Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandler til Bolig- og Beskæftigelsesenheden

Bolig- og Beskæftigelsesenheden søger en sagsbehandler, der har lyst til at gøre en indsats for socialt udsatte og psykisk sårbare voksne.

Bolig- og Beskæftigelsesenheden er en bydækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne, der arbejder for at støtte udsatte borgere i at være en del af samfundet på egne og samfundets betingelser, hvor vores bidrag især omhandler bolig og/eller beskæftigelse.

Lidt om os:
Bolig- og Beskæftigelsesenheden blev oprettet i maj 2016, og vi er en enhed med godt 110 medarbejdere. Vi er en god blanding af sagsbehandlere, boligrådgivere, mentorer og gadeplansmedarbejdere, som i det daglige drager stor nytteværdi af hinanden. Vi har mange fælles berøringsflader og en særlig interesse i bolig og/eller beskæftigelse og da vi er mange, er der brug for at være på flere adresser.

Vi har en base på Svanevej  Nordvest og en base i Spaniensgade på Amager. Som hovedregel arbejder man ud fra den ene adresse, men der vil være dage, hvor der vil være brug for at tage til møder mv. i den anden base.

Hvad vil blive dine arbejdsområder?
Sagsbehandlergruppen er på i alt 11 medarbejdere. I det daglige arbejde er specialopgaverne fordelt på de respektive medarbejdere, mens andre bliver varetaget af den samlede sagsbehandlergruppe. Stillingen ligger i gruppen med almene sagsbehandlingsopgaver.

Som sagsbehandler kommer du til at arbejde med boligproblemstillinger, men derudover vil du også arbejde med at yde generel rådgivning og vejledning til borgere, som henvender sig, eller til kolleger der har brug for støtte til hvilken indsats, der kan/skal ydes i forhold til specifikke problemstillinger.

Sagsbehandlingen indenfor dette område indebærer en høj grad af koordinering af den socialfaglige indsats, bl.a. koordinering af motivationssamtaler og afdækning af borgernes sociale situation. Der arbejdes med lovområder indenfor Aktivloven, Pensionsloven og Integrationsloven, samt Forvaltningsloven m.fl. Arbejdsopgaverne er mangfoldige og til tider lidt uforudsigelige, hvilket bidrager til en spændende og varieret arbejdsdag.

Typiske arbejdsopgaver vil være sagsbehandling:

  • i forhold til indstilling til egen bolig via den boligsociale anvisning
  • i forhold til ansøgning om aktindsigt
  • i at afklare muligheden for indstilling til rusmiddelbehandling
  • i forhold til værgemål
  • i at bygge bro til andre relevante kommunale tilbud – f.eks. §103
  • i forhold til afdækkende samtaler med borgere i forhold til nærmere afklaring af deres situation
  • stort samarbejde med de andre faggrupper i Bolig- og Beskæftigelsesenheden

Andre i sagsbehandlergruppen har deres hovedfokus omkring den socialfaglige indsats på boligen, hvor vi skal medvirke til, at flere udsatte borgere, herunder også de unge (18- 25 år), får eller fastholder deres bolig. I det daglige betyder det, at der vil være stor fokus på borgere, der er i restance med deres husleje og derved i fare for at blive smidt ud af lejligheden. Derudover er der et særligt fokusområde, som handler om de helt unge.

Selv om sagsbehandlergruppen arbejder med forskelligartede hovedfokus i deres opgaver, er der mange overlap, og der er i grupperne stor lyst til at hjælpe hinanden med at få løst opgaverne. Gruppen arbejder med de fælles opgaver, og opgaveløsningen skal kunne løses på tværs i afdelingen.

Lidt om dig:

  • Du kan lide at arbejde med målgruppen og har kendskab til målgruppens udfordringer. Det er en fordel, hvis du har arbejdet med målgruppen tidligere og har viden om psykisk sygdom og/eller misbrug
  • Du har et godt kendskab til den sociale lovgivning, er uddannet som socialformidler eller socialrådgiver eller tilsvarende uddannelse. Eller har opøvet relevant erfaring indenfor området
  • Du lægger stor vægt på samarbejde og kollegial sparring på tværs af faggrænser
  • Du har gode sproglige og kommunikative kompetencer såvel skriftligt som mundtligt
  • Du finder det spændende at arbejde i en enhed, hvor politiske fastlagte mål styrer indsatsen

Ansættelsesvilkår:
Arbejdstiden er på hverdage og som udgangspunkt 37 timer ugentligt, men særlige ønsker om nedsat tid ned til 32 timer om ugen imødekommes. Derudover er der flekstid. Ved ansættelse skal der indhentes privat straffeattest.

Hvis du vil vide mere om stillingerne, så kan du kontakte
Afdelingsleder Sune Lauridsen på 2926 8381.

Søg via nedenstående link senest mandag den 22. juli 2019
Vi forventer at gennemføre ansættelsessamtaler i uge 31.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330049771Phoenix-5ffc1af312019-06-27T10:00:22.390Sagsbehandler til Bolig- og Beskæftigelsesenheden

Bolig- og Beskæftigelsesenheden søger en sagsbehandler, der har lyst til at gøre en indsats for socialt udsatte og psykisk sårbare voksne.

Bolig- og Beskæftigelsesenheden er en bydækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne, der arbejder for at støtte udsatte borgere i at være en del af samfundet på egne og samfundets betingelser, hvor vores bidrag især omhandler bolig og/eller beskæftigelse.

Lidt om os:
Bolig- og Beskæftigelsesenheden blev oprettet i maj 2016, og vi er en enhed med godt 110 medarbejdere. Vi er en god blanding af sagsbehandlere, boligrådgivere, mentorer og gadeplansmedarbejdere, som i det daglige drager stor nytteværdi af hinanden. Vi har mange fælles berøringsflader og en særlig interesse i bolig og/eller beskæftigelse og da vi er mange, er der brug for at være på flere adresser.

Vi har en base på Svanevej  Nordvest og en base i Spaniensgade på Amager. Som hovedregel arbejder man ud fra den ene adresse, men der vil være dage, hvor der vil være brug for at tage til møder mv. i den anden base.

Hvad vil blive dine arbejdsområder?
Sagsbehandlergruppen er på i alt 11 medarbejdere. I det daglige arbejde er specialopgaverne fordelt på de respektive medarbejdere, mens andre bliver varetaget af den samlede sagsbehandlergruppe. Stillingen ligger i gruppen med almene sagsbehandlingsopgaver.

Som sagsbehandler kommer du til at arbejde med boligproblemstillinger, men derudover vil du også arbejde med at yde generel rådgivning og vejledning til borgere, som henvender sig, eller til kolleger der har brug for støtte til hvilken indsats, der kan/skal ydes i forhold til specifikke problemstillinger.

Sagsbehandlingen indenfor dette område indebærer en høj grad af koordinering af den socialfaglige indsats, bl.a. koordinering af motivationssamtaler og afdækning af borgernes sociale situation. Der arbejdes med lovområder indenfor Aktivloven, Pensionsloven og Integrationsloven, samt Forvaltningsloven m.fl. Arbejdsopgaverne er mangfoldige og til tider lidt uforudsigelige, hvilket bidrager til en spændende og varieret arbejdsdag.

Typiske arbejdsopgaver vil være sagsbehandling:

  • i forhold til indstilling til egen bolig via den boligsociale anvisning
  • i forhold til ansøgning om aktindsigt
  • i at afklare muligheden for indstilling til rusmiddelbehandling
  • i forhold til værgemål
  • i at bygge bro til andre relevante kommunale tilbud – f.eks. §103
  • i forhold til afdækkende samtaler med borgere i forhold til nærmere afklaring af deres situation
  • stort samarbejde med de andre faggrupper i Bolig- og Beskæftigelsesenheden

Andre i sagsbehandlergruppen har deres hovedfokus omkring den socialfaglige indsats på boligen, hvor vi skal medvirke til, at flere udsatte borgere, herunder også de unge (18- 25 år), får eller fastholder deres bolig. I det daglige betyder det, at der vil være stor fokus på borgere, der er i restance med deres husleje og derved i fare for at blive smidt ud af lejligheden. Derudover er der et særligt fokusområde, som handler om de helt unge.

Selv om sagsbehandlergruppen arbejder med forskelligartede hovedfokus i deres opgaver, er der mange overlap, og der er i grupperne stor lyst til at hjælpe hinanden med at få løst opgaverne. Gruppen arbejder med de fælles opgaver, og opgaveløsningen skal kunne løses på tværs i afdelingen.

