Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Roskilde Kommune søger en skoleleder til specialskolen Nordgårdsskolen

Om Nordgårdsskolen 
 
Nordgårdsskolen er en specialskole for normaltbegavede elever med store sociale og følelsesmæssige vanskeligheder. Eleverne kan også have forskellige diagnoser, angst- og skolevægringsproblematikker.  
 
Skolen har ca. 30 elever fordelt på tre aldersopdelte afdelinger. Personalet består af en skoleleder, en viceskoleleder, 22 lærere og pædagoger samt en socialrådgiver, en serviceleder og en sekretær. Desuden er der en tilknyttet en psykolog.  
 
Nordgårdsskolen er kendetegnet ved dygtige, dedikerede og erfarne medarbejdere, der arbejder tæt sammen på tværs af faggrupper, i de selvstyrende teams. 
 
Der arbejdes ud fra en ressource- og relationsorienteret pædagogik, hvor læring, miljøterapi og familiearbejde går hånd i hånd gennem en integreret og helhedsorienteret indsats. Skolen har siden starten af 2018, arbejdet med neuroaffektiv udviklingspsykologi som et fælles forståelsesramme for elevgruppen og deres udfordringer.  
 
Faglighed og udvikling er vægtet højt - bl.a. i form af efter/videreuddannelse og supervision. 
 
Nordgårdsskolen ligger i en gammel folkeskole, i et naturskønt område i Svogerslev og byder på gode, velindrettede og indbydende rammer både ude og inde. 
 
Jobprofil 
 
Roskilde Kommune er udfordret på et stigende antal børn med følelsesmæssige og sociale problemer og deraf følgende øgede antal visiteringer til skole- og dagbehandlingstilbud. Roskilde kommune ønsker i højere grad selv, at kunne rumme børn med sådanne udfordringer i egne skoler. Det er derfor tanken, at Nordgårdsskolens faglige profil skærpes ift. målgruppens behov, at kapaciteten på skolen øges, og at der ansættes relevant personale til denne opgave herunder endnu en psykolog, med ansvar for de behandlingsmæssige arbejde. Denne omstillingsproces skal den nye skoleleder stå i spidsen for.  
 
Som et element i denne proces, skal der arbejdes videre med det fundament skolen allerede står på herunder arbejdet med den fælles udviklingspsykologiske forståelsesramme. Det skal ligeledes arbejdes med samarbejdet med almenområdet, om styrkelse af skolernes inkluderende læringsmiljøer og Nordgårdsskolens elevers tilbagevenden til almenundervisningen. 
 
Dette skal ske i tæt samarbejde med skolens souschef, psykolog, socialrådgiver og det pædagogiske personale. Som leder skal man have et balanceret blik for ledelsesopgavens mange elementer.  
 
Lederen af Nordgårdsskolen har ansvaret for den daglige drift og udvikling af det skolefaglige og pædagogiske arbejde, hvor fokus på struktur, tydelighed, forudsigelighed og vedholdenhed, er ”et must”. Den kommende leder skal kunne se sig selv inden for de ovenstående skitserede pædagogisk-psykologiske rammer. 
 
Skolelederen på Nordgårdsskolen, er en del af skolevæsenets samlede ledergruppe og referer til skolechefen. Det forventes, at Nordgårdsskolens leder spiller en aktiv rolle i skolevæsenets arbejde med styrkelse af inklusionsopgaven. 
 
Der vil i udvælgelsen af kandidater blive lagt vægt på følgende faglige kompetencer: 
  • Ledelseserfaring – gerne fra specialområdet 
  • Relevantuddannelsesmæssig baggrund  
  • Erfaring og uddannelse inden for specialområdet 
  • Lederuddannelse – eller i gang med en 
  • Kendskab til – og gerne erfaring med – den neuroaffektive udviklingspsykologi  
  • Evnen til at sætte retning for skolen og skabe følgeskab i personalet 
  • Evnen til at se det værdifulde i både medspil, og konstruktivt modspil fra dinemedarbejdere 
  • Evnen til at strukturere, fastholde og uddelegere 
  • Indsigt i og respekt for god økonomistyring  
Personlige kompetencer: 
  • Ordentlighed i ord og handling 
  • Gode kommunikative og relationelle kompetencer 
  • Stiller sig spidsen uden at bringe sig selv i centrum 
  • Gode samarbejdsevner og kan læne dig op ad andres faglige kompetencer 
  • Empati, rummelig og robusthed 
  • Evne til at lytte, god situationsfornemmelse og empati 
  • Brænderfor at gøre noget for børn, der har det svært 
  • Har humor og selvironi
Løn- og ansættelsesforhold 
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2019. 
Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst mellem KL og LC og principper om ny løn. 
 
Ansøgningsfrist: 10. juni 2019 kl. 12.00. 
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler 13. juni og 20 juni. 
 
Du er velkommen til at kontakte skolechef Holger Bloch Olsen, hvis du har spørgsmål eller ønsker yderlige information på 4631 5201 eller 3084 1371 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330026015Phoenix-d385acdf12019-05-16T16:01:44.900Roskilde Kommune søger en skoleleder til specialskolen Nordgårdsskolen
Om Nordgårdsskolen 
 
Nordgårdsskolen er en specialskole for normaltbegavede elever med store sociale og følelsesmæssige vanskeligheder. Eleverne kan også have forskellige diagnoser, angst- og skolevægringsproblematikker.  
 
Skolen har ca. 30 elever fordelt på tre aldersopdelte afdelinger. Personalet består af en skoleleder, en viceskoleleder, 22 lærere og pædagoger samt en socialrådgiver, en serviceleder og en sekretær. Desuden er der en tilknyttet en psykolog.  
 
Nordgårdsskolen er kendetegnet ved dygtige, dedikerede og erfarne medarbejdere, der arbejder tæt sammen på tværs af faggrupper, i de selvstyrende teams. 
 
Der arbejdes ud fra en ressource- og relationsorienteret pædagogik, hvor læring, miljøterapi og familiearbejde går hånd i hånd gennem en integreret og helhedsorienteret indsats. Skolen har siden starten af 2018, arbejdet med neuroaffektiv udviklingspsykologi som et fælles forståelsesramme for elevgruppen og deres udfordringer.  
 
Faglighed og udvikling er vægtet højt - bl.a. i form af efter/videreuddannelse og supervision. 
 
Nordgårdsskolen ligger i en gammel folkeskole, i et naturskønt område i Svogerslev og byder på gode, velindrettede og indbydende rammer både ude og inde. 
 
Jobprofil 
 
Roskilde Kommune er udfordret på et stigende antal børn med følelsesmæssige og sociale problemer og deraf følgende øgede antal visiteringer til skole- og dagbehandlingstilbud. Roskilde kommune ønsker i højere grad selv, at kunne rumme børn med sådanne udfordringer i egne skoler. Det er derfor tanken, at Nordgårdsskolens faglige profil skærpes ift. målgruppens behov, at kapaciteten på skolen øges, og at der ansættes relevant personale til denne opgave herunder endnu en psykolog, med ansvar for de behandlingsmæssige arbejde. Denne omstillingsproces skal den nye skoleleder stå i spidsen for.  
 
Som et element i denne proces, skal der arbejdes videre med det fundament skolen allerede står på herunder arbejdet med den fælles udviklingspsykologiske forståelsesramme. Det skal ligeledes arbejdes med samarbejdet med almenområdet, om styrkelse af skolernes inkluderende læringsmiljøer og Nordgårdsskolens elevers tilbagevenden til almenundervisningen. 
 
Dette skal ske i tæt samarbejde med skolens souschef, psykolog, socialrådgiver og det pædagogiske personale. Som leder skal man have et balanceret blik for ledelsesopgavens mange elementer.  
 
Lederen af Nordgårdsskolen har ansvaret for den daglige drift og udvikling af det skolefaglige og pædagogiske arbejde, hvor fokus på struktur, tydelighed, forudsigelighed og vedholdenhed, er ”et must”. Den kommende leder skal kunne se sig selv inden for de ovenstående skitserede pædagogisk-psykologiske rammer. 
 
Skolelederen på Nordgårdsskolen, er en del af skolevæsenets samlede ledergruppe og referer til skolechefen. Det forventes, at Nordgårdsskolens leder spiller en aktiv rolle i skolevæsenets arbejde med styrkelse af inklusionsopgaven. 
 
Der vil i udvælgelsen af kandidater blive lagt vægt på følgende faglige kompetencer: 
  • Ledelseserfaring – gerne fra specialområdet 
  • Relevantuddannelsesmæssig baggrund  
  • Erfaring og uddannelse inden for specialområdet 
  • Lederuddannelse – eller i gang med en 
  • Kendskab til – og gerne erfaring med – den neuroaffektive udviklingspsykologi  
  • Evnen til at sætte retning for skolen og skabe følgeskab i personalet 
  • Evnen til at se det værdifulde i både medspil, og konstruktivt modspil fra dinemedarbejdere 
  • Evnen til at strukturere, fastholde og uddelegere 
  • Indsigt i og respekt for god økonomistyring  
Personlige kompetencer: 
  • Ordentlighed i ord og handling 
  • Gode kommunikative og relationelle kompetencer 
  • Stiller sig spidsen uden at bringe sig selv i centrum 
  • Gode samarbejdsevner og kan læne dig op ad andres faglige kompetencer 
  • Empati, rummelig og robusthed 
  • Evne til at lytte, god situationsfornemmelse og empati 
  • Brænderfor at gøre noget for børn, der har det svært 
  • Har humor og selvironi
Løn- og ansættelsesforhold 
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2019. 
Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst mellem KL og LC og principper om ny løn. 
 
Ansøgningsfrist: 10. juni 2019 kl. 12.00. 
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler 13. juni og 20 juni. 
 
Du er velkommen til at kontakte skolechef Holger Bloch Olsen, hvis du har spørgsmål eller ønsker yderlige information på 4631 5201 eller 3084 1371 
 
