Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Relationsmedarbejder med pædagoguddannelse til Platangårdens Ungdomscenter, Vordingborg

Til den interne døgnafdeling Midthuset, søger vi en relationsmedarbejder til en stilling, der har været midlertidigt besat igennem det sidste år.

Platangårdens Ungdomscenter er et specialiseret socialt tilbud, som organisatorisk er en del af Region Sjællands Socialområde.

Vores målgruppe er unge i aldersgruppen 14 – 25 år, som viser en kompleksitet af psykiske, sociale og identitetsmæssige udfordringer i deres relationer og ungdomsliv. Det er kendetegnende, at målgruppen benytter strategier, som på det almene område kan synes voldsomme og uforståelige. Derfor oplever de unge og/eller deres omgivelser ofte fastlåsthed og afmagt.

Omdrejningspunktet i Platangårdens specialiserede rehabiliterende indsats er et insisterende fokus på øget trivsel og udvikling. Dette fokus skabes i et tæt og forpligtende samarbejde med den unge og de relationer og fællesskaber som den unge er - og kan blive - en del af. (Læs mere om tilgang og metode på www.platangaarden.dk )

Stillingen tager udgangspunkt i teamet omkring Midthuset. Teamet består samlet set af 5 faste relationsmedarbejdere, med enten pædagogisk eller sundhedsfaglig uddannelse, samt af socialrådgiver, psykolog og teamkoordinator. Du skal som relationsmedarbejder være indstillet på dag- og primært aftenarbejde, samt på arbejde på helligdage og fast hver 2. week-end.

Vi tilbyder grundig introduktion til organisationens værdier og kultur, samt kompetenceudvikling i forhold til den tilgang og de metoder, som du ansættes til at arbejde ud fra.

Ansættelse er betinget af kørekort samt af godkendte børne- og straffeattester.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 51.

Om Platangården
På Platangården arbejder vi med psykosocial rehabilitering ud fra en fælles systemisk referenceramme. Vores fælles teoretiske og metodiske referenceramme indeholder også et løbende fokus på at samarbejde med det netværk, som har betydning for de unge. 

Målet er, at den unge finder eller genfinder muligheden for at have et socialt fungerende hverdagsliv med uddannelse eller arbejde, socialt netværk og relationer.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330133929Phoenix-f06538d412019-12-02T00:00:00Relationsmedarbejder med pædagoguddannelse til Platangårdens Ungdomscenter, Vordingborg

Til den interne døgnafdeling Midthuset, søger vi en relationsmedarbejder til en stilling, der har været midlertidigt besat igennem det sidste år.

Platangårdens Ungdomscenter er et specialiseret socialt tilbud, som organisatorisk er en del af Region Sjællands Socialområde.

Vores målgruppe er unge i aldersgruppen 14 – 25 år, som viser en kompleksitet af psykiske, sociale og identitetsmæssige udfordringer i deres relationer og ungdomsliv. Det er kendetegnende, at målgruppen benytter strategier, som på det almene område kan synes voldsomme og uforståelige. Derfor oplever de unge og/eller deres omgivelser ofte fastlåsthed og afmagt.

Omdrejningspunktet i Platangårdens specialiserede rehabiliterende indsats er et insisterende fokus på øget trivsel og udvikling. Dette fokus skabes i et tæt og forpligtende samarbejde med den unge og de relationer og fællesskaber som den unge er - og kan blive - en del af. (Læs mere om tilgang og metode på www.platangaarden.dk )

Stillingen tager udgangspunkt i teamet omkring Midthuset. Teamet består samlet set af 5 faste relationsmedarbejdere, med enten pædagogisk eller sundhedsfaglig uddannelse, samt af socialrådgiver, psykolog og teamkoordinator. Du skal som relationsmedarbejder være indstillet på dag- og primært aftenarbejde, samt på arbejde på helligdage og fast hver 2. week-end.

Vi tilbyder grundig introduktion til organisationens værdier og kultur, samt kompetenceudvikling i forhold til den tilgang og de metoder, som du ansættes til at arbejde ud fra.

Ansættelse er betinget af kørekort samt af godkendte børne- og straffeattester.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 51.

Om Platangården
På Platangården arbejder vi med psykosocial rehabilitering ud fra en fælles systemisk referenceramme. Vores fælles teoretiske og metodiske referenceramme indeholder også et løbende fokus på at samarbejde med det netværk, som har betydning for de unge. 

Målet er, at den unge finder eller genfinder muligheden for at have et socialt fungerende hverdagsliv med uddannelse eller arbejde, socialt netværk og relationer.

