Koncern Kvalitet, Kvalitet og Lægemidler, søger en risikomanager og kvalitetskonsulent for praksisområdet med tiltrædelse d. 1. april 2023 eller efter nærmere aftale.
Som risikomanager og kvalitetskonsulent kommer du til at varetage opgaver omkring patientsikkerhed og utilsigtede hændelser (UTH) for almen praksis, vagtlægeordningen, fysioterapeuter, kiropraktorer, apoteker, speciallæger, tandlæger og fodterapeuter.
Du bliver en del af et patientsikkerhedsteam som består af en AC-medarbejder samt en lægelig konsulent, der bidrager med sparring i forhold til hændelser, mønstre og indsatser. I teamet deler I opgaver og ansvarsområder mellem jer, og der afsættes løbende tid til gensidig sparring, status og planlægning.
Som risikomanager og kvalitetskonsulent er du med til at sætte retningen for arbejdet med patientsikkerhed på praksisområdet, og det er vigtigt, at du bidrager til at integrere viden om udfordringer med patientsikkerhed i praksiskvalitetsorganisationen MidtKrafts øvrige aktiviteter.
Du vil også blive involveret i andre opgaver i kontoret, der vedrører kvalitetsudvikling på praksisområdet.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- Sagsbehandling af rapporterede utilsigtede hændelser
- Deltagelse i hændelsesanalyser af utilsigtede hændelser
- Deltagelse i audits
- Arbejde med patientsikkerhedsproblemstillinger, der går på tværs af sektorer i samarbejde med kommunerne og hospitalerne, herunder præhospitalet
- Tage initiativ til og koordinere patientsikkerhedsindsatser i MidtKraft samt følge op på dem
- Deltage i tværsektorielle og nationale netværk, bl.a. tovholdergruppen for patientsikkerhed på praksisområdet
- Bringe sager op i fora, som kan bidrage til at sikre hensigtsmæssig adfærd
Vi lægger vægt på at du
- Har en sundhedsfaglig uddannelse gerne suppleret med en relevant master eller kandidatgrad
- Har et grundigt kendskab til og erfaring med kvalitetsarbejde i sundhedsvæsenet, både metoder, som f.eks. audits, men også de udfordringer der kan være med at sikre opbakning til kvalitets- og patientsikkerhedsarbejdet.
- Har kendskab til praksissektoren
- Kan arbejde selvstændigt og har gode samarbejdsevner
- Kan tage initiativ, er struktureret, ansvarsfuld og har gennemslagskraft
Dine kolleger
Du bliver en del af Koncern Kvalitet, som forener stabs-, forsknings- og udviklingsfunktioner på kvalitetsområdet og arbejder på tværs i organisationen med mange samarbejdsflader internt og eksternt.
Kvalitet og Lægemidler er et af kontorerne i Koncern Kvalitet. Her er dit tilhørsforhold og dine 19 nærmeste kolleger. Sammen løser vi opgaver omkring kvalitetsudvikling inden for primært praksisområdet, men også på tværs. Du bliver også en del af MidtKraft, som består af lægelige konsulenter og en række andre konsulenter. Noget af det vi arbejder med er rationel farmakoterapi, kvalitetsklynger, efteruddannelse, FMK og samarbejdet på tværs, foruden patientsikkerhed.
Særlige forhold
Du skal være indstillet på, at der ligger møder udenfor normal arbejdstid, og at du er nødt til at bruge egen bil i forbindelse med arbejdet.
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomsten. Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer om ugen. Tjenestested er Regionshuset i Viborg.
Kontakt
Hvis du har spørgsmål, inden du sender din ansøgning, så kan du kontakte:
Kontorchef Birgitte Haahr, tlf. 2967 0499,
Chefkonsulent Steen Vestergaard-Madsen, tlf. 2149 3047 eller
AC-medarbejder i patientsikkerhedsteamet Jette Christiansen tlf. 2475 8384.
Ansøgning
Ansøgningsfristen er den 7. februar 2023.
Samtaler afholdes den 20. februar 2023.
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.
Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk