Gem job

RPA og BI-konsulenter til Aabenraa Kommunes Økonomiafdeling

Kan du forestille dig en hverdag med følelsen af at være en vigtig del af en kommunes ve og vel? OG vil du arbejde med udvikling og anvendelse af moderne IT-løsninger i en økonomifunktion, som kan gøre hverdagen nemmere?

 …så læs videre, for vi søger to dygtige kolleger, der bliver centrale aktører i at udvikle og implementere digitale arbejdsprocesser og understøtte organisationen med effektive løsninger. Vi kan garantere dig et spændende og udviklende job i et miljø, hvor dine kompetencer spiller en afgørende rolle.

Stilling #1 - Specialist i RPA, PowerApps og avanceret Excel

Hvad skal du lave?
Indfri potentialet i at få etableret og vedligeholdt RPA-løsninger samt PowerApps på en række processer. Økonomiafdelingen anvender Excel som ét af de centrale rapporterings- og analyseværktøjer, hvorfor vi også forventer at du er skarp i brugen af Excel, herunder VBA hvor dette er meningsfuldt. Stillingen er placeret i et miljø, hvor vi arbejder med udvikling og drift af ledelsesinformation, hvorfor du også kommer til at indgå i løsningen af disse opgaver.
Du får reference til kontorlederen for Økonomistyring og Analyse.

Opgaverne er bl.a.:

  • Udvikling, drift og vedligeholdelse af RPA-løsninger primært i tilknytning til Økonomisystemet og Debitorsystemet (vi anvender Prisme 2015, der er baseret på MS Dynamix AX2012, og vi har implementeret Microsoft PowerAutomate som RPA-platform)
  • Udvikling, drift og vedligeholdelse af PowerApp-løsninger, når vi får teknologien implementeret efter det forestående skift til Prisme-versionen baseret på Dynamics365
  • Specialistfunktion i Excel, herunder databehandling 
  • Medvirke i udvikling, drift og vedligeholdelse af en række BI-rapporteringer og analyser ad hoc. Vi anvender en KMD løsning, der er baseret på SAP Business Objects. 

Hvem er du?
Vi har brug for en erfaren og nysgerrig kollega, der kan bidrage med viden om databehandling samt kodning inden for ovennævnte områder. Vi hylder gode idéer og gåpåmod, så hos os er der ingen nulfejlskultur. Vejen til målet kan flytte sig, og vi spørger gerne hinanden om hjælp, hvis der er brug for det. Har du også erfaring med udvikling og drift af ledelsesinformationsløsninger vil det være en fordel.
 
Vi bliver pænt begejstret, hvis …

  • du har erfaring i arbejde med udvikling af RPA-løsninger og PowerApps.
  • du er god til tal og vant til at arbejde i et BI værktøj, gerne SAP BO, samt i avanceret Excel.
  • du kan finde på løsninger til opsætning af ledelsesinformation/rapporter og til effektive arbejdsgange.
  • du har lyst til at fordybe dig i de IT-løsninger vi bruger, bl.a. lønsystemet SD samt økonomisystemet Prisme.
  

Stilling #2 BI-konsulent til udvikling af ledelsesinformation

Hvad skal du lave?
Som BI-konsulent får du i samarbejde med dine kolleger i Budgetenheden til opgave, at understøtte chefgrupperne på tværs af forvaltninger i deres individuelle økonomistyringsbehov i den daglige og strategiske styring af de forskellige driftsområder. Der er mange spændende opgaver at tage fat på.
Du får reference til kontorlederen for Budget.

Opgaverne er bl.a.:

  • Udarbejdelse og videreudvikling af ledelsesinformation vedrørende både økonomi og aktivitet i form af skræddersyede rapporteringsløsninger udviklet i SAP Business Objects i samarbejde og dialog med afdelingschefer og øvrige ledere mm. på tværs af forvaltninger og fagområder
  • Optimering af arbejdsgange og digitalisering af manuelle processer og opgørelser til brug ved f.eks. budgetlægning, bevillingskontroller, regnskabsafslutning mv.
  • Udvikling af rapporteringsløsninger til interne kontroller og indtægtsoptimering på de forskellige refusions- og indtægtsområder 
  • Supportfunktion i forhold til Excel og udvikling af forskellige løsninger til medarbejderne i Økonomiafdelingen, herunder også superbrugerfunktion i Excel i tilknytning til økonomisystemet (bl.a. datakuber og pivot)
  • Intern undervisning i Excel, herunder brugen af datakuber og pivot.

Hvem er du?
Brænder du for at arbejde med komplekse datamængder, og har flair for at visualisere og formidle data på en overskuelig og brugervenlig måde, så er du måske lige den vi mangler.
 
