Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandler til Kontanthjælpsteamet

Sagsbehandler/Jobrådgiver til Erhvervs- og Arbejdsmarkedsafdelingen i Kerteminde Kommune  
 
Vi søger en effektiv og engageret sagsbehandler til kontanthjælpsområdet, aktivitetsparate borgere +30.  
Vi søger en ny kollega der har lyst til at skabe gode resultater, og som kan levere professionel service overfor borgere og samarbejdspartnere. Det er afgørende, at du brænder for at yde en målrettet og fokuseret indsats for, at bringe borgerne tættere på arbejdsmarkedet eller i uddannelse, alternativt afklare borgerne til anden forsørgelse  
 
Der arbejdes med udgangspunkt i den jobrettede samtale og med fokus på, at støtte den ledige i selv at tage ansvar samt, at være aktiv praktik- og jobsøgende.  
 
Dine arbejdsopgaver  
•Afklare og motivere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, til uddannelse og ordinær beskæftigelse, alternativt til anden offentlig forsørgelse.  
•Afholde jobsamtaler med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere med fokus på borgers progression.  
•Iværksættelse af forløb der har sigte imod, at få borgeren tilbage på arbejdsmarkedet, herunder bl.a. med fokus på små-job.  
•Udarbejde ”Min Plan” sammen med borgeren.  
•Indgå i et tæt samarbejde med jobcentrets virksomhedskonsulenter om at få borgerne ud på arbejdsmarkedet.  
•Anmode om lægelige akter, udarbejde det forberedende skema og i øvrigt samle og forelægge sagen for rehabiliteringsteamet.  
•Koordinere og planlægge samarbejde med jobcentrets interessenter, herunder uddannelsesinstitutioner og faglige organisationer  
•Øvrige ad hoc opgaver  
 
Det forventes, at du via professionel og struktureret planlægning af opgaverne overholder gældende lovgivning – og udover hvad lovgivningen foreskriver - holder samtaler og følger tæt op på de enkelte borgere.  
 
Vi forventer at du:  
• Har stor erfaring med målgruppen og de udfordringer der kendetegner målgruppen. Du har erfaring fra et Jobcenter eller beskæftigelsesområdet i øvrigt  
• Har et godt kendskab til beskæftigelseslovgivningen  
• Kan se dig selv i andre jobfunktioner, der relaterer sig til målgruppen.  
• Motiveres og trives med 1-1 samtaler og mestrer balancegangen mellem at være anerkendende, motiverende samt stille krav til den ledige  
• Trives med systematik, administrativt arbejde og PC-en som primært arbejdsværktøj og du formår at arbejde ud fra aftalte arbejdsgange.  
• Er robust såvel psykisk som fysisk  
• Udviser fleksibilitet, og evner at omstrukturere og nytænke dine arbejdsopgaver med kort varsel i samarbejde med faglig koordinator og nærmeste leder  
• Hurtigt kan navigere i lovgivningen med en løsnings- og resultatorienteret tilgang  
• Har overblik over nye tendenser på arbejdsmarkedet og relevante brancher  
• Ser virksomhedssamarbejde som en af de vigtigste faktorer, for at få borgeren i tilknytning til arbejdsmarkedet.  
• Prioriterer etik, høj faglighed, kollegialt samarbejde og at tage ansvar for opgave-porteføljen i teamet  
• Har gode evner for tværfagligt samarbejde og formår at koordinere indsatser på tværs af organisationen  
• Kan arbejde selvstændigt, struktureret og målbevidst  
 
Derudover lægges vægt på, at du er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats.  
 
Det forventes, at du har erfaring fra lignende stilling.  
 
Vi tilbyder dig:  
En dynamisk arbejdsplads, med et team af engagerede kollegaer, som har fokus på kerneopgaven: at få borgeren hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet.  
Endvidere kan fremhæves følgende om arbejdspladsen og stillingen:  
 
• Et job med en kombination af drift og udvikling  
• Et tæt samarbejde med gode og søde kolleger  
• En arbejdsplads, som løbende er under forandring  
• En arbejdsplads med fokus på effekter og resultater  
• Åbenhed for nytænkning og afprøvning af gode idéer  
• En arbejdsplads med en uformel omgangstone  
 
 
Løn og ansættelsesvilkår  
 
Stillingen ønskes besat snarest.  
Gennemgang af ansøgninger og afholdelse af samtaler vil finde sted løbende, indtil vi har fundet den rette kandidat.  
 
Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer, med udgangspunkt i gældende overenskomst.  
 
Dine nære kollegaer, er uddannet socialrådgivere og HK’ere.  
 
Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til: Faglig koordinator Mette Tabita, mobil nr.: 29373569 eller Leder, Jeanette Lerche, mobil nr.: 30683483.  
 
 
Ansøgning samt bilag skal fremsendes via det digitale system.  
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329942048Phoenix-cd2002cc12019-01-14T15:02:28.543Sagsbehandler til Kontanthjælpsteamet
Sagsbehandler/Jobrådgiver til Erhvervs- og Arbejdsmarkedsafdelingen i Kerteminde Kommune  
 
Vi søger en effektiv og engageret sagsbehandler til kontanthjælpsområdet, aktivitetsparate borgere +30.  
Vi søger en ny kollega der har lyst til at skabe gode resultater, og som kan levere professionel service overfor borgere og samarbejdspartnere. Det er afgørende, at du brænder for at yde en målrettet og fokuseret indsats for, at bringe borgerne tættere på arbejdsmarkedet eller i uddannelse, alternativt afklare borgerne til anden forsørgelse  
 
Der arbejdes med udgangspunkt i den jobrettede samtale og med fokus på, at støtte den ledige i selv at tage ansvar samt, at være aktiv praktik- og jobsøgende.  
 
Dine arbejdsopgaver  
•Afklare og motivere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, til uddannelse og ordinær beskæftigelse, alternativt til anden offentlig forsørgelse.  
•Afholde jobsamtaler med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere med fokus på borgers progression.  
•Iværksættelse af forløb der har sigte imod, at få borgeren tilbage på arbejdsmarkedet, herunder bl.a. med fokus på små-job.  
•Udarbejde ”Min Plan” sammen med borgeren.  
•Indgå i et tæt samarbejde med jobcentrets virksomhedskonsulenter om at få borgerne ud på arbejdsmarkedet.  
•Anmode om lægelige akter, udarbejde det forberedende skema og i øvrigt samle og forelægge sagen for rehabiliteringsteamet.  
•Koordinere og planlægge samarbejde med jobcentrets interessenter, herunder uddannelsesinstitutioner og faglige organisationer  
•Øvrige ad hoc opgaver  
 
Det forventes, at du via professionel og struktureret planlægning af opgaverne overholder gældende lovgivning – og udover hvad lovgivningen foreskriver - holder samtaler og følger tæt op på de enkelte borgere.  
 
Vi forventer at du:  
• Har stor erfaring med målgruppen og de udfordringer der kendetegner målgruppen. Du har erfaring fra et Jobcenter eller beskæftigelsesområdet i øvrigt  
• Har et godt kendskab til beskæftigelseslovgivningen  
• Kan se dig selv i andre jobfunktioner, der relaterer sig til målgruppen.  
• Motiveres og trives med 1-1 samtaler og mestrer balancegangen mellem at være anerkendende, motiverende samt stille krav til den ledige  
• Trives med systematik, administrativt arbejde og PC-en som primært arbejdsværktøj og du formår at arbejde ud fra aftalte arbejdsgange.  
• Er robust såvel psykisk som fysisk  
• Udviser fleksibilitet, og evner at omstrukturere og nytænke dine arbejdsopgaver med kort varsel i samarbejde med faglig koordinator og nærmeste leder  
• Hurtigt kan navigere i lovgivningen med en løsnings- og resultatorienteret tilgang  
• Har overblik over nye tendenser på arbejdsmarkedet og relevante brancher  
• Ser virksomhedssamarbejde som en af de vigtigste faktorer, for at få borgeren i tilknytning til arbejdsmarkedet.  
• Prioriterer etik, høj faglighed, kollegialt samarbejde og at tage ansvar for opgave-porteføljen i teamet  
• Har gode evner for tværfagligt samarbejde og formår at koordinere indsatser på tværs af organisationen  
• Kan arbejde selvstændigt, struktureret og målbevidst  
 
Derudover lægges vægt på, at du er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats.  
 
Det forventes, at du har erfaring fra lignende stilling.  
 
