Rådgiver til Afdeling Opkvalificering og Ordinære Løntimer

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Om jobbet

Brænder du for at arbejde som Rådgiver og har du en spidskompetence i at se muligheder og potentialer hos borgere på "kanten af arbejdsmarkedet", og kan bringe disse potentialer i spil i samarbejde med Psykiatrien og de lokale virksomheder?

Målgruppen er afgrænset til aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og Overgangsydelsesmodtagere, som er over 30 år.

I Afdelingen tilbyder vi et stærkt kollegialt sammenhold, hvor vi er ca. 25 engagerede kollegaer, der brænder for arbejdet med borgere, der har brug for en særlig indsats. Vi arbejder med inddragelse og Empowerment i tilgangen til borgerne, det vil sige arbejde ud fra en tro på, at alle mennesker kan udvikle sig og har det bedst af at bidrage på arbejdsmarkedet og være selvforsørgende.

Det der kendetegner os, er at vi sætter borgeren i centrum og vægter det tværfaglige samarbejde højt. Vi har en stæk faglighed, som vi hele tiden fokuserer på at udvikle, så vi yder den bedste service til vores borgere og virksomheder.

Dine opgaver bliver følgende:

  • Rådgivning, vejledning og sagsbehandling.
  • Kontakt til relevante organisationer og samarbejdspartnere
  • Samarbejde med rådgivere og jobformidlere og andre relevante medarbejdere i Kalundborg Kommune i henhold til den enkelte borgers behov
  • Sikre, at borgerens erfaringer, evner og job-mål omsættes til konkret jobfunktion på ordinære arbejdspladser
  • Støtte borgeren i gennemførelsen af de planlagte aktiviteter herunder virksomhedsbesøg og snusepraktikker samt sørge for løbende opfølgning med kontaktpersonen på virksomheden, når borgeren er i praktik
  • Støtte borgeren i at håndtere andre udfordringer i hverdagen, i det omfang det er relevant.
  • Have en positive og smittende energi, der indgyder optimisme hos borgere
  • Du har en relevant faglig baggrund og erfaring med at arbejde indenfor området. Du har en stærk profil og evnen til at kunne motivere borgere.

Din profil

  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du har en relevant faglig baggrund og erfaring med at arbejde med Beskæftigelsesloven
  • Du er helhedsorienteret og har fokus på, at det handler, om at den enkelte borger støttes og motiveres i at agere og handle i eget liv.
  • Kunne spotte ressourcer og muligheder hos personer med begrænsninger i arbejdserfaringer og -evne
  • Er initiativrig og kreativ og tør afprøve nye metoder/løsninger
  • Er robust og kan have travlt uden at miste overblikket
  • Har en god data disciplin, en god skriftlighed (vi anvender FASIT) og gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • Er god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige fagområder i kommunen.

Derfor skal du vælge os

Vi tilbyder:

  • En fremsynet og målrettet organisation
  • Gode engagerede kollegaer med en positiv tilgang til arbejdet
  • Et arbejdsmiljø der lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparring
  • En kompetent ledergruppe der arbejder strategisk med ledelse og udvikling
  • En god og respektfuld omgangstone og en dagligdag, hvor humor og godt humør spiller en stor rolle.

Hvis du vil vide mere

Hvis du ønsker at vide mere eller har spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte Nivin Bamarne på tlf. 53810803.

Ansøgning

Du søger stillingen online. Ansøgningsfristen er den 30. maj 2022.

Forventet tiltrædelse fra d. 1. juli 2022 eller snarest muligt.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 21 2022.

Om os

Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Novo Nordisk har for nylig offentliggjort, at de frem mod 2027 vil investere 17 mia. i deres produktionsanlæg i Kalundborg. Senest har Chr. Hansen og AP Terminals etableret sig i Kalundborg og flere virksomheder er på vej. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed.

Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien "Karriere på Kalundborgsk". I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.

Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Rådgiver til Afdeling Opkvalificering og Ordinære Løntimer

Om jobbet

Brænder du for at arbejde som Rådgiver og har du en spidskompetence i at se muligheder og potentialer hos borgere på "kanten af arbejdsmarkedet", og kan bringe disse potentialer i spil i samarbejde med Psykiatrien og de lokale virksomheder?

Målgruppen er afgrænset til aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og Overgangsydelsesmodtagere, som er over 30 år.

I Afdelingen tilbyder vi et stærkt kollegialt sammenhold, hvor vi er ca. 25 engagerede kollegaer, der brænder for arbejdet med borgere, der har brug for en særlig indsats. Vi arbejder med inddragelse og Empowerment i tilgangen til borgerne, det vil sige arbejde ud fra en tro på, at alle mennesker kan udvikle sig og har det bedst af at bidrage på arbejdsmarkedet og være selvforsørgende.

Det der kendetegner os, er at vi sætter borgeren i centrum og vægter det tværfaglige samarbejde højt. Vi har en stæk faglighed, som vi hele tiden fokuserer på at udvikle, så vi yder den bedste service til vores borgere og virksomheder.

Dine opgaver bliver følgende:

  • Rådgivning, vejledning og sagsbehandling.
  • Kontakt til relevante organisationer og samarbejdspartnere
  • Samarbejde med rådgivere og jobformidlere og andre relevante medarbejdere i Kalundborg Kommune i henhold til den enkelte borgers behov
  • Sikre, at borgerens erfaringer, evner og job-mål omsættes til konkret jobfunktion på ordinære arbejdspladser
  • Støtte borgeren i gennemførelsen af de planlagte aktiviteter herunder virksomhedsbesøg og snusepraktikker samt sørge for løbende opfølgning med kontaktpersonen på virksomheden, når borgeren er i praktik
  • Støtte borgeren i at håndtere andre udfordringer i hverdagen, i det omfang det er relevant.
  • Have en positive og smittende energi, der indgyder optimisme hos borgere
  • Du har en relevant faglig baggrund og erfaring med at arbejde indenfor området. Du har en stærk profil og evnen til at kunne motivere borgere.

Din profil

  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du har en relevant faglig baggrund og erfaring med at arbejde med Beskæftigelsesloven
  • Du er helhedsorienteret og har fokus på, at det handler, om at den enkelte borger støttes og motiveres i at agere og handle i eget liv.
  • Kunne spotte ressourcer og muligheder hos personer med begrænsninger i arbejdserfaringer og -evne
  • Er initiativrig og kreativ og tør afprøve nye metoder/løsninger
  • Er robust og kan have travlt uden at miste overblikket
  • Har en god data disciplin, en god skriftlighed (vi anvender FASIT) og gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • Er god til at samarbejde på tværs med både interne og eksterne kollegaer fra forskellige fagområder i kommunen.

Derfor skal du vælge os

Vi tilbyder:

  • En fremsynet og målrettet organisation
  • Gode engagerede kollegaer med en positiv tilgang til arbejdet
  • Et arbejdsmiljø der lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparring
  • En kompetent ledergruppe der arbejder strategisk med ledelse og udvikling
  • En god og respektfuld omgangstone og en dagligdag, hvor humor og godt humør spiller en stor rolle.

Hvis du vil vide mere

Hvis du ønsker at vide mere eller har spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte Nivin Bamarne på tlf. 53810803.

Ansøgning

Du søger stillingen online. Ansøgningsfristen er den 30. maj 2022.

Forventet tiltrædelse fra d. 1. juli 2022 eller snarest muligt.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 21 2022.

Om os

Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Novo Nordisk har for nylig offentliggjort, at de frem mod 2027 vil investere 17 mia. i deres produktionsanlæg i Kalundborg. Senest har Chr. Hansen og AP Terminals etableret sig i Kalundborg og flere virksomheder er på vej. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed.

Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien "Karriere på Kalundborgsk". I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.

Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.