2019-12-13T00:51:33.780 Til den interne døgnafdeling Midthuset, søger vi en relationsmedarbejder til en stilling, der har været midlertidigt besat igennem det sidste år. Platangårdens Ungdomscenter er et specialiseret socialt tilbud, som organisatorisk er en del af Region Sjællands Socialområde. Vores målgruppe er unge i aldersgruppen 14 25 år, som viser en kompleksitet af psykiske, sociale og identitetsmæssige udfordringer i deres relationer og ungdomsliv. Det er kendetegnende, at målgruppen benytter strategier, som på det almene område kan synes voldsomme og uforståelige. Derfor oplever de unge og eller deres omgivelser ofte fastlåsthed og afmagt. Omdrejningspunktet i Platangårdens specialiserede rehabiliterende indsats er et insisterende fokus på øget trivsel og udvikling. Dette fokus skabes i et tæt og forpligtende samarbejde med den unge og de relationer og fællesskaber som den unge er - og kan blive - en del af. (Læs mere om tilgang og metode på www.platangaarden.dk ) Stillingen tager udgangspunkt i teamet omkring Midthuset. Teamet består samlet set af 5 faste relationsmedarbejdere, med enten pædagogisk eller sundhedsfaglig uddannelse, samt af socialrådgiver, psykolog og teamkoordinator. Du skal som relationsmedarbejder være indstillet på dag- og primært aftenarbejde, samt på arbejde på helligdage og fast hver 2. week-end. Vi tilbyder grundig introduktion til organisationens værdier og kultur, samt kompetenceudvikling i forhold til den tilgang og de metoder, som du ansættes til at arbejde ud fra. Ansættelse er betinget af kørekort samt af godkendte børne- og straffeattester. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 51. Om Platangården På Platangården arbejder vi med psykosocial rehabilitering ud fra en fælles systemisk referenceramme. Vores fælles teoretiske og metodiske referenceramme indeholder også et løbende fokus på at samarbejde med det netværk, som har betydning for de unge. Målet er, at den unge finder eller genfinder muligheden for at have et socialt fungerende hverdagsliv med uddannelse eller arbejde, socialt netværk og relationer.11jobnetf06538d4100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-12-12T00:00:000000http://www.regionsjaelland.dk/JobOgKarriere/Sider/JobSide.aspx?nr=160300EuropaDanmarkSjælland & øerSydsjælland inkl. MønVordingborg3667446Region Sjælland11Præstegårdsvej 84760VordingborgDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent864372Jobnet5080997508099700002-12-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f06538d4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f06538d4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f06538d4&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f06538d4&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonRelationsmedarbejder med pædagoguddannelse til Platangårdens Ungdomscenter, Vordingborg1Dansk3Læse/ tale332003Pædagog9Undervisning og pædagogik363669443Henriknoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330156850Pædagog til Nordbyskolens SFO - barselsvikariatBasic Nordbyskolens SFO søger en faglig dygtig og initiativrig pædagog. Stillingen er et barselsvikariat på 37 timer pr. uge med ansættelse pr. 1. februar 2020 eller snarest derefter.Som ansat pædagog på Nordbyskolen vil du indgå i skolens samlede virksomhed. Stillingen er tilknyttet SFO og indskolingen. I samarbejde med SFO og indskolingsteamet skal du tilrettelægge og udføre understøttende undervisning og aktiviteter i SFO. Personlige kompetencer:Du er faglig dygtig er humørfyldt, ærlig, tålmodig og ambitiøs får energi, inspiration og motivation af at arbejde med og i team er åben, anerkendende og udadvendt i ord og handling. Du er god til at kommunikere, skabe relationer og samarbejde på alle niveauer stabil og fleksibel Faglige kompetencer:Vi søger en uddannet pædagog. Vi tilbyder:En skole, der har en høj faglighed og god trivsel. Engagerede og kompetente medarbejdere, der arbejder i gode fysiske rammer. Nordbyskolen er beliggende i den nordlige udkant af Nykøbing F. og har ca. 480 elever og ca. 50 medarbejdere. I SFO og Klub er der 220 børn. SFO åbner hver dag, når undervisningen slutter. Her foregår der mange forskellige aktiviteter, og der er altid gang i vores Multisal og på arealerne omkring skolen. Det skal være sjovt at gå i SFO på Nordbyskolen. Læs mere om os på www.nordbyskolen.dk. Ansættelsesvilkår: Efter gældende overenskomst. 37 timer pr. uge. Stillingen er til besættelse pr. 1. februar 2020 eller snarest derefter. Mere information: SFO-leder Birgitte Winther, tlf. 54732600. Ansøgningsfrist: Den 28. januar 2020. Samtaler: Forventes afholdt i uge 5. Ansøgningsprocedure: Send din ansøgning ved at klikke på send ansøgning og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun mod elektroniske ansøgninger. Mere om Guldborgsund Kommune: Guldborgsund Kommune har pr. 1. august 2015 indført røgfri arbejdstid. Læs mere om Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk.Nordbyskolens SFO søger en faglig dygtig og initiativrig pædagog. Stillingen er et barselsvikariat på 37 timer pr. uge med ansættelse pr. 1. februar 2020 eller snarest derefter.

Som ansat pædagog på Nordbyskolen vil du indgå i skolens samlede virksomhed.
 
Stillingen er tilknyttet SFO og indskolingen. I samarbejde med SFO og indskolingsteamet skal du tilrettelægge og udføre understøttende undervisning og aktiviteter i SFO.
 
Personlige kompetencer:
Du
  • er faglig dygtig
  • er humørfyldt, ærlig, tålmodig og ambitiøs  
  • får energi, inspiration og motivation af at arbejde med og i team
  • er åben, anerkendende og udadvendt i ord og handling. Du er god til at kommunikere, skabe relationer og samarbejde på alle niveauer
  • stabil og fleksibel
 
Faglige kompetencer:
Vi søger en uddannet pædagog.
 
Vi tilbyder:
En skole, der har en høj faglighed og god trivsel. Engagerede og kompetente medarbejdere, der arbejder i gode fysiske rammer.
 
Nordbyskolen er beliggende i den nordlige udkant af Nykøbing F. og har ca. 480 elever og ca. 50 medarbejdere. I SFO og Klub er der 220 børn.
 
SFO åbner hver dag, når undervisningen slutter. Her foregår der mange forskellige aktiviteter, og der er altid gang i vores Multisal og på arealerne omkring skolen. Det skal være sjovt at gå i SFO på Nordbyskolen.
 
Læs mere om os på www.nordbyskolen.dk.
 
Ansættelsesvilkår: Efter gældende overenskomst. 37 timer pr. uge. Stillingen er til besættelse pr. 1. februar 2020 eller snarest derefter.
 
Mere information: SFO-leder Birgitte Winther, tlf. 54732600.
 
Ansøgningsfrist: Den 28. januar 2020.
 
Samtaler: Forventes afholdt i uge 5.
 
Ansøgningsprocedure: Send din ansøgning ved at klikke på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun mod elektroniske ansøgninger.
 