2019-06-10T12:50:07.577 Om Nordgårdsskolen Nordgårdsskolen er en specialskole for normaltbegavede elever med store sociale og følelsesmæssige vanskeligheder. Eleverne kan også have forskellige diagnoser, angst- og skolevægringsproblematikker. Skolen har ca. 30 elever fordelt på tre aldersopdelte afdelinger. Personalet består af en skoleleder, en viceskoleleder, 22 lærere og pædagoger samt en socialrådgiver, en serviceleder og en sekretær. Desuden er der en tilknyttet en psykolog. Nordgårdsskolen er kendetegnet ved dygtige, dedikerede og erfarne medarbejdere, der arbejder tæt sammen på tværs af faggrupper, i de selvstyrende teams. Der arbejdes ud fra en ressource- og relationsorienteret pædagogik, hvor læring, miljøterapi og familiearbejde går hånd i hånd gennem en integreret og helhedsorienteret indsats. Skolen har siden starten af 2018, arbejdet med neuroaffektiv udviklingspsykologi som et fælles forståelsesramme for elevgruppen og deres udfordringer. Faglighed og udvikling er vægtet højt - bl.a. i form af efter videreuddannelse og supervision. Nordgårdsskolen ligger i en gammel folkeskole, i et naturskønt område i Svogerslev og byder på gode, velindrettede og indbydende rammer både ude og inde. Jobprofil Roskilde Kommune er udfordret på et stigende antal børn med følelsesmæssige og sociale problemer og deraf følgende øgede antal visiteringer til skole- og dagbehandlingstilbud. Roskilde kommune ønsker i højere grad selv, at kunne rumme børn med sådanne udfordringer i egne skoler. Det er derfor tanken, at Nordgårdsskolens faglige profil skærpes ift. målgruppens behov, at kapaciteten på skolen øges, og at der ansættes relevant personale til denne opgave herunder endnu en psykolog, med ansvar for de behandlingsmæssige arbejde. Denne omstillingsproces skal den nye skoleleder stå i spidsen for. Som et element i denne proces, skal der arbejdes videre med det fundament skolen allerede står på herunder arbejdet med den fælles udviklingspsykologiske forståelsesramme. Det skal ligeledes arbejdes med samarbejdet med almenområdet, om styrkelse af skolernes inkluderende læringsmiljøer og Nordgårdsskolens elevers tilbagevenden til almenundervisningen. Dette skal ske i tæt samarbejde med skolens souschef, psykolog, socialrådgiver og det pædagogiske personale. Som leder skal man have et balanceret blik for ledelsesopgavens mange elementer. Lederen af Nordgårdsskolen har ansvaret for den daglige drift og udvikling af det skolefaglige og pædagogiske arbejde, hvor fokus på struktur, tydelighed, forudsigelighed og vedholdenhed, er et must . Den kommende leder skal kunne se sig selv inden for de ovenstående skitserede pædagogisk-psykologiske rammer. Skolelederen på Nordgårdsskolen, er en del af skolevæsenets samlede ledergruppe og referer til skolechefen. Det forventes, at Nordgårdsskolens leder spiller en aktiv rolle i skolevæsenets arbejde med styrkelse af inklusionsopgaven. Der vil i udvælgelsen af kandidater blive lagt vægt på følgende faglige kompetencer: Ledelseserfaring gerne fra specialområdet Relevantuddannelsesmæssig baggrund Erfaring og uddannelse inden for specialområdet Lederuddannelse eller i gang med en Kendskab til og gerne erfaring med den neuroaffektive udviklingspsykologi Evnen til at sætte retning for skolen og skabe følgeskab i personalet Evnen til at se det værdifulde i både medspil, og konstruktivt modspil fra dinemedarbejdere Evnen til at strukturere, fastholde og uddelegere Indsigt i og respekt for god økonomistyring Personlige kompetencer: Ordentlighed i ord og handling Gode kommunikative og relationelle kompetencer Stiller sig spidsen uden at bringe sig selv i centrum Gode samarbejdsevner og kan læne dig op ad andres faglige kompetencer Empati, rummelig og robusthed Evne til at lytte, god situationsfornemmelse og empati Brænderfor at gøre noget for børn, der har det svært Har humor og selvironi Løn- og ansættelsesforhold Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2019. Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst mellem KL og LC og principper om ny løn. Ansøgningsfrist: 10. juni 2019 kl. 12.00. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler 13. juni og 20 juni. Du er velkommen til at kontakte skolechef Holger Bloch Olsen, hvis du har spørgsmål eller ønsker yderlige information på 4631 5201 eller 3084 137110Phoenixd385acdf101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-10T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=359&ProjectId=197122&DepartmentId=18353&MediaId=5545&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRoskilde3529390Roskilde Kommune - Skole og Klub11Kildegården 6a4000RoskildeDKDanmarkORS/d385acdf_logo.pngORS/Small/d385acdf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent762544RoskildeMinimum19712200016-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d385acdfhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=d385acdfhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d385acdf&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d385acdf&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/22.jpgEr du en fagligt stærk Skoleleder?12008001Dansk3Læse/ tale122914Skoleleder6Ledelse9Undervisning og pædagogik361840766noreply@ofir.comDanmarkDanmark330055034Klostermarksskolen, Roskilde Kommune søger en ambitiøs, faglig stærk og nærværende viceskolelederBasic Skolen for hjertet og hjernen… På Klostermarksskolen er vi kontinuerligt i udvikling. Vi er ambitiøse og har høje forventninger til os selv og elevernes læring og trivsel. Er du kompetent, har mod, udstråling og en naturlig autoritet? Kan du sikre følgeskab og opbakning på en anerkendende og medmenneskelig facon? Så er det måske dig, vi venter på. Vi søger en viceskoleleder, der sammen med det øvrige ledelsesteam bestående af skoleleder, afdelingsleder og pædagogisk leder med ansvar for f.eks. SFO kan være med til at udvikle skolens læringscentrerede arbejde, hvor vi som ledelse kommer tættere på kerneopgaven og de professionelles faglige udvikling af undervisning og læring. For at fuldende ledelsesteamets kompetencer skal du som udgangspunkt have analytisk interesse og evner for disse opgaver. Vi er optaget af at tilrettelægge og placere ledelsesopgaverne ud fra vores individuelle kvalifikationer og kompetencer. Vi ved, at det er afgørende, at man får indflydelse netop der, hvor man kan gøre en positiv forskel. Klostermarksskolen er en folkeskole i Roskilde Kommune. Vi har pt. 735 elever fra 0.-9. årgang, en SFO med 320 tilmeldte børn fra 0. -3. årgang, en vækstklasserække med tilbud til særligt udfordrede elever fra kommunens øvrige skoler og ledelsen af undervisningsdelen på Roskildes julemærkehjem. Vi er 95 ansatte, der arbejder målrettet på at udvikle og fastholde et højt fagligt niveau på alle områder. Vi nyder stor opbakning fra forældre og i lokalsamfundet. Du får en travl hverdag på en arbejdsplads, hvor der er højt til loftet, og vi ikke tager os selv mere højtideligt end, at her er plads til en uformel omgangsform og humor i hverdagen. Vi tør møde udfordringerne på nye måder og stræber hele tiden efter at tilbyde vores elever de bedste rammer og vilkår for læring. Vi forventer at du Er læreruddannet, har en relevant lederuddannelse, eller lyst til at påbegynde en sådan Evt. har ledelseserfaring og er bekendt med forventninger til ledelse i en skole Haren strategisk tilgang til økonomistyring, budgetlægning, planlægning af et skoleår og lignende opgaver Har erfaring med administrative opgaver eller flair for samme Kan strukturere, fastholde og afslutte opgaver i en travl hverdag Er en stærk kommunikator, der kan være med til at tydeliggøre skolens retning og visioner Er nærværende, empatisk og anerkendende i tilgangen til elever, forældre og personale Indgår aktivt i skolens ledelsesteam og fremstår som en tydelig leder Kan udvikle og arbejde med teams på tværs af faggrupper Vi tilbyder dig En mangfoldighed af dejlige, nysgerrige og læringsparate børn og unge En engageret, faglig dedikeret og ansvarlig medarbejderskare, der vil Klostermarkskolen Et godt og konstruktivt samarbejde med elevernes forældre og skolebestyrelsen At blive en del af vores lederteam. Vi er godt på vej og glæder os til, at du byder ind og sætter dit præg Reel indflydelse på Klostermarkskolens fortsatte udvikling i et spændende pædagogiskmiljø Roskilde skolevæsen er inde i en spændende udvikling. Vi arbejder med skoleledelse som et håndværk, hvor både den enkelte skoleledelse og kommunens samlede skoleledelse er et centralt omdrejningspunkt for skabelsen af resultater. Det gælder over for børn, medarbejdere, forældre og forvaltning, som det gælder i skolens samspil i lokalsamfundene. Roskilde Kommunes skoler er et fælles skolevæsen, hvor der skal værnes om de enkelte skolers styrker, samtidig med at der skal udvikles med respekt for helheden. Børnenes læring og trivsel er i højsædet. På http: www.roskilde.dk findes uddybende informationer og viden om Roskilde Kommunes indsats for familier og børn, herunder på skoleområdet. Stillingen ønskes besat snarest og senest d. 1. oktober Ansøgningsfrist er d. 16. august 2019. Den 1. samtale vil finde sted onsdag d. 21. august og en evt. 2. samtale mandag d. 26. august. Mellem 1. og 2. samtalerunde kan foretages en personlighedsvurdering (DiSC-profil). Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen som viceskoleleder på Klostermarkskolen er en fast fuldtidsstilling. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Ved interesse Kontakt skoleleder Pernille Dalsgaard Bøss på tlf. 2293 8595 for yderligere oplysninger om stillingen og evt. forventningsafstemning. Du kan også læse mere om Klostermarksskolen på skolens hjemmeside: https: klostermarksskolen-roskilde.skoleporten.dk sp Der vil ved ansættelse blive indhentet straffe- og børneattest.