Lidt om dig:

  • Du kan lide at arbejde med målgruppen og har kendskab til målgruppens udfordringer. Det er en fordel, hvis du har arbejdet med målgruppen tidligere og har viden om psykisk sygdom og/eller misbrug
  • Du har et godt kendskab til den sociale lovgivning, er uddannet som socialformidler eller socialrådgiver eller tilsvarende uddannelse. Eller har opøvet relevant erfaring indenfor området
  • Du lægger stor vægt på samarbejde og kollegial sparring på tværs af faggrænser
  • Du har gode sproglige og kommunikative kompetencer såvel skriftligt som mundtligt
  • Du finder det spændende at arbejde i en enhed, hvor politiske fastlagte mål styrer indsatsen

Ansættelsesvilkår:
Arbejdstiden er på hverdage og som udgangspunkt 37 timer ugentligt, men særlige ønsker om nedsat tid ned til 32 timer om ugen imødekommes. Derudover er der flekstid. Ved ansættelse skal der indhentes privat straffeattest.

Hvis du vil vide mere om stillingerne, så kan du kontakte
Afdelingsleder Sune Lauridsen på 2926 8381.

Søg via nedenstående link senest mandag den 22. juli 2019
Vi forventer at gennemføre ansættelsessamtaler i uge 31.