Mere om Guldborgsund Kommune:
Guldborgsund Kommune har pr. 1. august 2015 indført røgfri arbejdstid. Læs mere om Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk.

ORS/Small/8a947f24_logo.gifNordbyskolenNykøbing F2020-01-14T15:02:11.0372020-01-28T00:00:00
3301604743 pædagoger eller pædagogiske assistenter til Børnehuset KaninbjergetBasic Er du pædagog eller pædagogisk assistent med masser af faglige og personlige ambitioner, og brænder du for at gøre en forskel for børn i 0-2 års alderen i Guldborgsund Kommunes dagtilbud? Folketinget har afsat 760 millioner til at styrke arbejdet med 0-2-årige sårbare og udsatte børn. Midlerne er fordelt mellem landets dagtilbud, herunder 6 dagtilbud i Guldborgsund Kommune.Guldborgsund Kommunes dagtilbud søger derfor 10 pædagoger eller pædagogiske assistenter fordelt på følgende børnehuse: 3 pædagoger eller pædagogiske assistenter 37 timer til Børnehuset Grønnegården, Vinkelvej 2, 4800 Nykøbing F3 pædagoger eller pædagogiske assistenter, 2 på 37 timer og 1 på 34 timer, til Børnehuset Kaninbjerget, Pandebjergvej 300, 4800 Nykøbing F3 pædagoger eller pædagogiske assistenter 37 timer til Børnehuset Sofihuset, Sofiegade 2, 4800 Nykøbing F.1 pædagog eller pædagogisk assistent 37 timer til Stubbekøbing Børnehus, Præstemarken 7, 4850 Stubbekøbing Formålet er at øge børns trivsel og læring gennem et trygt og pædagogisk læringsmiljø. Hvor de ekstra voksne sikrer en større kontakttid for det enkelte barn og børnegruppen.I praksis betyder det at: Der skabes mulighed for flere nærværende interaktioner mellem børn og voksne Der arbejdes systematisk og i dybden med afdækning af børnegruppen, og igangsætning af aktiviteter, der udfolder børnenes potentiale. Øge muligheden for at der arbejdes med børn i mindre grupper. Inddrage forældrene i højere grad i forhold til børnegruppens læring og trivsel Der er følgende overordnede forventninger til ansøger: Faglig viden om børns udvikling og relationer, der bringes i spil sammen med børn og kollegaer Faglig kompetence og initiativ til at igangsætte aktiviteter og lege med udgangspunkt i børnegruppen Kan begrunde sin faglige praksis både mundtligt og skriftligt Er bevidst om at sprogligkompetence hos børn er en væsentlig del af fundamentet for de klarer sig godt senere i livet Kan reflektere over egen praksis, og justere praksis med baggrund i refleksionerne Vil indgå i en personalegruppe hvor fagligheden er udgangspunktet Arbejde med den styrkede læreplan via KOMPAS Kan anvende digitale værktøjer i forskellige opgaveløsninger Er indstillet på at give og modtage feedback for egen og kollegaers praksis Opfatter samarbejdet med forældre som et potentiale for børns læring og trivsel Kan se en opgave fra forskellige perspektiver Anvender GUSA som en del af den tidlige indsats Yderligere oplysninger:Ansøgere opfordres til, at sætte sig grundigt ind i de enkelte institutioners profiler, og søge de institutioner, hvor ansøger kan bidrage positivt til institutionens særlige profil. Som ansøger er du velkommen til at ansøge i flere institutioner. Aftale om besøg træffes med børnehusene. Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der vil blive indhentet børne- og straffeattest samt reference på de personer vi ønsker at ansætte i stillingerne. Ansøgningsfrist: 5. februar 2020 Samtaler forventes afholdt i uge 8 og 9.Stillingen er til besættelse 1. april 2020 eller efter nærmere aftale.Se vedlagte link om Børnehuset Kaninbjerget http: kaninbjerget.guldborgsund.dk FrontEnd.aspx?id 6636Ansøgningsprocedure:Send din ansøgning ved at klikke på send ansøgning og vedhæft din ansøgning og dit CV.Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.Er du pædagog eller pædagogisk assistent med masser af faglige og personlige ambitioner, og brænder du for at gøre en forskel for børn i 0-2 års alderen i Guldborgsund Kommunes dagtilbud?
 
Folketinget har afsat 760 millioner til at styrke arbejdet med 0-2-årige sårbare og udsatte børn. Midlerne  er fordelt mellem landets dagtilbud, herunder 6 dagtilbud i Guldborgsund Kommune.
Guldborgsund Kommunes dagtilbud søger derfor 10 pædagoger eller pædagogiske assistenter fordelt på følgende børnehuse:
 
3 pædagoger eller pædagogiske assistenter 37 timer til Børnehuset Grønnegården, Vinkelvej 2, 4800 Nykøbing F
3 pædagoger eller pædagogiske assistenter, 2 på 37 timer og 1 på 34 timer, til Børnehuset Kaninbjerget, Pandebjergvej 300, 4800 Nykøbing F
3 pædagoger eller pædagogiske assistenter 37 timer til Børnehuset Sofihuset, Sofiegade 2, 4800 Nykøbing F.
1 pædagog eller pædagogisk assistent 37 timer til Stubbekøbing Børnehus, Præstemarken 7, 4850 Stubbekøbing

 
Formålet er at øge børns trivsel og læring gennem et trygt og pædagogisk læringsmiljø. Hvor de ekstra voksne sikrer en større kontakttid for det enkelte barn og børnegruppen.

