Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandler til Bilområdet i Borgercenter Handicap

Vi er ildsjæle, vi er ambitiøse, vi er professionelle, og vi er ordentlige.   
 
Bilområdet i Borgercenter Handicap søger en ny, fast kollega fra den 1. juli 2019. 
 
Bilteamet består af ni sagsbehandlere, som behandler ansøgninger om støtte til køb af bil efter Servicelovens § 114 til borgere i Københavns Kommunes samt iværksættelser af billån. Den ledige stilling er som sagsbehandler af ansøgninger. Udover sagsbehandling af ansøgninger skal du deltage i bilafprøvninger og eventuelt foretage gangvurderinger og afprøvning af el-scootere.   
 
Om os  
Bilteamet er en del af Modtagelsen i Borgercenter Handicap. Vores målgruppe er alle borgere med en længerevarende fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse i Københavns Kommune.  
 
Vores kerneopgave er at understøtte og skabe forudsætninger for, at københavnere med handicap kan udfolde deres potentiale for livskvalitet og mestring af eget liv. I Borgercenter Handicap lægger vi vægt på, at vi hver dag lærer af ny viden og egen praksis. 
 
Vi ser gerne, at du
  • har en uddannelse som ergoterapeut, fysioterapeut, socialrådgiver eller lignende  
  • har erfaring med sagsbehandling af ansøgninger om støtte til køb af bil eller anden erfaring med sagsbehandling indenfor handicapområdet  
  • tænker i helheder og medinddragelse af borgerne i sagsbehandlingen  
  • har gode kompetencer i mundtlig og skriftlig formidling  
  • er fleksibel, ansvarsbevidst og kan arbejde struktureret i forhold til opgaveløsningen  
  • tænker tværfagligt og har lyst til at indgå i tværfagligt samarbejde med resten af Borgercenter Handicap og andre samarbejdspartnere  
  • er interesseret i at medvirke til den videre udvikling af fagligheden i bilteamet  
  • har gode IT-kundskaber  
Vi kan til gengæld tilbyde  
  • en enhed med faglige, engagerede og erfarne kolleger  
  • et job, der er præget af tæt samarbejde med borgere, tværfaglige samarbejdspartnere og eksterne leverandører på området  
  • et spændende, udviklende og udfordrende job med mulighed for indflydelse på tilrettelæggelsen af det daglige arbejde  
  • en afvekslende hverdag med dage på kontoret, samtaler med borgerne og deltagelse i afprøvning og indretning af biler  
  • en arbejdsplads, hvor der er fokus på udvikling af fagligheden på området  
  • en arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, kollegialt sammenhold og humor i hverdagen   
  • flekstid og mulighed for hjemmearbejdsplads
Løn og ansættelsesvilkår:   
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn. Arbejdstiden for stillingen er som udgangspunkt på 37 timer ugentligt med flekstidsordning.  
 
Mere information
Er du interesseret i at høre mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Karin Høgsbjerg Kræmer på 5142 8557.  
 
Du kan læse mere om Borgercenter Handicap og om Socialforvaltningen på Københavns Kommunens hjemmeside: www.kk.dk.
 
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 19. maj 2019  
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 27. og 28. maj.
 
   


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330016100Phoenix-b4711db712019-05-03T12:00:54.270Sagsbehandler til Bilområdet i Borgercenter Handicap
Vi er ildsjæle, vi er ambitiøse, vi er professionelle, og vi er ordentlige.   
 
Bilområdet i Borgercenter Handicap søger en ny, fast kollega fra den 1. juli 2019. 
 
Bilteamet består af ni sagsbehandlere, som behandler ansøgninger om støtte til køb af bil efter Servicelovens § 114 til borgere i Københavns Kommunes samt iværksættelser af billån. Den ledige stilling er som sagsbehandler af ansøgninger. Udover sagsbehandling af ansøgninger skal du deltage i bilafprøvninger og eventuelt foretage gangvurderinger og afprøvning af el-scootere.   
 
Om os  
Bilteamet er en del af Modtagelsen i Borgercenter Handicap. Vores målgruppe er alle borgere med en længerevarende fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse i Københavns Kommune.  
 
Vores kerneopgave er at understøtte og skabe forudsætninger for, at københavnere med handicap kan udfolde deres potentiale for livskvalitet og mestring af eget liv. I Borgercenter Handicap lægger vi vægt på, at vi hver dag lærer af ny viden og egen praksis. 
 
Vi ser gerne, at du
  • har en uddannelse som ergoterapeut, fysioterapeut, socialrådgiver eller lignende  
  • har erfaring med sagsbehandling af ansøgninger om støtte til køb af bil eller anden erfaring med sagsbehandling indenfor handicapområdet  
  • tænker i helheder og medinddragelse af borgerne i sagsbehandlingen  
  • har gode kompetencer i mundtlig og skriftlig formidling  
  • er fleksibel, ansvarsbevidst og kan arbejde struktureret i forhold til opgaveløsningen  
  • tænker tværfagligt og har lyst til at indgå i tværfagligt samarbejde med resten af Borgercenter Handicap og andre samarbejdspartnere  
  • er interesseret i at medvirke til den videre udvikling af fagligheden i bilteamet  
  • har gode IT-kundskaber  
Vi kan til gengæld tilbyde  
  • en enhed med faglige, engagerede og erfarne kolleger  
  • et job, der er præget af tæt samarbejde med borgere, tværfaglige samarbejdspartnere og eksterne leverandører på området  
  • et spændende, udviklende og udfordrende job med mulighed for indflydelse på tilrettelæggelsen af det daglige arbejde  
  • en afvekslende hverdag med dage på kontoret, samtaler med borgerne og deltagelse i afprøvning og indretning af biler  
  • en arbejdsplads, hvor der er fokus på udvikling af fagligheden på området  
  • en arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, kollegialt sammenhold og humor i hverdagen   
  • flekstid og mulighed for hjemmearbejdsplads
Løn og ansættelsesvilkår:   
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn. Arbejdstiden for stillingen er som udgangspunkt på 37 timer ugentligt med flekstidsordning.  
 
Mere information
Er du interesseret i at høre mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Karin Høgsbjerg Kræmer på 5142 8557.  
 
Du kan læse mere om Borgercenter Handicap og om Socialforvaltningen på Københavns Kommunens hjemmeside: www.kk.dk.
 
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 19. maj 2019  
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 27. og 28. maj.
 