Vi tilbyder dig:  
En dynamisk arbejdsplads, med et team af engagerede kollegaer, som har fokus på kerneopgaven: at få borgeren hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet.  
Endvidere kan fremhæves følgende om arbejdspladsen og stillingen:  
 
• Et job med en kombination af drift og udvikling  
• Et tæt samarbejde med gode og søde kolleger  
• En arbejdsplads, som løbende er under forandring  
• En arbejdsplads med fokus på effekter og resultater  
• Åbenhed for nytænkning og afprøvning af gode idéer  
• En arbejdsplads med en uformel omgangstone  
 
 
Løn og ansættelsesvilkår  
 
Stillingen ønskes besat snarest.  
Gennemgang af ansøgninger og afholdelse af samtaler vil finde sted løbende, indtil vi har fundet den rette kandidat.  
 
Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer, med udgangspunkt i gældende overenskomst.  
 
Dine nære kollegaer, er uddannet socialrådgivere og HK’ere.  
 
Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til: Faglig koordinator Mette Tabita, mobil nr.: 29373569 eller Leder, Jeanette Lerche, mobil nr.: 30683483.  
 
 
Ansøgning samt bilag skal fremsendes via det digitale system.  
 
 
2019-02-18T08:50:12.117 Sagsbehandler Jobrådgiver til Erhvervs- og Arbejdsmarkedsafdelingen i Kerteminde Kommune Vi søger en effektiv og engageret sagsbehandler til kontanthjælpsområdet, aktivitetsparate borgere 30. Vi søger en ny kollega der har lyst til at skabe gode resultater, og som kan levere professionel service overfor borgere og samarbejdspartnere. Det er afgørende, at du brænder for at yde en målrettet og fokuseret indsats for, at bringe borgerne tættere på arbejdsmarkedet eller i uddannelse, alternativt afklare borgerne til anden forsørgelse Der arbejdes med udgangspunkt i den jobrettede samtale og med fokus på, at støtte den ledige i selv at tage ansvar samt, at være aktiv praktik- og jobsøgende. Dine arbejdsopgaver •Afklare og motivere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, til uddannelse og ordinær beskæftigelse, alternativt til anden offentlig forsørgelse. •Afholde jobsamtaler med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere med fokus på borgers progression. •Iværksættelse af forløb der har sigte imod, at få borgeren tilbage på arbejdsmarkedet, herunder bl.a. med fokus på små-job. •Udarbejde Min Plan sammen med borgeren. •Indgå i et tæt samarbejde med jobcentrets virksomhedskonsulenter om at få borgerne ud på arbejdsmarkedet. •Anmode om lægelige akter, udarbejde det forberedende skema og i øvrigt samle og forelægge sagen for rehabiliteringsteamet. •Koordinere og planlægge samarbejde med jobcentrets interessenter, herunder uddannelsesinstitutioner og faglige organisationer •Øvrige ad hoc opgaver Det forventes, at du via professionel og struktureret planlægning af opgaverne overholder gældende lovgivning og udover hvad lovgivningen foreskriver - holder samtaler og følger tæt op på de enkelte borgere. Vi forventer at du: • Har stor erfaring med målgruppen og de udfordringer der kendetegner målgruppen. Du har erfaring fra et Jobcenter eller beskæftigelsesområdet i øvrigt • Har et godt kendskab til beskæftigelseslovgivningen • Kan se dig selv i andre jobfunktioner, der relaterer sig til målgruppen. • Motiveres og trives med 1-1 samtaler og mestrer balancegangen mellem at være anerkendende, motiverende samt stille krav til den ledige • Trives med systematik, administrativt arbejde og PC-en som primært arbejdsværktøj og du formår at arbejde ud fra aftalte arbejdsgange. • Er robust såvel psykisk som fysisk • Udviser fleksibilitet, og evner at omstrukturere og nytænke dine arbejdsopgaver med kort varsel i samarbejde med faglig koordinator og nærmeste leder • Hurtigt kan navigere i lovgivningen med en løsnings- og resultatorienteret tilgang • Har overblik over nye tendenser på arbejdsmarkedet og relevante brancher • Ser virksomhedssamarbejde som en af de vigtigste faktorer, for at få borgeren i tilknytning til arbejdsmarkedet. • Prioriterer etik, høj faglighed, kollegialt samarbejde og at tage ansvar for opgave-porteføljen i teamet • Har gode evner for tværfagligt samarbejde og formår at koordinere indsatser på tværs af organisationen • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og målbevidst Derudover lægges vægt på, at du er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats. Det forventes, at du har erfaring fra lignende stilling. Vi tilbyder dig: En dynamisk arbejdsplads, med et team af engagerede kollegaer, som har fokus på kerneopgaven: at få borgeren hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet. Endvidere kan fremhæves følgende om arbejdspladsen og stillingen: • Et job med en kombination af drift og udvikling • Et tæt samarbejde med gode og søde kolleger • En arbejdsplads, som løbende er under forandring • En arbejdsplads med fokus på effekter og resultater • Åbenhed for nytænkning og afprøvning af gode idéer • En arbejdsplads med en uformel omgangstone Løn og ansættelsesvilkår Stillingen ønskes besat snarest. Gennemgang af ansøgninger og afholdelse af samtaler vil finde sted løbende, indtil vi har fundet den rette kandidat. Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer, med udgangspunkt i gældende overenskomst. Dine nære kollegaer, er uddannet socialrådgivere og HK ere. Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til: Faglig koordinator Mette Tabita, mobil nr.: 29373569 eller Leder, Jeanette Lerche, mobil nr.: 30683483. Ansøgning samt bilag skal fremsendes via det digitale system.10Phoenixcd2002cc101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-18T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1374&ProjectId=145052&DepartmentId=19971&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynKerteminde3435105Erhvervsafdelingen11Hans Schacksvej 45300KertemindeDKDanmarkORS/cd2002cc_logo.pngORS/Small/cd2002cc_logo.png0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent693716KertemindeMinimum1450520001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cd2002cchttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=cd2002cchttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cd2002cc&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cd2002cc&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/10.jpgSom Sagsbehandler hos Erhvervsafdelingen bliver du en del af et godt arbejdsmiljø og bliver dagligt mødt af nye spændende udfordringer.12008971Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler5Kontor og administration360113155jlz@kerteminde.dkDKDanmarkDKDanmark330009287Socialrådgiver til børn med funktionsnedsættelserBasic GENOPSLAG Kan du lide at arbejde med fagligt udfordrende problemstillinger, som kræver høj grad af koordinering med barnet og familien i centrum? Kan du se mening i et tæt tværfagligt samarbejde med andre faggrupper på området for børn med funktionsnedsættelse? Så er du den nye kollega, vi søger! Vi søger en faglig dygtig og engageret socialrådgiver med erfaring på handicapområdet til visitation, vejledning og rådgivning af familier med børn i alderen 0-15 år med funktionsnedsættelser. Børn, familie og dagtilbudsafdelingen er en arbejdsplads, der tilstræber at have de bedste sagsbehandlere. Derfor vil du få lejlighed og opbakning til at udvikle dine kompetencer. Vi prioriterer, at vores ansatte kan opkvalificere sig løbende og at alle får supervision. Vi har forventninger til, at du: er uddannet socialrådgiver har betydelig erfaring i at arbejde med børn med funktionsnedsættelse er fagligt velfunderet, har styr på lovgivningen og de administrative processer. vil arbejde seriøst og målrettet med vores metoder, herunder ICS og familierådslagning har gode evner indenfor IT og har kendskab til DUBU kan arbejde selvstændigt og samtidig indgå i et teamsamarbejde har gode tværfaglige evner, da vi samarbejder og koordinerer på tværs med mange forskellige samarbejdspartnere Om jobbet: dine primære opgaver er helhedsorienteret råd- og vejledning til familierne samt visitation og løbende opfølgning på iværksatte foranstaltninger. udarbejdelse af udredningsskema og socialfaglige undersøgelser jf. §50 samt handleplaner i fbm. §11.3 og §52. behandle ansøgninger i forbindelse med handicapkompenserende støtte, herunder §41, §42, §44 84, §45, §86 og §32 samt §32a. yde konsulentbistand til øvrige fagpersoner og koordinere indsatsen med familien og øvrige fagpersoner omkring barnet. Hvem er vi? Du vil organisatorisk høre til i Familierådgivningen, hvor kommunens myndighedsrådgivere for børn mellem 0 og 15 år er samlet. Familierådgivningen er organiseret i tre teams: Handicapteam, Familieteamet og Modtagelsen. Vi stræber dog mod at integrere Handicapteamet i de to distriktsteams, så du som handicaprådgiver bliver en del af et større fagligt fællesskab med flere sparringsmuligheder. Vi vægter tværfagligt samarbejde og sparring højt. Vi råder over vores egen §32-tilbud, som du vil have et tæt samarbejde med. Du vil også indgå i et tværgående sparringfællesskab for de faggrupper, der arbejder med børn med funktionsnedsættelse. Vi bor dør om dør med ergoterapeuter, PPR og Sundhedsplejen samt i gå-afstand fra § 32-tilbuddet. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Stillingen er til besættelse 1. maj 2019 eller snarest derefter. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse. Der vil blive indhentet børneattest og straffeattest ved ansættelse. Kørekort er et krav. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Familierådgivningen Mette Fredensborg på tlf. 30315891. Du søger ved at sende os din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse via vores rekrutteringsserver. Ansøgningsfristen er onsdag den 24. april 2019 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler vil foregå fredag den 26. april og mandag den 29. april 2019. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
GENOPSLAG
 
