Brænder du for at være med til at sikre, at kvaliteten af og indholdet i sygehusets patientregistrering altid er på højeste niveau, tidstro og klinisk korrekt, så er det dig vi søger til en stilling som registreringskonsulent.
Du bliver ansat i psykiatrisygehusets Økonomi- og Planlægningsfunktion i administrationen. Vi flytter i juni 2018 til ny renoverede lokaler på Vejle Sygehus.
Psykiatrisygehuset har stort fokus på kvaliteten af patientdata, vi validerer og fejlsikrer, understøtter og uddanner sygehusets medarbejdere i korrekt registrering. Samtidig er sygehuset sammen med de øvrige sygehuse i regionen i gang med at implementere LPR3. Implementeringen af LPR3 er den største udviklingsopgave i 2018.
Hvis du har lyst til at arbejde sammen med os, vil dine opgaver i udgangspunktet være:
- Indgå i arbejdet med implementering af LPR3 i psykiatrisygehuset, herunder test, undervisning og deltagelse i diverse arbejdsgrupper
- Deltage i relevante samarbejdsfora om patientregistrering lokalt og regionalt.
- Arbejde med datatræk og validering af data fra regionens patientadministrative system, Cosmic, CI, LIS, LPR, SEI og eSundhed.
- Indgå i arbejde med at vedligeholde sygehusets organisatoriske hierarki (SOR og SHAK)
- Yde support til de psykiatriske afdelinger i registreringsspørgsmål
- Sparringspartner til kollegaer og samarbejdspartnere om patientregistrering og datavalidering
Vi forventer, at du har en relevant uddannelsesbaggrund, og at du:
- har indsigt i arbejdsgange i sundhedsvæsenet og erfaring i at arbejde med sundhedsdata
- er hurtig til at sætte dig ind i et nyt område og skabe dig tilstrækkeligt overblik til at kunne agere selvstændigt
- har flair for tal og gerne undres
- har gode formidlingskompetencer og gerne undervisningserfaring
- kan skabe og bevare overblik
- arbejder systematisk og ansvarsbevidst
- er åben, nysgerrig, engageret og fleksibel i forhold til opgaver og kollegaer
- er god til at arbejde selvstændigt såvel som i teams
- kan have mange bolde i luften og samtidig bevare roen også under tidspres
- har situationsfornemmelse både organisatorisk og kollegialt
I Økonomi- og Planlægningsfunktion er vi aktuelt 27 medarbejdere, der løser opgaver indenfor økonomi/regnskab, kvalitetsudvikling og patientsikkerhed, driftsplanlægning, kommunesamarbejde, patientbefordring og patientregistrering. Hos os er omgangstonen uhøjtidelig og fyldt med faglighed og humor. Du vil møde engagerede, dygtige og sjove kollegaer i et sygehus med fokus på patienten, faglighed, dialog og samarbejde
Løn og ansættelsesvilkår fastlægges i henhold til aftale mellem Danske Regioner og forhandlingsberettiget organisation. Tiltrædelse hurtigst muligt, stillingen er på fuld tid.
Du kan få mere at vide om stillingen hos Økonomi- og Planlægningschef Berit Matzen, tlf. 3055 2937 eller berit.matzen@rsyd.dk. eller registreringskonsulent Hella Thagesen tlf. 2941 1139
Ansøgningsfrist er den 30. april 2018, vi forventer at holde samtaler den 8. maj 2018.