REGIONAL SALES MANAGER som får ansvaret for salg af transportløsninger og tørresystemer til plastindustrien i Europa

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Nøgleord:

Du får mulighed for at følge dit salg fra løsningen bliver produceret, til den bliver implementeret

Arbejdssted: Nordsjælland og Europa

Stillingsbeskrivelse:

Efter en grundig oplæring, hvor du vil blive sat grundig ind i løsningerne og den måde, virksomheden hidtil har tilgået kunden på, vil du få ansvaret for selv at stå for salget af transport- og tørresystemer til plastindustrien i Europa.

Der er tale om tekniske løsninger, der indgår som en del af produktionen, og det kan både være enkeltstående produkter eller store komplette løsninger. I forbindelse med salg af de større løsninger, kommer du derfor til at rådgive kunderne omkring fabrikslayout, og taler ofte med ejere, den tekniske direktør eller produktionschefen, hvilket naturligvis vil afhænge af virksomhedens- og investeringens størrelse.

Du kommer både til at sælge direkte til store virksomheder oftest OEM-virksomheder inden for plastindustrien og gennem Laboteks søsterselskaber, som forhandler løsningerne. Dette betyder, at du både selv skal ud og tale løsninger og muligheder med kunderne, men også at du skal have forståelse for at motivere og engagere forhandlernes salgsstyrke. I den forbindelse vil du komme med på sambesøg hos store kunder, hvor sælgerne vil tage dig med ud i rollen, som en slags produktspecialist med indgående viden om løsninger og muligheder.

Din primære opgave bliver således at videreudvikle salget til OEM-kunder, samt udbygge samarbejdet med forhandlerne. Da du bliver en del af teamet, som sidder på kontoret i Nordsjælland, skal du have bopæl på Sjælland.

Det forventes, at du er meget proaktiv og både indstillet på at besvare forespørgsler og rådgive forhandlere og kunder telefonisk, men også at du er indstillet på, at tilbringe en del tid ude i marken på kunde og/eller forhandlerbesøg. Du skal forvente, at der vil være ca. 70 overnatninger ude p.a.

Der vil være en intern kollega, der supporterer dig i det daglige, men du kommer i høj grad også selv til at stå for at udarbejde tilbud, følge op på projekter både intern i montagen men også ved levering ude hos kunden. En del af tilbudsarbejdet vil også være at lave skitser i AutoCAD, og på sigt forventes du også at kunne lave diagrammer og beregninger, hvilket alt sammen er noget, du vil blive sat ind i efterhånden, som du kommer ind i jobbet.

Da der lige er startet en ny CEO kort tid inden, du starter op, vil du få god mulighed for at sætte dit præg på både din egen stilling men også virksomhedens udvikling, når du aktivt deltager i udarbejdelse af strategier for dit eget marked og deltager i planlægningen af nye salgs- og marketingaktiviteter.

Egenskaber:

Du er en løsningsorienteret, udadvendt, positiv og imødekommende person med et godt salgsgen. Samtidig er du en selvkørende og proaktiv person, der er en dygtig relations opbygger, der kan lide at skabe de langvarige relationer til både kunder og forhandlere. Du er derfor også god til at engagere og motivere både dig selv og andre til at nå de opstillede mål.

Du besidder godt købmandskab, er i stand til at forhandle på alle niveauer og kender til vigtigheden af at være en del af et mindre team, hvor personlig kontakt, opfølgning , høj service, faglige viden og branchekendskab gør hele forskellen.

Uddannelser:

Vi forestiller os, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som ingeniør, maskinmester, eller anden teknisk uddannelsesmæssig baggrund.

Erhvervserfaring:

Du har et godt kendskab til, eller har interesse for salg af tekniske løsninger. Det er en fordel - men ikke et krav, hvis du har erfaring fra en lignende stilling, hvor du har solgt til plast- eller automations industrien. Det er også en fordel, hvis du har erfaring med internationalt salg og forstår værdien af at være meget synlig ude hos kunderne.

Sprogkundskaber/IT:

Du er flydende i dansk og engelsk i skrift og tale og er vant til at arbejde med IT.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med eller interesse i at arbejde med AutoCAD og CRM systemer.

Løn:

Du får en god fast løn, der modsvarer dine kvalifikationer, pensionsordning, sundhedsforsikring m.v.

Du tilbydes:

En spændende international stilling i en anerkendt og velkonsolideret virksomhed med mange års erfaring på markedet, med gode kvalitetsprodukter og en virksomhedskultur hvor der er stor frihed under ansvar, samt plads til forskelligheder og humor.

Virksomhedsbeskrivelse:

Labotek A/S blev grundlagt i 1943 og er 100% danskejet. Det er et selskab i den velrenommerede øg økonomisk velfunderede danskejede I.K.I. Invest koncern.

Laboteks hovedsæde er beliggende tæt ved Frederikssund og man har i mange år udviklet, produceret og markedsført periferiudstyr og centraliserede systemer til plastindustrien og er derfor i dag blandt Europas førende producenter inden for området.

Labotek har salgskontorer i Danmark, Sverige, England og Tyskland og distribuerer desuden gennem ca. 45 forhandlere og agenter World Wide.
Virksomheden er DS/ISO 9001 certificeret, og har i dag ca. 40 medarbejdere tilknyttet produktion og kontorer i Frederikssund.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Profilpartners på tlf.: 43434060.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


REGIONAL SALES MANAGER som får ansvaret for salg af transportløsninger og tørresystemer til plastindustrien i Europa

Nøgleord:

Du får mulighed for at følge dit salg fra løsningen bliver produceret, til den bliver implementeret

Arbejdssted: Nordsjælland og Europa

Stillingsbeskrivelse:

Efter en grundig oplæring, hvor du vil blive sat grundig ind i løsningerne og den måde, virksomheden hidtil har tilgået kunden på, vil du få ansvaret for selv at stå for salget af transport- og tørresystemer til plastindustrien i Europa.

Der er tale om tekniske løsninger, der indgår som en del af produktionen, og det kan både være enkeltstående produkter eller store komplette løsninger. I forbindelse med salg af de større løsninger, kommer du derfor til at rådgive kunderne omkring fabrikslayout, og taler ofte med ejere, den tekniske direktør eller produktionschefen, hvilket naturligvis vil afhænge af virksomhedens- og investeringens størrelse.

Du kommer både til at sælge direkte til store virksomheder oftest OEM-virksomheder inden for plastindustrien og gennem Laboteks søsterselskaber, som forhandler løsningerne. Dette betyder, at du både selv skal ud og tale løsninger og muligheder med kunderne, men også at du skal have forståelse for at motivere og engagere forhandlernes salgsstyrke. I den forbindelse vil du komme med på sambesøg hos store kunder, hvor sælgerne vil tage dig med ud i rollen, som en slags produktspecialist med indgående viden om løsninger og muligheder.

Din primære opgave bliver således at videreudvikle salget til OEM-kunder, samt udbygge samarbejdet med forhandlerne. Da du bliver en del af teamet, som sidder på kontoret i Nordsjælland, skal du have bopæl på Sjælland.

Det forventes, at du er meget proaktiv og både indstillet på at besvare forespørgsler og rådgive forhandlere og kunder telefonisk, men også at du er indstillet på, at tilbringe en del tid ude i marken på kunde og/eller forhandlerbesøg. Du skal forvente, at der vil være ca. 70 overnatninger ude p.a.

Der vil være en intern kollega, der supporterer dig i det daglige, men du kommer i høj grad også selv til at stå for at udarbejde tilbud, følge op på projekter både intern i montagen men også ved levering ude hos kunden. En del af tilbudsarbejdet vil også være at lave skitser i AutoCAD, og på sigt forventes du også at kunne lave diagrammer og beregninger, hvilket alt sammen er noget, du vil blive sat ind i efterhånden, som du kommer ind i jobbet.

Da der lige er startet en ny CEO kort tid inden, du starter op, vil du få god mulighed for at sætte dit præg på både din egen stilling men også virksomhedens udvikling, når du aktivt deltager i udarbejdelse af strategier for dit eget marked og deltager i planlægningen af nye salgs- og marketingaktiviteter.

Egenskaber:

Du er en løsningsorienteret, udadvendt, positiv og imødekommende person med et godt salgsgen. Samtidig er du en selvkørende og proaktiv person, der er en dygtig relations opbygger, der kan lide at skabe de langvarige relationer til både kunder og forhandlere. Du er derfor også god til at engagere og motivere både dig selv og andre til at nå de opstillede mål.

Du besidder godt købmandskab, er i stand til at forhandle på alle niveauer og kender til vigtigheden af at være en del af et mindre team, hvor personlig kontakt, opfølgning , høj service, faglige viden og branchekendskab gør hele forskellen.

Uddannelser:

Vi forestiller os, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som ingeniør, maskinmester, eller anden teknisk uddannelsesmæssig baggrund.

Erhvervserfaring:

Du har et godt kendskab til, eller har interesse for salg af tekniske løsninger. Det er en fordel - men ikke et krav, hvis du har erfaring fra en lignende stilling, hvor du har solgt til plast- eller automations industrien. Det er også en fordel, hvis du har erfaring med internationalt salg og forstår værdien af at være meget synlig ude hos kunderne.

Sprogkundskaber/IT:

Du er flydende i dansk og engelsk i skrift og tale og er vant til at arbejde med IT.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med eller interesse i at arbejde med AutoCAD og CRM systemer.

Løn:

Du får en god fast løn, der modsvarer dine kvalifikationer, pensionsordning, sundhedsforsikring m.v.

Du tilbydes:

En spændende international stilling i en anerkendt og velkonsolideret virksomhed med mange års erfaring på markedet, med gode kvalitetsprodukter og en virksomhedskultur hvor der er stor frihed under ansvar, samt plads til forskelligheder og humor.

Virksomhedsbeskrivelse:

Labotek A/S blev grundlagt i 1943 og er 100% danskejet. Det er et selskab i den velrenommerede øg økonomisk velfunderede danskejede I.K.I. Invest koncern.

Laboteks hovedsæde er beliggende tæt ved Frederikssund og man har i mange år udviklet, produceret og markedsført periferiudstyr og centraliserede systemer til plastindustrien og er derfor i dag blandt Europas førende producenter inden for området.

Labotek har salgskontorer i Danmark, Sverige, England og Tyskland og distribuerer desuden gennem ca. 45 forhandlere og agenter World Wide.
Virksomheden er DS/ISO 9001 certificeret, og har i dag ca. 40 medarbejdere tilknyttet produktion og kontorer i Frederikssund.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Profilpartners på tlf.: 43434060.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.