Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandler til bindende svar og afgørelser- skatteområdet selskaber

Vil du gerne bruge din viden og evner til god sagsbehandling, og synes du, at det er vigtigt at give kunderne en god service med præcise og rettidige afgørelser? Så har du nu mulighed for at være med til overfor juridiske personer at give bindende svar og træffe andre afgørelser indenfor skatteområdet selskaber samt deltage i vores øvrige funktioner omkring disse opgaver.



Behandling af bindende svar og afgørelser

Vore opgaver fordeler sig på 3 hovedområder: Bindende svar, afgørelsessager og administrative funktioner i forbindelse hermed.



Borgere og virksomheder kan bede Skatteforvaltningen om bindende svar om de skattemæssige konsekvenser af en disposition, som de påtænker eller har gennemført. Svaret binder Skatteforvaltningen, så borgeren eller virksomheden kender konsekvenserne.



Vi modtager samtlige anmodninger om bindende svar fra borgere og virksomheder. Vi sagsopretter og fordeler anmodninger til såvel Skatterådet som enheder i Skattestyrelsen. Vi udarbejder bindende svar til juridiske personer såsom selskaber, fonde, foreninger m.v. vedrørende skattespørgsmål.



Vi behandler ligeledes flere typer afgørelsessager inden for selskabsområdet såsom omgørelser, omvalg m.v. i Skatteforvaltningslovens §28 – 30.



Du kommer til at deltage i dette arbejde. Der er tale om skriftlig sagsbehandling, hvor du arbejder efter afprøvede processer. Stillingen indebærer såvel deltagelse i vore administrative funktioner omkring opgaverne som udarbejdelse af bindende svar og i øvrigt træffe afgørelser.



Dine faglige og personlige kompetencer

Der er flere forskellige indgange til jobbet. Du kan fx have en uddannelsesmæssig baggrund som intern fuldmægtig, skatterevisor, cand.jur., cand.merc. jur. eller lignende. Alternativt kan du have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det vigtigste er, at du har en god teoretisk ballast, som du kan bringe i spil i din opgaveløsning. De formelle sagsbehandlingsregler er en integreret del af sagsbehandlingen, og du har derfor god viden om disse eller er nysgerrig for at lære mere om disse regler.



Du ser kompetenceudvikling som naturligt for at kunne løse de opgaver, du stilles overfor, og du indgår engageret i sidemandsoplæring for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med dine opgaver.



Vi forventer, at du er kommunikativ stærk både i skrift og tale og at du håndterer henvendelser fra borgere og virksomheder professionelt, imødekommende og myndigt – og altid med virksomheden i centrum.



Din nye arbejdsplads

Din nye enhed hedder ’SP 04 – Bindende svar selskaber’, og du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Sammen med gode og engagerede kolleger får du mulighed for at tage solidt medansvar for vores opgaveløsning.



Din nye enhed er en del af afdelingen Selskabsprocesser, som organisatorisk er placeret under fagdirektørområdet Selskab i Skattestyrelsen.



Enheden har i dag medarbejdere på adresserne i Struer og Højbjerg. I 4. kvartal 2020 vil arbejdsstedet for hele enheden være Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg. Dit arbejdssted vil fra starten være Lyseng Alle 1, og du vil indgå i det spændende arbejde med opbygning af enheden på Lyseng Alle. Du må forvente, at der undertiden afholdes møder m.v. på adressen i Struer. Transport vil ske i arbejdstiden – bil eller tog – for Skattestyrelsens regning.



Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 17. juni 2019. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Niels Peter Jakobsen på tlf. nr. 72 38 87 14. Samtaler afholdes ultimo uge 25/primo uge 26 og tiltrædelse ønskes 15. august eller 1. september.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’



Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.



Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.



Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk



Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330031923Phoenix-069fabee12019-05-27T00:00:00Sagsbehandler til bindende svar og afgørelser- skatteområdet selskaberVil du gerne bruge din viden og evner til god sagsbehandling, og synes du, at det er vigtigt at give kunderne en god service med præcise og rettidige afgørelser? Så har du nu mulighed for at være med til overfor juridiske personer at give bindende svar og træffe andre afgørelser indenfor skatteområdet selskaber samt deltage i vores øvrige funktioner omkring disse opgaver.



Behandling af bindende svar og afgørelser

Vore opgaver fordeler sig på 3 hovedområder: Bindende svar, afgørelsessager og administrative funktioner i forbindelse hermed.



Borgere og virksomheder kan bede Skatteforvaltningen om bindende svar om de skattemæssige konsekvenser af en disposition, som de påtænker eller har gennemført. Svaret binder Skatteforvaltningen, så borgeren eller virksomheden kender konsekvenserne.



Vi modtager samtlige anmodninger om bindende svar fra borgere og virksomheder. Vi sagsopretter og fordeler anmodninger til såvel Skatterådet som enheder i Skattestyrelsen. Vi udarbejder bindende svar til juridiske personer såsom selskaber, fonde, foreninger m.v. vedrørende skattespørgsmål.



Vi behandler ligeledes flere typer afgørelsessager inden for selskabsområdet såsom omgørelser, omvalg m.v. i Skatteforvaltningslovens §28 – 30.



Du kommer til at deltage i dette arbejde. Der er tale om skriftlig sagsbehandling, hvor du arbejder efter afprøvede processer. Stillingen indebærer såvel deltagelse i vore administrative funktioner omkring opgaverne som udarbejdelse af bindende svar og i øvrigt træffe afgørelser.



Dine faglige og personlige kompetencer

Der er flere forskellige indgange til jobbet. Du kan fx have en uddannelsesmæssig baggrund som intern fuldmægtig, skatterevisor, cand.jur., cand.merc. jur. eller lignende. Alternativt kan du have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det vigtigste er, at du har en god teoretisk ballast, som du kan bringe i spil i din opgaveløsning. De formelle sagsbehandlingsregler er en integreret del af sagsbehandlingen, og du har derfor god viden om disse eller er nysgerrig for at lære mere om disse regler.



Du ser kompetenceudvikling som naturligt for at kunne løse de opgaver, du stilles overfor, og du indgår engageret i sidemandsoplæring for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med dine opgaver.



Vi forventer, at du er kommunikativ stærk både i skrift og tale og at du håndterer henvendelser fra borgere og virksomheder professionelt, imødekommende og myndigt – og altid med virksomheden i centrum.



Din nye arbejdsplads

Din nye enhed hedder ’SP 04 – Bindende svar selskaber’, og du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Sammen med gode og engagerede kolleger får du mulighed for at tage solidt medansvar for vores opgaveløsning.



Din nye enhed er en del af afdelingen Selskabsprocesser, som organisatorisk er placeret under fagdirektørområdet Selskab i Skattestyrelsen.



Enheden har i dag medarbejdere på adresserne i Struer og Højbjerg. I 4. kvartal 2020 vil arbejdsstedet for hele enheden være Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg. Dit arbejdssted vil fra starten være Lyseng Alle 1, og du vil indgå i det spændende arbejde med opbygning af enheden på Lyseng Alle. Du må forvente, at der undertiden afholdes møder m.v. på adressen i Struer. Transport vil ske i arbejdstiden – bil eller tog – for Skattestyrelsens regning.



Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 17. juni 2019. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Niels Peter Jakobsen på tlf. nr. 72 38 87 14. Samtaler afholdes ultimo uge 25/primo uge 26 og tiltrædelse ønskes 15. august eller 1. september.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’



Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.



Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.



Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk



Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

2019-06-18T00:51:21.207 Vil du gerne bruge din viden og evner til god sagsbehandling, og synes du, at det er vigtigt at give kunderne en god service med præcise og rettidige afgørelser? Så har du nu mulighed for at være med til overfor juridiske personer at give bindende svar og træffe andre afgørelser indenfor skatteområdet selskaber samt deltage i vores øvrige funktioner omkring disse opgaver. Behandling af bindende svar og afgørelser Vore opgaver fordeler sig på 3 hovedområder: Bindende svar, afgørelsessager og administrative funktioner i forbindelse hermed. Borgere og virksomheder kan bede Skatteforvaltningen om bindende svar om de skattemæssige konsekvenser af en disposition, som de påtænker eller har gennemført. Svaret binder Skatteforvaltningen, så borgeren eller virksomheden kender konsekvenserne. Vi modtager samtlige anmodninger om bindende svar fra borgere og virksomheder. Vi sagsopretter og fordeler anmodninger til såvel Skatterådet som enheder i Skattestyrelsen. Vi udarbejder bindende svar til juridiske personer såsom selskaber, fonde, foreninger m.v. vedrørende skattespørgsmål. Vi behandler ligeledes flere typer afgørelsessager inden for selskabsområdet såsom omgørelser, omvalg m.v. i Skatteforvaltningslovens §28 30. Du kommer til at deltage i dette arbejde. Der er tale om skriftlig sagsbehandling, hvor du arbejder efter afprøvede processer. Stillingen indebærer såvel deltagelse i vore administrative funktioner omkring opgaverne som udarbejdelse af bindende svar og i øvrigt træffe afgørelser. Dine faglige og personlige kompetencer Der er flere forskellige indgange til jobbet. Du kan fx have en uddannelsesmæssig baggrund som intern fuldmægtig, skatterevisor, cand.jur., cand.merc. jur. eller lignende. Alternativt kan du have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det vigtigste er, at du har en god teoretisk ballast, som du kan bringe i spil i din opgaveløsning. De formelle sagsbehandlingsregler er en integreret del af sagsbehandlingen, og du har derfor god viden om disse eller er nysgerrig for at lære mere om disse regler. Du ser kompetenceudvikling som naturligt for at kunne løse de opgaver, du stilles overfor, og du indgår engageret i sidemandsoplæring for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med dine opgaver. Vi forventer, at du er kommunikativ stærk både i skrift og tale og at du håndterer henvendelser fra borgere og virksomheder professionelt, imødekommende og myndigt og altid med virksomheden i centrum. Din nye arbejdsplads Din nye enhed hedder SP 04 Bindende svar selskaber , og du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Sammen med gode og engagerede kolleger får du mulighed for at tage solidt medansvar for vores opgaveløsning. Din nye enhed er en del af afdelingen Selskabsprocesser, som organisatorisk er placeret under fagdirektørområdet Selskab i Skattestyrelsen. Enheden har i dag medarbejdere på adresserne i Struer og Højbjerg. I 4. kvartal 2020 vil arbejdsstedet for hele enheden være Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg. Dit arbejdssted vil fra starten være Lyseng Alle 1, og du vil indgå i det spændende arbejde med opbygning af enheden på Lyseng Alle. Du må forvente, at der undertiden afholdes møder m.v. på adressen i Struer. Transport vil ske i arbejdstiden bil eller tog for Skattestyrelsens regning. Ansøgning og kontakt Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket Søg stillingen senest den 17. juni 2019. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Niels Peter Jakobsen på tlf. nr. 72 38 87 14. Samtaler afholdes ultimo uge 25 primo uge 26 og tiltrædelse ønskes 15. august eller 1. september. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg. Om Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11jobnet069fabee100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123138&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandAarhus3535431Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé11Lyseng Allé 18270Højbjerg72388714DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent767802JobNet4995494499549410027-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=069fabeehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=069fabeehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=069fabee&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=069fabee&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale419014Kontorassistent5Kontor og administration361932122noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK