Resultatorienteret virksomhedskonsulent til Jobcenter København, CAB

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Har du lyst til at bidrage med at udvikle ressourceforløbsindsatsen i en fagligt udfordrende stilling som virksomhedskonsulent?

CAB udvider indsatsen for borgere i ressourceforløb og søger dygtige medarbejdere, der kan varetage opgaven som virksomhedskonsulent.  

Om stillingen
I samarbejde med kompetente kollegaer skal du bringe borgere i ressourceforløb nærmere arbejdsmarkedet via småjob og virksomhedspraktik.

Som vores nye virksomhedskonsulent er det dig, som hjælper borgeren med at finde den helt rigtige virksomhedspraktik. Du har derfor flair for at kunne etablere kontakt til alle typer af virksomheder, og matche den enkelte borger til den rigtige virksomhed.

Du kan arbejde resultatorienteret og netværksskabende og behersker virksomhedssamarbejdets mange facetter. Desuden skal du kunne have en anerkendende og ressourcefokuseret tilgang til borgeren, samt mestre den gode relation til borger såvel som virksomhed.

Du skal have en profil, som kombinerer administrative egenskaber og flair for IT-systemer med et positivt menneskesyn og en tro på, at det kan lykkes for den enkelte borger at genindtræde på arbejdsmarkedet. Og du evner at balancere empati og hjælpsomhed med konkret handlekraft i samarbejdet og dialogen med borgeren.

Målgruppen er borgere i ressourceforløb over 30 år, der får bevilget et ressourceforløb af mellem 1-5 års varighed. I løbet af ressourceforløbet, skal borgeren parallelt med den øvrige indsats i f.eks. Sundhedsforvaltningen, regionen og/eller Social- og sundhedsforvaltningen have udviklet sine kompetencer og ressourcer på arbejdsmarkedet via f.eks. virksomhedspraktik, snusepraktik, løntilskud og ordinære opgaver i få lønnede timer.

Kendetegnet for målgruppen er, at det er borgere, som har været uden for arbejdsmarkedet i længere tid, og som har komplekse problemstillinger, der skal løses via en tværfaglig indsats i de forskellige forvaltninger.

Som virksomhedskonsulent har du erfaring med at

  • Støtte borgeren i at identificere egne færdigheder og jobønsker
  • Opsøge kontakt til det lokale erhvervsliv, med henblik på at opbygge professionelle relationer og facilitere job- og praktikmuligheder for den enkelte borger
  • skabe relation til borgeren ved at møde denne på en ligeværdig og respektfuld måde samt arbejde ud fra et anerkendende menneskesyn med forståelse for borgerens særlige situation og udfordringer
  • At understøtte det virksomhedsrettede arbejde med en høj grad af daglig journalføring, samt administrative processer i relevante IT-systemer (Fasit og VITAS)
  • At yde en kvalificeret vejledning vedr. praktik, løntilskud, mentorordning, ordinære timer, jobrotation mm.

Som kollega har du lyst og kompetence til at indgå i en anerkendende og dialogorienteret omgangsform. Du kan godt lide at dele ud af din viden og være i løbende dialog og sparring med dine kolleger og byde ind til afdelingens fælles opgaver. Du er overbevisende og vedholdende i forhold til at opnå resultater. Du har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation og trives med forandringsprocesser, hvor udvikling sker parallelt og i samklang med driften.

Vi tilbyder dig

  • Ansættelse i en udviklingsorienteret organisation, som er under stadig forandring
  • Introprogram og sidemandsoplæring, samt opgaver der vil kunne udfordre dig fagligt
  • Samarbejde med udviklingsorienterede og selvstændige kolleger med et fagligt højt ambitionsniveau og forskellige baggrunde
  • En udfordrende stilling med er fokus på resultater og progression
  • Grundig oplæring, herunder en ni dages BIF-uddannelse på Metropol med ECTS-point
  • Flekstid, massageordning, frugtordning, fitnessrum på arbejdspladsen og medarbejderyoga

Løn- og ansættelsesforhold 
Løn- og ansættelsesvilkår er efter overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og HK/Kommunal for vejledere/undervisere indenfor beskæftigelsesområdet i Københavns Kommune. Lønnen er efter principperne om Ny løn. 

Stillingen er fast. Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt med flextidsordning. 

Tiltrædelse forventes at være den 1. juli 2022 eller snarest muligt. 

Arbejdsstedet er Sydbanestien 6, 2450 København SV. 

For yderligere information kan du kontakte vores hovednummer på 8256 5400 og spørge efter afdelingschef Anne Andersen.

Søg via linket senest 15. maj 2022
Jobsamtaler forventes afviklet i uge 20 eller 21. 

I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne.Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.

CAB - Jobcenter København – vi hjælper med at afklare ledige til fleksjob eller førtidspension. Og vi hjælper ledige i ressourceforløb tættere på arbejdsmarkedet.

