Rådgivningschef til IBOS - Instituttet for Blinde og Svagsynede

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger en rådgivningschef til IBOS – Instituttet for Blinde og Svagsynede

Rådgivningen på IBOS er en utraditionel sammentænkning af praksis, udvikling og formidling. Vores nye rådgivningschef skal rumme kompleksiteten, gå visionært til udvikling og sikre driften.

Om os
IBOS er som den største landsdækkende spiller på synsområdet ansvarlig for at sikre, at den mest specialiserede viden om syn løbende udvikles og er lige tilgængelig for alle landets kommuner. Dette skal i de kommende år yderligere understøttes gennem styrkelse af samarbejde med synsområdets øvrige aktører, projektsamarbejder og dokumentation af indsatser.

IBOS er en selvstændig institution under Københavns Kommune, som arbejder landsdækkende. IBOS’ ydelseskatalog er bredt og vores forståelse er, at vi har brug for hinanden i huset. Det stiller krav til alle IBOS’ ledere i fht at navigere i krydsfelter og styringslogikker og til at kunne finde gode løsninger i fællesskab.

Som rådgivningschef er du ansvarlig for rådgivning, udredning og undervisning af borgere 14+ år fra hele landet.

I din afdeling ligger derudover koordineringen og udviklingen af efter- og videreuddannelse af landets synsprofessionelle samt opgaver i forhold til at udvikle, dokumentere og formidle den nyeste faglighed på synsområdet. Dette medfører mange eksterne snitflader i det daglige.

Afdelingen rummer en studievejledning, der hjælper mennesker med nedsat syn gennem uddannelser og indsatser og viden, der understøtter tilknytningen til arbejdsmarkedet. Rådgivning i forhold til hjælpemidler og tilgængelighed, samt synshjerneskade- og rehabiliteringsindsats er også en del af afdelingens drift.

En væsentlig del af afdelingens ydelser udbydes i et samarbejde med VISO KaS, men afdelingen varetager også opgaver i samarbejde med STUK (Styrelsen for Undervisning og Kvalitet), ligesom der sælges taksforløb til landets kommuner.

Afdelingen består af ca. 50 medarbejdere, der er specialister på deres felt og som dækker en bredt sammensat gruppe af medarbejdere. Dine nærmeste samarbejdspartnere vil udover de ledelsesunderstøttende funktioner i afdelingen være chefgruppen i huset.

Om dig

  • Du har en uddannelse på akademisk niveau suppleret med relevant efteruddannelse
  • Du er fagligt velfunderet og har indgående viden om specialrådgivning indenfor uddannelses-, beskæftigelses- og arbejdsmarkedsområdet
  • Du har indgående kendskab til handicap- og synsområdet
  • Du har erfaring med ledelse fra det sociale felt, specialrådgivnings- eller undervisningsområdet, og du har erfaring med proces- og forandringsledelse
  • Du kan identificere dig med IBOS’ formål og opgaver og formår at samarbejde med kolleger med forskellige faglige baggrunde og med eksterne samarbejdspartnere

Dine opgaver bliver blandt andet

  • At være ansvarlig for samarbejdet med afdelingens eksterne samarbejdspartnere
  • At være ansvarlig for at afdelingen leverer som aftalt, herunder lede udviklingsarbejdet i retning af landsdækkende indsats og effektiv drift
  • At lede og koordinere afdelingens samlede aktiviteter, herunder den løbende udvikling og nytænkning af den samlede portefølje af tilbud
  • Sikre løbende udbud af relevante tilbud
  • At igangsætte og indgå i relevante udviklingsaktiviteter i afdelingen og på tværs af huset
  • At være med til at IBOS efterlever sine VISO KaS forpligtelser
  • Personaleledelse af afdelingens medarbejdere (afholdelse af GRUS, TUS og MUS, sygefraværssamtaler og øvrige ledelsessamtaler)

Vi forventer, at du

  • Formår at finde løsninger i komplekse sammenhænge
  • Er en tydelig, anerkendende og nærværende leder
  • Er god til at koordinere, skabe overblik og sætte en klar retning
  • Har erfaring med at arbejde tværfagligt og lede medarbejdere med forskellige professioner
  • Har forståelse for økonomi
  • Har en lederuddannelse

Yderligere information
Ønsker du flere oplysninger om stillingen, kan du kontakte centerchef Marie Fasmer på 2047 7007.  

Der er tale om en stilling på fuld tid 37 timer ugentligt med tiltrædelse besat snarest muligt.

Der vil blive indhentet referencer samt straffeattest i forbindelse med ansættelsesprocessen.

Løn- og ansættelsesvilkår følger principperne i Ny Løn og den til enhver tid gældende overenskomst mellem KL for Københavns Kommune og Akademiske Personale. Lønindplacering vil ske efter forhandling med den faglige repræsentant.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsespapirer m.m.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 19. oktober 2021.