Kan du lide at arbejde med fagligt udfordrende problemstillinger, som kræver høj grad af koordinering med barnet og familien i centrum? Kan du se mening i et tæt tværfagligt samarbejde med andre faggrupper på området for børn med funktionsnedsættelse? Så er du den nye kollega, vi søger! 
 
Vi søger en faglig dygtig og engageret socialrådgiver med erfaring på handicapområdet til visitation, vejledning og rådgivning af familier med børn i alderen 0-15 år med funktionsnedsættelser. 
 
Børn, familie og dagtilbudsafdelingen er en arbejdsplads, der tilstræber at have de bedste sagsbehandlere. Derfor vil du få lejlighed og opbakning til at udvikle dine kompetencer. Vi prioriterer, at vores ansatte kan opkvalificere sig løbende og at alle får supervision. 
 
Vi har forventninger til, at du: 
  • er uddannet socialrådgiver  
  • har betydelig erfaring i at arbejde med børn med funktionsnedsættelse 
  • er fagligt velfunderet, har styr på lovgivningen og de administrative processer.  
  • vil arbejde seriøst og målrettet med vores metoder, herunder ICS og familierådslagning 
  • har gode evner indenfor IT og har kendskab til DUBU  
  • kan arbejde selvstændigt og samtidig indgå i et teamsamarbejde 
  • har gode tværfaglige evner, da vi samarbejder og koordinerer på tværs med mange forskellige samarbejdspartnere
Om jobbet: 
  • dine primære opgaver er helhedsorienteret råd- og vejledning til familierne samt visitation og løbende opfølgning på iværksatte foranstaltninger.
  • udarbejdelse af udredningsskema og socialfaglige undersøgelser jf. §50 samt handleplaner i fbm. §11.3 og §52.
  • behandle ansøgninger i forbindelse med handicapkompenserende støtte, herunder §41, §42, §44/84, §45, §86 og §32 samt §32a.  
  • yde konsulentbistand til øvrige fagpersoner og koordinere indsatsen med familien og øvrige fagpersoner omkring barnet. 
Hvem er vi? 
 
Du vil organisatorisk høre til i Familierådgivningen, hvor kommunens myndighedsrådgivere for børn mellem 0 og 15 år er samlet. Familierådgivningen er organiseret i tre teams: Handicapteam, Familieteamet og Modtagelsen. Vi stræber dog mod at integrere Handicapteamet i de to distriktsteams, så du som handicaprådgiver bliver en del af et større fagligt fællesskab med flere sparringsmuligheder.  
Vi vægter tværfagligt samarbejde og sparring højt. Vi råder over vores egen §32-tilbud, som du vil have et tæt samarbejde med. Du vil også indgå i et tværgående sparringfællesskab for de faggrupper, der arbejder med børn med funktionsnedsættelse. Vi bor dør om dør med ergoterapeuter, PPR og Sundhedsplejen samt i gå-afstand fra § 32-tilbuddet. 
 
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. 
Stillingen er til besættelse 1. maj 2019 eller snarest derefter. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Der vil blive indhentet børneattest og straffeattest ved ansættelse. 
Kørekort er et krav. 
 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Familierådgivningen Mette Fredensborg på tlf. 30315891. 
 
