Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Roskilde Kommune søger en skoleleder til specialskolen Nordgårdsskolen

Om Nordgårdsskolen 
 
Nordgårdsskolen er en specialskole for normaltbegavede elever med store sociale og følelsesmæssige vanskeligheder. Eleverne kan også have forskellige diagnoser, angst- og skolevægringsproblematikker.  
 
Skolen har ca. 30 elever fordelt på tre aldersopdelte afdelinger. Personalet består af en skoleleder, en viceskoleleder, 22 lærere og pædagoger samt en socialrådgiver, en serviceleder og en sekretær. Desuden er der en tilknyttet en psykolog.  
 
Nordgårdsskolen er kendetegnet ved dygtige, dedikerede og erfarne medarbejdere, der arbejder tæt sammen på tværs af faggrupper, i de selvstyrende teams. 
 
Der arbejdes ud fra en ressource- og relationsorienteret pædagogik, hvor læring, miljøterapi og familiearbejde går hånd i hånd gennem en integreret og helhedsorienteret indsats. Skolen har siden starten af 2018, arbejdet med neuroaffektiv udviklingspsykologi som et fælles forståelsesramme for elevgruppen og deres udfordringer.  
 
Faglighed og udvikling er vægtet højt - bl.a. i form af efter/videreuddannelse og supervision. 
 
Nordgårdsskolen ligger i en gammel folkeskole, i et naturskønt område i Svogerslev og byder på gode, velindrettede og indbydende rammer både ude og inde. 
 
Jobprofil 
 
Roskilde Kommune er udfordret på et stigende antal børn med følelsesmæssige og sociale problemer og deraf følgende øgede antal visiteringer til skole- og dagbehandlingstilbud. Roskilde kommune ønsker i højere grad selv, at kunne rumme børn med sådanne udfordringer i egne skoler. Det er derfor tanken, at Nordgårdsskolens faglige profil skærpes ift. målgruppens behov, at kapaciteten på skolen øges, og at der ansættes relevant personale til denne opgave herunder endnu en psykolog, med ansvar for de behandlingsmæssige arbejde. Denne omstillingsproces skal den nye skoleleder stå i spidsen for.  
 
Som et element i denne proces, skal der arbejdes videre med det fundament skolen allerede står på herunder arbejdet med den fælles udviklingspsykologiske forståelsesramme. Det skal ligeledes arbejdes med samarbejdet med almenområdet, om styrkelse af skolernes inkluderende læringsmiljøer og Nordgårdsskolens elevers tilbagevenden til almenundervisningen. 
 
Dette skal ske i tæt samarbejde med skolens souschef, psykolog, socialrådgiver og det pædagogiske personale. Som leder skal man have et balanceret blik for ledelsesopgavens mange elementer.  
 
Lederen af Nordgårdsskolen har ansvaret for den daglige drift og udvikling af det skolefaglige og pædagogiske arbejde, hvor fokus på struktur, tydelighed, forudsigelighed og vedholdenhed, er ”et must”. Den kommende leder skal kunne se sig selv inden for de ovenstående skitserede pædagogisk-psykologiske rammer. 
 
Skolelederen på Nordgårdsskolen, er en del af skolevæsenets samlede ledergruppe og referer til skolechefen. Det forventes, at Nordgårdsskolens leder spiller en aktiv rolle i skolevæsenets arbejde med styrkelse af inklusionsopgaven. 
 
Der vil i udvælgelsen af kandidater blive lagt vægt på følgende faglige kompetencer: 
  • Ledelseserfaring – gerne fra specialområdet 
  • Relevantuddannelsesmæssig baggrund  
  • Erfaring og uddannelse inden for specialområdet 
  • Lederuddannelse – eller i gang med en 
  • Kendskab til – og gerne erfaring med – den neuroaffektive udviklingspsykologi  
  • Evnen til at sætte retning for skolen og skabe følgeskab i personalet 
  • Evnen til at se det værdifulde i både medspil, og konstruktivt modspil fra dinemedarbejdere 
  • Evnen til at strukturere, fastholde og uddelegere 
  • Indsigt i og respekt for god økonomistyring  
Personlige kompetencer: 
  • Ordentlighed i ord og handling 
  • Gode kommunikative og relationelle kompetencer 
  • Stiller sig spidsen uden at bringe sig selv i centrum 
  • Gode samarbejdsevner og kan læne dig op ad andres faglige kompetencer 
  • Empati, rummelig og robusthed 
  • Evne til at lytte, god situationsfornemmelse og empati 
  • Brænderfor at gøre noget for børn, der har det svært 
  • Har humor og selvironi
Løn- og ansættelsesforhold 
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2019. 
Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst mellem KL og LC og principper om ny løn. 
 
Ansøgningsfrist: 10. juni 2019 kl. 12.00. 
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler 13. juni og 20 juni. 
 
Du er velkommen til at kontakte skolechef Holger Bloch Olsen, hvis du har spørgsmål eller ønsker yderlige information på 4631 5201 eller 3084 1371 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330026015Phoenix-d385acdf12019-05-16T16:01:44.900Roskilde Kommune søger en skoleleder til specialskolen Nordgårdsskolen
Om Nordgårdsskolen 
 
Nordgårdsskolen er en specialskole for normaltbegavede elever med store sociale og følelsesmæssige vanskeligheder. Eleverne kan også have forskellige diagnoser, angst- og skolevægringsproblematikker.  
 
Skolen har ca. 30 elever fordelt på tre aldersopdelte afdelinger. Personalet består af en skoleleder, en viceskoleleder, 22 lærere og pædagoger samt en socialrådgiver, en serviceleder og en sekretær. Desuden er der en tilknyttet en psykolog.  
 
Nordgårdsskolen er kendetegnet ved dygtige, dedikerede og erfarne medarbejdere, der arbejder tæt sammen på tværs af faggrupper, i de selvstyrende teams. 
 
Der arbejdes ud fra en ressource- og relationsorienteret pædagogik, hvor læring, miljøterapi og familiearbejde går hånd i hånd gennem en integreret og helhedsorienteret indsats. Skolen har siden starten af 2018, arbejdet med neuroaffektiv udviklingspsykologi som et fælles forståelsesramme for elevgruppen og deres udfordringer.  
 
Faglighed og udvikling er vægtet højt - bl.a. i form af efter/videreuddannelse og supervision. 
 
Nordgårdsskolen ligger i en gammel folkeskole, i et naturskønt område i Svogerslev og byder på gode, velindrettede og indbydende rammer både ude og inde. 
 
Jobprofil 
 
Roskilde Kommune er udfordret på et stigende antal børn med følelsesmæssige og sociale problemer og deraf følgende øgede antal visiteringer til skole- og dagbehandlingstilbud. Roskilde kommune ønsker i højere grad selv, at kunne rumme børn med sådanne udfordringer i egne skoler. Det er derfor tanken, at Nordgårdsskolens faglige profil skærpes ift. målgruppens behov, at kapaciteten på skolen øges, og at der ansættes relevant personale til denne opgave herunder endnu en psykolog, med ansvar for de behandlingsmæssige arbejde. Denne omstillingsproces skal den nye skoleleder stå i spidsen for.  
 
Som et element i denne proces, skal der arbejdes videre med det fundament skolen allerede står på herunder arbejdet med den fælles udviklingspsykologiske forståelsesramme. Det skal ligeledes arbejdes med samarbejdet med almenområdet, om styrkelse af skolernes inkluderende læringsmiljøer og Nordgårdsskolens elevers tilbagevenden til almenundervisningen. 
 
Dette skal ske i tæt samarbejde med skolens souschef, psykolog, socialrådgiver og det pædagogiske personale. Som leder skal man have et balanceret blik for ledelsesopgavens mange elementer.  
 
Lederen af Nordgårdsskolen har ansvaret for den daglige drift og udvikling af det skolefaglige og pædagogiske arbejde, hvor fokus på struktur, tydelighed, forudsigelighed og vedholdenhed, er ”et must”. Den kommende leder skal kunne se sig selv inden for de ovenstående skitserede pædagogisk-psykologiske rammer. 
 
Skolelederen på Nordgårdsskolen, er en del af skolevæsenets samlede ledergruppe og referer til skolechefen. Det forventes, at Nordgårdsskolens leder spiller en aktiv rolle i skolevæsenets arbejde med styrkelse af inklusionsopgaven. 
 
Der vil i udvælgelsen af kandidater blive lagt vægt på følgende faglige kompetencer: 
  • Ledelseserfaring – gerne fra specialområdet 
  • Relevantuddannelsesmæssig baggrund  
  • Erfaring og uddannelse inden for specialområdet 
  • Lederuddannelse – eller i gang med en 
  • Kendskab til – og gerne erfaring med – den neuroaffektive udviklingspsykologi  
  • Evnen til at sætte retning for skolen og skabe følgeskab i personalet 
  • Evnen til at se det værdifulde i både medspil, og konstruktivt modspil fra dinemedarbejdere 
  • Evnen til at strukturere, fastholde og uddelegere 
  • Indsigt i og respekt for god økonomistyring  
Personlige kompetencer: 
  • Ordentlighed i ord og handling 
  • Gode kommunikative og relationelle kompetencer 
  • Stiller sig spidsen uden at bringe sig selv i centrum 
  • Gode samarbejdsevner og kan læne dig op ad andres faglige kompetencer 
  • Empati, rummelig og robusthed 
  • Evne til at lytte, god situationsfornemmelse og empati 
  • Brænderfor at gøre noget for børn, der har det svært 
  • Har humor og selvironi
Løn- og ansættelsesforhold 
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2019. 
Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst mellem KL og LC og principper om ny løn. 
 
Ansøgningsfrist: 10. juni 2019 kl. 12.00. 
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler 13. juni og 20 juni. 
 
Du er velkommen til at kontakte skolechef Holger Bloch Olsen, hvis du har spørgsmål eller ønsker yderlige information på 4631 5201 eller 3084 1371 
 