I praksis betyder det at:
  • Der skabes mulighed for flere nærværende interaktioner mellem børn og voksne
  • Der arbejdes systematisk og i dybden med afdækning af børnegruppen, og igangsætning af aktiviteter, der udfolder børnenes potentiale.
  • Øge muligheden for at der arbejdes med børn i mindre grupper.
  • Inddrage forældrene i højere grad i forhold til børnegruppens læring og trivsel
     Der er følgende overordnede forventninger til ansøger:
  • Faglig viden om børns udvikling og relationer, der bringes i spil sammen med børn og kollegaer
  • Faglig kompetence og initiativ til at igangsætte aktiviteter og lege med udgangspunkt i børnegruppen
  • Kan begrunde sin faglige praksis – både mundtligt og skriftligt
  • Er bevidst om at sprogligkompetence hos børn er en væsentlig del af fundamentet for de klarer sig godt senere i livet
  • Kan reflektere over egen praksis, og justere praksis med baggrund i refleksionerne
  • Vil indgå i en personalegruppe hvor fagligheden er udgangspunktet
  • Arbejde med den styrkede læreplan via KOMPAS
  • Kan anvende digitale værktøjer i forskellige opgaveløsninger
  • Er indstillet på at give og modtage feedback for egen og kollegaers praksis
  • Opfatter samarbejdet med forældre som et potentiale for børns læring og trivsel
  • Kan se en opgave fra forskellige perspektiver
  • Anvender GUSA som en del af den tidlige indsats
     
Yderligere oplysninger:
Ansøgere opfordres til, at sætte sig grundigt ind i de enkelte institutioners profiler, og søge de institutioner, hvor ansøger kan bidrage positivt til institutionens særlige profil. Som ansøger er du velkommen til at ansøge i flere institutioner. Aftale om besøg træffes med børnehusene.
 
Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.
 
Vi gør opmærksom på, at der vil blive indhentet børne- og straffeattest samt reference på de personer vi ønsker at ansætte i stillingerne.
 
Ansøgningsfrist:
5. februar 2020
 Samtaler forventes afholdt i uge 8 og 9.
Stillingen er til besættelse 1. april  2020 eller efter nærmere aftale.
Se vedlagte link om Børnehuset Kaninbjerget 
http://kaninbjerget.guldborgsund.dk/FrontEnd.aspx?id=6636

Ansøgningsprocedure:
Send din ansøgning ved at klikke på "send ansøgning" og vedhæft din ansøgning og dit CV.
Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.
 

ORS/Small/a028261c_logo.gifBørn og LæringNykøbing F2020-01-20T14:00:29.3002020-02-05T00:00:00
3301605333 pædagoger eller pædagogiske assistenter til Børnehuset SofiehusetBasic Er du pædagog eller pædagogisk assistent med masser af faglige og personlige ambitioner, og brænder du for at gøre en forskel for børn i 0-2 års alderen i Guldborgsund Kommunes dagtilbud? Folketinget har afsat 760 millioner til at styrke arbejdet med 0-2-årige sårbare og udsatte børn. Midlerne er fordelt mellem landets dagtilbud, herunder 6 dagtilbud i Guldborgsund Kommune.Guldborgsund Kommunes dagtilbud søger derfor 10 pædagoger eller pædagogiske assistenter fordelt på følgende børnehuse: 3 pædagoger eller pædagogiske assistenter 37 timer til Børnehuset Grønnegården, Vinkelvej 2, 4800 Nykøbing F3 pædagoger eller pædagogiske assistenter, 2 på 37 timer og 1 på 34 timer, til Børnehuset Kaninbjerget, Pandebjergvej 300, 4800 Nykøbing F3 pædagoger eller pædagogiske assistenter 37 timer til Børnehuset Sofihuset, Sofiegade 2, 4800 Nykøbing F.1 pædagog eller pædagogisk assistent 37 timer til Stubbekøbing Børnehus, Præstemarken 7, 4850 Stubbekøbing Formålet er at øge børns trivsel og læring gennem et trygt og pædagogisk læringsmiljø. Hvor de ekstra voksne sikrer en større kontakttid for det enkelte barn og børnegruppen.I praksis betyder det at: Der skabes mulighed for flere nærværende interaktioner mellem børn og voksne Der arbejdes systematisk og i dybden med afdækning af børnegruppen, og igangsætning af aktiviteter, der udfolder børnenes potentiale. Øge muligheden for at der arbejdes med børn i mindre grupper. Inddrage forældrene i højere grad i forhold til børnegruppens læring og trivsel Der er følgende overordnede forventninger til ansøger: Faglig viden om børns udvikling og relationer, der bringes i spil sammen med børn og kollegaer Faglig kompetence og initiativ til at igangsætte aktiviteter og lege med udgangspunkt i børnegruppen Kan begrunde sin faglige praksis både mundtligt og skriftligt Er bevidst om at sprogligkompetence hos børn er en væsentlig del af fundamentet for de klarer sig godt senere i livet Kan reflektere over egen praksis, og justere praksis med baggrund i refleksionerne Vil indgå i en personalegruppe hvor fagligheden er udgangspunktet Arbejde med den styrkede læreplan via KOMPAS Kan anvende digitale værktøjer i forskellige opgaveløsninger Er indstillet på at give og modtage feedback for egen og kollegaers praksis Opfatter samarbejdet med forældre som et potentiale for børns læring og trivsel Kan se en opgave fra forskellige perspektiver Anvender GUSA som en del af den tidlige indsatsYderligere oplysninger:Ansøgere opfordres til, at sætte sig grundigt ind i de enkelte institutioners profiler, og søge de institutioner, hvor ansøger kan bidrage positivt til institutionens særlige profil. Som ansøger er du velkommen til at ansøge i flere institutioner. Aftale om besøg træffes med børnehusene. Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der vil blive indhentet børne- og straffeattest samt reference på de personer vi ønsker at ansætte i stillingerne. Ansøgningsfrist: 5. februar 2020 Samtaler forventes afholdt i uge 8 og 9.Stillingen er til besættelse 1. april 2020 eller efter nærmere aftale.Se vedlagte link om Børnehuset Sofiehuset http: sofiehuset.guldborgsund.dk FrontEnd.aspx?id 6899Ansøgningsprocedure:Send din ansøgning ved at klikke på send ansøgning og vedhæft din ansøgning og dit CV.Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.Er du pædagog eller pædagogisk assistent med masser af faglige og personlige ambitioner, og brænder du for at gøre en forskel for børn i 0-2 års alderen i Guldborgsund Kommunes dagtilbud?
 