Det er afgørende at du formår at tænke økonomistyring og rapportering i en strategisk faglig kontekst, at du er god til at samarbejde på alle niveauer i organisationen, og ikke mindst at du er i stand til at agere selvstændigt i en travl hverdag.

Vi drømmer om at finde en ny kollega, der

  • har en stærk økonomistyrings- og forretningsforståelse og selv er i stand til at definere sine opgaver og løsninger i samarbejde med brugerne
  • er analytisk skarp og datastærk
  • har erfaring i arbejdet med udvikling af ledelsesinformation og brugen af forskellige analyseværktøjer, herunder især SAP Business Objects
  • har kendskab til økonomistyring og styringsmodeller i den offentlige sektor
  • er analytisk og kan se sammenhænge i tal, og mestrer såvel detaljen som det store overblik
  • agerer proaktivt
  • er stærk i brugen af avanceret Excel og brugen af f.eks. Pivot og datakuber
  • har overblik, er serviceminded, arbejder målrettet og har høje kvalitetskrav
  • kommunikerer præcist og konkret
  • arbejder struktureret og effektivt både selvstændigt og i samarbejde med andre omkring opgaver og løsninger.

For begge stillinger gælder

Om os
Økonomiafdelingen består af tre enheder og er en del af den centrale Stab.

Økonomistyrings- og Analyseenheden forestår og medvirker i mangeartede opgaver i samarbejde med organisationen inden for økonomiske analyser, økonomiske styringsmodeller, udvikling af tværgående rapportering og data, drift af kommunens ledelsesinformation, drift af kommunens økonomi- og debitorsystem Prisme, udvikling og drift af RPA-løsninger - primært i tilknytning til Prisme, koordinering når organisationsændringer skal implementeres i de administrative systemer samt HR-regnskab og årsberetning.

Budgetenheden har ansvaret for koordineringen og udarbejdelse af proces og tidsplan for budgetlægningen, bevillingskontroller samt bidrag til årsberetningen samt opgaver forbundet med afslutning af årsregnskabet. Herunder drift og udvikling af økonomistyringsmodeller i samarbejde med Økonomistyrings- og analyseenheden.

I begge stillinger vil du indgå i et team af analyse- og udviklingskonsulenter, som har egne hovedansvarsområder, men som også løser opgaver i fællesskab og i samarbejde med andre. Arbejdssproget er dansk.

Hvad kan vi tilbyde dig?

  • Et job i en datadrevet kommune og i en ambitiøs afdeling, samtidig med en god balance mellem arbejdsliv og privatliv
  • En spændende stilling med gode kompetence- og udviklingsmuligheder
  • Et fagligt attraktivt miljø med dygtige, engagerede og imødekommende kolleger i en dagligdag præget af høj faglighed og en uformel omgangstone
  • Et mix af varierende og udfordrende udviklings- og driftsopgaver, herunder opgaver som du får ansvaret for.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles ud fra gældende overenskomst. Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
 
Begge stillinger er på 37 timer pr. uge, og med tiltrædelse  den 1. november 2021 eller efter aftale.
 
Stillingerne er placeret på Rådhuset, Skelbækvej 2 i Aabenraa.

Yderligere oplysninger
Du kan læse mere om Aabenraa Kommune på www.aabenraa.dk. Har du spørgsmål om stillingerne er du velkommen til at kontakte Økonomichef Lene Nymann på tlf. 73 76 71 02 eller mail lny@aabenraa.dk eller

  • vedr. stilling #1 ”Specialist i RPA, PowerApps og avanceret Excel”:
    Kontorleder for Økonomistyring og Analyse Kim Frandsen på tlf. 73 76 76 43 eller mail kkf@aabenraa.dk
  • vedr. stilling #2 ”BI-konsulent til udvikling af ledelsesinformation”:
    Kontorleder for Budget Hans Juhl på tlf. 73 76 70 86 eller mail
    hjj@aabenraa.dk

Ansøgning
Ansøgningsfristen udløber den 3. oktober 2021 kl. 23.59.
Ansættelsessamtaler afholdes den 18. og 19. oktober 2021.
Såfremt der er behov for en 2. samtale, afholdes denne onsdag, den 20. oktober 2021.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og relevante bilag online som Word eller PDF via knappen "Søg stillingen". Venligst angiv i overskriften på ansøgningen hvilken af stillingerne du har præferencer for.
 

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Beredskabskonsulent til Brand & Redning Sønderjylland - Barselsvikariat

Brand & Redning Sønderjylland

Aabenraa
Da en af vores kolleger skal på barsel søger Brand & Redning Sønderjylland en bereskabskonsulet kollega til Operativ Stab til, at varetage arbejdsopgaverne med bygningsvedligeholdelse på vores brandstationer, samt opgaver vedr. beredskabsplanlægning...
Indrykket:23. september 2021

RPA og BI-konsulenter til Aabenraa Kommunes Økonomiafdeling

Kan du forestille dig en hverdag med følelsen af at være en vigtig del af en kommunes ve og vel? OG vil du arbejde med udvikling og anvendelse af moderne IT-løsninger i en økonomifunktion, som kan gøre hverdagen nemmere?