2019-06-10T12:50:07.577 Om Nordgårdsskolen Nordgårdsskolen er en specialskole for normaltbegavede elever med store sociale og følelsesmæssige vanskeligheder. Eleverne kan også have forskellige diagnoser, angst- og skolevægringsproblematikker. Skolen har ca. 30 elever fordelt på tre aldersopdelte afdelinger. Personalet består af en skoleleder, en viceskoleleder, 22 lærere og pædagoger samt en socialrådgiver, en serviceleder og en sekretær. Desuden er der en tilknyttet en psykolog. Nordgårdsskolen er kendetegnet ved dygtige, dedikerede og erfarne medarbejdere, der arbejder tæt sammen på tværs af faggrupper, i de selvstyrende teams. Der arbejdes ud fra en ressource- og relationsorienteret pædagogik, hvor læring, miljøterapi og familiearbejde går hånd i hånd gennem en integreret og helhedsorienteret indsats. Skolen har siden starten af 2018, arbejdet med neuroaffektiv udviklingspsykologi som et fælles forståelsesramme for elevgruppen og deres udfordringer. Faglighed og udvikling er vægtet højt - bl.a. i form af efter videreuddannelse og supervision. Nordgårdsskolen ligger i en gammel folkeskole, i et naturskønt område i Svogerslev og byder på gode, velindrettede og indbydende rammer både ude og inde. Jobprofil Roskilde Kommune er udfordret på et stigende antal børn med følelsesmæssige og sociale problemer og deraf følgende øgede antal visiteringer til skole- og dagbehandlingstilbud. Roskilde kommune ønsker i højere grad selv, at kunne rumme børn med sådanne udfordringer i egne skoler. Det er derfor tanken, at Nordgårdsskolens faglige profil skærpes ift. målgruppens behov, at kapaciteten på skolen øges, og at der ansættes relevant personale til denne opgave herunder endnu en psykolog, med ansvar for de behandlingsmæssige arbejde. Denne omstillingsproces skal den nye skoleleder stå i spidsen for. Som et element i denne proces, skal der arbejdes videre med det fundament skolen allerede står på herunder arbejdet med den fælles udviklingspsykologiske forståelsesramme. Det skal ligeledes arbejdes med samarbejdet med almenområdet, om styrkelse af skolernes inkluderende læringsmiljøer og Nordgårdsskolens elevers tilbagevenden til almenundervisningen. Dette skal ske i tæt samarbejde med skolens souschef, psykolog, socialrådgiver og det pædagogiske personale. Som leder skal man have et balanceret blik for ledelsesopgavens mange elementer. Lederen af Nordgårdsskolen har ansvaret for den daglige drift og udvikling af det skolefaglige og pædagogiske arbejde, hvor fokus på struktur, tydelighed, forudsigelighed og vedholdenhed, er et must . Den kommende leder skal kunne se sig selv inden for de ovenstående skitserede pædagogisk-psykologiske rammer. Skolelederen på Nordgårdsskolen, er en del af skolevæsenets samlede ledergruppe og referer til skolechefen. Det forventes, at Nordgårdsskolens leder spiller en aktiv rolle i skolevæsenets arbejde med styrkelse af inklusionsopgaven. Der vil i udvælgelsen af kandidater blive lagt vægt på følgende faglige kompetencer: Ledelseserfaring gerne fra specialområdet Relevantuddannelsesmæssig baggrund Erfaring og uddannelse inden for specialområdet Lederuddannelse eller i gang med en Kendskab til og gerne erfaring med den neuroaffektive udviklingspsykologi Evnen til at sætte retning for skolen og skabe følgeskab i personalet Evnen til at se det værdifulde i både medspil, og konstruktivt modspil fra dinemedarbejdere Evnen til at strukturere, fastholde og uddelegere Indsigt i og respekt for god økonomistyring Personlige kompetencer: Ordentlighed i ord og handling Gode kommunikative og relationelle kompetencer Stiller sig spidsen uden at bringe sig selv i centrum Gode samarbejdsevner og kan læne dig op ad andres faglige kompetencer Empati, rummelig og robusthed Evne til at lytte, god situationsfornemmelse og empati Brænderfor at gøre noget for børn, der har det svært Har humor og selvironi Løn- og ansættelsesforhold Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2019. Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst mellem KL og LC og principper om ny løn. Ansøgningsfrist: 10. juni 2019 kl. 12.00. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler 13. juni og 20 juni. Du er velkommen til at kontakte skolechef Holger Bloch Olsen, hvis du har spørgsmål eller ønsker yderlige information på 4631 5201 eller 3084 137110Phoenixd385acdf101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-10T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=359&ProjectId=197122&DepartmentId=18353&MediaId=5545&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRoskilde3529390Roskilde Kommune - Skole og Klub11Kildegården 6a4000RoskildeDKDanmarkORS/d385acdf_logo.pngORS/Small/d385acdf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent762544RoskildeMinimum19712200016-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d385acdfhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=d385acdfhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d385acdf&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d385acdf&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/22.jpgRoskilde Kommune søger en skoleleder til specialskolen Nordgårdsskolen12008001Dansk3Læse/ tale122914Skoleleder6Ledelse9Undervisning