn Unge? Børn Unge i Viborg Kommune søger en pædagogisk konsulent, der skal have særligt fokus på dagtilbudsområdet og samtidig samarbejde og koordinere med skoleområdet samt familie- og rådgivningsområdet. Det er vigtigt, at du evner at skabe gode lærende fællesskaber for både børn, medarbejdere og ledere, og at du motiveres af en kompleks hverdag med mangeartede opgaver. Du vil som konsulent få rig mulighed for at kombinere dine pædagogiske- og proceskompetencer ind i et tværfagligt fællesskab i Børn Unge med primær fokus på dagtilbudsområdet. I Viborg Kommune har byrådet vedtaget en sammenhængsmodel, hvor vi skal sikre sammenhæng mellem vores tilbud og indsatser. Det betyder blandt andet, at vi i Børn Unge er ca. 4000 kollegaer, som lige nu er afsøgende på:Hvad vi skal være fælles omHvor vi skal være forskellige ogHvordan vi kan blive endnu bedre til at bygge broer med andre fagområder til gavn for borgerne. Det er en stor koordinerings- og prioriteringsopgave, hvor tværfagligt samarbejde skal afløses af forpligtende samskabelse og du kan være med fra start! Fokusområder i stillingen Alle ledere og pædagoger gennemfører i 2020 tre læringsdage i forbindelse med den nye styrkede læreplan og det sætter krav til understøttelse af arbejdet i praksis rundt i kommunens dagtilbud. Samtidig skal en ny tilsynsmodel rulles ud over både de kommunale og private dagtilbud i løbet af sensommeren. Alt sammen i en periode, hvor alle i kommunen arbejder med den vedtagne sammenhængsmodel. Du vil blive en del af alt dette i tæt samarbejde med dagtilbudschefen, områdelederne og konsulentkolleger, hvor alle har fokus på børnenes læring, trivsel og udvikling. Dine primære opgaverTilsyn med kommunale børnehuse og dagplejere samt private børnehuseProjektansvarlig for udviklingsprojekter på dagtilbudsområdetUdarbejdelse af politiske sagsfremstillinger om pædagogiske indsatserUnderstøtte og udvikle arbejdet med styrket pædagogisk læreplanAnsvarlig for implementering af ændret lovgivning og politiske beslutningerSparring til ledere og kostansvarlige omkring måltidet som pædagogisk aktivitetTovholder på indsatser og projekter omkring kunst og kultur på dagtilbudsområdet. Stærk konsulentprofil, der brænder for dagtilbudsområdet Du vil indgå i et tæt samarbejde med konsulentkolleger, områdeledere og dagtilbudschef i din hverdag på Rådhuset. Det er vigtigt, at du:Har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisationHar gode proceskompetencerEr pædagogisk fagligt funderet med indgående kendskab til dagtilbudsområdetHar gode kommunikative kompetencer bare mundtlige og skriftligeKan arbejde både selvstændig og i teamHar gode administrative kompetencer Vi kan tilbyde dig et spændende job i et arbejdsfællesskab, hvor mange fagligheder beriger og udvikler hinanden. Vi er en organisation i udvikling, som er ambitiøse og sætter retning. Så hos os vil du få fleksibel arbejdstid i et åbent kontormiljø, der er bygget til at understøtte en dynamisk organisation. Ansættelsesstedet er sekretariatet i Børn Unge med reference til sekretariatschefen, og med faglig reference til dagtilbudschefen. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsen vil være på 37 timer pr. uge. Ansættelsessted: Viborg Kommune, Rådhuset, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til dagtilbudschef Finn Terkelsen på tlf. 87 8710 70. Ansøgningsfrist: 08.03.2020 kl. 23.59. Ansættelsessamtaler afholdes 13.03.2020. På baggrund af samtalen vil der efter aftale blive indhentet relevant reference fra nuværende og evt. tidligere ansættelser på den kandidat, der indstilles til jobbet. Forud for ansættelse indhenter vi desuden straffe- og børneattest. Du kan finde Viborg Kommunes personalepolitiske værdier, ledelsesgrundlag, MED-aftale og sammenhængsmodel her. Sådan arbejder vi med sammenhængsmodellen i Børn Unge - Forskellige i fællesskab.Brænder du for at understøtte kvaliteten på dagtilbudsområdet, få visioner omsat til praksis samt skabe sammenhæng mellem tilbud og indsatser på tværs af Børn & Unge?

