Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Regnskabschef til Københavns Professionshøjskole

Har du en stærk ledelsesprofil, og har du lyst til at stå i spidsen for regnskabsaflæggelse i en stor uddannelsesorganisation? Så har vi jobbet til dig.



Økonomiafdelingen på Københavns Professionshøjskole (KP) er forankret i vores ressourceområde. Vi har planlagt en organisationsændring pr. 1. oktober 2019, hvor vi opretter en selvstændig regnskabsenhed og søger derfor en ny regnskabschef. Efter 1. oktober består økonomiafdelingen af tre enheder; Regnskab, Indkøb og rejser og Budget med i alt 35 medarbejdere.



Som regnskabschef refererer du til økonomichefen, og du bliver daglig leder for ca. 13 engagerede medarbejdere.



Om jobbet
Som led i fusionen har vi implementeret en ny registreringsramme, og vi er i gang med at integrere de to tidligere regnskabsenheder, herunder at få fastlagt nye arbejdsgange for de regnskabsmæssige processer. Du kommer til at spille en central rolle med at skabe en fælles kultur og arbejdsgange, herunder et godt samarbejde internt i økonomiafdelingen mellem de tre enheder. Vores ambition er, at vi får en tæt kobling mellem regnskabet og budgetlægningen.



Du får ansvar for bl.a. at:

  • sikre korrekt regnskabsføring på KP
  • udvikle og dokumentere de regnskabsmæssige arbejdsgange på KP
  • sikre stabil og sikker drift
  • fortsat udvikle og vedligeholde vores registreringsramme
  • sikre et godt samarbejde med vores revisor og ministerium. Vi er pilotinstitution på den nye registreringsramme for uddannelsesinstitutionerne i Danmark og har derfor et tæt samarbejde med Uddannelses og Forskningsministeriet
  • sætte retning og sikre relevans og kvalitet i regnskabsenhedens aktiviteter.
Om dig
Vi forestiller os, at du:

  • har en relevant videregående uddannelse som eksempelvis cand. merc, aud eller anden økonomisk uddannelse
  • har omfattende relevant erfaring fra en lignende stilling og med personaleledelse, eventuelt fra en uddannelsesinstitution
  • har indgående kendskab til statens regler og regnskabsaflæggelse
  • kender til det at lede forandringsprojekter og stå i spidsen for optimering af arbejdsgange
  • evner at udvikle gode samarbejdsrelationer på tværs af organisationen.
Derudover har du en betydelig kapacitet på det regnskabsmæssige område, samt et stærkt engagement og god forståelse for budgetlægning og økonomistyring. Du har et strategisk blik på din organisation og kan gennemskue komplekse sammenhænge. Herudover kan du udvikle dine medarbejdere både fagligt og personligt.

Vi kan tilbyde:

  • en spændende og udfordrende arbejdsplads i en stor organisation, hvor du vil få indflydelse på udvikling af professionshøjskolens regnskabsaflæggelse og styring
  • et uhøjtidelig arbejdsmiljø, inspirerende samarbejder og gode muligheder for faglig sparring
  • et job i en stor organisation, der omsætter for ca. 1,6 mia. kr. årligt.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC, eller anden relevant overenskomst. Såfremt du ansættes på AC-overenskomst bliver du indplaceret i LR 36, og der vil være mulighed for forhandling af cheflønstillæg. Du vil være omfattet af Københavns Professionshøjskoles resultatløn for ledere.

Ansættelsen er med start d. 1. oktober 2019.



Arbejdspladsen er primært på Campus Carlsberg, Humletorvet 3, 1799 København. Der kan i mindre omfang være aktiviteter på vores øvrige adresser.



Vil du vide mere?
Hovedstadsregionen har brug for stærke professionelle, der er uddannet til at møde og besvare fremtidens udfordringer. Som en samlet professionshøjskole har vi med vores bredde og volumen en ambition om at blive toneangivende på uddannelsesområdet.



Læs mere om visionen og ambitionen for Københavns Professionshøjskole og vores strategiwww.kp.dk.



Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos økonomichef Per Langeland Christensen på telefon 4189 7377 eller indkøbs- og regnskabschef Ib Thyge Christensen på telefon 4189 7101. Begge kan træffes fra d. 5. august.



Interesseret?
Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via ansøgerknappen senest 14. august 2019.



Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 33 og evt. anden samtalerunde i uge 34.



Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330049671Phoenix-64ae1f9f12019-06-27T00:00:00Regnskabschef til Københavns ProfessionshøjskoleHar du en stærk ledelsesprofil, og har du lyst til at stå i spidsen for regnskabsaflæggelse i en stor uddannelsesorganisation? Så har vi jobbet til dig.



Økonomiafdelingen på Københavns Professionshøjskole (KP) er forankret i vores ressourceområde. Vi har planlagt en organisationsændring pr. 1. oktober 2019, hvor vi opretter en selvstændig regnskabsenhed og søger derfor en ny regnskabschef. Efter 1. oktober består økonomiafdelingen af tre enheder; Regnskab, Indkøb og rejser og Budget med i alt 35 medarbejdere.



Som regnskabschef refererer du til økonomichefen, og du bliver daglig leder for ca. 13 engagerede medarbejdere.



Om jobbet
Som led i fusionen har vi implementeret en ny registreringsramme, og vi er i gang med at integrere de to tidligere regnskabsenheder, herunder at få fastlagt nye arbejdsgange for de regnskabsmæssige processer. Du kommer til at spille en central rolle med at skabe en fælles kultur og arbejdsgange, herunder et godt samarbejde internt i økonomiafdelingen mellem de tre enheder. Vores ambition er, at vi får en tæt kobling mellem regnskabet og budgetlægningen.



Du får ansvar for bl.a. at:

  • sikre korrekt regnskabsføring på KP
  • udvikle og dokumentere de regnskabsmæssige arbejdsgange på KP
  • sikre stabil og sikker drift
  • fortsat udvikle og vedligeholde vores registreringsramme
  • sikre et godt samarbejde med vores revisor og ministerium. Vi er pilotinstitution på den nye registreringsramme for uddannelsesinstitutionerne i Danmark og har derfor et tæt samarbejde med Uddannelses og Forskningsministeriet
  • sætte retning og sikre relevans og kvalitet i regnskabsenhedens aktiviteter.
Om dig
Vi forestiller os, at du:

  • har en relevant videregående uddannelse som eksempelvis cand. merc, aud eller anden økonomisk uddannelse
  • har omfattende relevant erfaring fra en lignende stilling og med personaleledelse, eventuelt fra en uddannelsesinstitution
  • har indgående kendskab til statens regler og regnskabsaflæggelse
  • kender til det at lede forandringsprojekter og stå i spidsen for optimering af arbejdsgange
  • evner at udvikle gode samarbejdsrelationer på tværs af organisationen.
Derudover har du en betydelig kapacitet på det regnskabsmæssige område, samt et stærkt engagement og god forståelse for budgetlægning og økonomistyring. Du har et strategisk blik på din organisation og kan gennemskue komplekse sammenhænge. Herudover kan du udvikle dine medarbejdere både fagligt og personligt.

Vi kan tilbyde:

  • en spændende og udfordrende arbejdsplads i en stor organisation, hvor du vil få indflydelse på udvikling af professionshøjskolens regnskabsaflæggelse og styring
  • et uhøjtidelig arbejdsmiljø, inspirerende samarbejder og gode muligheder for faglig sparring
  • et job i en stor organisation, der omsætter for ca. 1,6 mia. kr. årligt.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC, eller anden relevant overenskomst. Såfremt du ansættes på AC-overenskomst bliver du indplaceret i LR 36, og der vil være mulighed for forhandling af cheflønstillæg. Du vil være omfattet af Københavns Professionshøjskoles resultatløn for ledere.

Ansættelsen er med start d. 1. oktober 2019.



Arbejdspladsen er primært på Campus Carlsberg, Humletorvet 3, 1799 København. Der kan i mindre omfang være aktiviteter på vores øvrige adresser.



Vil du vide mere?
Hovedstadsregionen har brug for stærke professionelle, der er uddannet til at møde og besvare fremtidens udfordringer. Som en samlet professionshøjskole har vi med vores bredde og volumen en ambition om at blive toneangivende på uddannelsesområdet.



Læs mere om visionen og ambitionen for Københavns Professionshøjskole og vores strategiwww.kp.dk.



Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos økonomichef Per Langeland Christensen på telefon 4189 7377 eller indkøbs- og regnskabschef Ib Thyge Christensen på telefon 4189 7101. Begge kan træffes fra d. 5. august.



Interesseret?
Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via ansøgerknappen senest 14. august 2019.



Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 33 og evt. anden samtalerunde i uge 34.



Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.