Skolen for hjertet og hjernen… På Klostermarksskolen er vi kontinuerligt i udvikling. Vi er ambitiøse og har høje forventninger til os selv og elevernes læring og trivsel.

Er du kompetent, har mod, udstråling og en naturlig autoritet? Kan du sikre følgeskab og opbakning på en anerkendende og medmenneskelig facon? Så er det måske dig, vi venter på.

Vi søger en viceskoleleder, der sammen med det øvrige ledelsesteam bestående af skoleleder, afdelingsleder og pædagogisk leder med ansvar for f.eks. SFO kan være med til at udvikle skolens læringscentrerede arbejde, hvor vi som ledelse kommer tættere på kerneopgaven og de professionelles faglige udvikling af undervisning og læring.

For at fuldende ledelsesteamets kompetencer skal du som udgangspunkt have analytisk interesse og evner for disse opgaver. Vi er optaget af at tilrettelægge og placere ledelsesopgaverne ud fra vores individuelle kvalifikationer og kompetencer. Vi ved, at det er afgørende, at man får indflydelse netop der, hvor man kan gøre en positiv forskel.

Klostermarksskolen er en folkeskole i Roskilde Kommune. Vi har pt. 735 elever fra 0.-9. årgang, en SFO med 320 tilmeldte børn fra 0. -3. årgang, en vækstklasserække med tilbud til særligt udfordrede elever fra kommunens øvrige skoler og ledelsen af undervisningsdelen på Roskildes julemærkehjem. Vi er 95 ansatte, der arbejder målrettet på at udvikle og fastholde et højt fagligt niveau på alle områder.

Vi nyder stor opbakning fra forældre og i lokalsamfundet.

Du får en travl hverdag på en arbejdsplads, hvor der er højt til loftet, og vi ikke tager os selv mere højtideligt end, at her er plads til en uformel omgangsform og humor i hverdagen.