Børn & Unge i Viborg Kommune søger en pædagogisk konsulent, der skal have særligt fokus på dagtilbudsområdet og samtidig samarbejde og koordinere med skoleområdet samt familie- og rådgivningsområdet. Det er vigtigt, at du evner at skabe gode lærende fællesskaber for både børn, medarbejdere og ledere, og at du motiveres af en kompleks hverdag med mangeartede opgaver. Du vil som konsulent få rig mulighed for at kombinere dine pædagogiske- og proceskompetencer ind i et tværfagligt fællesskab i Børn & Unge med primær fokus på dagtilbudsområdet.

I Viborg Kommune har byrådet vedtaget en sammenhængsmodel, hvor vi skal sikre sammenhæng mellem vores tilbud og indsatser. Det betyder blandt andet, at vi i Børn & Unge er ca. 4000 kollegaer, som lige nu er afsøgende på:
  • Hvad vi skal være fælles om
  • Hvor vi skal være forskellige og
  • Hvordan vi kan blive endnu bedre til at bygge broer med andre fagområder til gavn for borgerne.

Det er en stor koordinerings- og prioriteringsopgave, hvor tværfagligt samarbejde skal afløses af forpligtende samskabelse – og du kan være med fra start!

Fokusområder i stillingen
Alle ledere og pædagoger gennemfører i 2020 tre læringsdage i forbindelse med den nye styrkede læreplan og det sætter krav til understøttelse af arbejdet i praksis rundt i kommunens dagtilbud. Samtidig skal en ny tilsynsmodel rulles ud over både de kommunale og private dagtilbud i løbet af sensommeren. Alt sammen i en periode, hvor alle i kommunen arbejder med den vedtagne sammenhængsmodel. Du vil blive en del af alt dette i tæt samarbejde med dagtilbudschefen, områdelederne og konsulentkolleger, hvor alle har fokus på børnenes læring, trivsel og udvikling.

Dine primære opgaver
  • Tilsyn med kommunale børnehuse og dagplejere samt private børnehuse
  • Projektansvarlig for udviklingsprojekter på dagtilbudsområdet
  • Udarbejdelse af politiske sagsfremstillinger om pædagogiske indsatser
  • Understøtte og udvikle arbejdet med styrket pædagogisk læreplan
  • Ansvarlig for implementering af ændret lovgivning og politiske beslutninger
  • Sparring til ledere og kostansvarlige omkring måltidet som pædagogisk aktivitet
  • Tovholder på indsatser og projekter omkring kunst og kultur på dagtilbudsområdet.

Stærk konsulentprofil, der brænder for dagtilbudsområdet
Du vil indgå i et tæt samarbejde med konsulentkolleger, områdeledere og dagtilbudschef i din hverdag på Rådhuset. Det er vigtigt, at du:
  • Har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation
  • Har gode proceskompetencer
  • Er pædagogisk fagligt funderet med indgående kendskab til dagtilbudsområdet
  • Har gode kommunikative kompetencer bare mundtlige og skriftlige
  • Kan arbejde både selvstændig og i team
  • Har gode administrative kompetencer
 
Vi kan tilbyde dig et spændende job i et arbejdsfællesskab, hvor mange fagligheder beriger og udvikler hinanden. Vi er en organisation i udvikling, som er ambitiøse og sætter retning. Så hos os vil du få fleksibel arbejdstid i et åbent kontormiljø, der er bygget til at understøtte en dynamisk organisation. Ansættelsesstedet er sekretariatet i Børn & Unge med reference til sekretariatschefen, og med faglig reference til dagtilbudschefen.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsen vil være på 37 timer pr. uge.
 