2019-08-15T00:51:31.180 Har du en stærk ledelsesprofil, og har du lyst til at stå i spidsen for regnskabsaflæggelse i en stor uddannelsesorganisation? Så har vi jobbet til dig. Økonomiafdelingen på Københavns Professionshøjskole (KP) er forankret i vores ressourceområde. Vi har planlagt en organisationsændring pr. 1. oktober 2019, hvor vi opretter en selvstændig regnskabsenhed og søger derfor en ny regnskabschef. Efter 1. oktober består økonomiafdelingen af tre enheder Regnskab, Indkøb og rejser og Budget med i alt 35 medarbejdere. Som regnskabschef refererer du til økonomichefen, og du bliver daglig leder for ca. 13 engagerede medarbejdere. Om jobbet Som led i fusionen har vi implementeret en ny registreringsramme, og vi er i gang med at integrere de to tidligere regnskabsenheder, herunder at få fastlagt nye arbejdsgange for de regnskabsmæssige processer. Du kommer til at spille en central rolle med at skabe en fælles kultur og arbejdsgange, herunder et godt samarbejde internt i økonomiafdelingen mellem de tre enheder. Vores ambition er, at vi får en tæt kobling mellem regnskabet og budgetlægningen. Du får ansvar for bl.a. at: sikre korrekt regnskabsføring på KP udvikle og dokumentere de regnskabsmæssige arbejdsgange på KP sikre stabil og sikker drift fortsat udvikle og vedligeholde vores registreringsramme sikre et godt samarbejde med vores revisor og ministerium. Vi er pilotinstitution på den nye registreringsramme for uddannelsesinstitutionerne i Danmark og har derfor et tæt samarbejde med Uddannelses og Forskningsministeriet sætte retning og sikre relevans og kvalitet i regnskabsenhedens aktiviteter. Om dig Vi forestiller os, at du: har en relevant videregående uddannelse som eksempelvis cand. merc, aud eller anden økonomisk uddannelse har omfattende relevant erfaring fra en lignende stilling og med personaleledelse, eventuelt fra en uddannelsesinstitution har indgående kendskab til statens regler og regnskabsaflæggelse kender til det at lede forandringsprojekter og stå i spidsen for optimering af arbejdsgange evner at udvikle gode samarbejdsrelationer på tværs af organisationen. Derudover har du en betydelig kapacitet på det regnskabsmæssige område, samt et stærkt engagement og god forståelse for budgetlægning og økonomistyring. Du har et strategisk blik på din organisation og kan gennemskue komplekse sammenhænge. Herudover kan du udvikle dine medarbejdere både fagligt og personligt. Vi kan tilbyde: en spændende og udfordrende arbejdsplads i en stor organisation, hvor du vil få indflydelse på udvikling af professionshøjskolens regnskabsaflæggelse og styring et uhøjtidelig arbejdsmiljø, inspirerende samarbejder og gode muligheder for faglig sparring et job i en stor organisation, der omsætter for ca. 1,6 mia. kr. årligt. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC, eller anden relevant overenskomst. Såfremt du ansættes på AC-overenskomst bliver du indplaceret i LR 36, og der vil være mulighed for forhandling af cheflønstillæg. Du vil være omfattet af Københavns Professionshøjskoles resultatløn for ledere. Ansættelsen er med start d. 1. oktober 2019. Arbejdspladsen er primært på Campus Carlsberg, Humletorvet 3, 1799 København. Der kan i mindre omfang være aktiviteter på vores øvrige adresser. Vil du vide mere? Hovedstadsregionen har brug for stærke professionelle, der er uddannet til at møde og besvare fremtidens udfordringer. Som en samlet professionshøjskole har vi med vores bredde og volumen en ambition om at blive toneangivende på uddannelsesområdet. Læs mere om visionen og ambitionen for Københavns Professionshøjskole og vores strategi på www.kp.dk. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos økonomichef Per Langeland Christensen på telefon 4189 7377 eller indkøbs- og regnskabschef Ib Thyge Christensen på telefon 4189 7101. Begge kan træffes fra d. 5. august. Interesseret? Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via ansøgerknappen senest 14. august 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 33 og evt. anden samtalerunde i uge 34. Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.11jobnet64ae1f9f100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-14T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123768&DepartmentId=9602&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3553174Administration + Efter- og videreuddannelser11Humletorvet 31799København VDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent783604JobNet5009638500963810025-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=64ae1f9fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=64ae1f9fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=64ae1f9f&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=64ae1f9f&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/3.jpgRegnskabschef til Københavns Professionshøjskole12008001Dansk3Læse/ tale241103Regnskabschef3Økonomi362145730noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330096233Regnskabschef til Københavns ProfessionshøjskoleRobot Har du en stærk ledelsesprofil, dyb forståelse for principperne i statslig regnskabspraksis og lyst til at stå i spidsen for regnskabsaflæggelse i en stor uddannelsesorganisation? Så har vi jobbet til dig. På Københavns Professionshøjskole (KP) har vi en vision om at uddanne fagprofessionelle, der lykkes i og sammen med praksis. Vi mener, at myndige professionelle er nøglen til at realisere samfundets fineste idealer og løse dets vanskeligste problemer. Som vores nye regnskabschef bliver du blandt andet ansvarlig for implementeringen af en ny registreringsramme og integrationen af de to tidligere regnskabsenheder fra henholdsvis UCC og Metropol. UCC og Metropol fusionerede tilbage i marts 2018 og blev til Københavns Professionshøjskole. Organisering Økonomiafdelingen er forankret i vores Ressourceområde, som understøtter vores uddannelser med at levere Fremragende undervisning. På vores hjemmeside finder du et samlet organisationsdiagram, hvor du kan få et overblik over, hvordan Ressourceområdet og resten af KP er organiseret. Vi har i Økonomiafdelingen planlagt en organisationsændring i efteråret, hvor vi opretter en ny, selvstændig regnskabsenhed for bedre at kunne understøtte resten af organisationen. Vores nuværende regnskabs- og indkøbschef har hidtil varetaget begge funktioner, men da afdelingen, områdets kompleksitet og antallet af opgaver er steget, ønsker vi at styrke regnskabsområdet ved ansættelse af en regnskabschef. Den nuværende chef vil fortsætte i stillingen som indkøbschef og blive din ledelseskollega. Du kommer til at indgå i et velfungerende ledelsesteam, der ud over dig selv består af cheferne for Indkøb og rejser og Budget - alle tre refererer til økonomichefen. Samarbejdet i ledergruppen er kendetegnet ved, at der er en god stemning, åbenhed og tillid. Vi er optaget af et sundt ledelsesmiljø, lederudvikling og videndeling. I ledergruppen lægger vi strategien for vores områder og vores tværgående opgaver på KP. Vi spiller hinanden gode ved at evaluere vores egen ledelse, og vi giver hinanden sparring på alt fra dilemmaer i personaleledelse til strategi. Økonomiafdelingen har i alt 35 medarbejdere. Du bliver daglig leder for ca. 13 engagerede medarbejdere, heraf 4 AC-uddannede regnskabscontrollere og 9 regnskabsmedarbejdere. Om jobbet Du kommer til at spille en central rolle med at skabe en fælles kultur og få fastslagt nye arbejdsgange for de regnskabsmæssige processer, samt at skabe et godt samarbejde internt i økonomiafdelingen mellem de tre enheder. Vores ambition er, at vi får en tæt kobling mellem regnskabet og budgetlægningen. Du får derfor den overordnede opgave at lede disse processer i egen afdeling, så de nye arbejdsgange bliver implementeret hos dine medarbejdere og i det tværgående samarbejde, således at KP er sikret korrekt compliance på regnskabsområdet. KP er pilotinstitution på den nye registreringsramme for uddannelsesinstitutionerne i Danmark og har derfor et tæt samarbejde med Uddannelses- og Forskningsministeriet, hvilket bliver en væsentlig opgave for dig at vedligeholde og udvikle. Du får således ansvar for at: sikre korrekt regnskabsføring på KP forsætte arbejdet med at skabe høj trivsel i afdelingen i tæt samarbejde med det øvrige ledelsesteam udvikle og dokumentere de regnskabsmæssige arbejdsgange på KP sikre stabil