   
2019-05-20T00:50:43.110 Vi er ildsjæle, vi er ambitiøse, vi er professionelle, og vi er ordentlige. Bilområdet i Borgercenter Handicap søger en ny, fast kollega fra den 1. juli 2019. Bilteamet består af ni sagsbehandlere, som behandler ansøgninger om støtte til køb af bil efter Servicelovens § 114 til borgere i Københavns Kommunes samt iværksættelser af billån. Den ledige stilling er som sagsbehandler af ansøgninger. Udover sagsbehandling af ansøgninger skal du deltage i bilafprøvninger og eventuelt foretage gangvurderinger og afprøvning af el-scootere. Om os Bilteamet er en del af Modtagelsen i Borgercenter Handicap. Vores målgruppe er alle borgere med en længerevarende fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse i Københavns Kommune. Vores kerneopgave er at understøtte og skabe forudsætninger for, at københavnere med handicap kan udfolde deres potentiale for livskvalitet og mestring af eget liv. I Borgercenter Handicap lægger vi vægt på, at vi hver dag lærer af ny viden og egen praksis. Vi ser gerne, at du har en uddannelse som ergoterapeut, fysioterapeut, socialrådgiver eller lignende har erfaring med sagsbehandling af ansøgninger om støtte til køb af bil eller anden erfaring med sagsbehandling indenfor handicapområdet tænker i helheder og medinddragelse af borgerne i sagsbehandlingen har gode kompetencer i mundtlig og skriftlig formidling er fleksibel, ansvarsbevidst og kan arbejde struktureret i forhold til opgaveløsningen tænker tværfagligt og har lyst til at indgå i tværfagligt samarbejde med resten af Borgercenter Handicap og andre samarbejdspartnere er interesseret i at medvirke til den videre udvikling af fagligheden i bilteamet har gode IT-kundskaber Vi kan til gengæld tilbyde en enhed med faglige, engagerede og erfarne kolleger et job, der er præget af tæt samarbejde med borgere, tværfaglige samarbejdspartnere og eksterne leverandører på området et spændende, udviklende og udfordrende job med mulighed for indflydelse på tilrettelæggelsen af det daglige arbejde en afvekslende hverdag med dage på kontoret, samtaler med borgerne og deltagelse i afprøvning og indretning af biler en arbejdsplads, hvor der er fokus på udvikling af fagligheden på området en arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, kollegialt sammenhold og humor i hverdagen flekstid og mulighed for hjemmearbejdsplads Løn og ansættelsesvilkår: Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn. Arbejdstiden for stillingen er som udgangspunkt på 37 timer ugentligt med flekstidsordning. Mere information Er du interesseret i at høre mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Karin Høgsbjerg Kræmer på 5142 8557. Du kan læse mere om Borgercenter Handicap og om Socialforvaltningen på Københavns Kommunens hjemmeside: www.kk.dk. Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 19. maj 2019 Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 27. og 28. maj.10Phoenixb4711db7101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-19T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=158083&DepartmentId=21189&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3519312Modtagelsen Biler og VK11Thoravej 292400København NVDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent753467KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15808300003-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b4711db7https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=b4711db7https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b4711db7&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b4711db7&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Offentlig_administration/5.jpgSagsbehandler til Bilområdet i Borgercenter Handicap12008011Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler25Offentlig administration361672124mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330089603Sagsbehandler til til Ungeområdet i Borgercenter Handicap (vikariat)Basic Ungeområdet i Borgercenter Handicap søger sagsbehandler, der skal arbejde med børnebestemmelser og overgangen til det 18. år. Om Ungeområdet Borgercenter Handicaps Ungeområde har myndighedsansvaret for Socialforvaltningens unge med handicap fra 15 år til 25 år. Vi er 30 sagsbehandlerne. På Ungeområdet er sagsbehandlingen opdelt, så sagsbehandleren varetager opgaver efter henholdsvis servicelovens voksen- eller børnebestemmelser. Samtidig er vi opdelt i to handicapfaglige teams, et autismeteam og et HUF team (hjerneskade, udviklingshæmmede og fysiske funktionsnedsættelser). Vores vikar skal varetage sagsbehandlingen i forbindelse med servicelovens børnebestemmelser i vores autismeteam. Vi arbejder med udgangspunkt i den løsningsfokuserede metode og Signs of Safety og med fokus på at skabe de bedst mulige løsninger, der øger den unges livskvalitet og selvstændighed. Vi har fokus på den unges behov og på at yde en helhedsorienteret indsats, hvor vi er optagede af, at unge med handicap har noget at stå op til og muligheden for et socialt liv med venskaber. Vi samarbejder med andre forvaltninger for at sikre, at den unge får en god overgang til voksenlivet, hvor den unge bliver bedst muligt i stand til at gennemføre uddannelse og beskæftigelse og har eget forsørgelsesgrundlag. Det er afgørende for os, at sagsbehandlerne i ungeområdet formår at inddrage den unge og pårørende i et samarbejde, som bygger på lovgivningen, politisk fastsatte sagstidsfrister og god forvaltningsskik. Vi forventer, at du i en travl hverdag kan møde borgeren ligeværdigt, respektfuldt og sikre, at opgaver løses rettidigt og indenfor de faste rammer. Om stillingen Kerneopgaven som sagsbehandler i forhold servicelovens børnebestemmelser er at udarbejde børnefaglige undersøgelser, handleplaner, iværksætte foranstaltninger og følge op på disse. Herunder er du som sagsbehandler ansvarlig for koordineringen af iværksættelse af handicapkompenserende indsatser og opfølgningen på disse. Det er afgørende, at den unge og deres familier oplever en sammenhængende koordineret indsats, hvorfor du som ansvarlig sagsbehandler skal sikre en helhedsorienteret og koordineret indsats. Ved stillingen ligger vi vægt på, at du har relevant uddannelse og gerne erfaring fra myndighedssagsområdet og handicapfaglig viden har en nærværende, nysgerrig, tålmodig og inddragende tilgang til de unge og deres familier og altid har den unge i centrum er robust, har gode kommunikationsevner og kan se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver har gode samarbejdsevner og formår at samarbejde internt såvel som eksternt med kolleger, der har andre faglige baggrunde end dig selv og kan se styrken i det har flair for det administrative arbejde og it-systemer og formår at arbejde effektivt, selvstændigt og struktureret er ambitiøs på dine egne og teamets vegne og prioriterer det gode samarbejde og teamsamarbejdet højt er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation, som er i løbende forbedring af vores indsats i forhold til målgruppen Vi tilbyder en spændende arbejdsplads i stadig udvikling med meningsfulde opgaver introprogram og oplæring gode muligheder for faglig udvikling dygtige, engagerede, kreative og modige kollegaer i et ambitiøst team, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag en gruppe, der er kendetegnet af godt humør en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet flekstid, massageordning, kantineordning og sociale arrangementer Løn- og ansættelsesforhold Stillingen er med tiltrædelse fra den 1. oktober 2019 og frem til 31. december 2019. Arbejdstiden 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Vi er beliggende på Thoravej, 2400 København NV. Der vil blive indhentet reference fra tidligere ansættelse samt udvidet børne- og straffeattest i forbindelse med ansættelsen. Mere information Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Louise West Carlsen på 2384 2755. Vi glæder os til at modtage din ansøgning. Søg via nedenstående link senest fredag den 27. september 2019 Samtaler vil blive afholdt umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb. Om Borgercenter Handicap Vores målgruppe er københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 250 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialudvalgets grundlagspapir og Socialforvaltningens vision 2017 Sammen med borgeren gør vi det, der virker , under overskrifterne ambition, viden, sammenhæng og sammen med borgeren. Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside: www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.kk.dk.