Ansættelsessted: Viborg Kommune, Rådhuset, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg.
 
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til dagtilbudschef Finn Terkelsen på tlf. 87 8710 70.
 
Ansøgningsfrist: 08.03.2020 kl. 23.59.

Ansættelsessamtaler afholdes 13.03.2020. På baggrund af samtalen vil der efter aftale blive indhentet relevant reference fra nuværende og evt. tidligere ansættelser på den kandidat, der indstilles til jobbet.
 
Forud for ansættelse indhenter vi desuden straffe- og børneattest.
 
Du kan finde Viborg Kommunes personalepolitiske værdier, ledelsesgrundlag, MED-aftale og sammenhængsmodel her.
 
Sådan arbejder vi med sammenhængsmodellen i Børn & Unge - Forskellige i fællesskab.
 

Børn & UngeViborg2020-02-19T00:00:002020-03-08T00:00:00
330181377Familieretshuset søger børnesagkyndige med relevant børnefaglig baggrund til AarhusRobot Familieretshuset søger børnesagkyndige med relevant børnefaglig baggrund til Aarhus Du kan eksempelvis have en baggrund som cand. pæd.pæd. psyk. eller anden relevant uddannelse. Kort om Familieretshuset Den 1. april 2019 åbnede vi dørene til Familieretshuset, hvor alle opgaver for brudte familier løses i et nyt, enstrenget familieretligt system. Ansøgningerne bliver screenet og visiteret til det forløb, som passer til den enkelte families behov. Her er der øget fokus på at styrke forældrenes samarbejde om barnets trivsel med en konflikthåndterende tilgang. Barnets trivsel er det bærende hensyn, og der er derfor oprettet en særlig børneenhed med en kontaktperson til barnet. Vi ønsker, at børn og forældre hurtigt får hjælp i sager om bopæl, forældremyndighed og samvær. Derfor er vi glade for, at der er afsat en ekstra bevilling på finansloven, så vi med ansættelse af endnu flere dygtige medarbejdere kan sikre, at ventetiden ikke vokser yderligere og på sigt nedbringes. Brænder du for at gøre en positiv forskel og har du lyst til at arbejde med sager om bopæl, forældremyndighed og samvær? Så læs videre. Stillingerne er som udgangspunkt på 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. maj 2020. Arbejdsopgaver I det nye Familieretshus har vi øget fokus på konflikthåndtering og mægling mellem forældrene, samt særligt fokus på familiernes individuelle udfordringer med henblik på at sikre de bedste løsninger for det enkelte barn. Vi søger derfor nye børnesagkyndige forældrerådgivere til Børn og forældre, som har særlig interesse for samarbejdet med forældrene. Formålet er at rådgive, vejlede, tværfagligt sagsbehandle, undervise og støtte forældre som er i konflikt, og være med til at holde fokus på forældrenes samarbejde i forhold til barnets trivsel. Vi søger derudover også nye børnesagkyndige børnerådgivere i Børneenheden, som har særlig interesse i mødet med barnet. Formålet med arbejdet i Børneenheden er at understøtte opgaveløsningen for Børn og forældre. De børnesagkyndige børnerådgivere, arbejder således tæt sammen med medarbejderne i Børn og forældre. I sager om skilsmisse, forældremyndighed, barnets bopæl og samvær er opgaverne i Børn og forældre at: afholde møder med forældre, som er uenige om forhold vedrørende deres børn rådgive og vejlede forældre i forbindelse med samarbejdsproblemer og uenighed om samvær, forældremyndighed, barnets bopæl mv. indgå i tværfaglig sagsbehandling sammen med en jurist undervise på samarbejdskurser konflikthåndtere samarbejde tværsektorielt I sager om skilsmisse, forældremyndighed, barnets bopæl og samvær er opgaverne i Børneenheden at: være kontaktperson for børn, når der verserer en sag i Familieretshuset eller Familieretten afholde samtaler med børn med henblik på inddragelse af barnets perspektiv overvåge samvær mellem barn og forælder være gruppeleder i børnegrupper deltage i retternes videre arbejde Alle opgaver håndteres med fokus på barnets bedste, således at barnets ret til trivsel og beskyttelse kommer i første række. Vores nuværende stab i Børn og forældre og i Børneenheden består af børnesagkyndige med baggrund som pædagoger, socialrådgivere, psykologer, samt personale med anden relevant børnefaglig baggrund, og vores stab af jurister og kontorfunktionærer. Dine kompetencer Du har en børnefaglig uddannelse med relevant efteruddannelse og har erfaring i at arbejde indenfor det børnefaglige område Du har indgående kendskab til udviklings-, tilknytnings- og krisepsykologi Du har stor indlevelsesevne og evner at tage afsæt i den livssituation barn og forældre er i Du har viden om, erfaring med og interesse for konflikthåndtering og børns udvikling set i forhold til de særlige problematikker som livet i en skilt familie rejser, Du kan som forældrerådgiver rådgive familier med barnets udvikling for øje i situationer præget af følelser, krisereaktioner og til tider højt konfliktniveau Du er som børnerådgiver god og hurtig til at skabe kontakt, udvise empati, anerkendelse, og opbygge en relation med barnet, således at det får mulighed for at udtrykke sig om svære emner Du har lyst til at arbejde indenfor det familieretlige område samt har interesse for at tage del i udviklings- og omstillingsprocesser, Du har flair for og lyst til også at varetage de administrative opgaver, som følger med arbejdet som børnesagkyndig Du har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation Vi tilbyder dig Et fællesskab bestående af kompetente børnesagkyndige, jurister og kontorfunktionærer Grundig oplæring og uddannelse i at arbejde med børn og familier i skilsmisse Fast supervision og psykologfaglig ledelse forankret i Børneenheden Mulighed for at være med til at videreudvikle tiltag på det familieretlige område Derudover: Mulighed for som forældrerådgiver at opbygge bred erfaring med mødeledelse i forskellige mødetyper Mulighed for som forældrerådgiver at arbejde tæt tværfagligt samarbejde med jurister og samarbejde tværsektorielt Mulighed for som forældrerådgiver at blive en del af teamet, der arbejdet med forældrekurser Mulighed for som børnerådgiver at opbygge bred erfaring med børnesamtaler Mulighed for som børnerådgiver at blive kontaktperson for et eller flere børn Mulighed for som børnerådgiver at blive en del af teamet omkring vores børnegrupper Mulighed for som børnerådgiver at blive en del af teamet, der arbejdet med overvåget samvær Ansættelsesvilkår Du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Der vil i forbindelse med ansættelsen blive indhentet børneattest for de ansøgere, der tilbydes ansættelse. Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål til stillingerne er du meget velkommen til at kontakte funktionsleder Jane Røhl, tlf. 72 56 86 97. Onboarding De første 6 uger skal alle nyansatte deltage i et intensivt og grundigt onboardingforløb. Erfarne kollegaer og fagligt kompetente instruktører og undervisere vil give jer en flyvende start med fokus på både teori og praksis med afsæt i konkret sagsarbejde og opgaveløsning. Onboardingen foregår dels lokalt på din fremtidige arbejdsplads og dels sammen med andre nye kollegaer på en central lokation. Der må påregnes rejsetid og overnatning, nærmere information herom ved evt. ansættelsessamtale. Ansøgning Hvis du er interesseret i en af stillingerne, beder vi dig sende ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på www.familieretshuset.dk senest tirsdag den 3. marts 2020. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i løbet af uge 11 og 12 2020. Vi ønsker os en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.Familieretshuset søger børnesagkyndige med relevant børnefaglig baggrund til Aarhus

Du kan eksempelvis have en baggrund som cand. pæd.pæd. psyk. eller anden relevant uddannelse.