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Resultatorienteret virksomhedskonsulent til Jobcenter København, CAB

Har du lyst til at bidrage med at udvikle ressourceforløbsindsatsen i en fagligt udfordrende stilling som virksomhedskonsulent?

CAB udvider indsatsen for borgere i ressourceforløb og søger dygtige medarbejdere, der kan varetage opgaven som virksomhedskonsulent.  

Om stillingen
I samarbejde med kompetente kollegaer skal du bringe borgere i ressourceforløb nærmere arbejdsmarkedet via småjob og virksomhedspraktik.

Som vores nye virksomhedskonsulent er det dig, som hjælper borgeren med at finde den helt rigtige virksomhedspraktik. Du har derfor flair for at kunne etablere kontakt til alle typer af virksomheder, og matche den enkelte borger til den rigtige virksomhed.

Du kan arbejde resultatorienteret og netværksskabende og behersker virksomhedssamarbejdets mange facetter. Desuden skal du kunne have en anerkendende og ressourcefokuseret tilgang til borgeren, samt mestre den gode relation til borger såvel som virksomhed.

Du skal have en profil, som kombinerer administrative egenskaber og flair for IT-systemer med et positivt menneskesyn og en tro på, at det kan lykkes for den enkelte borger at genindtræde på arbejdsmarkedet. Og du evner at balancere empati og hjælpsomhed med konkret handlekraft i samarbejdet og dialogen med borgeren.

Målgruppen er borgere i ressourceforløb over 30 år, der får bevilget et ressourceforløb af mellem 1-5 års varighed. I løbet af ressourceforløbet, skal borgeren parallelt med den øvrige indsats i f.eks. Sundhedsforvaltningen, regionen og/eller Social- og sundhedsforvaltningen have udviklet sine kompetencer og ressourcer på arbejdsmarkedet via f.eks. virksomhedspraktik, snusepraktik, løntilskud og ordinære opgaver i få lønnede timer.

Kendetegnet for målgruppen er, at det er borgere, som har været uden for arbejdsmarkedet i længere tid, og som har komplekse problemstillinger, der skal løses via en tværfaglig indsats i de forskellige forvaltninger.

Som virksomhedskonsulent har du erfaring med at

  • Støtte borgeren i at identificere egne færdigheder og jobønsker
  • Opsøge kontakt til det lokale erhvervsliv, med henblik på at opbygge professionelle relationer og facilitere job- og praktikmuligheder for den enkelte borger
  • skabe relation til borgeren ved at møde denne på en ligeværdig og respektfuld måde samt arbejde ud fra et anerkendende menneskesyn med forståelse for borgerens særlige situation og udfordringer
  • At understøtte det virksomhedsrettede arbejde med en høj grad af daglig journalføring, samt administrative processer i relevante IT-systemer (Fasit og VITAS)
  • At yde en kvalificeret vejledning vedr. praktik, løntilskud, mentorordning, ordinære timer, jobrotation mm.

Som kollega har du lyst og kompetence til at indgå i en anerkendende og dialogorienteret omgangsform. Du kan godt lide at dele ud af din viden og være i løbende dialog og sparring med dine kolleger og byde ind til afdelingens fælles opgaver. Du er overbevisende og vedholdende i forhold til at opnå resultater. Du har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation og trives med forandringsprocesser, hvor udvikling sker parallelt og i samklang med driften.

Vi tilbyder dig

  • Ansættelse i en udviklingsorienteret organisation, som er under stadig forandring
  • Introprogram og sidemandsoplæring, samt opgaver der vil kunne udfordre dig fagligt
  • Samarbejde med udviklingsorienterede og selvstændige kolleger med et fagligt højt ambitionsniveau og forskellige baggrunde
  • En udfordrende stilling med er fokus på resultater og progression
  • Grundig oplæring, herunder en ni dages BIF-uddannelse på Metropol med ECTS-point
  • Flekstid, massageordning, frugtordning, fitnessrum på arbejdspladsen og medarbejderyoga

Løn- og ansættelsesforhold 
Løn- og ansættelsesvilkår er efter overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og HK/Kommunal for vejledere/undervisere indenfor beskæftigelsesområdet i Københavns Kommune. Lønnen er efter principperne om Ny løn. 

Stillingen er fast. Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt med flextidsordning. 

Tiltrædelse forventes at være den 1. juli 2022 eller snarest muligt. 

Arbejdsstedet er Sydbanestien 6, 2450 København SV. 

For yderligere information kan du kontakte vores hovednummer på 8256 5400 og spørge efter afdelingschef Anne Andersen.

Søg via linket senest 15. maj 2022
Jobsamtaler forventes afviklet i uge 20 eller 21. 

I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne.Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.

CAB - Jobcenter København – vi hjælper med at afklare ledige til fleksjob eller førtidspension. Og vi hjælper ledige i ressourceforløb tættere på arbejdsmarkedet.

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.