og pædagogik361840766noreply@ofir.comDanmarkDanmark330111126Erfaren og udviklingsorienteret afdelingsleder søges til Specialskolen BramsnæsvigProfile Vi udvider på Specialskolen Bramsnæsvig, derfor søger vi en afdelingsleder til skoletilbuddet. Specialskolen Bramsnæsvig er en selvejende, helhedsorienteret virksomhed, med fokus på udvikling og trivsel for børn og unge med særlige behov. Vi tager afsæt i neurologien og i barnets nærmeste udviklingszone. Med udgangspunkt i neuropædagogik, lægger vi vægt på en anerkendende og vejledende tilgang til vores børn og unge. Vi henvender os til børn og unge med udviklingshandicap og blandingsdiagnoser fx. ADHD, Autisme, CP, Down syndrom, Rett syndrom, syns- og kommunikations handicappede, samt børn og unge med generelle indlæringsvanskeligheder. Vi har en medarbejder-, og ledelsesgruppe, med et højt fagligt fokus og høje ambitioner, som tilstræber bedst mulig udvikling og trivsel for vores målgruppe. Vi er stolte af at Specialskolen Bramsnæsvig i år vandt LOS Socialpris 2019. Vi er et skoletilbud for de 6-18 årige, et STU-tilbud til unge 16-25 årige samt et dag- og aktivitetstilbud for unge voksne.Vores aflastning tilbyder hverdags- og weekendaflastning til børn og unge i samme målgruppe, i alderen 4-23 år. Derudover er vi et opholdssted med 8 døgnpladser. Vi vægter kost, fysisk aktivitet og sanseintegration meget højt, da vi mener, at de tre dele danner grundlag for læring og neurologisk udvikling. Du skal varetage den daglige ledelse og logistik samt div. administrative opgaver i skoledelen. Det er vigtigt, at du trives i et travlt og omskifteligt miljø, hvor det ind i mellem er nødvendigt at træffe hurtige beslutninger. Dine opgaver:Du skal være med til at sikre, og fortsat udvikle det pædagogiske arbejde i tråd med skolens værdier og mission vision, som danner grundlag for undervisning og behandling af vores elever. Du skal samtidig være med til at motivere og sætte rammer for medarbejdernes faglige udvikling samt have fokus på et godt arbejdsmiljø. Det er afgørende, at du har et administrativt talent og overblik, samt viljen til at koordinere, planlægge og afslutte opgaver. Dine opgaver vil være daglig ledelse af medarbejderne i skoledelen samt logistiske opgaver med ferieplanlægning, skemaer og administrative opgaver i samarbejde med skoleleder. Du samarbejder med kommuner og deltager på statusmøder. Du skal i et positivt samarbejde med elever, medarbejdere, forældre og samarbejdspartnere, udvikleog sikre skolens kvaliteter. Vi tilbyder dig:En organisation i udvikling som skaber resultater og som favner pædagogisk og sundhedsfagligt personale med mange komplekse kompetencerEn spændende og udfordrende afdelingslederstilling i en veletableret organisationSparring og tæt samarbejde med et udviklingsorienteret ledelsesteam og administrationEn arbejdsplads med høje faglige ambitionerSparring og samarbejde med engagerede og fagligt kompetente medarbejdereMuligheder for at handle selvstændigt og sætte dit præg på udviklingenNeuropædagogisk efteruddannelseforløbPensionsordning samt delvist virksomhedsbetalt sundhedsforsikringVi søger en afdelingsleder der:Kan dokumentere relevant lederuddannelse og erfaringHar erfaringer med målgruppen, herunder specialskoletilbud eller interne skoletilbudKan indgå i samarbejde med ledelsesteam, med fokus på høj faglighed, udvikling og implementering samt evner uddelegeringHar erfaring med ledelse af selvstyrende teamsEr god til skriftlig dokumentation og formidling samt har erfaring med udarbejdelse af status- og tilsynsrapporterKan bevare roen og overblikket i en travl hverdagHar erfaring med HR samt lovgivningen på områdetEr innovativ og dynamisk, har overblik og evner langsigtet planlægningKan skabe motivation og udvikle organisationens mission, vision og strategier i samarbejde med ledelsesteametKan være med til at skabe en løbende udvikling af organisationen, så den kan tilpasse sig nye krav og mulighederSer muligheder i et godt og konstruktivt samarbejde med pårørende og eksterne samarbejdspartnereEr en dygtig kommunikator, der ser dialog og anerkendelse som vigtige samarbejdsmetoderEr tydelig i sine forventninger og kan kommunikere demEr rollemodel, som kan og vil gå forrest og ikke selv er bange for at tage fatYderligere oplysninger fås ved henvendelse til skoleleder og direktør Pia Holm, tlf. 2148 2308 eller mail ph@bramsnaesvig.dkDu kan læse mere om Specialskolen Bramsnæsvig påwww.specialskolenbramsnaesvig.dk Løn og ansættelse:Stillingen ønskes besat 1. februar 2020.Løn- og ansættelsesforhold aftales individuelt.Ved ansættelse indhentes en ren straffe- og børneattest.Efter aftale indhentes referencer. Ansøgning og frist:Vi skal modtage din ansøgning senest mandag 9. december 2019, kl. 12.00.1. samtalerunde afholdes 9. december og 11. december. Kandidater, der skal til 2. samtale, skal forinden samtalen udfylde en online personprofiltest. Ansøgning med CV og relevant dokumentation for uddannelse skal sendes via knappen send ansøgning nedenfor. Se mere på vores ansøgersite: https: specialskolenbramsnaesvig.ofir.com
Vi udvider på Specialskolen Bramsnæsvig, derfor søger vi en afdelingsleder til skoletilbuddet.