 …så læs videre, for vi søger to dygtige kolleger, der bliver centrale aktører i at udvikle og implementere digitale arbejdsprocesser og understøtte organisationen med effektive løsninger. Vi kan garantere dig et spændende og udviklende job i et miljø, hvor dine kompetencer spiller en afgørende rolle.

Stilling #1 - Specialist i RPA, PowerApps og avanceret Excel

Hvad skal du lave?
Indfri potentialet i at få etableret og vedligeholdt RPA-løsninger samt PowerApps på en række processer. Økonomiafdelingen anvender Excel som ét af de centrale rapporterings- og analyseværktøjer, hvorfor vi også forventer at du er skarp i brugen af Excel, herunder VBA hvor dette er meningsfuldt. Stillingen er placeret i et miljø, hvor vi arbejder med udvikling og drift af ledelsesinformation, hvorfor du også kommer til at indgå i løsningen af disse opgaver.
Du får reference til kontorlederen for Økonomistyring og Analyse.

Opgaverne er bl.a.:

  • Udvikling, drift og vedligeholdelse af RPA-løsninger primært i tilknytning til Økonomisystemet og Debitorsystemet (vi anvender Prisme 2015, der er baseret på MS Dynamix AX2012, og vi har implementeret Microsoft PowerAutomate som RPA-platform)
  • Udvikling, drift og vedligeholdelse af PowerApp-løsninger, når vi får teknologien implementeret efter det forestående skift til Prisme-versionen baseret på Dynamics365
  • Specialistfunktion i Excel, herunder databehandling 
  • Medvirke i udvikling, drift og vedligeholdelse af en række BI-rapporteringer og analyser ad hoc. Vi anvender en KMD løsning, der er baseret på SAP Business Objects. 

Hvem er du?
Vi har brug for en erfaren og nysgerrig kollega, der kan bidrage med viden om databehandling samt kodning inden for ovennævnte områder. Vi hylder gode idéer og gåpåmod, så hos os er der ingen nulfejlskultur. Vejen til målet kan flytte sig, og vi spørger gerne hinanden om hjælp, hvis der er brug for det. Har du også erfaring med udvikling og drift af ledelsesinformationsløsninger vil det være en fordel.
 
Vi bliver pænt begejstret, hvis …

  • du har erfaring i arbejde med udvikling af RPA-løsninger og PowerApps.
  • du er god til tal og vant til at arbejde i et BI værktøj, gerne SAP BO, samt i avanceret Excel.
  • du kan finde på løsninger til opsætning af ledelsesinformation/rapporter og til effektive arbejdsgange.
  • du har lyst til at fordybe dig i de IT-løsninger vi bruger, bl.a. lønsystemet SD samt økonomisystemet Prisme.
  

Stilling #2 BI-konsulent til udvikling af ledelsesinformation

Hvad skal du lave?
Som BI-konsulent får du i samarbejde med dine kolleger i Budgetenheden til opgave, at understøtte chefgrupperne på tværs af forvaltninger i deres individuelle økonomistyringsbehov i den daglige og strategiske styring af de forskellige driftsområder. Der er mange spændende opgaver at tage fat på.
Du får reference til kontorlederen for Budget.

Opgaverne er bl.a.:

  • Udarbejdelse og videreudvikling af ledelsesinformation vedrørende både økonomi og aktivitet i form af skræddersyede rapporteringsløsninger udviklet i SAP Business Objects i samarbejde og dialog med afdelingschefer og øvrige ledere mm. på tværs af forvaltninger og fagområder
  • Optimering af arbejdsgange og digitalisering af manuelle processer og opgørelser til brug ved f.eks. budgetlægning, bevillingskontroller, regnskabsafslutning mv.
  • Udvikling af rapporteringsløsninger til interne kontroller og indtægtsoptimering på de forskellige refusions- og indtægtsområder 
  • Supportfunktion i forhold til Excel og udvikling af forskellige løsninger til medarbejderne i Økonomiafdelingen, herunder også superbrugerfunktion i Excel i tilknytning til økonomisystemet (bl.a. datakuber og pivot)
  • Intern undervisning i Excel, herunder brugen af datakuber og pivot.

Hvem er du?
Brænder du for at arbejde med komplekse datamængder, og har flair for at visualisere og formidle data på en overskuelig og brugervenlig måde, så er du måske lige den vi mangler.
 