Vi tør møde udfordringerne på nye måder og stræber hele tiden efter at tilbyde vores elever de bedste rammer og vilkår for læring.

Vi forventer at du

  • Er læreruddannet, har en relevant lederuddannelse, eller lyst til at påbegynde en sådan
  • Evt. har ledelseserfaring og er bekendt med forventninger til ledelse i en skole
  • Haren strategisk tilgang til økonomistyring, budgetlægning, planlægning af et skoleår og lignende opgaver
  • Har erfaring med administrative opgaver eller flair for samme
  • Kan strukturere, fastholde og afslutte opgaver i en travl hverdag
  • Er en stærk kommunikator, der kan være med til at tydeliggøre skolens retning og visioner
  • Er nærværende, empatisk og anerkendende i tilgangen til elever, forældre og personale
  • Indgår aktivt i skolens ledelsesteam og fremstår som en tydelig leder
  • Kan udvikle og arbejde med teams på tværs af faggrupper

Vi tilbyder dig

  • En mangfoldighed af dejlige, nysgerrige og læringsparate børn og unge
  • En engageret, faglig dedikeret og ansvarlig medarbejderskare, der vil Klostermarkskolen
  • Et godt og konstruktivt samarbejde med elevernes forældre og skolebestyrelsen
  • At blive en del af vores lederteam. Vi er godt på vej og glæder os til, at du byder ind og sætter dit præg
  • Reel indflydelse på Klostermarkskolens fortsatte udvikling i et spændende pædagogiskmiljø

Roskilde skolevæsen er inde i en spændende udvikling. Vi arbejder med skoleledelse som et håndværk, hvor både den enkelte skoleledelse og kommunens samlede skoleledelse er et centralt omdrejningspunkt for skabelsen af resultater. Det gælder over for børn, medarbejdere, forældre og forvaltning, som det gælder i skolens samspil i lokalsamfundene.

Roskilde Kommunes skoler er et fælles skolevæsen, hvor der skal værnes om de enkelte skolers styrker, samtidig med at der skal udvikles med respekt for helheden. Børnenes læring og trivsel er i højsædet.

http://www.roskilde.dk findes uddybende informationer og viden om Roskilde Kommunes indsats for familier og børn, herunder på skoleområdet.

Stillingen ønskes besat snarest og senest d. 1. oktober

Ansøgningsfrist er d. 16. august 2019.
Den 1. samtale vil finde sted onsdag d. 21. august og en evt. 2. samtale mandag d. 26. august.
Mellem 1. og 2. samtalerunde kan foretages en personlighedsvurdering (DiSC-profil).

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen som viceskoleleder på Klostermarkskolen er en fast fuldtidsstilling. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Ved interesse
Kontakt skoleleder Pernille Dalsgaard Bøss på tlf. 2293 8595 for yderligere oplysninger om stillingen og evt. forventningsafstemning.

Du kan også læse mere om Klostermarksskolen på skolens hjemmeside: https://klostermarksskolen-roskilde.skoleporten.dk/sp

Der vil ved ansættelse blive indhentet straffe- og børneattest.

 

ORS/Small/7811a185_logo.pngRoskilde Kommune - KlostermarksskolenRoskilde2019-07-05T11:00:48.4802019-08-16T00:00:00
330053619Viceskoleleder søges til LynghøjskolenBasic Da vores viceskoleleder er ansat som skoleleder på skolen, søger vi en ny viceskoleleder til vores lederteam, der består skolelederen, en viceskoleleder, en pædagogisk leder samt en administrativ leder. En ny leder giver mulighed for nytænkning af ledelsesopgaver, og vi forventer naturligvis, at dine styrkesider bringes i spil. Vi regner med at: Du har et solidt fodfæste i det danske skolesystem Du vil udvikling og har ambitioner på den danske folkeskoles vegne Du har en anerkendende, let og fordomsfritilgang til andre mennesker Du kan have mange bolde i luften og kan følge dem fra start til slut Du er tålmodig og ved, at forandring kræver tid Du har en vis erfaring med ledelse enten quatidligere ansættelser, uddannelse eller andet At du er faglig ambitiøs, er teamspiller, er tydelig og kompetent inden for dit virke, og at du arbejder relationelt, anerkendende og superviserende er en selvfølgelighed. Vi kan tilbyde en arbejdsplads, hvor vi fortsat har fokus på at styrke det pædagogiske personales relationskompetencer. Du vil blive mødt af et dynamisk og engageret ledelsesteam, et anerkende arbejdsmiljø samt en hjælpsom og humoristisk omgangstone. Lynghøjskolen ligger i Svogerslev 5 km vest for Roskilde centrum. Skolen har ca. 550 elever fordel på 2 3 spor og ca. 60 lærere og pædagoger. Lynghøjskolen er en aktiv skole med en ressourcestærk forældrekreds samt en meget engageret skolebestyrelse. Lynghøjskolen ønsker at have en stærk og inkluderende kultur med vægt på høj faglighed, IT og de musiske kreative fag. Yderligere oplysninger kan hentes på skolens og Roskilde kommunes hjemmesider. Du kan kontakte Skoleleder Martin Heramb efter den 1. august på telefon 2912 7991 eller på 4631 4312 for at høre nærmere om stillingen. Løn og ansættelsesforhold sker efter gældende regler. Vi håber, du kan tiltræde pr. 1.10.2019 Ansøgningsfrist 16. august 2019 kl. 12.00 Ansættelsessamtaler finder sted i 2 runder med samtaler henholdsvis torsdag den 22.8 og onsdag den 28.8. Det kan forventes, at der skal udfyldes en DiSC adfærdsprofil mellem 1. og 2. samtalerunde.