Specialskolen Bramsnæsvig er en selvejende, helhedsorienteret virksomhed, med fokus på udvikling og trivsel for børn og unge med særlige behov. Vi tager afsæt i neurologien og i barnets nærmeste udviklingszone. Med udgangspunkt i neuropædagogik, lægger vi vægt på en anerkendende og vejledende tilgang til vores børn og unge.
Vi henvender os til børn og unge med udviklingshandicap og blandingsdiagnoser fx. ADHD, Autisme, CP, Down syndrom, Rett syndrom, syns- og kommunikations handicappede, samt børn og unge med generelle indlæringsvanskeligheder.

Vi har en medarbejder-, og ledelsesgruppe, med et højt fagligt fokus og høje ambitioner, som tilstræber bedst mulig udvikling og trivsel for vores målgruppe.
Vi er stolte af at Specialskolen Bramsnæsvig i år vandt LOS’ Socialpris 2019.

Vi er et skoletilbud for de 6-18 årige, et STU-tilbud til unge 16-25 årige samt et dag- og aktivitetstilbud for unge voksne.
Vores aflastning tilbyder hverdags- og weekendaflastning til børn og unge i samme målgruppe, i alderen 4-23 år. Derudover er vi et opholdssted med 8 døgnpladser.

Vi vægter kost, fysisk aktivitet og sanseintegration meget højt, da vi mener, at de tre dele danner grundlag for læring og neurologisk udvikling.

Du skal varetage den daglige ledelse og logistik samt div. administrative opgaver i skoledelen. Det er vigtigt, at du trives i et travlt og omskifteligt miljø, hvor det ind i mellem er nødvendigt at træffe hurtige beslutninger.

Dine opgaver:
Du skal være med til at sikre, og fortsat udvikle det pædagogiske arbejde i tråd med skolens værdier og mission/vision, som danner grundlag for undervisning og behandling af vores elever. Du skal samtidig være med til at motivere og sætte rammer for medarbejdernes faglige udvikling samt have fokus på et godt arbejdsmiljø.
Det er afgørende, at du har et administrativt talent og overblik, samt viljen til at koordinere, planlægge og afslutte opgaver.

Dine opgaver vil være daglig ledelse af medarbejderne i skoledelen samt logistiske opgaver med ferieplanlægning, skemaer og administrative opgaver i samarbejde med skoleleder. Du samarbejder med kommuner og deltager på statusmøder. Du skal i et positivt samarbejde med elever, medarbejdere, forældre og samarbejdspartnere, udvikle
og sikre skolens kvaliteter.

Vi tilbyder dig:
  • En organisation i udvikling som skaber resultater og som favner pædagogisk og sundhedsfagligt personale med mange komplekse kompetencer
  • En spændende og udfordrende afdelingslederstilling i en veletableret organisation
  • Sparring og tæt samarbejde med et udviklingsorienteret ledelsesteam og administration
  • En arbejdsplads med høje faglige ambitioner
  • Sparring og samarbejde med engagerede og fagligt kompetente medarbejdere
  • Muligheder for at handle selvstændigt og sætte dit præg på udviklingen
  • Neuropædagogisk efteruddannelseforløb
  • Pensionsordning samt delvist virksomhedsbetalt sundhedsforsikring
Vi søger en afdelingsleder der:
  • Kan dokumentere relevant lederuddannelse og erfaring
  • Har erfaringer med målgruppen, herunder specialskoletilbud eller interne skoletilbud
  • Kan indgå i samarbejde med ledelsesteam, med fokus på høj faglighed, udvikling og implementering samt evner uddelegering
  • Har erfaring med ledelse af selvstyrende teams
  • Er god til skriftlig dokumentation og formidling samt har erfaring med udarbejdelse af status- og tilsynsrapporter
  • Kan bevare roen og overblikket i en travl hverdag
  • Har erfaring med HR samt lovgivningen på området
  • Er innovativ og dynamisk, har overblik og evner langsigtet planlægning
  • Kan skabe motivation og udvikle organisationens mission, vision og strategier i samarbejde med ledelsesteamet
  • Kan være med til at skabe en løbende udvikling af organisationen, så den kan tilpasse sig nye krav og muligheder
  • Ser muligheder i et godt og konstruktivt samarbejde med pårørende og eksterne samarbejdspartnere
  • Er en dygtig kommunikator, der ser dialog og anerkendelse som vigtige samarbejdsmetoder
  • Er tydelig i sine forventninger og kan kommunikere dem
  • Er rollemodel, som kan og vil gå forrest – og ikke selv er bange for at tage fat
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til skoleleder og direktør Pia Holm, tlf. 2148 2308 eller mail ph@bramsnaesvig.dk
Du kan læse mere om Specialskolen Bramsnæsvig på

Løn og ansættelse:
Stillingen ønskes besat 1. februar 2020.
Løn- og ansættelsesforhold aftales individuelt.
Ved ansættelse indhentes en ren straffe- og børneattest.
Efter aftale indhentes referencer.

Ansøgning og frist:
Vi skal modtage din ansøgning senest mandag 9. december 2019, kl. 12.00.
1. samtalerunde afholdes 9. december og 11. december. 
Kandidater, der skal til 2. samtale, skal forinden samtalen udfylde en online personprofiltest.

Ansøgning med CV og relevant dokumentation for uddannelse skal sendes via knappen "send ansøgning" nedenfor.