Folketinget har afsat 760 millioner til at styrke arbejdet med 0-2-årige sårbare og udsatte børn. Midlerne  er fordelt mellem landets dagtilbud, herunder 6 dagtilbud i Guldborgsund Kommune.
Guldborgsund Kommunes dagtilbud søger derfor 10 pædagoger eller pædagogiske assistenter fordelt på følgende børnehuse:
 
3 pædagoger eller pædagogiske assistenter 37 timer til Børnehuset Grønnegården, Vinkelvej 2, 4800 Nykøbing F
3 pædagoger eller pædagogiske assistenter, 2 på 37 timer og 1 på 34 timer, til Børnehuset Kaninbjerget, Pandebjergvej 300, 4800 Nykøbing F
3 pædagoger eller pædagogiske assistenter 37 timer til Børnehuset Sofihuset, Sofiegade 2, 4800 Nykøbing F.
1 pædagog eller pædagogisk assistent 37 timer til Stubbekøbing Børnehus, Præstemarken 7, 4850 Stubbekøbing

 
Formålet er at øge børns trivsel og læring gennem et trygt og pædagogisk læringsmiljø. Hvor de ekstra voksne sikrer en større kontakttid for det enkelte barn og børnegruppen.

I praksis betyder det at:
  • Der skabes mulighed for flere nærværende interaktioner mellem børn og voksne
  • Der arbejdes systematisk og i dybden med afdækning af børnegruppen, og igangsætning af aktiviteter, der udfolder børnenes potentiale.
  • Øge muligheden for at der arbejdes med børn i mindre grupper.
  • Inddrage forældrene i højere grad i forhold til børnegruppens læring og trivsel
     Der er følgende overordnede forventninger til ansøger:
  • Faglig viden om børns udvikling og relationer, der bringes i spil sammen med børn og kollegaer
  • Faglig kompetence og initiativ til at igangsætte aktiviteter og lege med udgangspunkt i børnegruppen
  • Kan begrunde sin faglige praksis – både mundtligt og skriftligt
  • Er bevidst om at sprogligkompetence hos børn er en væsentlig del af fundamentet for de klarer sig godt senere i livet
  • Kan reflektere over egen praksis, og justere praksis med baggrund i refleksionerne
  • Vil indgå i en personalegruppe hvor fagligheden er udgangspunktet
  • Arbejde med den styrkede læreplan via KOMPAS
  • Kan anvende digitale værktøjer i forskellige opgaveløsninger
  • Er indstillet på at give og modtage feedback for egen og kollegaers praksis
  • Opfatter samarbejdet med forældre som et potentiale for børns læring og trivsel
  • Kan se en opgave fra forskellige perspektiver
  • Anvender GUSA som en del af den tidlige indsats
    Yderligere oplysninger:
    Ansøgere opfordres til, at sætte sig grundigt ind i de enkelte institutioners profiler, og søge de institutioner, hvor ansøger kan bidrage positivt til institutionens særlige profil. Som ansøger er du velkommen til at ansøge i flere institutioner. Aftale om besøg træffes med børnehusene.
     
    Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.
     
    Vi gør opmærksom på, at der vil blive indhentet børne- og straffeattest samt reference på de personer vi ønsker at ansætte i stillingerne.
     
    Ansøgningsfrist:
    5. februar 2020
     
    Samtaler forventes afholdt i uge 8 og 9.
    Stillingen er til besættelse 1. april  2020 eller efter nærmere aftale.
    Se vedlagte link om Børnehuset Sofiehuset  http://sofiehuset.guldborgsund.dk/FrontEnd.aspx?id=6899

    Ansøgningsprocedure:
    Send din ansøgning ved at klikke på "send ansøgning" og vedhæft din ansøgning og dit CV.
    Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.
     


ORS/Small/c444e318_logo.gifBørn og LæringNykøbing F2020-01-20T15:02:43.4802020-02-05T00:00:00
330163262Pædagog til STU Marie Grubbe Ung & Uddannelse.Basic Er du vores nye kollega? Søger du udfordring, udviklingsmuligheder og tænder du på at være med på det hold, der er i fuld gang med at skabe en lærende og udviklende ramme i STU regi, for vores unge mennesker med autismespektrumforstyrrelser, så er du vores ny kollega. Undervisning og uddannelse vil primært udspringe i tilknytning til Guldborgsund Autismecenter som er placeret i den hyggelige købstad Stubbekøbing. Vi tilbyder:At du bliver en velkommen del af et tilbud, der som nævnt skal fortsætte indsatsen med at skabe en lærende og udviklende ramme for vores unge, og hvor der i samarbejde med dig er fokus på videreudvikling.Du vil komme til at arbejde ud fra en neuropædagogisk ramme og gennem denne tilrettelægge den individuelle ramme, stuktur og målsætning for de unge.Du vil modtage ekstern supervision og uddannelse i forhold til neuropædagogik.Du vil mærke, at vi prioriterer vigtigheden af, at de unge er i udvikling og dokumentationen af dette, derfor vil du modtage undervisning og supervision i forhold til dette område. Vi forventer:Du er uddannet pædagog, gerne med erfaring fra undervisning og kendskab til STU uddannelsen. (Særligt Tilrettelagt Ungdomsuddannelse)Du må gerne have erfaring i neuropædagogik.Du har erfaring med mennesker med autismespektrumforstyrrelser eller er meget motiveret for at få erfaring og viden om området.Du prioriterer og forstår vigtigheden af loyalitet i forhold til indgåede aftaler i forhold til de unge, du er modtagelig overfor supervision og du værdsætter et tillidsfuldt og tæt samarbejde. Ansættelsesvilkår: Efter gld. Overenskomst. 37 timer ugl., ønsker om mindre timeantal vil kunne drøftes. Stillingen er til besættelse snarest eller pr. 1 4-2020 Mere information: Afdelingsleder Agnes Pedersen 25182259 eller forstander Per Raith tlf. 25182180 Ansøgningsfrist: fredag d. 14. februar 2020. Samtaler: torsdag d. 20. februar 2020. Ansøgningsprocedure: Send din ansøgning ved at klikke på send ansøgning og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun i mod elektroniske ansøgninger. Mere om Guldborgsund Kommune: Guldborgsund Kommune har pr. 1. august 2015 indført røgfri arbejdstid. Læs mere om Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dkEr du vores nye kollega?
 