Da vores viceskoleleder er ansat som skoleleder på skolen, søger vi en ny viceskoleleder til vores lederteam, der består skolelederen, en viceskoleleder, en pædagogisk leder samt en administrativ leder.

En ny leder giver mulighed for nytænkning af ledelsesopgaver, og vi forventer naturligvis, at dine styrkesider bringes i spil.

Vi regner med at:

  • Du har et solidt fodfæste i det danske skolesystem
  • Du vil udvikling – og har ambitioner på den danske folkeskoles vegne
  • Du har en anerkendende, let og fordomsfritilgang til andre mennesker
  • Du kan have mange bolde i luften – og kan følge dem fra start til slut
  • Du er tålmodig – og ved, at forandring kræver tid
  • Du har en vis erfaring med ledelse – enten quatidligere ansættelser, uddannelse eller andet

 

At du er faglig ambitiøs, er teamspiller, er tydelig og kompetent inden for dit virke, og at du arbejder relationelt, anerkendende og superviserende er en selvfølgelighed.

Vi kan tilbyde en arbejdsplads, hvor vi fortsat har fokus på at styrke det pædagogiske personales relationskompetencer.

Du vil blive mødt af et dynamisk og engageret ledelsesteam, et anerkende arbejdsmiljø samt en hjælpsom og humoristisk omgangstone.

Lynghøjskolen ligger i Svogerslev – 5 km vest for Roskilde centrum. Skolen har ca. 550 elever fordel på 2/3 spor og ca. 60 lærere og pædagoger. Lynghøjskolen er en aktiv skole med en ressourcestærk forældrekreds samt en meget engageret skolebestyrelse. Lynghøjskolen ønsker at have en stærk og inkluderende kultur med vægt på høj faglighed, IT og de musiske/kreative fag.

Yderligere oplysninger kan hentes på skolens og Roskilde kommunes hjemmesider.

Du kan kontakte Skoleleder Martin Heramb efter den 1. august på telefon 2912 7991 eller på 4631 4312 for at høre nærmere om stillingen.

Løn og ansættelsesforhold sker efter gældende regler.

Vi håber, du kan tiltræde pr. 1.10.2019

Ansøgningsfrist 16. august 2019 kl. 12.00

Ansættelsessamtaler finder sted i 2 runder med samtaler henholdsvis torsdag den 22.8 og onsdag den 28.8.

Det kan forventes, at der skal udfyldes en DiSC adfærdsprofil mellem 1. og 2. samtalerunde.

 