Se mere på vores ansøgersite: https://specialskolenbramsnaesvig.ofir.com

ORS/Small/9439e1fd_logo.jpegSpecialskolen BramsnæsvigKirke Hyllinge2019-11-27T00:00:002019-12-09T00:00:00
330136180Ambitiøs, åben og vedholdende skoleleder til Fløng SkoleRobot Som skoleleder motiveres du af at skabe resultater sammen med dit personale og brænder for at skabe verdens bedste skole ud fra tankerne i fremtidens skole som er udgangspunktet for vores måde at arbejde med skoleudvikling i Høje-Taastrup. Du har stærke relationelle kompetencer og et naturligt beslutningstalent - og så har du styr på økonomien. Vi har brug for dig, der er en synlig leder og er klar til at møde elever, personale, forældre og eksterne samarbejdspartnere med åbent sind og blik for muligheder. Du ved af erfaring, at en god skole udvikles i fællesskab ved at lede og sikre følgeskab. I samarbejdet bidrager du dels med en god portion empati og dels med mod og handlekraft, når beslutninger skal træffes. Du bliver leder for et stærkt lederteam, hvor du, SFO-leder pæd. leder og souschef sammen bruger jeres kompetencer på tværs og også udfører praktiske driftsopgaver i hverdagen. Du bliver desuden en del af skoleledergruppen, hvor vi har en stærk kultur for at hjælpe hinanden. Hvad har du med? Vi forestiller os, at du har erfaring med skoleledelse. Til en eventuel samtale vil vi bede dig fortælle om de succeser, du har opnået som leder, og hvad du selv vurderer som betydningsfuldt i den forbindelse. Det er et krav, at du er læreruddannet og har en lederuddannelse på minimum diplomniveau. Du skal være stærk på relationer for dem er der mange af i et skolelederjob hos os. Det skal falde dig naturligt at lytte og medinddrage, uanset om det er til en elev, en medarbejder, en lederkollega eller en forælder. Vi lægger vægt på, at du gennem tidligere lederjobs er kendt for værdier som åbenhed, tillid, delegering, ligeværdighed og troværdighed. Plads til alle men ikke til alt Du bliver en del af en skole og en arbejdsplads, som har et pædagogisk grundsyn, der er systemisk og anerkendende i forhold til undervisning, læring og opgaver. Vi ønsker at skabe fællesskab og medinddragelse på mange planer i hverdagen og arbejder aktivt på at opretholde vores gode arbejdsmiljø. Vi har en klar pædagogisk retning og en vilje til at sætte fokus på både dannelse og faglighed. Fløng Skole er en 2-3 sporet skole med 520 elever fra 0.-9. klasse. Vi har indført røgfri arbejdstid for personalet og eleverne har røgfri skoletid. Skolen ligger i den vestlige del af Høje-Taastrup Kommune tæt på Roskilde. Vi er en skole med gode undervisningsfaciliteter og store grønne udeområder. På Fløng Skole sætter vi pris på mangfoldighed, og vi gør en dyd ud af vores samarbejde, så vores elever hele vejen rundt oplever tryghed, udvikling og et fagligt stærkt læringsmiljø. Vi ønsker at få en leder til skolen, som vil fortsætte vores arbejde med at forbedre elevernes både faglige og sociale trivsel. Samtidig skal dit blik for medarbejdernes trivsel også være stærkt. Samarbejde ud over skolen For at lykkes i jobbet er det vigtigt, at du er indstillet på at se ud over skolen. Det betyder blandt andet, at du skal indgå i et forpligtende og konstruktivt samarbejde med lokalsamfundet, de andre skoler og Institutions- og Skolecentret på rådhuset. Vi ser også gerne, at vores nye skoleleder ser muligheder og er synlig i samarbejdet med vores lokalområde. Yderligere information Jobbet ønskes besat pr. 1. marts 2020. Vi ser gerne, at du kommer ud og besøger skolen og møder os. Ansættelsen sker på kontraktvilkår i henhold til gældende overenskomst med den behandlingsberettigede organisation efter forhandling, og der er ingen øvre arbejdstid. Ansøgningsfrist den 5. januar 2020 Første ansættelsessamtale afholdes den 15. januar 2020 og anden samtale den 20. januar 2020. Der vil skulle besvares et spørgeskema til en personlighedsprofil af udvalgte kandidater inden anden samtale. Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder, og du bedes derfor have min. 2 referencer med til samtalen. Der indhentes desuden ved ansættelse straffeattest og børneattest. Ansættelsen vil være betinget af at disse er tilfredsstillende. Ansøgning, CV, og anden relevant dokumentation skal sendes elektronisk. Hvis du vil høre mere eller vil aftale tid til et besøg på skolen, er du velkommen til at kontakte Anne-Marie Andreasen på 43352250. Du kan læse mere om vores skole her.Som skoleleder motiveres du af at skabe resultater sammen med dit personale og brænder for at skabe verdens bedste skole ud fra tankerne i fremtidens skole – som er udgangspunktet for vores måde at arbejde med skoleudvikling i Høje-Taastrup. Du har stærke relationelle kompetencer og et naturligt beslutningstalent - og så har du styr på økonomien.

Vi har brug for dig, der er en synlig leder og er klar til at møde elever, personale, forældre og eksterne samarbejdspartnere med åbent sind og blik for muligheder. Du ved af erfaring, at en god skole udvikles i fællesskab – ved at lede og sikre følgeskab. I samarbejdet bidrager du dels med en god portion empati og dels med mod og handlekraft, når beslutninger skal træffes. Du bliver leder for et stærkt lederteam, hvor du, SFO-leder/pæd. leder og souschef sammen bruger jeres kompetencer på tværs og også udfører praktiske driftsopgaver i hverdagen. Du bliver desuden en del af skoleledergruppen, hvor vi har en stærk kultur for at hjælpe hinanden.