og sikker drift fortsat udvikle og vedligeholde vores registreringsramme sikre et godt samarbejde med vores revisor og ministerium sætte retning og sikre relevans og kvalitet i regnskabsenhedens aktiviteter sikre et velfungerende tværgående samarbejde med de øvrige enheder på KP. Vi forventer, at du inden for det første år er lykkes med at: få vores regnskabsinstruks opdateret med fælles arbejdsgange udarbejde et målbillede for regnskabsafdelingen give medarbejderne øget ansvar ved uddelegering af kompetence understøtte den gode stemning i afdelingen. Om dig Vi forestiller os, at du: har en relevant videregående uddannelse som eksempelvis cand. merc.aud eller anden økonomisk uddannelse har relevant erfaring fra f.eks. centraladministrationen, en uddannelsesinstitution eller revisionsbranchen erfaring med personaleledelse eller har et stort ledelsestalent har indgående kendskab til statens regler og regnskabsaflæggelse kender til det at lede forandringsprojekter og stå i spidsen for optimering af arbejdsgange evner at udvikle gode samarbejdsrelationer på tværs af organisationen. Derudover har du en betydelig kapacitet på det regnskabsmæssige område samt et stærkt engagement og god forståelse for budgetlægning og økonomistyring. Du formår at sætte faglig retning, men samtidigt vægter du dialog og involvering højt i din ledelsesstil. Du ønsker at blive en del af en social velfungerende afdeling, hvor vi i perioder har travlt, men også prioriterer en hyggelig stund. Ledelsesgrundlag På Københavns Professionshøjskole er ambitionen at ledelse udøves professionelt med udgangspunkt i det fælles ledelsesgrundlag, så alle medarbejdere på KP oplever ledelse, der udvikler og understøtter deres arbejder. Som vores nye regnskabschef er det derfor vigtigt, at du kan se dig selv i vores 6 ledelsesprincipper og har interesse for at udfolde din ledelsesopgaven i denne ramme: 1. Vi leder med fokus på opgaven. 2. Vi samarbejder ved at blande os i hinandens opgaver. 3. Vi prioriterer kritik og dialog og realiserer vedtagne beslutninger. 4. Vi er i tæt dialog med vores omverden. 5. Vi begår hellere fejl fremfor at sidde passivt tilbage. 6. Vi sætter retning, der inspirerer og giver mening. Vi kan tilbyde: en spændende og udfordrende arbejdsplads i en stor organisation, hvor du vil få indflydelse på udvikling af KP s regnskabsaflæggelse og styring et uhøjtidelig arbejdsmiljø, inspirerende samarbejder og gode muligheder for faglig sparring et job i en stor organisation, der omsætter for ca. 1,6 mia. kr. årligt og har 2000 ansatte. Løn- og ansættelsesvilkår Du bliver ansat som chef for Regnskab, og stillingen er til besættelse den 1. december 2019. Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC eller anden relevant overenskomst samt aftale om ansættelse af chefer ved institutioner inden for undervisning, uddannelse og forskning på Uddannelses- og Forskningsministeriets område. Såfremt du ansættes på AC-overenskomst bliver du indplaceret i lønramme 36. Arbejdspladsen er primært på Campus Carlsberg, Humletorvet 3, 1799 København. Der kan i mindre omfang være aktiviteter på vores øvrige adresser. Vil du vide mere? Hovedstadsregionen har brug for stærke professionelle, der er uddannet til at møde og besvare fremtidens udfordringer. Som en samlet professionshøjskole har vi med vores bredde og volumen en ambition om at blive toneangivende på uddannelsesområdet. Læs mere om visionen og ambitionen for Københavns Professionshøjskole på www.kp.dk og om vores strategi. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos Mercuri Urval ved konsulent Mie Heinfelt på telefon 2179 6509. Alle henvendelser vil blive behandlet fortroligt. Interesseret? Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via ansøgerknappen senest den 22. oktober 2019. Ansættelsessamtaler afholdes torsdag d. 24. og fredag d. 25. oktober og en evt. anden samtalerunde afholdes primo uge 44. Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.Har du en stærk ledelsesprofil, dyb forståelse for principperne i statslig regnskabspraksis og lyst til at stå i spidsen for regnskabsaflæggelse i en stor uddannelsesorganisation? Så har vi jobbet til dig.