ORS/Small/f79bfb5a_logo.pngRoskilde Kommune - LynghøjskolenRoskilde2019-07-03T18:00:24.7102019-08-16T00:00:00
330055543Afdelingsleder til STU afdelingen CSU-SlagelseRobot CSU-Slagelse (Center for specialundervisning) søger en visionær afdelingsleder til STU-afdelingen, med solid pædagogisk- og ledelseserfaring, indlevelse og handlekraft, der vil skabe et meningsfuldt liv for elever og ansatte, værne om et positivt arbejdsmiljø, samarbejde med medarbejderne om vores kerneopgave, men også en leder, der både kan gå forrest og bagerst.CSU-Slagelse er en velfungerende virksomhed under Center for Handicap og Psykiatri i Slagelse Kommune. Vi består af en kommunikationsafdeling (syn, høre, psyk, læse, tale hjerneskade, neuropædagoger), Retspsysk. Undervisningsafdeling, STU-afdeling, støtte stab og udviklingsenhed. Vores formål er at støtte borgere med funktionshæmning i at kompensere for deres funktionsnedsættelse med henblik på, at øge borgerens muligheder for indflydelse på eget livsforløb og at kunne deltage aktivt i samfundslivet.STU er et tilbud til unge op til 25 år, der ikke vil kunne gennemføre en ordinær ungdomsuddannelse. STU henvender sig til unge udviklingshæmmede, unge med svære bevægelseshandicap, multihandicappede unge, unge med autisme, unge med ADHD, unge med andre psykisk lidelser og unge med erhvervet hjerneskade.STU en har pr. 1. august 62 elever, 28 medarbejdere med mange forskellige uddannelser og kompetencer. I STU-afdelingen på CSU-Slagelse sætter vi den enkelte elev i centrum. Vi har et bredt tilbud af linjer og valgfag, som tilpasses den enkelte elev. Vi arbejder med det faglige, sociale og personlige aspekt gennem den tid eleven er tilknyttet hos os. Vi tilbyder desuden babysimulatorkursus, botræning i lejlighed, undervisning i køkkenhygiejne, brandbekæmpelse og førstehjælp. Vi arbejder med Open College Network en metode til at give et validt kompetencebevis for den formelle og uformelle læring eleverne tilegner sig.Ansvarsområde og opgaverVi søger en afdelingsleder, derkan fastholde og udvikle STU-områdets høje faglige og specialiserede niveaukan omsætte lovgivningens intentioner og forventninger til praktisk læring og udviklingevner at skabe samarbejdsrelationer til eksterne samarbejdspartnere kunder samt regionale og landsdækkende netværkkan varetage personaleledelse af forskellige faggrupper, herunder organisering, koordinering og samspil i arbejdsfællesskabeteffektivt leder i overensstemmelse med lovgivning, politiske målsætninger, budget og aftalerer fremsynet i forhold til at vedligeholde og udbygge efterspørgslen på STU-områdetkan reflektere over egen ledelsespraksis og skabe rammer for eget ledelsesrumer aktivt bidragende i ledelsesteamet.Om digVores nye afdelingsleder har ledererfaring på et tilsvarende niveau, erfaring med pædagogiskledelse, læring og undervisning af målgruppen, samt dokumentere væsentlig effekt og kvalitet for området. Afdelingslederen forventes at have en relevant uddannelsesmæssig baggrund indenfor læring, pædagogik specialpædagogik, ledelse og administration. Har praktisk erfaring med årsplanlægning, arbejdsplaner, fagfordeling, skemalægning, elevernes individuelle uddannelsesplaner, kompetencebeviser, tilrettelæggelse af differenceret undervisning og kvalitetssikring af STU-området. Vi ønsker en afdelingsleder, der sætter retning og træffer beslutninger, foretager løbende opfølgning, en nærværende og tilstedeværende afdelingsleder der på en og samme tid samler medarbejderne i STU-afdelingen og understøtter det tværfaglige samarbejde i huset.Personlige kompetencerVi søger en afdelingsleder, derhar gode relationelle kompetencer og vil bedrive faglig ledelse tæt på den pædagogiske praksis og samtidig inddrage de forskellige kompetencer i forhold til kerneopgaventro på alle gør det bedste de kan, og det er vores evne til at arbejde socialpædagogisk, der afgører, om vi lykkes med at bistå den enkelte elev i at opnå de bedst mulige funktionsevnertænker ud af boksen, er kreativ og nyskabende i proces og indholdmøder elever og medarbejdere i en anerkendende og positiv tilgang, er glad og humoristisker rolig, autentisk, lydhør, tillidsskabende, afbalanceret i sin fremtoning og skaber rum for sparringer lyttende og imødekommende og samtidig være undrende, stille nyttige og skabende spørgsmål, der åbner for refleksion, udvikling, læring, forandring og handlingkan skabe begejstring og indre motivation hos medarbejdernekan stå fast også når vinden blæser.Vi tilbyderet professionelt ledelsesteam, hvor fagligt og personligt lederskab står højt på dagsorden, og hvor vi er optaget af at blive dygtige sammenet ledelsesteam der skaber kurs, koordinering og commitment i forhold til drift og udvikling af kerneopgavenen organisation der præges af høj faglighed og et godt arbejdsmiljøengagerede, ansvarsfulde og ambitiøse medarbejdereet bredt ledelsesrum og ansvar, hvor du har mulighed for at sætte dit ledelsesmæssige præg på den fortsatte udvikling af områdetdeltagelse i mellemlederforum i Center for Handicap og Psykiatri.Løn og ansættelseLønindplacering er efter gældende overenskomst og forhåndsaftale.Tiltrædelse er 1. oktober 2019.Flere oplysningerVil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontaktecenterleder Niels Petterson på mobil 29 48 19 10 uge 28 og 32afdelingsleder Natasha Epstein på mobil 51 56 36 81 fra uge 31Frist for ansøgningAnsøgning og bilag skal fremsendes elektronisk og være Slagelse Kommune i hænde senestmandag den 12. august 2019 kl. 8.00Første samtale afholdes mandag den 19. august 2019 og anden samtale afholdes mandag den 26. august 2019. Der vil blive indhentet referencer.CSU-Slagelse (Center for specialundervisning) søger en visionær afdelingsleder til STU-afdelingen, med solid pædagogisk- og ledelseserfaring, indlevelse og handlekraft, der vil skabe et meningsfuldt liv for elever og ansatte, værne om et positivt arbejdsmiljø, samarbejde med medarbejderne om vores kerneopgave, men også en leder, der både kan gå forrest og bagerst.

CSU-Slagelse er en velfungerende virksomhed under Center for Handicap og Psykiatri i Slagelse Kommune. Vi består af en kommunikationsafdeling (syn, høre, psyk, læse, tale/hjerneskade, neuropædagoger), Retspsysk. Undervisningsafdeling, STU-afdeling, støtte/stab og udviklingsenhed. Vores formål er at støtte borgere med funktionshæmning i at kompensere for deres funktionsnedsættelse med henblik på, at øge borgerens muligheder for indflydelse på eget livsforløb og at kunne deltage aktivt i samfundslivet.

STU er et tilbud til unge op til 25 år, der ikke vil kunne gennemføre en ordinær ungdomsuddannelse. STU henvender sig til unge udviklingshæmmede, unge med svære bevægelseshandicap, multihandicappede unge, unge med autisme, unge med ADHD, unge med andre psykisk lidelser og unge med erhvervet hjerneskade.

STU’en har pr. 1. august 62 elever, 28 medarbejdere med mange forskellige uddannelser og kompetencer. I STU-afdelingen på CSU-Slagelse sætter vi den enkelte elev i centrum. Vi har et bredt tilbud af linjer og valgfag, som tilpasses den enkelte elev. Vi arbejder med det faglige, sociale og personlige aspekt gennem den tid eleven er tilknyttet hos os. Vi tilbyder desuden babysimulatorkursus, botræning i lejlighed, undervisning i køkkenhygiejne, brandbekæmpelse og førstehjælp. Vi arbejder med Open College Network en metode til at give et validt kompetencebevis for den formelle og uformelle læring eleverne tilegner sig.