Søger du udfordring, udviklingsmuligheder og tænder du på at være med  på det hold, der er i fuld gang med at skabe en lærende og udviklende ramme i STU regi, for vores unge mennesker med autismespektrumforstyrrelser, så er du vores ny kollega.

Undervisning og uddannelse vil primært udspringe i tilknytning til Guldborgsund Autismecenter som er placeret i den hyggelige købstad Stubbekøbing.
 
 
Vi tilbyder:
At du bliver en velkommen del af et tilbud, der som nævnt skal fortsætte indsatsen med at skabe en lærende og udviklende ramme for vores unge, og hvor der i samarbejde med dig er fokus på videreudvikling.
Du vil komme til at arbejde ud fra en neuropædagogisk ramme og gennem denne tilrettelægge den individuelle ramme, stuktur og målsætning for de unge.
Du vil modtage ekstern supervision og uddannelse i forhold til neuropædagogik.
Du vil mærke, at vi prioriterer vigtigheden af, at de unge er i udvikling og dokumentationen af dette, derfor vil du modtage undervisning og supervision i forhold til dette område.
 
 
Vi forventer:
Du er uddannet pædagog, gerne med erfaring fra undervisning og kendskab til STU uddannelsen. (Særligt Tilrettelagt Ungdomsuddannelse)
Du må gerne have erfaring i neuropædagogik.
Du har erfaring med mennesker med autismespektrumforstyrrelser eller er meget motiveret for at få erfaring og viden om området.
Du prioriterer og forstår vigtigheden af loyalitet i forhold til indgåede aftaler i forhold til de unge, du er modtagelig overfor supervision og du værdsætter et tillidsfuldt og tæt samarbejde.
 
 
Ansættelsesvilkår: Efter gld. Overenskomst. 37 timer ugl., ønsker om mindre timeantal vil kunne drøftes. Stillingen er til besættelse snarest eller pr. 1/4-2020
 
Mere information: Afdelingsleder Agnes Pedersen 25182259 eller forstander Per Raith tlf. 25182180
 
Ansøgningsfrist: fredag d. 14. februar 2020.
 
Samtaler: torsdag d. 20. februar 2020.
 
Ansøgningsprocedure: Send din ansøgning ved at klikke på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun i mod elektroniske ansøgninger.
 
Mere om Guldborgsund Kommune:
Guldborgsund Kommune har pr. 1. august 2015 indført røgfri arbejdstid. Læs mere om Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk
 

