Retsassistent til skifteretten - Retten i Sønderborg

Retten i Sønderborg søger en retsassistent til tiltrædelse snarest muligt

Retten i Sønderborg søger en dygtig og engageret retsassistent til skifteretten snarest muligt. Stillingen er med en ugentlig arbejdstid på 37 timer.

Jobbet

Retten i Sønderborg har ca. 70 ansatte. Retten behandler blandt andet civile retssager, straffesager, fogedsager og skiftesager. Du vil komme til primært at beskæftige dig med skiftesager, men på sigt også flere af de andre sagsområder. Du skal derfor også være forberedt på, at du som medarbejder ved Retten i Sønderborg vil komme til at arbejde i flere af vores afdelinger.

Kendskab til arbejdet i skifteretten er en fordel, men ikke et krav.

Du vil få en spændende og afvekslende hverdag med mange udfordringer. Vi kan tilbyde dig en stor selvstændighed i jobbet med mulighed for sparring og løbende efteruddannelse samt gode kolleger med en uformel omgangstone – også på tværs af faggrænser. Derudover har vi flextidsordning.

Praktiske oplysninger

Ansættelsen sker i henhold til fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisation samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat, hvor vi forventer, at du vil blive indplaceret som retsassistent i løngruppe 2, trin 2, hvor basislønnen for tiden udgør 24.463,50 kr. + pensionsordning. For den rette medarbejder kan der eventuelt forhandles et individuelt tillæg.

Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder i skifteretten Klaus Schou på tlf.nr. 73 42 41 21 eller via mail sonderborg@domstol.dk.

Ansøgningen

Du skal indsende din ansøgning online via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk eller www.domstol.dk/soenderborg under punktet ”Job i retten”. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden. Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte CV, relevante eksamenspapirer samt eventuelle udtalelser.

Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 1. august 2019 kl. 12.00.

Samtaler forventes afholdt torsdag den 8. august 2018.

Der indhentes straffeattest i forbindelse med ansættelsesprocessen.

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.




Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330051070Phoenix-ff52d6e612019-06-30T00:00:00Retsassistent til skifteretten - Retten i SønderborgRetten i Sønderborg søger en retsassistent til tiltrædelse snarest muligt

Retten i Sønderborg søger en dygtig og engageret retsassistent til skifteretten snarest muligt. Stillingen er med en ugentlig arbejdstid på 37 timer.

Jobbet

Retten i Sønderborg har ca. 70 ansatte. Retten behandler blandt andet civile retssager, straffesager, fogedsager og skiftesager. Du vil komme til primært at beskæftige dig med skiftesager, men på sigt også flere af de andre sagsområder. Du skal derfor også være forberedt på, at du som medarbejder ved Retten i Sønderborg vil komme til at arbejde i flere af vores afdelinger.

Kendskab til arbejdet i skifteretten er en fordel, men ikke et krav.

Du vil få en spændende og afvekslende hverdag med mange udfordringer. Vi kan tilbyde dig en stor selvstændighed i jobbet med mulighed for sparring og løbende efteruddannelse samt gode kolleger med en uformel omgangstone – også på tværs af faggrænser. Derudover har vi flextidsordning.

Praktiske oplysninger

Ansættelsen sker i henhold til fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisation samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat, hvor vi forventer, at du vil blive indplaceret som retsassistent i løngruppe 2, trin 2, hvor basislønnen for tiden udgør 24.463,50 kr. + pensionsordning. For den rette medarbejder kan der eventuelt forhandles et individuelt tillæg.

Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder i skifteretten Klaus Schou på tlf.nr. 73 42 41 21 eller via mail sonderborg@domstol.dk.

Ansøgningen

Du skal indsende din ansøgning online via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk eller www.domstol.dk/soenderborg under punktet ”Job i retten”. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden. Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte CV, relevante eksamenspapirer samt eventuelle udtalelser.

Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 1. august 2019 kl. 12.00.

Samtaler forventes afholdt torsdag den 8. august 2018.

Der indhentes straffeattest i forbindelse med ansættelsesprocessen.

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.