Ansvarsområde og opgaver
Vi søger en afdelingsleder, der
  • kan fastholde og udvikle STU-områdets høje faglige og specialiserede niveau
  • kan omsætte lovgivningens intentioner og forventninger til praktisk læring og udvikling
  • evner at skabe samarbejdsrelationer til eksterne samarbejdspartnere/kunder samt regionale og landsdækkende netværk
  • kan varetage personaleledelse af forskellige faggrupper, herunder organisering, koordinering og samspil i arbejdsfællesskabet
  • effektivt leder i overensstemmelse med lovgivning, politiske målsætninger, budget og aftaler
  • er fremsynet i forhold til at vedligeholde og udbygge efterspørgslen på STU-området
  • kan reflektere over egen ledelsespraksis og skabe rammer for eget ledelsesrum
  • er aktivt bidragende i ledelsesteamet.

Om dig
Vores nye afdelingsleder har ledererfaring på et tilsvarende niveau, erfaring med pædagogiskledelse, læring og undervisning af målgruppen, samt dokumentere væsentlig effekt og kvalitet for området. Afdelingslederen forventes at have en relevant uddannelsesmæssig baggrund indenfor læring, pædagogik/specialpædagogik, ledelse og administration. Har praktisk erfaring med årsplanlægning, arbejdsplaner, fagfordeling, skemalægning, elevernes individuelle uddannelsesplaner, kompetencebeviser, tilrettelæggelse af differenceret undervisning og kvalitetssikring af STU-området. Vi ønsker en afdelingsleder, der sætter retning og træffer beslutninger, foretager løbende opfølgning, en nærværende og tilstedeværende afdelingsleder der på en og samme tid samler medarbejderne i STU-afdelingen og understøtter det tværfaglige samarbejde i huset.

Personlige kompetencer
Vi søger en afdelingsleder, der
  • har gode relationelle kompetencer og vil bedrive faglig ledelse tæt på den pædagogiske praksis og samtidig inddrage de forskellige kompetencer i forhold til kerneopgaven
  • tro på alle gør det bedste de kan, og det er vores evne til at arbejde socialpædagogisk, der afgører, om vi lykkes med at bistå den enkelte elev i at opnå de bedst mulige funktionsevner
  • tænker ud af boksen, er kreativ og nyskabende i proces og indhold
  • møder elever og medarbejdere i en anerkendende og positiv tilgang, er glad og humoristisk
  • er rolig, autentisk, lydhør, tillidsskabende, afbalanceret i sin fremtoning og skaber rum for sparring
  • er lyttende og imødekommende og samtidig være undrende, stille nyttige og skabende spørgsmål, der åbner for refleksion, udvikling, læring, forandring og handling
  • kan skabe begejstring og indre motivation hos medarbejderne
  • kan stå fast – også når vinden blæser.

Vi tilbyder
  • et professionelt ledelsesteam, hvor fagligt og personligt lederskab står højt på dagsorden, og hvor vi er optaget af at blive dygtige sammen
  • et ledelsesteam der skaber kurs, koordinering og commitment i forhold til drift og udvikling af kerneopgaven
  • en organisation der præges af høj faglighed og et godt arbejdsmiljø
  • engagerede, ansvarsfulde og ambitiøse medarbejdere
  • et bredt ledelsesrum og ansvar, hvor du har mulighed for at sætte dit ledelsesmæssige præg på den fortsatte udvikling af området
  • deltagelse i mellemlederforum i Center for Handicap og Psykiatri.

Løn og ansættelse
Lønindplacering er efter gældende overenskomst og forhåndsaftale.

Tiltrædelse er 1. oktober 2019.

Flere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
  • centerleder Niels Petterson på mobil 29 48 19 10 uge 28 og 32
  • afdelingsleder Natasha Epstein på mobil 51 56 36 81 fra uge 31

Frist for ansøgning
Ansøgning og bilag skal fremsendes elektronisk og være Slagelse Kommune i hænde senest
  • mandag den 12. august 2019 kl. 8.00

Første samtale afholdes mandag den 19. august 2019 og anden samtale afholdes mandag den 26. august 2019. Der vil blive indhentet referencer.

 

Slagelse KommuneSlagelse2019-07-09T00:00:002019-08-12T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Klostermarksskolen, Roskilde Kommune søger en ambitiøs, faglig stærk og nærværende viceskoleleder

Roskilde Kommune - Klostermarksskolen

Roskilde
Skolen for hjertet og hjernen… På Klostermarksskolen er vi kontinuerligt i udvikling. Vi er ambitiøse og har høje forventninger til os selv og elevernes læring og trivsel. Er du kompetent, har mod, udstråling og en naturlig autoritet? Kan du sikre f...
Indrykket:5. juli 2019
Udløbsdato:16. august 2019

Viceskoleleder søges til Lynghøjskolen

Roskilde Kommune - Lynghøjskolen

Roskilde
Da vores viceskoleleder er ansat som skoleleder på skolen, søger vi en ny viceskoleleder til vores lederteam, der består skolelederen, en viceskoleleder, en pædagogisk leder samt en administrativ leder. En ny leder giver mulighed for nytænkning af l...
Indrykket:3. juli 2019
Udløbsdato:16. august 2019

Afdelingsleder til STU afdelingen CSU-Slagelse

Slagelse Kommune

Slagelse
CSU-Slagelse (Center for specialundervisning) søger en visionær afdelingsleder til STU-afdelingen, med solid pædagogisk- og ledelseserfaring, indlevelse og handlekraft, der vil skabe et meningsfuldt liv for elever og ansatte, værne om et positivt ar...
Indrykket:9. juli 2019
Udløbsdato:12. august 2019