Det er afgørende at du formår at tænke økonomistyring og rapportering i en strategisk faglig kontekst, at du er god til at samarbejde på alle niveauer i organisationen, og ikke mindst at du er i stand til at agere selvstændigt i en travl hverdag.

Vi drømmer om at finde en ny kollega, der

  • har en stærk økonomistyrings- og forretningsforståelse og selv er i stand til at definere sine opgaver og løsninger i samarbejde med brugerne
  • er analytisk skarp og datastærk
  • har erfaring i arbejdet med udvikling af ledelsesinformation og brugen af forskellige analyseværktøjer, herunder især SAP Business Objects
  • har kendskab til økonomistyring og styringsmodeller i den offentlige sektor
  • er analytisk og kan se sammenhænge i tal, og mestrer såvel detaljen som det store overblik
  • agerer proaktivt
  • er stærk i brugen af avanceret Excel og brugen af f.eks. Pivot og datakuber
  • har overblik, er serviceminded, arbejder målrettet og har høje kvalitetskrav
  • kommunikerer præcist og konkret
  • arbejder struktureret og effektivt både selvstændigt og i samarbejde med andre omkring opgaver og løsninger.

For begge stillinger gælder

Om os
Økonomiafdelingen består af tre enheder og er en del af den centrale Stab.

Økonomistyrings- og Analyseenheden forestår og medvirker i mangeartede opgaver i samarbejde med organisationen inden for økonomiske analyser, økonomiske styringsmodeller, udvikling af tværgående rapportering og data, drift af kommunens ledelsesinformation, drift af kommunens økonomi- og debitorsystem Prisme, udvikling og drift af RPA-løsninger - primært i tilknytning til Prisme, koordinering når organisationsændringer skal implementeres i de administrative systemer samt HR-regnskab og årsberetning.

Budgetenheden har ansvaret for koordineringen og udarbejdelse af proces og tidsplan for budgetlægningen, bevillingskontroller samt bidrag til årsberetningen samt opgaver forbundet med afslutning af årsregnskabet. Herunder drift og udvikling af økonomistyringsmodeller i samarbejde med Økonomistyrings- og analyseenheden.

I begge stillinger vil du indgå i et team af analyse- og udviklingskonsulenter, som har egne hovedansvarsområder, men som også løser opgaver i fællesskab og i samarbejde med andre. Arbejdssproget er dansk.

Hvad kan vi tilbyde dig?

  • Et job i en datadrevet kommune og i en ambitiøs afdeling, samtidig med en god balance mellem arbejdsliv og privatliv
  • En spændende stilling med gode kompetence- og udviklingsmuligheder
  • Et fagligt attraktivt miljø med dygtige, engagerede og imødekommende kolleger i en dagligdag præget af høj faglighed og en uformel omgangstone
  • Et mix af varierende og udfordrende udviklings- og driftsopgaver, herunder opgaver som du får ansvaret for.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles ud fra gældende overenskomst. Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
 
Begge stillinger er på 37 timer pr. uge, og med tiltrædelse  den 1. november 2021 eller efter aftale.
 
Stillingerne er placeret på Rådhuset, Skelbækvej 2 i Aabenraa.

Yderligere oplysninger
Du kan læse mere om Aabenraa Kommune på www.aabenraa.dk. Har du spørgsmål om stillingerne er du velkommen til at kontakte Økonomichef Lene Nymann på tlf. 73 76 71 02 eller mail lny@aabenraa.dk eller

  • vedr. stilling #1 ”Specialist i RPA, PowerApps og avanceret Excel”:
    Kontorleder for Økonomistyring og Analyse Kim Frandsen på tlf. 73 76 76 43 eller mail kkf@aabenraa.dk
  • vedr. stilling #2 ”BI-konsulent til udvikling af ledelsesinformation”:
    Kontorleder for Budget Hans Juhl på tlf. 73 76 70 86 eller mail
    hjj@aabenraa.dk

Ansøgning
Ansøgningsfristen udløber den 3. oktober 2021 kl. 23.59.
Ansættelsessamtaler afholdes den 18. og 19. oktober 2021.
Såfremt der er behov for en 2. samtale, afholdes denne onsdag, den 20. oktober 2021.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og relevante bilag online som Word eller PDF via knappen "Søg stillingen". Venligst angiv i overskriften på ansøgningen hvilken af stillingerne du har præferencer for.
 

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Beredskabskonsulent til Brand & Redning Sønderjylland - Barselsvikariat

Brand & Redning Sønderjylland

Aabenraa
Da en af vores kolleger skal på barsel søger Brand & Redning Sønderjylland en bereskabskonsulet kollega til Operativ Stab til, at varetage arbejdsopgaverne med bygningsvedligeholdelse på vores brandstationer, samt opgaver vedr. beredskabsplanlægning...
Indrykket:23. september 2021