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Rådgivningschef til IBOS - Instituttet for Blinde og Svagsynede

Vi søger en rådgivningschef til IBOS – Instituttet for Blinde og Svagsynede

Rådgivningen på IBOS er en utraditionel sammentænkning af praksis, udvikling og formidling. Vores nye rådgivningschef skal rumme kompleksiteten, gå visionært til udvikling og sikre driften.

Om os
IBOS er som den største landsdækkende spiller på synsområdet ansvarlig for at sikre, at den mest specialiserede viden om syn løbende udvikles og er lige tilgængelig for alle landets kommuner. Dette skal i de kommende år yderligere understøttes gennem styrkelse af samarbejde med synsområdets øvrige aktører, projektsamarbejder og dokumentation af indsatser.

IBOS er en selvstændig institution under Københavns Kommune, som arbejder landsdækkende. IBOS’ ydelseskatalog er bredt og vores forståelse er, at vi har brug for hinanden i huset. Det stiller krav til alle IBOS’ ledere i fht at navigere i krydsfelter og styringslogikker og til at kunne finde gode løsninger i fællesskab.

Som rådgivningschef er du ansvarlig for rådgivning, udredning og undervisning af borgere 14+ år fra hele landet.

I din afdeling ligger derudover koordineringen og udviklingen af efter- og videreuddannelse af landets synsprofessionelle samt opgaver i forhold til at udvikle, dokumentere og formidle den nyeste faglighed på synsområdet. Dette medfører mange eksterne snitflader i det daglige.

Afdelingen rummer en studievejledning, der hjælper mennesker med nedsat syn gennem uddannelser og indsatser og viden, der understøtter tilknytningen til arbejdsmarkedet. Rådgivning i forhold til hjælpemidler og tilgængelighed, samt synshjerneskade- og rehabiliteringsindsats er også en del af afdelingens drift.

En væsentlig del af afdelingens ydelser udbydes i et samarbejde med VISO KaS, men afdelingen varetager også opgaver i samarbejde med STUK (Styrelsen for Undervisning og Kvalitet), ligesom der sælges taksforløb til landets kommuner.

Afdelingen består af ca. 50 medarbejdere, der er specialister på deres felt og som dækker en bredt sammensat gruppe af medarbejdere. Dine nærmeste samarbejdspartnere vil udover de ledelsesunderstøttende funktioner i afdelingen være chefgruppen i huset.

Om dig

  • Du har en uddannelse på akademisk niveau suppleret med relevant efteruddannelse
  • Du er fagligt velfunderet og har indgående viden om specialrådgivning indenfor uddannelses-, beskæftigelses- og arbejdsmarkedsområdet
  • Du har indgående kendskab til handicap- og synsområdet
  • Du har erfaring med ledelse fra det sociale felt, specialrådgivnings- eller undervisningsområdet, og du har erfaring med proces- og forandringsledelse
  • Du kan identificere dig med IBOS’ formål og opgaver og formår at samarbejde med kolleger med forskellige faglige baggrunde og med eksterne samarbejdspartnere

Dine opgaver bliver blandt andet

  • At være ansvarlig for samarbejdet med afdelingens eksterne samarbejdspartnere
  • At være ansvarlig for at afdelingen leverer som aftalt, herunder lede udviklingsarbejdet i retning af landsdækkende indsats og effektiv drift
  • At lede og koordinere afdelingens samlede aktiviteter, herunder den løbende udvikling og nytænkning af den samlede portefølje af tilbud
  • Sikre løbende udbud af relevante tilbud
  • At igangsætte og indgå i relevante udviklingsaktiviteter i afdelingen og på tværs af huset
  • At være med til at IBOS efterlever sine VISO KaS forpligtelser
  • Personaleledelse af afdelingens medarbejdere (afholdelse af GRUS, TUS og MUS, sygefraværssamtaler og øvrige ledelsessamtaler)

Vi forventer, at du

  • Formår at finde løsninger i komplekse sammenhænge
  • Er en tydelig, anerkendende og nærværende leder
  • Er god til at koordinere, skabe overblik og sætte en klar retning
  • Har erfaring med at arbejde tværfagligt og lede medarbejdere med forskellige professioner
  • Har forståelse for økonomi
  • Har en lederuddannelse

Yderligere information
Ønsker du flere oplysninger om stillingen, kan du kontakte centerchef Marie Fasmer på 2047 7007.  

Der er tale om en stilling på fuld tid 37 timer ugentligt med tiltrædelse besat snarest muligt.

Der vil blive indhentet referencer samt straffeattest i forbindelse med ansættelsesprocessen.

Løn- og ansættelsesvilkår følger principperne i Ny Løn og den til enhver tid gældende overenskomst mellem KL for Københavns Kommune og Akademiske Personale. Lønindplacering vil ske efter forhandling med den faglige repræsentant.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsespapirer m.m.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 19. oktober 2021.

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.