Ungeområdet i Borgercenter Handicap søger sagsbehandler, der skal arbejde med børnebestemmelser og overgangen til det 18. år.

Om Ungeområdet

Borgercenter Handicaps Ungeområde har myndighedsansvaret for Socialforvaltningens unge med handicap fra 15 år til 25 år. Vi er 30 sagsbehandlerne. På Ungeområdet er sagsbehandlingen opdelt, så sagsbehandleren varetager opgaver efter henholdsvis servicelovens voksen- eller børnebestemmelser.

Samtidig er vi opdelt i to handicapfaglige teams, et autismeteam og et HUF team (hjerneskade, udviklingshæmmede og fysiske funktionsnedsættelser). Vores vikar skal varetage sagsbehandlingen i forbindelse med servicelovens børnebestemmelser i vores autismeteam.

Vi arbejder med udgangspunkt i den løsningsfokuserede metode og Signs of Safety og med fokus på at skabe de bedst mulige løsninger, der øger den unges livskvalitet og selvstændighed. Vi har fokus på den unges behov og på at yde en helhedsorienteret indsats, hvor vi er optagede af, at unge med handicap har noget at stå op til og muligheden for et socialt liv med venskaber.

Vi samarbejder med andre forvaltninger for at sikre, at den unge får en god overgang til voksenlivet, hvor den unge bliver bedst muligt i stand til at gennemføre uddannelse og beskæftigelse og har eget forsørgelsesgrundlag.

Det er afgørende for os, at sagsbehandlerne i ungeområdet formår at inddrage den unge og pårørende i et samarbejde, som bygger på lovgivningen, politisk fastsatte sagstidsfrister og god forvaltningsskik. Vi forventer, at du i en travl hverdag kan møde borgeren ligeværdigt, respektfuldt og sikre, at opgaver løses rettidigt og indenfor de faste rammer.

Om stillingen
Kerneopgaven som sagsbehandler i forhold servicelovens børnebestemmelser er at udarbejde børnefaglige undersøgelser, handleplaner, iværksætte foranstaltninger og følge op på disse. Herunder er du som sagsbehandler ansvarlig for koordineringen af iværksættelse af handicapkompenserende indsatser og opfølgningen på disse.

Det er afgørende, at den unge og deres familier oplever en sammenhængende koordineret indsats, hvorfor du som ansvarlig sagsbehandler skal sikre en helhedsorienteret og koordineret indsats.

Ved stillingen ligger vi vægt på, at du

  • har relevant uddannelse og gerne erfaring fra myndighedssagsområdet og handicapfaglig viden
  • har en nærværende, nysgerrig, tålmodig og inddragende tilgang til de unge og deres familier og altid har den unge i centrum
  • er robust, har gode kommunikationsevner og kan se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver
  • har gode samarbejdsevner og formår at samarbejde internt såvel som eksternt med kolleger, der har andre faglige baggrunde end dig selv og kan se styrken i det
  • har flair for det administrative arbejde og it-systemer og formår at arbejde effektivt, selvstændigt og struktureret
  • er ambitiøs på dine egne og teamets vegne og prioriterer det gode samarbejde og teamsamarbejdet højt
  • er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation, som er i løbende forbedring af vores indsats i forhold til målgruppen

Vi tilbyder

  • en spændende arbejdsplads i stadig udvikling med meningsfulde opgaver
  • introprogram og oplæring
  • gode muligheder for faglig udvikling
  • dygtige, engagerede, kreative og modige kollegaer i et ambitiøst team, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag
  • en gruppe, der er kendetegnet af godt humør
  • en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet
  • flekstid, massageordning, kantineordning og sociale arrangementer

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er med tiltrædelse fra den 1. oktober 2019 og frem til 31. december 2019.

Arbejdstiden 37 timer om ugen.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Vi er beliggende på Thoravej, 2400 København NV.

Der vil blive indhentet reference fra tidligere ansættelse samt udvidet børne- og straffeattest i forbindelse med ansættelsen.

Mere information
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Louise West Carlsen på 2384 2755.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Søg via nedenstående link senest fredag den 27. september 2019
Samtaler vil blive afholdt umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.

Om Borgercenter Handicap
Vores målgruppe er københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 250 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialudvalgets grundlagspapir og Socialforvaltningens vision 2017 ”Sammen med borgeren gør vi det, der virker”, under overskrifterne ambition, viden, sammenhæng og sammen med borgeren. Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside: www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.kk.dk.