Hvad har du med?
Vi forestiller os, at du har erfaring med skoleledelse. Til en eventuel samtale vil vi bede dig fortælle om de succeser, du har opnået som leder, og hvad du selv vurderer som betydningsfuldt i den forbindelse. Det er et krav, at du er læreruddannet og har en lederuddannelse på minimum diplomniveau.

Du skal være stærk på relationer for dem er der mange af i et skolelederjob hos os. Det skal falde dig naturligt at lytte og medinddrage, uanset om det er til en elev, en medarbejder, en lederkollega eller en forælder. Vi lægger vægt på, at du gennem tidligere lederjobs er kendt for værdier som åbenhed, tillid, delegering, ligeværdighed og troværdighed.

Plads til alle – men ikke til alt
Du bliver en del af en skole og en arbejdsplads, som har et pædagogisk grundsyn, der er systemisk og anerkendende i forhold til undervisning, læring og opgaver. Vi ønsker at skabe fællesskab og medinddragelse på mange planer i hverdagen og arbejder aktivt på at opretholde vores gode arbejdsmiljø. Vi har en klar pædagogisk retning og en vilje til at sætte fokus på både dannelse og faglighed.

Fløng Skole er en 2-3 sporet skole med 520 elever fra 0.-9. klasse. Vi har indført røgfri arbejdstid for personalet og eleverne har røgfri skoletid. Skolen ligger i den vestlige del af Høje-Taastrup Kommune – tæt på Roskilde. Vi er en skole med gode undervisningsfaciliteter og store grønne udeområder.  På Fløng Skole sætter vi pris på mangfoldighed, og vi gør en dyd ud af vores samarbejde, så vores elever hele vejen rundt oplever tryghed, udvikling og et fagligt stærkt læringsmiljø. Vi ønsker at få en leder til skolen, som vil fortsætte vores arbejde med at forbedre elevernes både faglige og sociale trivsel. Samtidig skal dit blik for medarbejdernes trivsel også være stærkt.

Samarbejde ud over skolen
For at lykkes i jobbet er det vigtigt, at du er indstillet på at se ud over skolen. Det betyder blandt andet, at du skal indgå i et forpligtende og konstruktivt samarbejde med lokalsamfundet, de andre skoler og Institutions- og Skolecentret på rådhuset. Vi ser også gerne, at vores nye skoleleder ser muligheder og er synlig i samarbejdet med vores lokalområde.

Yderligere information 
Jobbet ønskes besat pr. 1. marts 2020. Vi ser gerne, at du kommer ud og besøger skolen og møder os. Ansættelsen sker på kontraktvilkår i henhold til gældende overenskomst med den behandlingsberettigede organisation efter forhandling, og der er ingen øvre arbejdstid.

Ansøgningsfrist den 5. januar 2020
Første ansættelsessamtale afholdes den 15. januar 2020 og anden samtale den 20. januar 2020. Der vil skulle besvares et spørgeskema til en personlighedsprofil af udvalgte kandidater inden anden samtale.

Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder, og du bedes derfor have min. 2 referencer med til samtalen. Der indhentes desuden ved ansættelse straffeattest og børneattest. Ansættelsen vil være betinget af at disse er tilfredsstillende.

Ansøgning, CV, og anden relevant dokumentation skal sendes elektronisk.

Hvis du vil høre mere eller vil aftale tid til et besøg på skolen, er du velkommen til at kontakte Anne-Marie Andreasen på 43352250. Du kan læse mere om vores skole her.


 

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-12-05T00:00:002020-01-05T00:00:00
330115241Pædagogisk leder til MarievangsskolenRobot Vi søger en pædagogisk leder med talent for ledelse, der i en ny stilling kan være med til at sætte rammer og retning, og skabe resultater. For den rette ansøger kan vi tilbyde en diplom i ledelse og lederudvikling.Pædagogisk faglig ledelseDu skal have fokus på pædagogiske og faglige opgaver. Vi er en skole, der præsterer og formår at rykke eleverne. Derfor skal du være indstillet på at arbejde med mål og resultater, og arbejde professionelt, systematisk og metodisk.Du har ikke personaleledelse, men skal alene arbejde med pædagogiske og faglige opgaver på tværs i organisationen og i medarbejderteam. På sigt forventer vi at udvikle dine ledelseskompetencer, så du har mulighed for at gøre karriere hos os, hvis du har talent for ledelse.AKT i blodet, og inklusionOpgaven er faglig og social inklusion. Du har fokus på de vanskelige forløb, hvori mulighederne for alle børns tilstedeværelse, deltagelse og læring i de almene arenaer øges.Vi forventer, at du har interesse og forståelse for udvikling af organisationen i forhold til praksis, og er ambitiøs på børnenes, skolens og de voksnes vegne.Personlig profilDu skal kunne gå forskellige veje i forhold til opgaven, og have en personlig autoritet og evnen til i dialog at finde gode løsninger på alle niveauer.Vi ser gerne, at duer uddannet lærer, eller har anden relevant uddannelsehar AKT viden og erfaringhar erfaring med faglig ledelsehar en lederuddannelse.MarievangsskolenMarievangsskolen er en afdelingsopdelt, 3-sporet skole med cirka 700 elever fordelt på 0.-9. klasse, samt tre modtageklasser. Herudover har skolen en velfungerende SFO. Vi er cirka 80 medarbejdere på skolen.Vi er en skole, med en stor og spændende diversitet, bundet sammen med meningsskabende fællesskaber og fokus på faglig progression. Skolens pædagogiske udvikling fokuserer først og fremmest på relationskompetencer, klasseledelse samt en velfunderet didaktik. Skolen er godt rustet ledelsesmæssigt, med et velfungerende ledelsesteam, som er i konstant udvikling. Du refererer til skolelederen.Løn- og ansættelsesvilkårLøn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse for ledere. Lønnen fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.Yderligere informationMarievangsskolen samarbejder med konsulentvirksomheden CareMatch om denne ansættelse. Skulle der være yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte Stefan Førster-Christensen på 30 95 09 57 eller sfc@carematch.dk.I forbindelse med rekrutteringsforløbet vil vi anvende personlighedstest med tilbagemelding.På vores hjemmeside kan du læse mere om skolen.Ansøgningsfrist8. december 2019. Ansættelsessamtaler afholdes 12. og 16. december fra kl.15.00. Ansættelse 1. februar 2020.Vi søger en pædagogisk leder med talent for ledelse, der i en ny stilling kan være med til at sætte rammer og retning, og skabe resultater. For den rette ansøger kan vi tilbyde en diplom i ledelse og lederudvikling.