Kort om Familieretshuset

Den 1. april 2019 åbnede vi dørene til Familieretshuset, hvor alle opgaver for brudte familier løses i et nyt, enstrenget familieretligt system. Ansøgningerne bliver screenet og visiteret til det forløb, som passer til den enkelte families behov. Her er der øget fokus på at styrke forældrenes samarbejde om barnets trivsel med en konflikthåndterende tilgang. Barnets trivsel er det bærende hensyn, og der er derfor oprettet en særlig børneenhed med en kontaktperson til barnet.

Vi ønsker, at børn og forældre hurtigt får hjælp i sager om bopæl, forældremyndighed og samvær.

Derfor er vi glade for, at der er afsat en ekstra bevilling på finansloven, så vi med ansættelse af endnu flere dygtige medarbejdere kan sikre, at ventetiden ikke vokser yderligere og på sigt nedbringes.

Brænder du for at gøre en positiv forskel og har du lyst til at arbejde med sager om bopæl, forældremyndighed og samvær? Så læs videre.

Stillingerne er som udgangspunkt på 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. maj 2020.



Arbejdsopgaver

I det nye Familieretshus har vi øget fokus på konflikthåndtering og mægling mellem forældrene, samt særligt fokus på familiernes individuelle udfordringer med henblik på at sikre de bedste løsninger for det enkelte barn.

Vi søger derfor nye børnesagkyndige forældrerådgivere til Børn og forældre, som har særlig interesse for samarbejdet med forældrene. Formålet er at rådgive, vejlede, tværfagligt sagsbehandle, undervise og støtte forældre som er i konflikt, og være med til at holde fokus på forældrenes samarbejde i forhold til barnets trivsel.

Vi søger derudover også nye børnesagkyndige børnerådgivere i Børneenheden, som har særlig interesse i mødet med barnet. Formålet med arbejdet i Børneenheden er at understøtte opgaveløsningen for Børn og forældre. De børnesagkyndige børnerådgivere, arbejder således tæt sammen med medarbejderne i Børn og forældre.

I sager om skilsmisse, forældremyndighed, barnets bopæl og samvær er opgaverne i Børn og forældre at:

  • afholde møder med forældre, som er uenige om forhold vedrørende deres børn
  • rådgive og vejlede forældre i forbindelse med samarbejdsproblemer og uenighed om samvær, forældremyndighed, barnets bopæl mv.
  • indgå i tværfaglig sagsbehandling sammen med en jurist
  • undervise på samarbejdskurser
  • konflikthåndtere
  • samarbejde tværsektorielt
I sager om skilsmisse, forældremyndighed, barnets bopæl og samvær er opgaverne i Børneenheden at:

  • være kontaktperson for børn, når der verserer en sag i Familieretshuset eller Familieretten
  • afholde samtaler med børn med henblik på inddragelse af barnets perspektiv
  • overvåge samvær mellem barn og forælder
  • være gruppeleder i børnegrupper
  • deltage i retternes videre arbejde
Alle opgaver håndteres med fokus på barnets bedste, således at barnets ret til trivsel og beskyttelse kommer i første række.

Vores nuværende stab i Børn og forældre og i Børneenheden består af børnesagkyndige med baggrund som pædagoger, socialrådgivere, psykologer, samt personale med anden relevant børnefaglig baggrund, og vores stab af jurister og kontorfunktionærer.