På Københavns Professionshøjskole (KP) har vi en vision om at uddanne fagprofessionelle, der lykkes i og sammen med praksis. Vi mener, at myndige professionelle er nøglen til at realisere samfundets fineste idealer og løse dets vanskeligste problemer.

Som vores nye regnskabschef bliver du blandt andet ansvarlig for implementeringen af en ny registreringsramme og integrationen af de to tidligere regnskabsenheder fra henholdsvis UCC og Metropol. UCC og Metropol fusionerede tilbage i marts 2018 og blev til Københavns Professionshøjskole.

Organisering
Økonomiafdelingen er forankret i vores Ressourceområde, som understøtter vores uddannelser med at levere Fremragende undervisning. På vores hjemmeside finder du et samlet organisationsdiagram, hvor du kan få et overblik over, hvordan Ressourceområdet og resten af KP er organiseret.

Vi har i Økonomiafdelingen planlagt en organisationsændring i efteråret, hvor vi opretter en ny, selvstændig regnskabsenhed for bedre at kunne understøtte resten af organisationen. Vores nuværende regnskabs- og indkøbschef har hidtil varetaget begge funktioner, men da afdelingen, områdets kompleksitet og antallet af opgaver er steget, ønsker vi at styrke regnskabsområdet ved ansættelse af en regnskabschef. Den nuværende chef vil fortsætte i stillingen som indkøbschef og blive din ledelseskollega.

Du kommer til at indgå i et velfungerende ledelsesteam, der ud over dig selv består af cheferne for Indkøb og rejser og Budget - alle tre refererer til økonomichefen. Samarbejdet i ledergruppen er kendetegnet ved, at der er en god stemning, åbenhed og tillid. Vi er optaget af et sundt ledelsesmiljø, lederudvikling og videndeling.

I ledergruppen lægger vi strategien for vores områder og vores tværgående opgaver på KP. Vi spiller hinanden gode ved at evaluere vores egen ledelse, og vi giver hinanden sparring på alt fra dilemmaer i personaleledelse til strategi.

Økonomiafdelingen har i alt 35 medarbejdere. Du bliver daglig leder for ca. 13 engagerede medarbejdere, heraf 4 AC-uddannede regnskabscontrollere og 9 regnskabsmedarbejdere.

Om jobbet
Du kommer til at spille en central rolle med at skabe en fælles kultur og få fastslagt nye arbejdsgange for de regnskabsmæssige processer, samt at skabe et godt samarbejde internt i økonomiafdelingen mellem de tre enheder. Vores ambition er, at vi får en tæt kobling mellem regnskabet og budgetlægningen.

Du får derfor den overordnede opgave at lede disse processer i egen afdeling, så de nye arbejdsgange bliver implementeret hos dine medarbejdere og i det tværgående samarbejde, således at KP er sikret korrekt compliance på regnskabsområdet. KP er pilotinstitution på den nye registreringsramme for uddannelsesinstitutionerne i Danmark og har derfor et tæt samarbejde med Uddannelses- og Forskningsministeriet, hvilket bliver en væsentlig opgave for dig at vedligeholde og udvikle.

Du får således ansvar for at:

  • sikre korrekt regnskabsføring på KP
  • forsætte arbejdet med at skabe høj trivsel i afdelingen i tæt samarbejde med det øvrige ledelsesteam
  • udvikle og dokumentere de regnskabsmæssige arbejdsgange på KP
  • sikre stabil og sikker drift
  • fortsat udvikle og vedligeholde vores registreringsramme
  • sikre et godt samarbejde med vores revisor og ministerium
  • sætte retning og sikre relevans og kvalitet i regnskabsenhedens aktiviteter
  • sikre et velfungerende tværgående samarbejde med de øvrige enheder på KP.
Vi forventer, at du inden for det første år er lykkes med at:

  • få vores regnskabsinstruks opdateret med fælles arbejdsgange
  • udarbejde et målbillede for regnskabsafdelingen
  • give medarbejderne øget ansvar ved uddelegering af kompetence
  • understøtte den gode stemning i afdelingen.
Om dig
Vi forestiller os, at du:

  • har en relevant videregående uddannelse som eksempelvis cand. merc.aud eller anden økonomisk uddannelse
  • har relevant erfaring fra f.eks. centraladministrationen, en uddannelsesinstitution eller revisionsbranchen
  • erfaring med personaleledelse eller har et stort ledelsestalent
  • har indgående kendskab til statens regler og regnskabsaflæggelse
  • kender til det at lede forandringsprojekter og stå i spidsen for optimering af arbejdsgange
  • evner at udvikle gode samarbejdsrelationer på tværs af organisationen.
Derudover har du en betydelig kapacitet på det regnskabsmæssige område samt et stærkt engagement og god forståelse for budgetlægning og økonomistyring. Du formår at sætte faglig retning, men samtidigt vægter du dialog og involvering højt i din ledelsesstil. Du ønsker at blive en del af en social velfungerende afdeling, hvor vi i perioder har travlt, men også prioriterer en hyggelig stund.

