Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Regnskabschef

Keolis Danmark, der er en del af den internationale koncern Keolis, er én af de førende leverandører af kollektiv trafik i Danmark. Keolis er toneangivende i udviklingen og udbredelsen af fossilfri og bæredygtig kollektiv trakfik.

Du får det overordnede ansvar for, at regnskabsteamet kan imødekomme de naturlige behov og krav, der stilles til en velfungerende datter-regnskabsfunktion i en stor koncern, herunder at regnskabsteamets leverancer til organisationen til stadighed er kendetegnet af høj kvalitet og rettidighed. 

Overordnet får du ansvaret for:

  • at opgaverne og processerne omkring månedsluk løses og fungerer på bedst mulige vis
  • at governance-strukturerne omkring virksomhedens indkøb følges
  • at understøtte budgetudarbejdelsen for væsentlige omkostningscentre
  • at regnskabsområdet til stadighed benytter sig af relevant it-understøttelse
  • at revisionen i videst muligt omfang mødes med klargjorte materialer og dokumentation
  • som fagleder, at agere som rollemodel for Keolis' værdier og ledelsesgrundlag
  • Dine opgaver kommer til at spænde vidt. Du bliver en del af ledergruppen i økonomiafdelingen, hvorfor du får indflydelse på den generelle udvikling af økonomiafdelingen. I dagligdagen er du som en del af et lille, erfarent og dygtigt team udførende, hands-on og involveret i alle de opgaver, der naturligt følger af ovenstående ansvarsområder.
    Du er en erfaren og fagligt dygtig håndværker
    Du sidder forventeligt allerede i dag som regnskabschef eller som fagligt ansvarlig for et regnskabsområde og dets leverancer. Du har dokumenteret erfaring med de opgaver, der følger af de beskrevne ansvarsområder. Et væsentligt cost-område i Keolis er lønområdet (600+ mio. DK årligt), og du har derfor specifik erfaring med at sikre afstemning og kvalitetssikring af lønudbetalinger og herunder at arbejde med hensættelser, afvigelsesopgørelser mv. for området.

    Du har erfaring fra en større eller international organisation, hvor den kommercielle forretning er præget af en vis kompleksitet, og hvor der månedligt skal indrapporteres til en moder eller group. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en virksomhed, hvis forretningsgrundlag er baseret på store mangeårige rammeaftaler eller offentlige udbudskontrakter (typisk high-volume/low-margin).

    Du har en relevant økonomisk uddannelse, har naturlig erfaring med relevante ERP (gerne Navision) og ØK it-systemer, er superbruger i MS Excel og behersker dansk og engelsk i skrift og tale.

    Andre vil karakterisere dig som analytisk, problemløsende, struktureret og med sans for detaljen. Og så er du en teamplayer, der bidrager med smil og godt humør til en travl hverdag.

    Fremtidens kollektive trafik
    Du bliver del af en international koncern, der er toneangivende i udviklingen af en bæredygtig og fossilfri kollektiv trafik og drift. Du kommer til et fagligt dygtigt og erfarent team, hvor du har stor mulighed for at sætte dit præg på den videre udvikling af regnskabsområdet. Du bliver en del af ledergruppen i økonomiafdelingen, og du vil senest med udgangen af marts 2022 overtage ledelsesansvaret for de tre kolleger i regnskabsteamet. Du bliver del af en organisation, der har et tydeligt værdigrundlag og en holdning til, hvordan god adfærd og ledelse ser ud. Du bliver selvfølgelig tilbudt en for stillingen konkurrencedygtig løn.
    Finder du jobbet interessant, kan du uploade ansøgning og CV. 
    Referencenummer: DK-08234 .


    Mere af samme slags?

    Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.