Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandlende ergoterapeut eller fysioterapeut til hjælpemiddelafdelingen

Hjælpemiddelafdelingen Herlev Kommune søger en engageret kollega, der brænder for hjælpemiddelformidling. Stillingen er på 30 timer ugentligt med ansættelse pr. 1. juni 2018 eller snarest derefter.

Stillingens placering:
Stillingen er organisatorisk placeret i Sundhedscenter Herlev, hjælpemiddelafdelingen.
Afdelingen er fysisk placeret på et relativt nyt plejecenter centralt i kommunen med egen leder.

I det daglige er der et tæt samarbejde med genoptræningsafdelingen, aktivitetscentret, hjemmeplejen, hjælpemiddeldepotet, de administrative medarbejdere og generelt er tværfagligt samarbejde højt prioriteret.

Afdelingens medarbejdere trækker på hinandens faglige kompetencer og vurderer samtidig, hvornår der er brug for at inddrage tværfaglige samarbejdspartnere og ekstern viden.

Hjælpemiddelafdelingen:
Hjælpemiddelafdelingen består af teamleder, 8 ergoterapeuter, 1 fysioterapeut, 3 administrative og 4 depotmedarbejdere.

Afdelingen er i øjeblikket i fuld gang med implementeringen af Nexus og Fælles Sprog III, der understøtter vores samarbejde med alle leverandører på omsorgs- og sundhedsområdet.

Arbejdsopgaver:
Sagsbehandling og vejledning i forhold til servicelovens § § 112, 113, 114 og 116, der omhandler sagsbehandling af ansøgninger om hjælpemidler, forbrugsgoder, støtte til bil og mindre boligændringer. Derudover visitering til ældre- og handicapvenlige boliger, samt handicapkørsel.

Vi tager udgangspunkt i kommunens politiske vision: ”Sammen skaber vi et stærkere Herlev”, som bl.a. har til formål, at borgerne oplever, at vi møder dem i øjenhøjde med et ønske om at yde den bedst mulige service indenfor de givne rammer. I sagsbehandlingen vægtes en helhedsorienteret tilgang, hvor borgerens ressourcer og formåen understøttes, således at borgeren har mulighed for, at være så aktiv og selvhjulpen som mulig i hverdagen. Der tages udgangspunkt i borgerens ønsker og motivation for de daglige aktiviteter og gøremål, under hensyntagen til borgerens aktuelle sygdomsmæssige status, funktionsniveau, prognose, aktivitetsbehov, livssituation, samt gældende lovgivning.

Sagsbehandlingen bygger på et godt samarbejde dels med borger og dels med et stort netværk både internt og eksternt, hvorfor evnen til en anerkendende og konstruktiv dialog vægtes højt.

I afdelingen er der i øjeblikket følgende specialefunktioner:
 

   • Sagsbehandling af ansøgninger om støtte til bil, større boligændringssager eller kommunikations hjælpemidler
   • Ressourceperson indenfor IT
   • Visitation til ældre- og handicapvenlige boliger, samt handicapkørsel
   • Individuel forflytningsvejledning og udvikling af arbejdsmiljøet for plejepersonalet i hjemmeplejen i relation til plejen af den enkelte borger


Vi er på jagt efter en terapeut med:
 

   • Solide terapeutiske kompetencer
   • Erfaring i relation til hjælpemiddelformidling, boligændringer, bilsager og hverdagsrehabilitering
   • Evner til at have flere bolde i luften samtidigt og tage ansvar i komplekse sagsforløb
   • Dialogiske kompetencer, der fremmer aktivitetsdeltagelse og egenomsorg
   • En anerkendende og borgercentreret kommunikationsform
   • Gode samarbejdsevner og stor fleksibilitet.
   • Selvstændig og struktureret arbejdsindsats
   • Lyst til udvikling
   • Flair og erfaring som IT-bruger


Vi kan tilbyde:
 

   • En dynamisk arbejdsplads med faglig udvikling
   • Et alsidigt og udfordrende arbejde
   • Engagerede kolleger med lyst til faglig udvikling
   • Sparring og vejledning fra erfarne kolleger
   • Et arbejdsmiljø med høj social kapital, fyldt med imødekommende og engagerede kolleger, der glæder sig til at samarbejde med dig


Løn i henhold til gældende overenskomst samt efter principperne om ny løn.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til teamleder Stina Mollerup tlf. 44 52 62 66 eller mail stina.mollerup@herlev.dk.

Ansøgningen skal vedlægges dokumentation i form af autorisation, eksamenspapirer og tidligere beskæftigelse.

Ansøgningen skal være os i hænde senest fredag d. 20. april kl. 12.00.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. mandag d. 23. april.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her