 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngUngeområdetKøbenhavn NV2019-09-13T12:03:42.3472019-09-27T00:00:00
330088181To sagsbehandlere til Borgercenter Børn og Unge AmagerBasic Er du socialrådgiver, og har du lyst til at være vores kollega i vores faste vagtteam (akutsager) eller sagsbehandler til de ikke akutte sager - begge områder ligger i vores styrkede modtagelse i Borgercenter Børn og Unge Amager? Socialforvaltningen i Københavns Kommune er, som landets største socialforvaltning, ambitiøs og går foran på det specialiserede børne- og ungeområde. På Amager har vi siden slutningen af 2018 arbejdet med konceptet Styrket (borger) Modtagelse. Vores ønske er at handle hurtigere og gennem et styrket modtagelsesfokus give udsatte børn, unge og deres familie hurtigere og mere målrettet råd og vejledning. Vi er i arbejdet i Styrket Modtagelse optaget af at bruge almensektor som løftestang. Det betyder NGO erne, de boligsociale indsatser, folkeskolerne, klubberne og alle de andre superkræfter, der findes lokalt. Amager er en bydel i udvikling med samarbejdsprojekter og velfungerende boligsociale indsatser. Indbyggertallet på 125.000 er stigende. I bydelen er der mange gode eksterne samarbejdspartnere, og Borgercenter Børn og unge (BBU) Amager har udviklet et stærkt professionelt netværk i området, som er en uundværlig ressource for os. Børnefamilieenheden på Amager er en af de største af Borgercenter Børn og Unges fem børnefamilieenheder med ca. 160 medarbejdere, som tværfagligt løser opgaver indenfor, sagsbehandling, støtteforanstaltninger, rådgivning og administration. Om afdelingen Styrket Modtagelse er en forholdsvis ny afdeling i BBU Amager, som startede 1. november 2018. Det går rigtig godt med vores styrkede modtagelse, og derfor har vi brug for to kollegaer yderligere, der i samarbejde med afdelingens andre medarbejdere både kan drive og udvikle og derigennem forme en stærk styrket modtagelse. Nøgleord i den sammenhæng er: rettidighed, udvikling, fleksibilitet, hurtig handling og inddragelse af netværk. Sammen med en afdelingsleder og koordinator vil du som myndighedssagsbehandler være en del af en afdeling bestående af fire faggrupper: fire myndighedssagsbehandlere, fire sikkerhedsplansmedarbejdere, fire medarbejdere i det akutte vagtteam og fire administrative medarbejdere. Herudover har vi en Familierådgivning beliggende i Holmbladsgade, som også er en del af afdelingen, og som er et vigtigt anker i forhold til hele arbejdet med råd og vejledning (§11,2). Det akutte vagteam Den 1. september 2019 startede sidste skud på stammen i Styrket Modtagelse nemlig det faste vagtteam bestående af tre myndighedssagsbehandlere og en foranstaltningspersonale. BBU s vagtteam bliver enhedens akutte rådgivningsgruppe, som varetager opgaverne med de akutte sociale problemer, herunder bl.a. overgrebssager. Vagten varetager endvidere ad hoc-råd og -vejledning både telefonisk samt ved fremmøde, partshøringsmøder, hjemmebesøg og børnesamtaler. Vagten varetager ligeledes opgaver, som indebærer afhøringer i vores børnehuse. Til det arbejde mangler vi en myndighedskollega mere. Sagsbehandler styrket modtagelse Til sagsbehandlergruppen mangler vi en sagsbehandler. Opgaven som sagsbehandler i Styrket Modtagelse er at partshøre børn unge og deres forældre i underretninger og at vurdere næste skridt i sagen. Det betyder, at du skal træffe afgørelse om, at sagen kan lukkes evt. med tilbud om indsats,jf. LSS § 11 eller træffe afgørelse om opstart af en børnefaglig undersøgelse, jf. LSS § 50. Er vurderingen en afgørelse om børnefaglig undersøgelse, så sendes sagen videre til vores undersøgelsesgruppe, som udarbejder undersøgelse. Der vil være sager, hvor der kan træffes hurtig afgørelse om opstart af en børnefaglig undersøgelse, eller om sag kan lukkes evt. med opstart af en indsats efter § 11. Der vil dog også være underretninger, hvor der er brug for endnu tættere dialog med forældre, flere oplysninger, inddragelse af netværk og civilsamfund. Det betyder, at man som sagsbehandler i Styrket Modtagelse skal bevare en nysgerrighed og tænke i kreative løsninger sammen med familien med et skarpt blik for myndighed og lovoverholdelse og et stadigt blik for hurtig indsats. Et helt grundlæggende vilkår er, at du som sagsbehandler i Styrket Modtagelse ikke vil have kontakt til familierne over en længerevarende periode. Det akutte vagtteam arbejder meget tæt sammen med sagsbehandlerne og vores sikkerhedsplansfolk de tre grupper komplimenterer hinanden i det daglige arbejde således, at der hele tiden foregår en faglig udveksling på de sager, der kommer ind i styrket modtagelse. Lidt om dig Du er uddannet socialrådgiver eller lignende. Det er en fordel, at du har erfaring med myndighedsarbejdet og har kendskab til lovgivningen på området. Du skal kunne arbejde systematisk og finde dokumentationsarbejdet både spændende og nødvendigt. Du skal således have et skarpt blik for på administration og sagsførelse. Det stiller krav til dig om, at du er en stærk skriftlig formidler, og at du kan arbejde struktureret og ikke mindst bevare overblik i en travl hverdag. Du skal kunne se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver. Det stiller krav til dig om, at du både kan arbejde selvstændigt og kunne indgå i tæt samarbejde med dine kolleger i gruppen, i afdelingen samt på tværs i BBU Amager og med eksterne samarbejdspartnere. Hvis ikke du i forvejen har erfaring med og kender til metoden Signs of Safety så skal du have lyst og mod på at lære. Du skal være nysgerrig og kunne tænke kreativt og utraditionelt omkring løsninger for børnene de unge og deres familier. Det betyder, at du skal sikre og være insisterende på, at der sker en aktiv inddragelse af barnet den unge, familien og netværk samt til almenområdet generelt herunder tilknytning til skole, fritid og foreningsliv. Du skal være forberedt på, at ingen dage er ens, og du skal være indstillet på en til tider tempofyldt hverdag. Hvad kan vi tilbyde? Muligheden for at være med til at præge udviklingen af en helt ny borgermodtagelse, der har meget positiv bevågenhed i resten af Borgercenter Børn og Unge og Socialforvaltningen En enestående mulighed for at bidrage til udviklingen af det faglige område på børne- og ungeområdet i en ambitiøs organisation under udvikling Høj faglighed med fokus på de politiske strategier på området, metodeudvikling, etik og retssikkerhed God faglig sparring fra kollegaer, faglig koordinator og ledelse En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør En spændende arbejdsplads med stor fleksibilitet og frihedsgrad i tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver Løn- og ansættelsesvilkår Stillingerne er på 37 timer ugentligt og er til besættelse senest 1. november 2019. Ansættelse kan dog først finde sted, når der er indhentet udvidet straffe- og børneattest. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte socialfaglig koordinator Simone Kjær på 5171 7022. Søg via nedenstående link senest onsdag den 25. september 2019 Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 27. september 2019.

Er du socialrådgiver, og har du lyst til at være vores kollega i vores faste vagtteam (akutsager) eller sagsbehandler til de ikke akutte sager - begge områder ligger i vores styrkede modtagelse i Borgercenter Børn og Unge Amager?

Socialforvaltningen i Københavns Kommune er, som landets største socialforvaltning, ambitiøs og går foran på det specialiserede børne- og ungeområde. På Amager har vi siden slutningen af 2018 arbejdet med konceptet Styrket (borger) Modtagelse. Vores ønske er at handle hurtigere og gennem et styrket modtagelsesfokus give udsatte børn, unge og deres familie hurtigere og mere målrettet råd og vejledning. Vi er i arbejdet i Styrket Modtagelse optaget af at bruge almensektor som løftestang. Det betyder NGO’erne, de boligsociale indsatser, folkeskolerne, klubberne og alle de andre superkræfter, der findes lokalt.

Amager er en bydel i udvikling med samarbejdsprojekter og velfungerende boligsociale indsatser. Indbyggertallet på 125.000 er stigende. I bydelen er der mange gode eksterne samarbejdspartnere, og Borgercenter Børn og unge (BBU) Amager har udviklet et stærkt professionelt netværk i området, som er en uundværlig ressource for os. Børnefamilieenheden på Amager er en af de største af Borgercenter Børn og Unges fem børnefamilieenheder med ca. 160 medarbejdere, som tværfagligt løser opgaver indenfor, sagsbehandling, støtteforanstaltninger, rådgivning og administration.

