Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandler med interesse for afgiftsret og lyst til udvikling

Vil du være med til at skabe fundamentet for finansiering af det danske velfærdssamfund? Og trives du i en myndighedsrolle, hvor du med tillidsbaseret dialog og høj faglighed er med til at sikre, at virksomhederne betaler korrekte afgifter til tiden? Så er du måske vores nye kollega i Afgifter i Høje-Taastrup!

Vi søger en medarbejder, som har erfaring med sagsbehandling, og gerne kendskab til tinglysningsret. Vigtigst er dog, at du med stort engagement og professionalisme kan sikre, at borgere og virksomheder får en ordentlig og pålidelig behandling.

Enhedens - og dine opgaver

Dine opgaver vil i første omgang primært bestå af efterprøvelse af tinglysningsafgift, samt sagsbehandling af anmodninger om tilbagebetaling af tinglysningsafgift. Enheden rummer dog mange andre muligheder, fx arbejde med lovforberedende arbejde og samarbejde med Skatteministeriets departement, efterkontrol, kvalitetssikring af sagsbehandling mv., som du senere kan blive inddraget i.

Afgifter 1 står i øjeblikket overfor en forandringsproces, hvor vores metoder skal gentænkes. Vi skal optimere og nytænke vores arbejdsgange - og helt nye opgaver vil formentligt komme til. Der vil derfor være rig mulighed for at deltage i udviklingsprocesser.

Ansvarsfuld med fokus på helhedsorientering

Du har afsluttet en akademisk uddannelse, diplomuddannelse eller på anden måde tilegnet dig tilsvarende faglig og teoretisk viden gennem relevant erhvervserfaring. Desuden er et godt kendskab til sagsbehandling og forvaltningsret en fordel.

For at få succes i jobbet er det desuden vigtigt, at du:

  • Er et glad og positivt menneske
  • Er proaktiv, handlekraftig og selvledende af natur
  • Har øje for procesoptimering i opgaveløsningen
  • Arbejder struktureret med dine opgaver
  • Træffer selvstændigt beslutninger på et gennemarbejdet grundlag
  • Har gode samarbejdsevner og forstår, at viden er mest værd, når vi deler det.

Sammen med dine kollegaer vil du gøre en forskel og sikre, at vi kommer i mål med enhedens opgaver.

Din nye enhed

Enheden i Høje-Taastrup består af 22 medarbejdere. Du vil indgå i et stærkt fagligt team af gode kollegaer med en uhøjtidelig omgangstone. Dagligdagen er præget af frihed under ansvar, en fleksibel hverdag, hvor du har stor mulighed for selv at planlægge dine opgaver.

Enheden er organisatorisk placeret i afdelingen Afgifter. I Afgifter er vi ca. 130 medarbejdere fordelt i hele landet, som arbejder med kontrol, vejledning mv. indenfor afgiftsområdet.

Afgifter er en afdeling i Skattestyrelses fagområde Erhverv. I Erhverv arbejder vi målrettet for at sikre, at virksomhederne betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 15. januar 2021. Samtalerne forventes afholdt den 20.-21. januar 2021. På grund af COVID-19 situationen er det forventningen at samtalerne gennemføres på Teams. Tiltrædelse den 1. marts 2021.

Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Merete Wadt på tlf. 7238 9193 eller chefkonsulent Christian Berg på tlf. 7237 5879, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.

Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du opbygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.