ORS/Small/38c5d4e4_logo.gifMarie Grubbe SkolenStubbekøbing2020-01-23T12:17:10.4802020-02-14T00:00:00
330159661Socialfagligt personale - Familieinstitutionen Havrebjerg - GenopslagRobot Til den kommende Familieinstitution Havrebjerg søges socialfagligt personaleSlagelse kommune etablerer et kommunalt døgntilbud, hvor barnet den unge kan sikres en helhedsorienteret indsats på tværs af faggrupper og med vægt på inddragelse af den unge, dennes familie og netværk. Konstruktionen for anbringelsen bliver et helhedsorienteret intensivt tilbud, hvor man ved at inddrage familien, sagsbehandler, skole, fagligt personale og andre aktører kan sikre en koordineret intensiv indsats. Det betydermålrettede og dynamiske anbringelsesforløb, der tager udgangspunkt i den anbragteintegration af den anbragte i nærområdet, i sociale sammenhænge og i skole- og uddannelsessammenhæng, hvor den anbragte så vidt muligt fastholdes i almen områdetstørre fokus på familien i behandlingsarbejdet, samt fokus på at familien ofte er den anbragtes vigtigste blivende relationkoordinering mellem aktører i og omkring familien for at sikre en familieterapeutisk behandlingsindsatsvære foregribende på misbrugsproblematikker og spæde psykiatriske udfordringertidlig fokus på etablering af bæredygtig efterbehandling eller overgang til almenområdetkortere men mere intensive anbringelseragilt system hvor forvaltningen hurtigt kan omstille sig til konkrete her og nu udfordringer.Målgruppen er kendetegnet ved unge, med følelses- og adfærdsmæssige vanskeligheder, der har brug for rammer, hvori de kan udvikle deres sociale og adfærdsmæssige kompetencer i forhold til deres udviklingstrin. De unge vil ofte have oplevet en opvækst med ustabile hjemlige vilkår, ustabile skoleforhold, samt have været i en hverdag præget af uforudsigelighed og eller konflikter med jævnaldrende eller forældre. De unge vil ofte have behov for støtte til at fastholde en dagligdagsstruktur præget af kontinuitet, herunder stabil skolegang. Endvidere vil der være behov for støtte til at udvikle forholdet til forældrene, søskende samt øvrige netværk. Der vil således i de unges ophold på Havrebjerg være et særskilt fokus på at arbejde med hele familien og styrke familierelationerne.De unge vil ofte have behov for tydelige rammer der samtidig kan rumme den unge og deres specifikke udfordringer. De kan have brug for støtte i at mærke, se og opbygge en relation til andre mennesker, herunder måden man begår sig socialt blandt andre mennesker samt de valg man træffer og de konsekvenser valgene har. Det vil være unge, hvor de ofte vil have behov for at videreudvikle deres mestringsstrategier såsom konflikthåndtering, kravsituationer og selvstændiggørelse.Fagligt placerer den kommende Familieinstitutionen Havrebjerg sig på en transdisciplinær videnskabstradition, som er en videreudvikling af systemiske og narrative videnskabsteorier og forståelsesformer. Det betyder at vi tænker og arbejder på tværs af kontekster, sektorer, fagligheder, domæner etc. Vi er optaget af, hvorledes professionelle og familiære netværk kan være medskabere af rammer, hvor fællesskaber og vigtige forbindelser kan etableres eller genopbygges. Børn og unge i risiko for marginalisering har brug for at opleve tilknytning på et omfattende niveau, som rækker ind i de mange sammenhænge, børn og unge befinder sig i.En essiseelt forståelse er at børn og unge ikke er problemet - de viser problemet. Dette perspektiv er vigtigt, fordi det skaber en platform for nysgerrighed og bevæger os væk fra et essentialistisk idegrundlag. Symptomer og problemadfærd er overlevelsesstrategier og dermed også svar på den måde livet har formet sig. Vi må være nysgerrige på, hvad der holder det givne problembillede ved lige og hvad barnet eller den unge inviterer deres omgivelser ind i.ArbejdsområdeEn af stillingens primære hovedopgaver vil være at sikre udviklingen og forandring af børn og unge samt være med til at sikre tværfagligt samarbejde omkring barnet den unge. Der vil være 9 faste pladser og 3 akutpladser.Stillingen indbefatter i øvrigtdøgnvagter kolligialt faglig sparringdeltagelse i mødeaktivitetertværfagligt samarbejde med eksterne samarbejdspartnereadministrative opgaver i forbindelse med statusbeskrivelser.familieterapeutisk behandlingsindsatsdeltagelse i det socialpædagogiske arbejde med børn og unge samt deres familier.Dustiller store krav til dig selv og de ansatte i forhold til kvaliteten af den specialpædagogiske og familieterapeutisk behandlingsindsatshar erfaring med it bl.a. Ipad og brug af hjemmeside m.m.kan udvikle kompetente, kreative og innovative miljøer inde og udeviden eller erfaring med Familiearbejde samt døgnmiljøkan arbejde for at fremme muligheden for børn og unges netværkkan have mange bolde i luften og samtidig bevare overblikket og overskuddetser værdien i fagligudvikling, herunder vores interne uddannelse.Uddannelse er noget vi vægter højt og vi har derfor indgået et uddannelsessamarbejde med Metalog ved Søren Hertz, som står for vores interne 2 årige uddannelse.Der skal foreligge børne- og straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.Vi tilbyder en løn efter gældende overenskomst med SL. Herudover ansættelse i en spændende organisation i konstant udvikling med gode og veluddannede kolleger.Flere oplysningerFor yderligere information om stillingen er du velkommen til at kontaktevirksomhedsleder Jens H. Løhndorf på tlf. 20 31 87 03.Frist14. februar 2020 kl. 12.00.Der påtænkes samtaler afholdt i uge 8.Til den kommende Familieinstitution Havrebjerg søges socialfagligt personale

Slagelse kommune etablerer et kommunalt døgntilbud, hvor barnet/den unge kan sikres en helhedsorienteret indsats på tværs af faggrupper og med vægt på inddragelse af den unge, dennes familie og netværk. Konstruktionen for anbringelsen bliver et helhedsorienteret intensivt tilbud, hvor man ved at inddrage familien, sagsbehandler, skole, fagligt personale og andre aktører kan sikre en koordineret intensiv indsats. Det betyder
  • målrettede og dynamiske anbringelsesforløb, der tager udgangspunkt i den anbragte
  • integration af den anbragte i nærområdet, i sociale sammenhænge og i skole- og uddannelsessammenhæng, hvor den anbragte så vidt muligt fastholdes i almen området
  • større fokus på familien i behandlingsarbejdet, samt fokus på at familien ofte er den anbragtes vigtigste blivende relation
  • koordinering mellem aktører i og omkring familien for at sikre en familieterapeutisk behandlingsindsats
  • være foregribende på misbrugsproblematikker og spæde psykiatriske udfordringer
  • tidlig fokus på/etablering af bæredygtig efterbehandling eller overgang til almenområdet
  • kortere – men mere intensive anbringelser
  • agilt system hvor forvaltningen hurtigt kan omstille sig til konkrete ”her og nu” udfordringer.

Målgruppen er kendetegnet ved unge, med følelses- og adfærdsmæssige vanskeligheder, der har brug for rammer, hvori de kan udvikle deres sociale og adfærdsmæssige kompetencer i forhold til deres udviklingstrin. De unge vil ofte have oplevet en opvækst med ustabile hjemlige vilkår, ustabile skoleforhold, samt have været i en hverdag præget af uforudsigelighed og/eller konflikter med jævnaldrende eller forældre. De unge vil ofte have behov for støtte til at fastholde en dagligdagsstruktur præget af kontinuitet, herunder stabil skolegang. Endvidere vil der være behov for støtte til at udvikle forholdet til forældrene, søskende samt øvrige netværk. Der vil således i de unges ophold på Havrebjerg være et særskilt fokus på at arbejde med hele familien og styrke familierelationerne.