Om afdelingen
Styrket Modtagelse er en forholdsvis ny afdeling i BBU Amager, som startede 1. november 2018. Det går rigtig godt med vores styrkede modtagelse, og derfor har vi brug for to kollegaer yderligere, der i samarbejde med afdelingens andre medarbejdere både kan drive og udvikle og derigennem forme en stærk styrket modtagelse. Nøgleord i den sammenhæng er: rettidighed, udvikling, fleksibilitet, hurtig handling og inddragelse af netværk.

Sammen med en afdelingsleder og koordinator vil du som myndighedssagsbehandler være en del af en afdeling bestående af fire faggrupper: fire myndighedssagsbehandlere, fire sikkerhedsplansmedarbejdere, fire medarbejdere i det akutte vagtteam og fire administrative medarbejdere. Herudover har vi en Familierådgivning beliggende i Holmbladsgade, som også er en del af afdelingen, og som er et vigtigt anker i forhold til hele arbejdet med råd og vejledning (§11,2).

Det akutte vagteam
Den 1. september 2019 startede sidste skud på stammen i Styrket Modtagelse – nemlig det faste vagtteam bestående af tre myndighedssagsbehandlere og en foranstaltningspersonale. BBU’s vagtteam bliver enhedens akutte rådgivningsgruppe, som varetager opgaverne med de akutte sociale problemer, herunder bl.a. overgrebssager. Vagten varetager endvidere ad hoc-råd og -vejledning både telefonisk samt ved fremmøde, partshøringsmøder, hjemmebesøg og børnesamtaler. Vagten varetager ligeledes opgaver, som indebærer afhøringer i vores børnehuse. Til det arbejde mangler vi en myndighedskollega mere.

Sagsbehandler styrket modtagelse
Til sagsbehandlergruppen mangler vi en sagsbehandler. Opgaven som sagsbehandler i Styrket Modtagelse er at partshøre børn/unge og deres forældre i underretninger og at vurdere næste skridt i sagen. Det betyder, at du skal træffe afgørelse om, at sagen kan lukkes evt. med tilbud om indsats,jf. LSS § 11 eller træffe afgørelse om opstart af en børnefaglig undersøgelse, jf. LSS § 50. Er vurderingen en afgørelse om børnefaglig undersøgelse, så sendes sagen videre til vores undersøgelsesgruppe, som udarbejder undersøgelse.

Der vil være sager, hvor der kan træffes hurtig afgørelse om opstart af en børnefaglig undersøgelse, eller om sag kan lukkes – evt. med opstart af en indsats efter § 11. Der vil dog også være underretninger, hvor der er brug for endnu tættere dialog med forældre, flere oplysninger, inddragelse af netværk og civilsamfund. Det betyder, at man som sagsbehandler i Styrket Modtagelse skal bevare en nysgerrighed og tænke i kreative løsninger sammen med familien – med et skarpt blik for myndighed og lovoverholdelse – og et stadigt blik for hurtig indsats. Et helt grundlæggende vilkår er, at du som sagsbehandler i Styrket Modtagelse ikke vil have kontakt til familierne over en længerevarende periode.

Det akutte vagtteam arbejder meget tæt sammen med sagsbehandlerne og vores sikkerhedsplansfolk – de tre grupper komplimenterer hinanden i det daglige arbejde således, at der hele tiden foregår en faglig udveksling på de sager, der kommer ind i styrket modtagelse.

Lidt om dig
Du er uddannet socialrådgiver eller lignende. Det er en fordel, at du har erfaring med myndighedsarbejdet og har kendskab til lovgivningen på området. Du skal kunne arbejde systematisk og finde dokumentationsarbejdet både spændende og nødvendigt. Du skal således have et skarpt blik for på administration og sagsførelse. Det stiller krav til dig om, at du er en stærk skriftlig formidler, og at du kan arbejde struktureret og – ikke mindst – bevare overblik i en travl hverdag.

Du skal kunne se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver. Det stiller krav til dig om, at du både kan arbejde selvstændigt og kunne indgå i tæt samarbejde med dine kolleger i gruppen, i afdelingen samt på tværs i BBU Amager og med eksterne samarbejdspartnere.

Hvis ikke du i forvejen har erfaring med og kender til metoden Signs of Safety – så skal du have lyst og mod på at lære.

Du skal være nysgerrig og kunne tænke kreativt og utraditionelt omkring løsninger for børnene/de unge og deres familier. Det betyder, at du skal sikre og være insisterende på, at der sker en aktiv inddragelse af barnet/den unge, familien og netværk samt til almenområdet generelt – herunder tilknytning til skole, fritid og foreningsliv. Du skal være forberedt på, at ingen dage er ens, og du skal være indstillet på en til tider tempofyldt hverdag.

Hvad kan vi tilbyde?

  • Muligheden for at være med til at præge udviklingen af en helt ny borgermodtagelse, der har meget positiv bevågenhed i resten af Borgercenter Børn og Unge og Socialforvaltningen
  • En enestående mulighed for at bidrage til udviklingen af det faglige område på børne- og ungeområdet i en ambitiøs organisation under udvikling
  • Høj faglighed med fokus på de politiske strategier på området, metodeudvikling, etik og retssikkerhed
  • God faglig sparring fra kollegaer, faglig koordinator og ledelse
  • En arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til godt humør
  • En spændende arbejdsplads med stor fleksibilitet og frihedsgrad i tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er på 37 timer ugentligt og er til besættelse senest 1. november 2019. Ansættelse kan dog først finde sted, når der er indhentet udvidet straffe- og børneattest. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte socialfaglig koordinator Simone Kjær på 5171 7022.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 25. september 2019