Dine kompetencer

  • Du har en børnefaglig uddannelse med relevant efteruddannelse og har erfaring i at arbejde indenfor det børnefaglige område
  • Du har indgående kendskab til udviklings-, tilknytnings- og krisepsykologi
  • Du har stor indlevelsesevne og evner at tage afsæt i den livssituation barn og forældre er i
  • Du har viden om, erfaring med og interesse for konflikthåndtering og børns udvikling set i forhold til de særlige problematikker som livet i en skilt familie rejser,
  • Du kan som forældrerådgiver rådgive familier med barnets udvikling for øje i situationer præget af følelser, krisereaktioner og til tider højt konfliktniveau
  • Du er som børnerådgiver god og hurtig til at skabe kontakt, udvise empati, anerkendelse, og opbygge en relation med barnet, således at det får mulighed for at udtrykke sig om svære emner
  • Du har lyst til at arbejde indenfor det familieretlige område samt har interesse for at tage del i udviklings- og omstillingsprocesser,
  • Du har flair for og lyst til også at varetage de administrative opgaver, som følger med arbejdet som børnesagkyndig
  • Du har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation


Vi tilbyder dig

  • Et fællesskab bestående af kompetente børnesagkyndige, jurister og kontorfunktionærer
  • Grundig oplæring og uddannelse i at arbejde med børn og familier i skilsmisse
  • Fast supervision og psykologfaglig ledelse forankret i Børneenheden
  • Mulighed for at være med til at videreudvikle tiltag på det familieretlige område
    Derudover:
  • Mulighed for som forældrerådgiver at opbygge bred erfaring med mødeledelse i forskellige mødetyper
  • Mulighed for som forældrerådgiver at arbejde tæt tværfagligt samarbejde med jurister og samarbejde tværsektorielt
  • Mulighed for som forældrerådgiver at blive en del af teamet, der arbejdet med forældrekurser
  • Mulighed for som børnerådgiver at opbygge bred erfaring med børnesamtaler
  • Mulighed for som børnerådgiver at blive kontaktperson for et eller flere børn
  • Mulighed for som børnerådgiver at blive en del af teamet omkring vores børnegrupper
  • Mulighed for som børnerådgiver at blive en del af teamet, der arbejdet med overvåget samvær
Ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Der vil i forbindelse med ansættelsen blive indhentet børneattest for de ansøgere, der tilbydes ansættelse.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingerne er du meget velkommen til at kontakte funktionsleder Jane Røhl, tlf. 72 56 86 97.

Onboarding
De første 6 uger skal alle nyansatte deltage i et intensivt og grundigt onboardingforløb. Erfarne kollegaer og fagligt kompetente instruktører og undervisere vil give jer en flyvende start med fokus på både teori og praksis med afsæt i konkret sagsarbejde og opgaveløsning.
Onboardingen foregår dels lokalt på din fremtidige arbejdsplads og dels sammen med andre nye kollegaer på en central lokation. Der må påregnes rejsetid og overnatning, nærmere information herom ved evt. ansættelsessamtale.


Ansøgning
Hvis du er interesseret i en af stillingerne, beder vi dig sende ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på www.familieretshuset.dk senest tirsdag den 3. marts 2020.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i løbet af uge 11 og 12 2020.

Vi ønsker os en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

Familieretshuset, Afdeling AarhusHøjbjerg2020-02-18T00:00:002020-03-03T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Pædagogisk konsulent til 0-6 års området

Børn & Unge

Viborg
Brænder du for at understøtte kvaliteten på dagtilbudsområdet, få visioner omsat til praksis samt skabe sammenhæng mellem tilbud og indsatser på tværs af Børn Unge? Børn Unge i Viborg Kommune søger en pædagogisk konsulent, der skal have særligt foku...
Indrykket:19. februar 2020

Familieretshuset søger børnesagkyndige med relevant børnefaglig baggrund til Aarhus

Familieretshuset, Afdeling Aarhus

Højbjerg
Familieretshuset søger børnesagkyndige med relevant børnefaglig baggrund til Aarhus Du kan eksempelvis have en baggrund som cand. pæd.pæd. psyk. eller anden relevant uddannelse. Kort om Familieretshuset Den 1. april 2019 åbnede vi dørene til Familie...
Indrykket:18. februar 2020