Du søger ved at sende os din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse via vores rekrutteringsserver.
Ansøgningsfristen er onsdag den 24. april 2019 kl. 12.00.
Ansættelsessamtaler vil foregå fredag den 26. april og mandag den 29. april 2019. 
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
 
ORS/Small/51c9cc6b_logo.pngBørn og FamilieafdelingenLangeskov2019-04-17T16:02:30.2072019-04-24T00:00:00
330006867Socialrådgiver til FamilierådgivningenBasic Familierådgivningen i Kerteminde Kommune søger en socialrådgiver med erfaring og ambitioner for det specialiserede område for børn og unge i alderen 0-15 år til vores Familieteam. Om stillingen som socialrådgiver i Familierådgivningen Familierådgivningen er organiseret i tre teams: Handicapteam, Familieteamet samt Modtageteamet. Modtageteam er en del af kommunens fremskudte, opsporende og forebyggende indsats. Modtageteamet vurderer og handler på alle henvendelser fra interne og eksterne samarbejdspartnere og borgere. I modtageteamet håndteres alle §11-forløb, mens sager, der forudsætter en §50-undersøgelse visiteres videre til Familieteamet. Sagsbehandlingen i Familieteamet er i videst muligt omfang dialog baseret. Organiseringen har vi valgt som led i at styrke det forebyggende arbejde med fokus på inddragelse af familierne og det tværfaglige samarbejde med vores skoler og dagtilbud. Socialrådgiverne i Familieteamet er tilknyttet kommunens skoler og dagtilbud, hvor de sidder fysisk én gang om ugen. Opfølgninger af handleplaner sker hyppigt jf. den Svenske model med henblik på, at tilbyde familierne den rette hjælp og støtte. Vi ønsker en tæt kontakt til vores borgere med henblik på, at de hurtigst muligt skal blive selvhjulpen. Brugen af familierådslagning skal udbredes, så den anvendes systematisk i det sociale arbejde. Vi har brug for en socialrådgiver, der kan håndtere at have flere bolde i luften, såsom at være socialrådgiver med egen sagsstamme på lige fod med kollegerne i teamet, og i at være en del af det forebyggende arbejde på skoler og i dagtilbud. Derfor søger vi pr. 1. maj 2019 eller hurtigst muligt: · Socialrådgiver på 37 timer ugentligt i en fast stilling, der har lyst og evner til at indgå i en hektisk hverdag. Dine opgaver vil være: Myndighedssagsbehandling, herunder udarbejde børnefaglige undersøgelser og handleplaner. Arbejde systematisk og helhedsorienteret. Inddrage metoden Familierådslagning. Understøtte at teamets værdier og metoder anvendes i afdelingen. Holde sig opdateret på ny lovgivning og viden samt omsætte det i hverdagen. Medvirke til at styrke det tværfaglige samarbejde, herunder særligt samarbejdet mellem dagtilbud og socialrådgiverne. Vi har brug for, at du er stærk fagligt - gerne med stor erfaring og gode samarbejdsevner. Du kan arbejde systematisk og målrettet både alene og i samarbejde med andre. Du skal have kendskab til ICS og Den svenske model samt kendskab til DUBU. Derudover skal du være opsøgende og turde gå forrest, når det er nødvendigt. Du skal være smilende og positiv. Du skal kunne indgå i relationer, som er svære. Vi tilbyder et spændende og alsidigt job i en udviklingsorienteret organisation med et godt socialt miljø. Vi tilbyder kreative, engagerede og fagligt kompetente kolleger samt en arbejdsplads med fokus på tidlig opsporing og forebyggelse. Vi er en arbejdsplads med et lavt sagstal, en fremskudt sagsbehandling og en systematisk inddragelse af familien og netværket samt et tæt tværsektorielt samarbejde. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende aftale og overenskomst. Ansøgningsfrist er onsdag den 24. april 2019 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 29. april 2019. Uddybede oplysninger om stillingen fås ved teamleder Mette Fredensborg, tlf. 65 15 12 53.
Familierådgivningen i Kerteminde Kommune søger en socialrådgiver med erfaring og ambitioner for det specialiserede område for børn og unge i alderen 0-15 år til vores Familieteam.   
 