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 27. september 2019.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU Amager - AdministrationKøbenhavn S2019-09-11T14:00:44.3202019-09-25T00:00:00
330084866To sagsbehandlere til Opfølgningsgruppen i Psykiatrienheden under Borgercenter VoksneBasic I Psykiatrienheden er vi ca. 20 sagsbehandlere, som varetager opfølgningen på borgere, der bor på socialpsykiatriske botilbud efter servicelovens §§ 107, 108 og almenboliglovens § 105. Vi søger to nye sagsbehandlere til Opfølgningsgruppen i Psykiatrienheden Borgercenter Voksne med forventet tiltrædelse 1. november 2019. Opfølgningsgruppen er i gang med at styrke understøttelsen af den rehabiliterende indsats i botilbuddene. Det betyder blandt andet, at sagsbehandlerne i højere grad skal være synlige på botilbuddene og arbejde mere fokuseret med borgernes ønsker for egne liv. Initiativer, som er sat i gang i den forbindelse, er blandt andet udførelsen af en mere fleksibel opfølgning i et tæt samarbejde med vores samarbejdspartnere på botilbuddene. Opfølgningsopgaven på botilbuddene er kendetegnet ved, at sagsbehandlerne skal tilvejebringe samarbejdsrammen mellem borger, botilbud og øvrige aktører i borgerens liv. Du skal derfor være indstillet på at begå dig i et spændende krydsfelt, hvor løsninger ikke nødvendigvis er givet på forhånd, og hvor du sammen med borgeren og samarbejdspartnere skal udarbejde en plan, som borgeren kan se sig selv i. Det kræver møder i øjenhøjde, der anerkender forskellige rationaler. og som bringer dem positivt i spil med hinanden. Målet er i den forbindelse at understøtte borgeren sådan, at han hun på sigt kan komme sig helt eller delvist over sin psykiske sygdom og kan klare sig så selvstændigt som muligt i samfundet. Opfølgningsgruppens målgruppe er borgere med svær psykisk sygdom. Herunder kan borgerne have dobbelt diagnoser, behandlingsdomme, misbrug, problemadfærd m.v. Det er i den forbindelse en fordel, hvis du har kendskab til målgruppen. Socialforvaltningen har udarbejdet en samlet moderniserings- og omstillingsplan for Socialpsykiatrien i Københavns Kommune for de kommende 10 år, med fokus på den fremtidige vifte af botilbud og bostøtteindsatser. Et af initiativerne fra omstillingsplanen er, at alle ansatte i socialpsykiatrien skal gennemføre et uddannelsesforløb i recovery-orienteret rehabilitering. Uddannelsesforløbet er et modul på Professionshøjskolen Metropol og udløser 10 ECTS-point. Det er væsentligt at gøre opmærksom på, at enkelte af vore botilbud er placeret i omegnskommunerne uden for København. Du skal derfor være indstillet på, at der kan forekomme transport til de udenbys botilbud, og det kan i den forbindelse være en fordel, hvis du kan stille egen bil til rådighed. Der er mulighed for kørselsgodtgørelse. Opfølgningsgruppen er en del af Psykiatrienheden under Borgercenter Voksne og består af ca. 100 medarbejdere. Psykiatrienheden varetager ligeledes myndighedsansvaret for indsatser i henhold til Servicelovens § 85 (socialpædagogisk støtte) samt § 99 (Støttekontaktpersonsordningen). Enheden er endvidere ansvarlig for samarbejdet med den regionale behandlingspsykiatri. Udførerdelen på botilbuddene og § 85-støtte i eget hjem foregår i regi af i alt fire socialpsykiatriske centre, der også er en del af Borgercenter Voksne. Vores primære arbejdsopgaver Hovedopgaven består i opfølgning af borgerforløb på de socialpsykiatriske botilbud med udgangspunkt i voksenudredningsmetoden og Borgerens Plan. Opfølgningen sker løbende i tæt samarbejde med botilbuddene. Vi afklarer også, om borger kan være i stand til at bo i egen bolig med støtte, hvorfor der også arbejdes med indstillinger til egen bolig. Vi yder generel rådgivning og vejledning til borgere, samarbejdspartnere, pårørende m.m. om tilbud i Københavns Kommune. Hvad vi tilbyder En fleksibel hverdag med stor mulighed for selv at planlægge din arbejdsdag Et godt socialfagligt miljø med en åben-dør-politik, hvor der altid er rum for drøftelse og sparring med dine kolleger Kolleger, som sætter stor pris på et positivt og godt socialt miljø Mulighed for efteruddannelse Hvad vi forventer At du er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har en lignende faglighed At du kan overskue dine arbejdsopgaver i en omskiftelig og til tider hektisk hverdag At du fagligt har lyst til at udvikle dig og generelt ser muligheder frem for begrænsninger At du har lyst til at indgå i samarbejder, både internt og på tværs af kommunen og regionen At du er indstillet på at skulle gennemføre et uddannelsesforløb i recovery-orienteret rehabilitering Løn- og ansættelsesvilkår Arbejdstiden er 37 timer om ugen og ligger primært i dagtimerne i hverdagene, dog med fleksibilitet. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Stillingerne ønskes besat pr. 1. november 2019. Yderligere oplysninger Hvis du er interesseret i at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jacob Schütt Nielsen på 2917 8576. Søg via nedenstående link senest søndag den 22. september 2019 Vi forventer at afholde samtaler i uge 39.

I Psykiatrienheden er vi ca. 20 sagsbehandlere, som varetager opfølgningen på borgere, der bor på socialpsykiatriske botilbud efter servicelovens §§ 107, 108 og almenboliglovens § 105. 

Vi søger to nye sagsbehandlere til Opfølgningsgruppen i Psykiatrienheden Borgercenter Voksne med forventet tiltrædelse 1. november 2019.

Opfølgningsgruppen er i gang med at styrke understøttelsen af den rehabiliterende indsats i botilbuddene. Det betyder blandt andet, at sagsbehandlerne i højere grad skal være synlige på botilbuddene og arbejde mere fokuseret med borgernes ønsker for egne liv. Initiativer, som er sat i gang i den forbindelse, er blandt andet udførelsen af en mere fleksibel opfølgning i et tæt samarbejde med vores samarbejdspartnere på botilbuddene.

Opfølgningsopgaven på botilbuddene er kendetegnet ved, at sagsbehandlerne skal tilvejebringe samarbejdsrammen mellem borger, botilbud og øvrige aktører i borgerens liv. Du skal derfor være indstillet på at begå dig i et spændende krydsfelt, hvor løsninger ikke nødvendigvis er givet på forhånd, og hvor du sammen med borgeren og samarbejdspartnere skal udarbejde en plan, som borgeren kan se sig selv i. Det kræver møder i øjenhøjde, der anerkender forskellige rationaler. og som bringer dem positivt i spil med hinanden.
Målet er i den forbindelse at understøtte borgeren sådan, at han/hun på sigt kan komme sig helt eller delvist over sin psykiske sygdom og kan klare sig så selvstændigt som muligt i samfundet.

Opfølgningsgruppens målgruppe er borgere med svær psykisk sygdom. Herunder kan borgerne have dobbelt diagnoser, behandlingsdomme, misbrug, problemadfærd m.v. Det er i den forbindelse en fordel, hvis du har kendskab til målgruppen.

Socialforvaltningen har udarbejdet en samlet moderniserings- og omstillingsplan for Socialpsykiatrien i Københavns Kommune for de kommende 10 år, med fokus på den fremtidige vifte af botilbud og bostøtteindsatser.
Et af initiativerne fra omstillingsplanen er, at alle ansatte i socialpsykiatrien skal gennemføre et uddannelsesforløb i recovery-orienteret rehabilitering. Uddannelsesforløbet er et modul på Professionshøjskolen Metropol og udløser 10 ECTS-point.

Det er væsentligt at gøre opmærksom på, at enkelte af vore botilbud er placeret i omegnskommunerne uden for København. Du skal derfor være indstillet på, at der kan forekomme transport til de udenbys botilbud, og det kan i den forbindelse være en fordel, hvis du kan stille egen bil til rådighed. Der er mulighed for kørselsgodtgørelse.