De unge vil ofte have behov for tydelige rammer der samtidig kan rumme den unge og deres specifikke udfordringer. De kan have brug for støtte i at mærke, se og opbygge en relation til andre mennesker, herunder måden man begår sig socialt blandt andre mennesker samt de valg man træffer og de konsekvenser valgene har. Det vil være unge, hvor de ofte vil have behov for at videreudvikle deres mestringsstrategier såsom konflikthåndtering, kravsituationer og selvstændiggørelse.

Fagligt placerer den kommende Familieinstitutionen Havrebjerg sig på en transdisciplinær videnskabstradition, som er en videreudvikling af systemiske og narrative videnskabsteorier og forståelsesformer. Det betyder at vi tænker og arbejder på tværs af kontekster, sektorer, fagligheder, domæner etc. Vi er optaget af, hvorledes professionelle og familiære netværk kan være medskabere af rammer, hvor fællesskaber og vigtige forbindelser kan etableres eller genopbygges. Børn og unge i risiko for marginalisering har brug for at opleve tilknytning på et omfattende niveau, som rækker ind i de mange sammenhænge, børn og unge befinder sig i.

En essiseelt forståelse er at børn og unge ikke er problemet - de viser problemet. Dette perspektiv er vigtigt, fordi det skaber en platform for nysgerrighed og bevæger os væk fra et essentialistisk idegrundlag. Symptomer og problemadfærd er overlevelsesstrategier og dermed også svar på den måde livet har formet sig. Vi må være nysgerrige på, hvad der holder det givne problembillede ved lige – og hvad barnet eller den unge inviterer deres omgivelser ind i.

Arbejdsområde
En af stillingens primære hovedopgaver vil være at sikre udviklingen og forandring af børn og unge samt være med til at sikre tværfagligt samarbejde omkring barnet/den unge. Der vil være 9 faste pladser og 3 akutpladser.

Stillingen indbefatter i øvrigt
  • døgnvagter
  • kolligialt faglig sparring
  • deltagelse i mødeaktiviteter
  • tværfagligt samarbejde med eksterne samarbejdspartnere
  • administrative opgaver i forbindelse med statusbeskrivelser.
  • familieterapeutisk behandlingsindsats
  • deltagelse i det socialpædagogiske arbejde med børn og unge samt deres familier.

Du
  • stiller store krav til dig selv og de ansatte i forhold til kvaliteten af den specialpædagogiske og familieterapeutisk behandlingsindsats
  • har erfaring med it – bl.a. Ipad og brug af hjemmeside m.m.
  • kan udvikle kompetente, kreative og innovative miljøer inde og ude
  • viden eller erfaring med Familiearbejde samt døgnmiljø
  • kan arbejde for at fremme muligheden for børn og unges netværk
  • kan have mange bolde i luften og samtidig bevare overblikket og overskuddet
  • ser værdien i fagligudvikling, herunder vores interne uddannelse.

Uddannelse er noget vi vægter højt og vi har derfor indgået et uddannelsessamarbejde med Metalog ved Søren Hertz, som står for vores interne 2 årige uddannelse.

Der skal foreligge børne- og straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.

Vi tilbyder en løn efter gældende overenskomst med SL. Herudover ansættelse i en spændende organisation i konstant udvikling med gode og veluddannede kolleger.

Flere oplysninger
For yderligere information om stillingen er du velkommen til at kontakte
  • virksomhedsleder Jens H. Løhndorf på tlf. 20 31 87 03.

Frist
  • 14. februar 2020 kl. 12.00.

Der påtænkes samtaler afholdt i uge 8.

 

Slagelse KommuneSlagelse2020-01-20T00:00:002020-02-14T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Pædagog til Nordbyskolens SFO - barselsvikariat

Nordbyskolen

Nykøbing F
Nordbyskolens SFO søger en faglig dygtig og initiativrig pædagog. Stillingen er et barselsvikariat på 37 timer pr. uge med ansættelse pr. 1. februar 2020 eller snarest derefter.Som ansat pædagog på Nordbyskolen vil du indgå i skolens samlede virksom...
Indrykket:14. januar 2020

3 pædagoger eller pædagogiske assistenter til Børnehuset Kaninbjerget

Børn og Læring

Nykøbing F
Er du pædagog eller pædagogisk assistent med masser af faglige og personlige ambitioner, og brænder du for at gøre en forskel for børn i 0-2 års alderen i Guldborgsund Kommunes dagtilbud? Folketinget har afsat 760 millioner til at styrke arbejdet me...
Indrykket:20. januar 2020

3 pædagoger eller pædagogiske assistenter til Børnehuset Sofiehuset

Børn og Læring

Nykøbing F
Er du pædagog eller pædagogisk assistent med masser af faglige og personlige ambitioner, og brænder du for at gøre en forskel for børn i 0-2 års alderen i Guldborgsund Kommunes dagtilbud? Folketinget har afsat 760 millioner til at styrke arbejdet me...
Indrykket:20. januar 2020

Pædagog til STU Marie Grubbe Ung & Uddannelse.

Marie Grubbe Skolen

Stubbekøbing
Er du vores nye kollega? Søger du udfordring, udviklingsmuligheder og tænder du på at være med på det hold, der er i fuld gang med at skabe en lærende og udviklende ramme i STU regi, for vores unge mennesker med autismespektrumforstyrrelser, så er d...
Indrykket:23. januar 2020

Socialfagligt personale - Familieinstitutionen Havrebjerg - Genopslag

Slagelse Kommune

Slagelse
Til den kommende Familieinstitution Havrebjerg søges socialfagligt personaleSlagelse kommune etablerer et kommunalt døgntilbud, hvor barnet den unge kan sikres en helhedsorienteret indsats på tværs af faggrupper og med vægt på inddragelse af den ung...
Indrykket:20. januar 2020