Om stillingen som socialrådgiver i Familierådgivningen 
Familierådgivningen er organiseret i tre teams: Handicapteam, Familieteamet samt Modtageteamet. Modtageteam er en del af kommunens fremskudte, opsporende og forebyggende indsats. Modtageteamet vurderer og handler på alle henvendelser fra interne og eksterne samarbejdspartnere og borgere. I modtageteamet håndteres alle §11-forløb, mens sager, der forudsætter en §50-undersøgelse visiteres videre til Familieteamet.  
 
Sagsbehandlingen i Familieteamet er i videst muligt omfang dialog baseret. Organiseringen har vi valgt som led i at styrke det forebyggende arbejde med fokus på inddragelse af familierne og det tværfaglige samarbejde med vores skoler og dagtilbud. Socialrådgiverne i Familieteamet er tilknyttet kommunens skoler og dagtilbud, hvor de sidder fysisk én gang om ugen.   
 
Opfølgninger af handleplaner sker hyppigt jf. den Svenske model med henblik på, at tilbyde familierne den rette hjælp og støtte. Vi ønsker en tæt kontakt til vores borgere med henblik på, at de hurtigst muligt skal blive selvhjulpen. Brugen af familierådslagning skal udbredes, så den anvendes systematisk i det sociale arbejde. 
 
Vi har brug for en socialrådgiver, der kan håndtere at have flere bolde i luften, såsom at være socialrådgiver med egen sagsstamme på lige fod med kollegerne i teamet, og i at være en del af det forebyggende arbejde på skoler og i dagtilbud.
 
Derfor søger vi pr. 1. maj 2019 eller hurtigst muligt: 
 
·    Socialrådgiver på 37 timer ugentligt i en fast stilling, der har lyst og evner til at indgå i en hektisk hverdag.  
 
Dine opgaver vil være: 
  • Myndighedssagsbehandling, herunder udarbejde børnefaglige undersøgelser og handleplaner. 
  • Arbejde systematisk og helhedsorienteret.  
  • Inddrage metoden Familierådslagning. 
  • Understøtte at teamets værdier og metoder anvendes i afdelingen. 
  • Holde sig opdateret på ny lovgivning og viden samt omsætte det i hverdagen. 
  • Medvirke til at styrke det tværfaglige samarbejde, herunder særligt samarbejdet mellem dagtilbud og socialrådgiverne.
Vi har brug for, at du er stærk fagligt - gerne med stor erfaring og gode samarbejdsevner. Du kan arbejde systematisk og målrettet både alene og i samarbejde med andre. Du skal have kendskab til ICS og Den svenske model samt kendskab til DUBU. Derudover skal du være opsøgende og turde gå forrest, når det er nødvendigt. Du skal være smilende og positiv. Du skal kunne indgå i relationer, som er svære.  
 
Vi tilbyder et spændende og alsidigt job i en udviklingsorienteret organisation med et godt socialt miljø. Vi tilbyder kreative, engagerede og fagligt kompetente kolleger samt en arbejdsplads med fokus på tidlig opsporing og forebyggelse. Vi er en arbejdsplads med et lavt sagstal, en fremskudt sagsbehandling og en systematisk inddragelse af familien og netværket samt et tæt tværsektorielt samarbejde. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende aftale og overenskomst. 
 
Ansøgningsfrist er onsdag den 24. april 2019 kl. 12.00.   
 
Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 29. april 2019. 
 
Uddybede oplysninger om stillingen fås ved teamleder Mette Fredensborg, tlf. 65 15 12 53. 
 
ORS/Small/86e0eeb3_logo.pngFamilierådgivningenLangeskov2019-04-12T17:02:01.3102019-04-24T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver til børn med funktionsnedsættelser

Børn og Familieafdelingen

Langeskov
GENOPSLAG Kan du lide at arbejde med fagligt udfordrende problemstillinger, som kræver høj grad af koordinering med barnet og familien i centrum? Kan du se mening i et tæt tværfagligt samarbejde med andre faggrupper på området for børn med funktions...
Indrykket:17. april 2019
Udløbsdato:24. april 2019

Socialrådgiver til Familierådgivningen

Familierådgivningen

Langeskov
Familierådgivningen i Kerteminde Kommune søger en socialrådgiver med erfaring og ambitioner for det specialiserede område for børn og unge i alderen 0-15 år til vores Familieteam. Om stillingen som socialrådgiver i Familierådgivningen Familierådgivn...
Indrykket:12. april 2019
Udløbsdato:24. april 2019