2019-07-23T00:51:37.920 Bolig- og Beskæftigelsesenheden søger en sagsbehandler, der har lyst til at gøre en indsats for socialt udsatte og psykisk sårbare voksne. Bolig- og Beskæftigelsesenheden er en bydækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne, der arbejder for at støtte udsatte borgere i at være en del af samfundet på egne og samfundets betingelser, hvor vores bidrag især omhandler bolig og eller beskæftigelse. Lidt om os: Bolig- og Beskæftigelsesenheden blev oprettet i maj 2016, og vi er en enhed med godt 110 medarbejdere. Vi er en god blanding af sagsbehandlere, boligrådgivere, mentorer og gadeplansmedarbejdere, som i det daglige drager stor nytteværdi af hinanden. Vi har mange fælles berøringsflader og en særlig interesse i bolig og eller beskæftigelse og da vi er mange, er der brug for at være på flere adresser. Vi har en base på Svanevej Nordvest og en base i Spaniensgade på Amager. Som hovedregel arbejder man ud fra den ene adresse, men der vil være dage, hvor der vil være brug for at tage til møder mv. i den anden base. Hvad vil blive dine arbejdsområder? Sagsbehandlergruppen er på i alt 11 medarbejdere. I det daglige arbejde er specialopgaverne fordelt på de respektive medarbejdere, mens andre bliver varetaget af den samlede sagsbehandlergruppe. Stillingen ligger i gruppen med almene sagsbehandlingsopgaver. Som sagsbehandler kommer du til at arbejde med boligproblemstillinger, men derudover vil du også arbejde med at yde generel rådgivning og vejledning til borgere, som henvender sig, eller til kolleger der har brug for støtte til hvilken indsats, der kan skal ydes i forhold til specifikke problemstillinger. Sagsbehandlingen indenfor dette område indebærer en høj grad af koordinering af den socialfaglige indsats, bl.a. koordinering af motivationssamtaler og afdækning af borgernes sociale situation. Der arbejdes med lovområder indenfor Aktivloven, Pensionsloven og Integrationsloven, samt Forvaltningsloven m.fl. Arbejdsopgaverne er mangfoldige og til tider lidt uforudsigelige, hvilket bidrager til en spændende og varieret arbejdsdag. Typiske arbejdsopgaver vil være sagsbehandling: i forhold til indstilling til egen bolig via den boligsociale anvisning i forhold til ansøgning om aktindsigt i at afklare muligheden for indstilling til rusmiddelbehandling i forhold til værgemål i at bygge bro til andre relevante kommunale tilbud f.eks. §103 i forhold til afdækkende samtaler med borgere i forhold til nærmere afklaring af deres situation stort samarbejde med de andre faggrupper i Bolig- og Beskæftigelsesenheden Andre i sagsbehandlergruppen har deres hovedfokus omkring den socialfaglige indsats på boligen, hvor vi skal medvirke til, at flere udsatte borgere, herunder også de unge (18- 25 år), får eller fastholder deres bolig. I det daglige betyder det, at der vil være stor fokus på borgere, der er i restance med deres husleje og derved i fare for at blive smidt ud af lejligheden. Derudover er der et særligt fokusområde, som handler om de helt unge. Selv om sagsbehandlergruppen arbejder med forskelligartede hovedfokus i deres opgaver, er der mange overlap, og der er i grupperne stor lyst til at hjælpe hinanden med at få løst opgaverne. Gruppen arbejder med de fælles opgaver, og opgaveløsningen skal kunne løses på tværs i afdelingen. Lidt om dig: Du kan lide at arbejde med målgruppen og har kendskab til målgruppens udfordringer. Det er en fordel, hvis du har arbejdet med målgruppen tidligere og har viden om psykisk sygdom og eller misbrug Du har et godt kendskab til den sociale lovgivning, er uddannet som socialformidler eller socialrådgiver eller tilsvarende uddannelse. Eller har opøvet relevant erfaring indenfor området Du lægger stor vægt på samarbejde og kollegial sparring på tværs af faggrænser Du har gode sproglige og kommunikative kompetencer såvel skriftligt som mundtligt Du finder det spændende at arbejde i en enhed, hvor politiske fastlagte mål styrer indsatsen Ansættelsesvilkår: Arbejdstiden er på hverdage og som udgangspunkt 37 timer ugentligt, men særlige ønsker om nedsat tid ned til 32 timer om ugen imødekommes. Derudover er der flekstid. Ved ansættelse skal der indhentes privat straffeattest. Hvis du vil vide mere om stillingerne, så kan du kontakte Afdelingsleder Sune Lauridsen på 2926 8381. Søg via nedenstående link senest mandag den 22. juli 2019 Vi forventer at gennemføre ansættelsessamtaler i uge 31.10Phoenix5ffc1af3101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-22T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=159263&DepartmentId=19662&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3553255Bolig- og Beskæftigelsesenheden11Svanevej 122400København NVDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent784456KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15926300027-06-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5ffc1af3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=5ffc1af3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5ffc1af3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5ffc1af3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonSagsbehandler til Bolig- og Beskæftigelsesenheden1Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler25Offentlig administration362145828mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330104066Medarbejder med bred erfaring indenfor sygedagpengeområdetBasic Bliver du inspireret af at yde god service over for borgerne i et indbydende og uhøjtideligt arbejdsmiljø, så er du nok vores nye kollega! Dragør Kommune søger en borgerkonsulent der er stærk på sygdagpengeområdet, særligt på ydelsesdelen, men har samtidig lyst til at være en del af borgercenteret, hvor vi har direkte borgerkontakt på en lang række af områder. Du vil som vores nye kollega, være den der har mest viden om sygdagpengelovgivningen. Om afdelingen: Borgercenteret er en del af Borger og Social, og varetager borgerserviceopgaver som udbetaling af sygedagpenge, bevilling af førtidspension, boligindskudslån, udstedelse af pas kørekort, folkeregister samt visitation til det øvrige rådhus. Herudover har vi stort fokus på at skabe relationer på tværs af afdelinger i kommunen og at arbejde aktivt med digitalisering. Vi er en afdeling med et stærkt sammenhold og hvor hjælpsomhed over for hinanden er en selvfølge. Som leder er anerkendelse, tillid til hinanden og en gensidig respekt nogle af de værdier jeg vægter højest. Vi forventer at du:Har erfaring med borgerbetjening i en kommuneEr stærk på sygedagpengeområdet, særligt ydelsesdelenKan lide at arbejde i en lille kommune, hvor du har et tæt samarbejde med de øvrige ansatteEr fleksibel og evner at have mange bolde i luftenHar et positivt livssyn og godt humør Du skal beskæftige dig med:Udbetaling af ydelser til borgere på sygedagpengeMedbetjening og guidning af borgere i digitale selvbetjeningsløsningerBetjening af borgere i BorgercentretBetjening af borgere der henvender sig telefoniskUdførelse af baglandsopgaver der følger af borgernes henvendelse Vi tilbyder: Fantastiske kollegaerStor selvstændig kompetence og opgavevaretagelseGode udviklingsmulighederEt unikt og indbydende arbejdsmiljøEt velfungerende tværfagligt samarbejdeDaglige udfordringer med mangeartede og afvekslende opgaver Dragør Kommune har ca. 14.000 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.000 medarbejdere. Dragør er kendt for den gamle bydel, sit levende og aktive havnemiljø med fiskerbåde og fritidssejlere, Hollænderbyen og de mange skønne naturområder langs Amagers kyst Vil du vide mere? Har du spørgsmål kan du kontakte teamleder Gitte Pallisø Espensen på 32 89 02 32 Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Frist Ansøgningsfrist er den 22. oktober kl. 12.00. Tidsplan Vi forventer at afholde samtaler kort tid efter ansøgningsfristen. Stillingen ønskes tiltrådt 1. december, eller snarest muligt. Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https: www.dragoer.dk vores-kommune job-i-dragoer-kommune soeg-job Stillingsbetegnelse medarbejder Ansættelsesforhold Stillingen er på 37 timer ugentlig Virksomhedsoplysninger Borger og social Tiltrædelse 1. december 2019 Ansøgningsfrist 22. oktober 2019 Kontaktperson Teamleder Gitte Pallisø Espensen Uddannelse Kontoruddannelse, gerne kommunom eller ønske om at blive det. Arbejdsområde BorgerserviceBliver du inspireret af at yde god service over for borgerne i et indbydende og uhøjtideligt arbejdsmiljø, så er du nok vores nye kollega!