Ledelsesgrundlag
På Københavns Professionshøjskole er ambitionen at ledelse udøves professionelt med udgangspunkt i det fælles ledelsesgrundlag, så alle medarbejdere på KP oplever ledelse, der udvikler og understøtter deres arbejder. Som vores nye regnskabschef er det derfor vigtigt, at du kan se dig selv i vores 6 ledelsesprincipper og har interesse for at udfolde din ledelsesopgaven i denne ramme:

1. Vi leder med fokus på opgaven.

2. Vi samarbejder ved at blande os i hinandens opgaver.

3. Vi prioriterer kritik og dialog og realiserer vedtagne beslutninger.

4. Vi er i tæt dialog med vores omverden.

5. Vi begår hellere fejl fremfor at sidde passivt tilbage.

6. Vi sætter retning, der inspirerer og giver mening.

Vi kan tilbyde:

  • en spændende og udfordrende arbejdsplads i en stor organisation, hvor du vil få indflydelse på udvikling af KP’s regnskabsaflæggelse og styring
  • et uhøjtidelig arbejdsmiljø, inspirerende samarbejder og gode muligheder for faglig sparring
  • et job i en stor organisation, der omsætter for ca. 1,6 mia. kr. årligt og har 2000 ansatte.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som chef for Regnskab, og stillingen er til besættelse den 1. december 2019.

Ansættelse sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC eller anden relevant overenskomst samt aftale om ansættelse af chefer ved institutioner inden for undervisning, uddannelse og forskning på Uddannelses- og Forskningsministeriets område. Såfremt du ansættes på AC-overenskomst bliver du indplaceret i lønramme 36.

Arbejdspladsen er primært på Campus Carlsberg, Humletorvet 3, 1799 København. Der kan i mindre omfang være aktiviteter på vores øvrige adresser.

Vil du vide mere?
Hovedstadsregionen har brug for stærke professionelle, der er uddannet til at møde og besvare fremtidens udfordringer. Som en samlet professionshøjskole har vi med vores bredde og volumen en ambition om at blive toneangivende på uddannelsesområdet.

Læs mere om visionen og ambitionen for Københavns Professionshøjskole på www.kp.dk og om vores strategi.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos Mercuri Urval ved konsulent Mie Heinfelt på telefon 2179 6509. Alle henvendelser vil blive behandlet fortroligt.

Interesseret?
Send din ansøgning, CV og eksamensbeviser via ansøgerknappen senest den 22. oktober 2019.

Ansættelsessamtaler afholdes torsdag d. 24. og fredag d. 25. oktober og en evt. anden samtalerunde afholdes primo uge 44.

Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.

Administration + Efter- og videreuddannelserKøbenhavn N2019-09-26T00:00:002019-10-22T00:00:00
330093709Erfaren regnskabschef til koncern i stor vækstRobot ACEA Koncernen består af 15 virksomheder, der arbejder indenfor et bredt felt af finansielle services og jura. Vi er i stor vækst og søger nu efter den person, der kan være med til at få vores økonomiafdeling endnu et gear op! Kan du holde overblikket over koncernens økonomi, vækst og cashflow? Har du erfaring med aflæggelse af regnskab efter IFRS? Så er det muligvis dig vi søger! Du vil indgå i et tæt samarbejde med koncernledelsen, og være med til at sikre, at vi altid træffer beslutning på et veloplyst grundlag. Det forventes at du kan arbejde selvstændigt, og at du kan tage personligt ansvar for at overholde en deadline. Som en del af jobbet, vil du være med til at forme og udvikle hele koncernens regnskabsafdeling, samt udarbejde af de rigtige processer i afdelingen, som er en del af finansafdelingen. Vi forventer her, at du kan bidrage med erfaring og overblik, arbejder godt under pres, og har en løsningorienteret tilgang til opgaverne. Du vil ligeledes indgå som en fast del af udviklingen af vores IT-systemer, idet IT og økonomi hænger uløseligt sammen i en koncern som vores. Det er derfor vigtigt at du har en forståelse for IT, der går ud over blot at være vant til at arbejde i Word og Excel. Størstedelen af vores systemer er baseret på Microsoft Navision, og et dybdegående kendskab til dette regnskabsprogram er derfor nødvendigt. Eksempler på konkrete arbejdsopgaver kunne være: Ansvar for kontrolleren af omkostninger, omsætning og budgetter, herunder forberedelse, udførelse og opfølgning Udarbejdelse af måneds- kvartals- og årsregnskaber, herunder også i henhold til IFRS Udarbejdelse af finansielle analyser for ledelsen Have det generelle overblik over koncernens økonomi og cashflow Sikre det rette fokus på de væsentlige nøgletal Sikre rettidig og pålidelig rapportering til ledelse, bestyrelse, långivere og investorer Sikre et godt og stabilt beslutningsgrundlag for ledelsens beslutningen Have ledelsesansvar for regnskabsafdelingen, som består af 5 personer Som kollega forventer vi at du kan indgå i et friskt og dynamisk team, samt arbejder godt under en flad ledelsesstruktur. Vi værdsætter kollegaer der selv kan tage ansvar for egne opgaver, og som samtidig kan se ud over sin egen specifikke funktion, og kunne indgå i konstruktive udviklingsprojekter på tværs af afdelinger og virksomheder indenfor koncernen. Kan du se dig selv i ovenstående, så hører vi gerne fra dig!

