Sagsbehandler i Team Voksne med Særlige Behov

Vi søger en ny ansvarsbevidst kollega med interesse for de udsatte voksne og tværfagligt samarbejde

I Team Voksne med Særlige behov lægger vi vægt på et nært samarbejde med borgerne. Vi tager os primært af myndighedsopgaver omkring tildeling af og opfølgning i tilbud efter Servicelovens bestemmelser vedrørende socialpsykiatri, handicap, misbrug, hjemløshed og andre særlige sociale problemer.

Vi søger nu en ny kollega, og ønsker os en socialrådgiver eller socialformidler med en stærk faglig profil.

Opgaver i teamet

Vi har fokus på kvalitet og faglighed i vores sagsbehandling, som foregår i et tæt tværgående samarbejde med andre afdelinger i Kommunen.

Teamet varetager en række opgaver bl.a.:

  • træffer vurderinger ud fra VUM

  • rådgiver og vejleder samt iværksætter tilbud med udgangspunkt i en rehabiliterende tilgang

  • udarbejder indstillinger til Visitationsudvalget

  • fører personlige tilsyn med borgere i bo- og dagtilbud

  • går på hjemmebesøg hos borgerne ved behov

  • koordinerer og opfølger på igangværende tilbud med fokus på borgerens progression

  • vi arbejder indenfor servicelovens § 85, § 97, § 99, § 101, § 102, §103, § 104, § 107, § 108, §109, § 110 samt Lov om Specialundervisning for Voksne

  • endvidere har vi hver især nogle særområder såsom rehabiliteringsteam, psykiatrien, krise- og forsorgshjem, handicap og misbrug.

    I teamet har vi mulighed for løbende sparring med vores juridiske konsulent, der har kontor i afdelingen 3 dage om ugen.

    I 2018/19 skal vi have indført et nyt journalsystem, og derudover skal vi til at opstarte et forløb om kommunikation, hvor vi vil arbejde med vores håndtering af borgersamtaler både telefonisk og personligt.

    Vi forestiller os, at du

  • arbejder systematisk og har overblik

  • har relevant uddannelsesbaggrund og solid erfaring inden for området

  • tager ansvar for løsning af opgaverne og vil være med til at sikre en fleksibel opgaveløsning

  • har gode kommunikative evner for at sikre et godt møde og samarbejde med den enkelte borger

  • er økonomisk ansvarlig i forhold til valg af tilbud og løsninger

  • evner at arbejde selvstændigt og tværfagligt

  • er en rutineret bruger af it-systemer som fx Office pakken

  • har gode skriftlige kompetencer

  • har fokus på muligheder og ikke på begrænsninger

  • kan fortælle, hvad du synes lyder særligt spændende ved vores arbejdsområde og måske endda også Glostrup Kommune som arbejdsplads.

    I vores hverdag koordinerer vi meget - både internt og eksternt. En del af dit arbejde foregår hos borgerne og leverandører. Vi forventer, at du bidrager til at udvikle sagsgange og metoder, og hermed styrker den generelle kvalitet i sagsbehandlingen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Transport-, Bygnings- og Boligministeriets departement søger fagligt stærk medarbejder til økonomistyring

Transport-, Bygnings- og Boligministeriet

København
Transport-, Bygnings- og Boligministeriets departement søger dygtig fuldmægtig controller med interesse for økonomisk styring og flair for tal. Har du de grundlæggende økonomiske kompetencer på plads, og har du lyst til eller allerede erfaring med b...
Indrykket:6. april 2018
Udløbsdato:22. april 2018

Erfaren sagsbehandler søges til Jobcenter Albertslunds Ungeenhed

Jobcenter

Albertslund
Har du lyst til at arbejde med borgere på kanten af arbejdsmarkedet og arbejde i et udviklings- og læringsrigt miljø? Så har vi jobbet til dig.Vi søger en medarbejder til en fast fuldtidsstilling i vores Ungeenhed der arbejder med unge fra 18 til 30...
Indrykket:10. april 2018
Udløbsdato:24. april 2018