Opfølgningsgruppen er en del af Psykiatrienheden under Borgercenter Voksne og består af ca. 100 medarbejdere. Psykiatrienheden varetager ligeledes myndighedsansvaret for indsatser i henhold til Servicelovens § 85 (socialpædagogisk støtte) samt § 99 (Støttekontaktpersonsordningen). Enheden er endvidere ansvarlig for samarbejdet med den regionale behandlingspsykiatri.
Udførerdelen på botilbuddene og § 85-støtte i eget hjem foregår i regi af i alt fire socialpsykiatriske centre, der også er en del af Borgercenter Voksne.

Vores primære arbejdsopgaver
Hovedopgaven består i opfølgning af borgerforløb på de socialpsykiatriske botilbud med udgangspunkt i voksenudredningsmetoden og Borgerens Plan. Opfølgningen sker løbende i tæt samarbejde med botilbuddene.

Vi afklarer også, om borger kan være i stand til at bo i egen bolig med støtte, hvorfor der også arbejdes med indstillinger til egen bolig.

Vi yder generel rådgivning og vejledning til borgere, samarbejdspartnere, pårørende m.m. om tilbud i Københavns Kommune.

Hvad vi tilbyder

  • En fleksibel hverdag med stor mulighed for selv at planlægge din arbejdsdag
  • Et godt socialfagligt miljø med en åben-dør-politik, hvor der altid er rum for drøftelse og sparring med dine kolleger
  • Kolleger, som sætter stor pris på et positivt og godt socialt miljø
  • Mulighed for efteruddannelse

Hvad vi forventer

  • At du er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har en lignende faglighed
  • At du kan overskue dine arbejdsopgaver i en omskiftelig og til tider hektisk hverdag
  • At du fagligt har lyst til at udvikle dig og generelt ser muligheder frem for begrænsninger
  • At du har lyst til at indgå i samarbejder, både internt og på tværs af kommunen og regionen
  • At du er indstillet på at skulle gennemføre et uddannelsesforløb i recovery-orienteret rehabilitering

Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 37 timer om ugen og ligger primært i dagtimerne i hverdagene, dog med fleksibilitet.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Stillingerne ønskes besat pr. 1. november 2019.

Yderligere oplysninger
Hvis du er interesseret i at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jacob Schütt Nielsen på 2917 8576.

Søg via nedenstående link senest søndag den 22. september 2019
Vi forventer at afholde samtaler i uge 39. 

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngPsykiatrienhedenKøbenhavn V2019-09-05T15:01:15.7532019-09-22T00:00:00
330079008Stud.jur. til Personalejura og ForhandlingBasic Kunne du tænke dig at arbejde i Danmarks største afdeling for offentlig ansættelsesret og samtidig få mulighed for at omsætte dine teoretiske færdigheder i en praktisk hverdag? Personalejura og Forhandling søger en stud.jur. til lettere sagsbehandling i personalesager, herunder i sager om afsked, tjenstlige forløb og aktindsigter mv. Dine arbejdsopgaver vil endvidere omfatte at yde bistand til vores jurister med juridisk informationssøgning og deltage i diverse ad hoc-opgaver, herunder evt. rådgivning af ledere i telefonvagten. Vi tilbyder et travlt og spændende arbejde, hvor der altid er mulighed for sparring med dygtige kollegaer. Du vil få en grundig oplæring, og vi forestiller os en ugentlig arbejdstid på 10-15 timer fordelt på 2-3 dage afhængigt af dine studier. Om dig Du er en fagligt dygtig jurastuderende (cand.jur. eller cand.merc.jur.), der har interesse for ansættelsesret og forvaltningsret. Du er udadvendt og kan arbejde selvstændigt på en struktureret måde. Vi forestiller os, at du er i slutningen af bacheloren eller i starten af kandidaten, og det vil være en fordel, hvis du har haft arbejdsret eller har relevant erfaring indenfor personalejura. Om Personalejura og Forhandling Personalejura og Forhandling er en del af Koncernservice, som er en koncernenhed i Økonomiforvaltningen med ca. 700 medarbejdere. Personalejura og Forhandling består af ca. 40 medarbejdere fordelt på tre teams. Vi leverer rådgivning og vejledning i personalejuridiske og overenskomstmæssige forhold. Vi rådgiver og sagsbehandler blandt andet i tjenstlige forløb lige fra den tjenstlige samtale til den disciplinære sanktion herunder også forhandlinger med de faglige organisationer. Derudover udvikler og afholder vi kurser for lederne om ansættelsesretlige emner. Vil du vide mere? Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Thomas Aasborg på 3366 4460 eller personalejurist Allan Hauch på 3366 5198. Stillingen ønskes besat snarest muligt. Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 23. september 2019

Kunne du tænke dig at arbejde i Danmarks største afdeling for offentlig ansættelsesret og samtidig få mulighed for at omsætte dine teoretiske færdigheder i en praktisk hverdag?

Personalejura og Forhandling søger en stud.jur. til lettere sagsbehandling i personalesager, herunder i sager om afsked, tjenstlige forløb og aktindsigter mv. Dine arbejdsopgaver vil endvidere omfatte at yde bistand til vores jurister med juridisk informationssøgning og deltage i diverse ad hoc-opgaver, herunder evt. rådgivning af ledere i telefonvagten.

Vi tilbyder et travlt og spændende arbejde, hvor der altid er mulighed for sparring med dygtige kollegaer.

Du vil få en grundig oplæring, og vi forestiller os en ugentlig arbejdstid på 10-15 timer fordelt på 2-3 dage afhængigt af dine studier.

Om dig
Du er en fagligt dygtig jurastuderende (cand.jur. eller cand.merc.jur.), der har interesse for ansættelsesret og forvaltningsret. Du er udadvendt og kan arbejde selvstændigt på en struktureret måde.

Vi forestiller os, at du er i slutningen af bacheloren eller i starten af kandidaten, og det vil være en fordel, hvis du har haft arbejdsret eller har relevant erfaring indenfor personalejura.

Om Personalejura og Forhandling
Personalejura og Forhandling er en del af Koncernservice, som er en koncernenhed i Økonomiforvaltningen med ca. 700 medarbejdere.

Personalejura og Forhandling består af ca. 40 medarbejdere fordelt på tre teams. Vi leverer rådgivning og vejledning i personalejuridiske og overenskomstmæssige forhold. Vi rådgiver og sagsbehandler blandt andet i tjenstlige forløb lige fra den tjenstlige samtale til den disciplinære sanktion – herunder også forhandlinger med de faglige organisationer.

Derudover udvikler og afholder vi kurser for lederne om ansættelsesretlige emner.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Thomas Aasborg på 3366 4460 eller personalejurist Allan Hauch på 3366 5198.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 23. september 2019

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngPersonalejura og ForhandlingKøbenhavn NV2019-08-27T12:01:18.2872019-09-23T00:00:00
330093341Sagsbehandlere til Voksenområdet i Borgercenter HandicapBasic Vær med til at understøtte myndighedsindsatsen for handicappede borgere i København. Om os Borgercenter Handicaps kerneopgave er at understøtte og skabe forudsætninger for, at københavnere med handicap kan udfolde deres potentiale for livskvalitet og mestring af eget liv. Voksenområdets målgruppe er borgere mellem 26-65 år med varig fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse. Vi træffer afgørelser inden for Servicelovens voksenbestemmelser og vejleder og koordinerer bredt indenfor hele den sociale lovgivning. Vi er ca. 40 medarbejdere i området fordelt på fire målgruppeteams og et konsulentteam. De ledige stillinger er i Team for erhvervet hjerneskade og Team for fysiske funktionsnedsættelser. Vi forventer, at du: har en relevant uddannelse, som fx socialrådgiver eller socialformidler har erfaring med myndighedsrollen og med udarbejdelse af VUM har gode samarbejdsevner og formår at arbejde tæt sammen med borgere såvel som kolleger arbejder systematisk og struktureret kommunikerer klart og tydeligt, både mundtligt og skriftligt har gode IT-kundskaber. Det er desuden en fordel, hvis du: har stiftet bekendtskab med Servicelovens voksenbestemmelser, herunder § 96 og §100 har erfaring med fysiske kognitive funktionsnedsættelser har kendskab til Københavns Kommunes socialforvaltning. Vi tilbyder: Et spændende og meningsfuldt job med en stor kontaktflade Engagerede ledere og dygtige kolleger Fokus på høj faglighed, systematik og samarbejde med borgerne Et miljø, hvor der er opmærksomhed på trivsel og på godt socialt samvær. Løn og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn. Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt. Stillingen ønskes besat den 1. december 2019 eller hurtigst muligt. Yderligere oplysninger Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Camilla Kyhl på telefon 29283418. Adressen er Thoravej 29, 2400 København NV (Vi flytter pr. 1.11 til Borups Alle, 2200 Kbh. N) Du kan læse mere om Borgercenter Handicap herunder vision og målsætninger på Københavns Kommunes hjemmeside: www.kk.dk Søg via nedenstående link senest fredag den 4. oktober 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 41 og 42.

Vær med til at understøtte myndighedsindsatsen for handicappede borgere i København.

Om os
Borgercenter Handicaps kerneopgave er at understøtte og skabe forudsætninger for, at københavnere med handicap kan udfolde deres potentiale for livskvalitet og mestring af eget liv.
Voksenområdets målgruppe er borgere mellem 26-65 år med varig fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse. Vi træffer afgørelser inden for Servicelovens voksenbestemmelser og vejleder og koordinerer bredt indenfor hele den sociale lovgivning.
Vi er ca. 40 medarbejdere i området fordelt på fire målgruppeteams og et konsulentteam. De ledige stillinger er i Team for erhvervet hjerneskade og Team for fysiske funktionsnedsættelser.

Vi forventer, at du:

  • har en relevant uddannelse, som fx socialrådgiver eller socialformidler
  • har erfaring med myndighedsrollen og med udarbejdelse af VUM
  • har gode samarbejdsevner og formår at arbejde tæt sammen med borgere såvel som kolleger
  • arbejder systematisk og struktureret
  • kommunikerer klart og tydeligt, både mundtligt og skriftligt
  • har gode IT-kundskaber.

Det er desuden en fordel, hvis du:

  • har stiftet bekendtskab med Servicelovens voksenbestemmelser, herunder § 96 og §100
  • har erfaring med fysiske/ kognitive funktionsnedsættelser
  • har kendskab til Københavns Kommunes socialforvaltning.

Vi tilbyder:

  • Et spændende og meningsfuldt job med en stor kontaktflade
  • Engagerede ledere og dygtige kolleger
  • Fokus på høj faglighed, systematik og samarbejde med borgerne
  • Et miljø, hvor der er opmærksomhed på trivsel og på godt socialt samvær.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn. Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt. Stillingen ønskes besat den 1. december 2019 eller hurtigst muligt.

Yderligere oplysninger
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Camilla Kyhl på telefon 29283418. Adressen er Thoravej 29, 2400 København NV (Vi flytter pr. 1.11 til Borups Alle, 2200 Kbh. N)
Du kan læse mere om Borgercenter Handicap herunder vision og målsætninger på Københavns Kommunes hjemmeside: www.kk.dk

Søg via nedenstående link senest fredag den 4. oktober 2019.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 41 og 42.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngVoksenområdetKøbenhavn NV2019-09-20T14:00:37.1332019-10-04T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Sagsbehandler til til Ungeområdet i Borgercenter Handicap (vikariat)

Ungeområdet

København NV
Ungeområdet i Borgercenter Handicap søger sagsbehandler, der skal arbejde med børnebestemmelser og overgangen til det 18. år. Om Ungeområdet Borgercenter Handicaps Ungeområde har myndighedsansvaret for Socialforvaltningens unge med handicap fra 15 å...
Indrykket:13. september 2019
Udløbsdato:27. september 2019

To sagsbehandlere til Borgercenter Børn og Unge Amager

BBU Amager - Administration

København S
Er du socialrådgiver, og har du lyst til at være vores kollega i vores faste vagtteam (akutsager) eller sagsbehandler til de ikke akutte sager - begge områder ligger i vores styrkede modtagelse i Borgercenter Børn og Unge Amager? Socialforvaltningen...
Indrykket:11. september 2019
Udløbsdato:25. september 2019

To sagsbehandlere til Opfølgningsgruppen i Psykiatrienheden under Borgercenter Voksne

Psykiatrienheden

København V
I Psykiatrienheden er vi ca. 20 sagsbehandlere, som varetager opfølgningen på borgere, der bor på socialpsykiatriske botilbud efter servicelovens §§ 107, 108 og almenboliglovens § 105. Vi søger to nye sagsbehandlere til Opfølgningsgruppen i Psykiatr...
Indrykket:5. september 2019
Udløbsdato:22. september 2019

Stud.jur. til Personalejura og Forhandling

Personalejura og Forhandling

København NV
Kunne du tænke dig at arbejde i Danmarks største afdeling for offentlig ansættelsesret og samtidig få mulighed for at omsætte dine teoretiske færdigheder i en praktisk hverdag? Personalejura og Forhandling søger en stud.jur. til lettere sagsbehandli...
Indrykket:27. august 2019
Udløbsdato:23. september 2019

Sagsbehandlere til Voksenområdet i Borgercenter Handicap

Voksenområdet

København NV
Vær med til at understøtte myndighedsindsatsen for handicappede borgere i København. Om os Borgercenter Handicaps kerneopgave er at understøtte og skabe forudsætninger for, at københavnere med handicap kan udfolde deres potentiale for livskvalitet o...
Indrykket:20. september 2019
Udløbsdato:4. oktober 2019