ACEA Koncernen består af 15 virksomheder, der arbejder indenfor et bredt felt af finansielle services og jura. Vi er i stor vækst og søger nu efter den person, der kan være med til at få vores økonomiafdeling endnu et gear op! Kan du holde overblikket over koncernens økonomi, vækst og cashflow? Har du erfaring med aflæggelse af regnskab efter IFRS? Så er det muligvis dig vi søger!

 

Du vil indgå i et tæt samarbejde med koncernledelsen, og være med til at sikre, at vi altid træffer beslutning på et veloplyst grundlag. Det forventes at du kan arbejde selvstændigt, og at du kan tage personligt ansvar for at overholde en deadline. 

 

Som en del af jobbet, vil du være med til at forme og udvikle hele koncernens regnskabsafdeling, samt udarbejde af de rigtige processer i afdelingen, som er en del af finansafdelingen. Vi forventer her, at du kan bidrage med erfaring og overblik, arbejder godt under pres, og har en løsningorienteret tilgang til opgaverne.

 

Du vil ligeledes indgå som en fast del af udviklingen af vores IT-systemer, idet IT og økonomi hænger uløseligt sammen i en koncern som vores. Det er derfor vigtigt at du har en forståelse for IT, der går ud over blot at være vant til at arbejde i Word og Excel. Størstedelen af vores systemer er baseret på Microsoft Navision, og et dybdegående kendskab til dette regnskabsprogram er derfor nødvendigt.

 

Eksempler på konkrete arbejdsopgaver kunne være:

 

  • Ansvar for kontrolleren af omkostninger, omsætning og budgetter, herunder forberedelse, udførelse og opfølgning  
  • Udarbejdelse af måneds- kvartals- og årsregnskaber, herunder også i henhold til IFRS
  • Udarbejdelse af finansielle analyser for ledelsen
  • Have det generelle overblik over koncernens økonomi og cashflow
  • Sikre det rette fokus på de væsentlige nøgletal
  • Sikre rettidig og pålidelig rapportering til ledelse, bestyrelse, långivere og investorer
  • Sikre et godt og stabilt beslutningsgrundlag for ledelsens beslutningen
  • Have ledelsesansvar for regnskabsafdelingen, som består af 5 personer

 

Som kollega forventer vi at du kan indgå i et friskt og dynamisk team, samt arbejder godt under en flad ledelsesstruktur. Vi værdsætter kollegaer der selv kan tage ansvar for egne opgaver, og som samtidig kan se ud over sin egen specifikke funktion, og kunne indgå i konstruktive udviklingsprojekter på tværs af afdelinger og virksomheder indenfor koncernen.

 

Kan du se dig selv i ovenstående, så hører vi gerne fra dig!

ACEA Capital A/SKøbenhavn K2019-09-23T00:00:002019-11-14T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Regnskabschef til Københavns Professionshøjskole

Administration + Efter- og videreuddannelser

København N
Har du en stærk ledelsesprofil, dyb forståelse for principperne i statslig regnskabspraksis og lyst til at stå i spidsen for regnskabsaflæggelse i en stor uddannelsesorganisation? Så har vi jobbet til dig. På Københavns Professionshøjskole (KP) har ...
Indrykket:26. september 2019
Udløbsdato:22. oktober 2019

Erfaren regnskabschef til koncern i stor vækst

ACEA Capital A/S

København K
ACEA Koncernen består af 15 virksomheder, der arbejder indenfor et bredt felt af finansielle services og jura. Vi er i stor vækst og søger nu efter den person, der kan være med til at få vores økonomiafdeling endnu et gear op! Kan du holde overblikk...
Indrykket:23. september 2019
Udløbsdato:14. november 2019