Røde Kors Herberg for Kvinder er et tilbud under servicelovens § 110 og har 27 pladser til hjemløse kvinder. Udover herbergets ledelse er der 22 lønnede medarbejdere som alle varetager forskellige opgaver og funktioner. Derudover er der omkring 60 aktive frivillige tilknyttet herberget, som hver dag yder en værdifuld funktion for herberget og dets beboere.
Vi ønsker, at du som herbergets frivilligkoordinator:
Trives med at arbejde selvstændigt og være nytænkende og løsningsorienteret.
Som frivilligkoordinator skal du være koordinator for den samlede frivilligindsats på herberget – især med fokus på rekruttering og fastholdelse.
Du refererer til herbergets Forstander, og skal sikre kvalitet, kontinuitet af den indsats de frivillige medarbejdere yder samt skabe attraktive og meningsfylde rammer for de forskellige frivilliges indsats.
Derudover ønsker vi et særligt fokus på udviklingen af vores mentorordning. Hvor en frivillig matches med en beboer, der skal fraflytte herberget og skal i egen bolig.
Det kræver blandt andet at du:
- har gode samarbejdsevner
- har erfaring med frivilligt arbejde og gerne i en koordinerende funktion
- Kan arbejde selvstændigt
- har gode kommunikationskompetencer, skriftligt såvel som mundtligt
- er stabil og ansvarsbevidst
- gerne erfaring med Planday, Sociale medier etc.
- kan strukturere og prioritere egne opgaver
Dine primære arbejdsopgaver: - Rekruttering og samtaler med nye frivillige
- Koordinering af frivilligindsatsen
- Frivilligpleje
- Vagtplansansvarlig for frivillige
- Planlægning og afholde af frivilligarrangementer
- Afholdelse af frivillige personalemøder hver anden måned
Arbejdstid: 25 timer (dag/aften/weekend) Tiltrædelse: senest 1. april (men gerne før)
Ansættelsen aflønnes efter overenskomst.
For at høre nærmere om stillingen kan du kontakte forstander Mia Omø mandag den 8. feb. kl. 10 – 12 på 21 73 45 91
Ansøgningsfrist: den 15. feb. kl. 12.00
Ansættelsessamtalerne forventes at blive afholdt i uge 8