Dragør Kommune søger en borgerkonsulent der er stærk på sygdagpengeområdet, særligt på ydelsesdelen, men har samtidig lyst til at være en del af borgercenteret, hvor vi har direkte borgerkontakt på en lang række af områder. Du vil som vores nye kollega, være den der har mest viden om sygdagpengelovgivningen.

Om afdelingen:
Borgercenteret er en del af Borger og Social, og varetager borgerserviceopgaver som udbetaling af sygedagpenge, bevilling af førtidspension, boligindskudslån, udstedelse af pas/kørekort, folkeregister samt visitation til det øvrige rådhus. Herudover har vi stort fokus på at skabe relationer på tværs af afdelinger i kommunen og at arbejde aktivt med digitalisering.

Vi er en afdeling med et stærkt sammenhold og hvor hjælpsomhed over for hinanden er en selvfølge. Som leder er anerkendelse, tillid til hinanden og en gensidig respekt nogle af de værdier jeg vægter højest.

Vi forventer at du:
  • Har erfaring med borgerbetjening i en kommune
  • Er stærk på sygedagpengeområdet, særligt ydelsesdelen
  • Kan lide at arbejde i en lille kommune, hvor du har et tæt samarbejde med de øvrige ansatte
  • Er fleksibel og evner at have mange bolde i luften
  • Har et positivt livssyn og godt humør

Du skal beskæftige dig med:
  • Udbetaling af ydelser til borgere på sygedagpenge
  • Medbetjening og guidning af borgere i digitale selvbetjeningsløsninger
  • Betjening af borgere i Borgercentret
  • Betjening af borgere der henvender sig telefonisk
  • Udførelse af baglandsopgaver der følger af borgernes henvendelse

Vi tilbyder:
  • Fantastiske kollegaer
  • Stor selvstændig kompetence og opgavevaretagelse
  • Gode udviklingsmuligheder
  • Et unikt og indbydende arbejdsmiljø
  • Et velfungerende tværfagligt samarbejde
  • Daglige udfordringer med mangeartede og afvekslende opgaver

Dragør Kommune har ca. 14.000 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.000 medarbejdere. Dragør er kendt for den gamle bydel, sit levende og aktive havnemiljø med fiskerbåde og fritidssejlere, Hollænderbyen og de mange skønne naturområder langs Amagers kyst

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål kan du kontakte teamleder Gitte Pallisø Espensen på 32 89 02 32

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Frist
Ansøgningsfrist er den 22. oktober kl. 12.00.

Tidsplan
Vi forventer at afholde samtaler kort tid efter ansøgningsfristen.

Stillingen ønskes tiltrådt 1. december, eller snarest muligt.

Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/vores-kommune/job-i-dragoer-kommune/soeg-job/



 

Stillingsbetegnelse
medarbejder

Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig

Virksomhedsoplysninger
Borger og social

Tiltrædelse
1. december 2019

Ansøgningsfrist
22. oktober 2019

Kontaktperson
Teamleder Gitte Pallisø Espensen

Uddannelse
Kontoruddannelse, gerne kommunom eller ønske om at blive det.

Arbejdsområde
Borgerservice

ORS/Small/6d969172_logo.jpegDragør KommuneDragør2019-10-09T16:07:13.0602019-10-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Medarbejder med bred erfaring indenfor sygedagpengeområdet

Dragør Kommune

Dragør
Bliver du inspireret af at yde god service over for borgerne i et indbydende og uhøjtideligt arbejdsmiljø, så er du nok vores nye kollega! Dragør Kommune søger en borgerkonsulent der er stærk på sygdagpengeområdet, særligt på ydelsesdelen, men har s...
Indrykket:9. oktober 2019
Udløbsdato:22. oktober 2019