Retten i Sønderborg søger en retsassistent til tiltrædelse snarest muligt Retten i Sønderborg søger en dygtig og engageret retsassistent til skifteretten snarest muligt. Stillingen er med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. Jobbet Retten i Sønderborg har ca. 70 ansatte. Retten behandler blandt andet civile retssager, straffesager, fogedsager og skiftesager. Du vil komme til primært at beskæftige dig med skiftesager, men på sigt også flere af de andre sagsområder. Du skal derfor også være forberedt på, at du som medarbejder ved Retten i Sønderborg vil komme til at arbejde i flere af vores afdelinger. Kendskab til arbejdet i skifteretten er en fordel, men ikke et krav. Du vil få en spændende og afvekslende hverdag med mange udfordringer. Vi kan tilbyde dig en stor selvstændighed i jobbet med mulighed for sparring og løbende efteruddannelse samt gode kolleger med en uformel omgangstone også på tværs af faggrænser. Derudover har vi flextidsordning. Praktiske oplysninger Ansættelsen sker i henhold til fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisation samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK Stat, hvor vi forventer, at du vil blive indplaceret som retsassistent i løngruppe 2, trin 2, hvor basislønnen for tiden udgør 24.463,50 kr. pensionsordning. For den rette medarbejder kan der eventuelt forhandles et individuelt tillæg. Vil du vide mere? Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder i skifteretten Klaus Schou på tlf.nr. 73 42 41 21 eller via mail sonderborg@domstol.dk. Ansøgningen Du skal indsende din ansøgning online via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk eller www.domstol.dk soenderborg under punktet Job i retten . Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen Søg stillingen nederst på siden. Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte CV, relevante eksamenspapirer samt eventuelle udtalelser. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 1. august 2019 kl. 12.00. Samtaler forventes afholdt torsdag den 8. august 2018. Der indhentes straffeattest i forbindelse med ansættelsesprocessen. Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.11jobnetff52d6e6100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-01T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123841&DepartmentId=7051&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandSønderborg3554426Retten i Sønderborg11Stationsvej 106400SønderborgDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset784914JobNet5010945501094510027-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ff52d6e6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=ff52d6e6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ff52d6e6&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ff52d6e6&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/3.jpgMed et job indenfor Kontor og administration bliver du mødt af spændende opgaver. Hvis du er interesseret, er jobbet som Kontorfuldmægtig lige noget for dig.12008001Dansk3Læse/ tale343107Kontorfuldmægtig5Kontor og administration362154286noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330052357Kontorfunktionærer til familieretten i AabenraaRobot Kontorfunktionærer til det familieretlige kontor i Aabenraa Brænder du for at gøre en positiv forskel, og har du lyst til at arbejde i et kontor præget af høj faglighed? Så læs videre. Familieretshuset har fået endnu flere spændende opgaver, og vi har derfor brug for flere dygtige kolleger. Ud over at være et traditionelt mødekontor forestår det familieretlige kontor i Aabenraa visitation og mødebooking af de familieretlige sager til hele landet. Desuden varetager Aabenraa opgaven omkring journalisering vedrørende alle de familieretlige sager. Arbejdsopgaver Som kontorfunktionær i mødebooking er dine arbejdsopgaver blandt andet: Landsdækkende indkaldelse til møder. Telefonisk kontakt til borgere og advokater. Mindre sagsbehandlingsopgaver. Skrankebetjening. Arbejdsopgaverne kan derudover indbefatte på forskellig vis at understøtte afdelingens jurister med diverse opgaver. Mødebooking og visitationen er bindeleddet mellem borgerne og Familieretshuset i hele landet. Det er vigtigt, at du er personlig robust og konstruktiv i samtaler med borgere, der kan være i krise. Kvalifikationer Vi lægger vægt på, at du er indstillet på at arbejde i et travlt og til tider hektisk miljø, hvor der stilles krav til både kvaliteten i arbejdet samt effektiviteten. Vi forventer at du: Har bestået kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration eller har tilsvarende relevant uddannelsesmæssig bagrund. Er effektiv og målrettet. Kan håndtere et stort sagsflow. Har gode samarbejdsevner og kan arbejde selvstændigt. Er omstillingsparat. Vi tilbyder Et spændende job i et kontor præget af høj faglighed. Muligheden for at blive en del af et dynamisk team med gode kolleger. Vi har flekstid, som kan anvendes under hensyntagen til arbejdets tilrettelæggelse. God pensionsordning. Ansættelsesvilkår Ansættelsesområdet vil være Social- og Indenrigsministeriet med tilhørende institutioner. Du vil blive omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) med tilhørende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere.(HK). Arbejdsstedet vil være Familieretshuset i Aabenraa. Stillingerne er på fuld tid. Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål til stillingerne er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Kirsten Rosenkilde, tlf. 72 56 79 79 eller souschef Caroline Pinnerup, tlf. 72 56 81 37. Du kan også læse mere om Familieretshusets arbejdsopgaver på www.familieretshuset.dk. Ansøgning Hvis du er interesseret i en af stillingerne, kan du sende en ansøgning, cv samt anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på Familieretshusets hjemmeside www.familieretshuset.dk senest søndag den 11. august 2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler torsdag den 15. august 2019. Familieretshuset Den 1. april 2019 åbnede vi dørene til familieretshuset, hvor alle opgaver for brudte familier løses i et nyt, enstrenget familieretligt system. Ansøgningerne bliver screenet og visiteret til det forløb, som passer til den enkelte families behov. Her er der øget fokus på at styrke forældrenes samarbejde om barnets trivsel med en konflikthåndterende tilgang. Barnets trivsel er det bærende hensyn, og der er derfor oprettet en særlig børneenhed med en kontaktperson til barnet. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

Kontorfunktionærer til det familieretlige kontor i Aabenraa



Brænder du for at gøre en positiv forskel, og har du lyst til at arbejde i et kontor præget af høj faglighed? Så læs videre.

Familieretshuset har fået endnu flere spændende opgaver, og vi har derfor brug for flere dygtige kolleger.

Ud over at være et traditionelt mødekontor forestår det familieretlige kontor i Aabenraa visitation og mødebooking af de familieretlige sager til hele landet. Desuden varetager Aabenraa opgaven omkring journalisering vedrørende alle de familieretlige sager.

Arbejdsopgaver

Som kontorfunktionær i mødebooking er dine arbejdsopgaver blandt andet:

  • Landsdækkende indkaldelse til møder.
  • Telefonisk kontakt til borgere og advokater.
  • Mindre sagsbehandlingsopgaver.
  • Skrankebetjening.


Arbejdsopgaverne kan derudover indbefatte på forskellig vis at understøtte afdelingens jurister med diverse opgaver.

Mødebooking og visitationen er bindeleddet mellem borgerne og Familieretshuset i hele landet. Det er vigtigt, at du er personlig robust og konstruktiv i samtaler med borgere, der kan være i krise.

Kvalifikationer

Vi lægger vægt på, at du er indstillet på at arbejde i et travlt og til tider hektisk miljø, hvor der stilles krav til både kvaliteten i arbejdet samt effektiviteten.

Vi forventer at du:

  • Har bestået kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration eller har tilsvarende relevant uddannelsesmæssig bagrund.
  • Er effektiv og målrettet.
  • Kan håndtere et stort sagsflow.
  • Har gode samarbejdsevner og kan arbejde selvstændigt.
  • Er omstillingsparat.


Vi tilbyder

  • Et spændende job i et kontor præget af høj faglighed.
  • Muligheden for at blive en del af et dynamisk team med gode kolleger.
  • Vi har flekstid, som kan anvendes under hensyntagen til arbejdets tilrettelæggelse.
  • God pensionsordning.


Ansættelsesvilkår

Ansættelsesområdet vil være Social- og Indenrigsministeriet med tilhørende institutioner. Du vil blive omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) med tilhørende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere.(HK).

Arbejdsstedet vil være Familieretshuset i Aabenraa.

Stillingerne er på fuld tid.

Yderligere oplysninger

Hvis du har spørgsmål til stillingerne er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Kirsten Rosenkilde, tlf. 72 56 79 79 eller souschef Caroline Pinnerup, tlf. 72 56 81 37. Du kan også læse mere om Familieretshusets arbejdsopgaver på www.familieretshuset.dk.

Ansøgning

Hvis du er interesseret i en af stillingerne, kan du sende en ansøgning, cv samt anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på Familieretshusets hjemmeside – www.familieretshuset.dk – senest søndag den 11. august 2019.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler torsdag den 15. august 2019.

Familieretshuset

Den 1. april 2019 åbnede vi dørene til familieretshuset, hvor alle opgaver for brudte familier løses i et nyt, enstrenget familieretligt system. Ansøgningerne bliver screenet og visiteret til det forløb, som passer til den enkelte families behov. Her er der øget fokus på at styrke forældrenes samarbejde om barnets trivsel med en konflikthåndterende tilgang. Barnets trivsel er det bærende hensyn, og der er derfor oprettet en særlig børneenhed med en kontaktperson til barnet.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.



Familieretshuset, Afdeling AabenraaAabenraa2019-07-02T00:00:002019-08-11T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Kontorfunktionærer til familieretten i Aabenraa

Familieretshuset, Afdeling Aabenraa

Aabenraa
Kontorfunktionærer til det familieretlige kontor i Aabenraa Brænder du for at gøre en positiv forskel, og har du lyst til at arbejde i et kontor præget af høj faglighed? Så læs videre. Familieretshuset har fået endnu flere spændende opgaver, og vi h...
Indrykket:2. juli 2019
Udløbsdato:11. august 2019