Sagsbehandler inden for selskaber

Er din faglighed i top, og kender du paragrafferne inden for selskaber, regnskab og SKAT? Og har du lyst til at blive en del af en myndighed, som sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund? Så ser vi frem til at høre fra dig! 
 
Opgaven 
Som medarbejder i enheden bliver du en del af et team på ca. 20 kolleger, som arbejder målrettet på at løse opgaver inden for området selskaber.  
 
Opgaverne på selskabsskatteområdet omfatter: 

  • Genoptagelse af skatteansættelsen 
  • Frivilligt selskabsophør  
  • Manglende indgivelse af selskabsselvangivelsen (taksation) 
  • Henvendelser omkring den digitale selskabsselvangivelse 
  • Anmodninger om udbetalinger efter skattekreditordningen 
  • Omstruktureringer 


Opgaverne er fordelt således, at du vil komme til at beskæftige dig med nogle få områder og derved udvikle særlige faglige kompetencer for disse. 
 
Din opgave vil primært være gennemgang af regnskaber, herunder opgørelsen af den skattepligtige indkomst i forbindelse med solvente likvidationer, hvor likvidator har anmodet om skattekvittance i henhold til selskabsskattelovens § 33.  Det vil sige, behandling af likvidators anmodning, hvor der med udgangspunkt i det aflagte likvidationsregnskab, gives meddelelse om, at SKAT ikke vil rejse yderligere krav om selskabsskat. 
 
Arbejdet vil foregå i tæt samarbejde med dine kolleger, og du vil endvidere have meget kontakt til selskaber og deres repræsentanter.  
 
Din profil 
Vi forventer, at du har en teoretisk baggrund som Cand.merc. Aud. Cand. merc. Jur., HD- Regnskab, skatterevisor eller lign.  Du har flere års relevant erfaring gerne fra Skatteforvaltningen, og har fået opbygget stærke juridiske, økonomiske og regnskabsmæssige kompetencer. 
 
Vi forventer, at du har en høj faglighed, er detaljeorienteret og kvalitetsbevidst i din opgaveløsning. Du kommer til at indgå i samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere, dette nødvendiggør at du er serviceminded, samarbejdsvillig, og at du har gode kommunikative evner i både skrift og tale.  
 
Du håndterer dine opgaver med stor selvstændighed, og formår samtidig at indgå i teamsamarbejde, hvor du forstår vigtigheden af at videndele og sparre med dine kolleger. Du har endvidere en løsningsorienteret tilgang til dine opgaver. 
 
Dit nye team 
Du bliver en del af enheden Selskaber Vest, hvor vi tilbyder dig alsidige og udfordrende opgaver med høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse.  
Vi arbejder med fleksible arbejdstider og frihed under ansvar. Du vil opleve dygtige og ansvarsbevidste kolleger samt en stor grad af faglig sparring.  Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.  
 
Ansøgning og Kontakt 
Send senest den 5. marts din ansøgning inkl. CV og gerne dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”søg stillingen” Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Mogens Nygaard på tlf. 72 37 55 76, hvis du har spørgsmål til stillingen. 
 
Tiltrædelse er efter aftale. 
 
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg, men fra 4. kvartal 2019 vil arbejdsstedet være Løvenørnsgade 25, 8700 Horsens. 
 
Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelsen. 
 
Om Skattestyrelsen 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. 
 
Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk ;
 
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.  


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:14. februar 2018
Udløbsdato:28. februar 2018

Administrativ medarbejder søges til Aarhus BSS Studier, Aarhus Universitet (963034)

Aarhus BSS

Aarhus
Har du lyst til at være med til at binde de tværgående administrative opgaver sammen i Aarhus BSS Studier, så er dette job garanteret noget for dig. Aarhus BSS Studier Vi tilbyder et spændende og udfordrende job i en organisation i forandring. Studi...
Indrykket:12. februar 2018
Udløbsdato:5. marts 2018

AC-medarbejder søges til stilling som Administrativ Manager ved Instrumentcenter for Dansk Astrofysik (IDA) og koordinator ved Stellar Astrophysics Centre (SAC) ved Institut for Fysik og Astronomi (IFA) (962258)

Science and Technology

Aarhus
AC-medarbejder søges til stilling som Administrativ Manager ved Instrumentcenter for Dansk Astrofysik (IDA) og koordinator ved Stellar Astrophysics Centre (SAC) ved Institut for Fysik og Astronomi (IFA), Aarhus Universitet i perioden 1. april 2018 t...
Indrykket:14. februar 2018
Udløbsdato:2. marts 2018

AC-fuldmægtig til Uddannelsesstrategisk Sekretariat (962991)

Aarhus Universitet

Aarhus
Har du lyst til at arbejde med universitetets indsats vedr. gymnasiesamarbejdet og lave talbehandling og statistisk bearbejdning af større datamængder? Har du lyst til at arbejde med tal og analyse med henblik på at skabe værdifulde redskaber for de...
Indrykket:9. januar 2018
Udløbsdato:27. februar 2018

Eksamensvagter

RANDSTAD A/S

Forårseksamenerne står for døren, hvilket blandt andet betyder eksamener på gymnasier, handelsskoler og VUC landet over. Derfor søger vi lige nu eksamensvagter til eksamener i februar og marts på Learnmark Horsens, Stadionsvej 2, 8700 Horsens. Har d...
Indrykket:11. januar 2018
Udløbsdato:7. marts 2018

Software Architects for Complex Projects

BEUMER Group A/S

This is your chance to play a key role in ensuring great technical platforms in our software project development for airport projects around the world. Join us and step into a large software organization of skilled colleagues with numerous facets in...