Pædagogisk faglig ledelse
Du skal have fokus på pædagogiske og faglige opgaver. Vi er en skole, der præsterer og formår at rykke eleverne. Derfor skal du være indstillet på at arbejde med mål og resultater, og arbejde professionelt, systematisk og metodisk.

Du har ikke personaleledelse, men skal alene arbejde med pædagogiske og faglige opgaver på tværs i organisationen og i medarbejderteam. På sigt forventer vi at udvikle dine ledelseskompetencer, så du har mulighed for at gøre karriere hos os, hvis du har talent for ledelse.

AKT i blodet, og inklusion
Opgaven er faglig og social inklusion. Du har fokus på de vanskelige forløb, hvori mulighederne for alle børns tilstedeværelse, deltagelse og læring i de almene arenaer øges.

Vi forventer, at du har interesse og forståelse for udvikling af organisationen i forhold til praksis, og er ambitiøs på børnenes, skolens og de voksnes vegne.

Personlig profil
Du skal kunne gå forskellige veje i forhold til opgaven, og have en personlig autoritet og evnen til i dialog at finde gode løsninger på alle niveauer.

Vi ser gerne, at du
  • er uddannet lærer, eller har anden relevant uddannelse
  • har AKT viden og erfaring
  • har erfaring med faglig ledelse
  • har en lederuddannelse.

Marievangsskolen
Marievangsskolen er en afdelingsopdelt, 3-sporet skole med cirka 700 elever fordelt på 0.-9. klasse, samt tre modtageklasser. Herudover har skolen en velfungerende SFO. Vi er cirka 80 medarbejdere på skolen.

Vi er en skole, med en stor og spændende diversitet, bundet sammen med meningsskabende fællesskaber og fokus på faglig progression. Skolens pædagogiske udvikling fokuserer først og fremmest på relationskompetencer, klasseledelse samt en velfunderet didaktik. Skolen er godt rustet ledelsesmæssigt, med et velfungerende ledelsesteam, som er i konstant udvikling. Du refererer til skolelederen.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse for ledere. Lønnen fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Yderligere information
Marievangsskolen samarbejder med konsulentvirksomheden CareMatch om denne ansættelse. Skulle der være yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte Stefan Førster-Christensen på 30 95 09 57 eller sfc@carematch.dk.

I forbindelse med rekrutteringsforløbet vil vi anvende personlighedstest med tilbagemelding.
På vores hjemmeside kan du læse mere om skolen.

Ansøgningsfrist
8. december 2019. Ansættelsessamtaler afholdes 12. og 16. december fra kl.15.00. Ansættelse 1. februar 2020.

 

Slagelse KommuneSlagelse2019-10-31T00:00:002019-12-08T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Erfaren og udviklingsorienteret afdelingsleder søges til Specialskolen Bramsnæsvig

Specialskolen Bramsnæsvig

Kirke Hyllinge
Vi udvider på Specialskolen Bramsnæsvig, derfor søger vi en afdelingsleder til skoletilbuddet. Specialskolen Bramsnæsvig er en selvejende, helhedsorienteret virksomhed, med fokus på udvikling og trivsel for børn og unge med særlige behov. Vi tager a...
Indrykket:27. november 2019
Udløbsdato:9. december 2019

Ambitiøs, åben og vedholdende skoleleder til Fløng Skole

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Som skoleleder motiveres du af at skabe resultater sammen med dit personale og brænder for at skabe verdens bedste skole ud fra tankerne i fremtidens skole som er udgangspunktet for vores måde at arbejde med skoleudvikling i Høje-Taastrup. Du har st...
Indrykket:5. december 2019
Udløbsdato:5. januar 2020

Pædagogisk leder til Marievangsskolen

Slagelse Kommune

Slagelse
Vi søger en pædagogisk leder med talent for ledelse, der i en ny stilling kan være med til at sætte rammer og retning, og skabe resultater. For den rette ansøger kan vi tilbyde en diplom i ledelse og lederudvikling.Pædagogisk faglig ledelseDu skal h...
Indrykket:31. oktober 2019
Udløbsdato:8. december 2019