Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandler til Kontanthjælpsteamet

Sagsbehandler/Jobrådgiver til Erhvervs- og Arbejdsmarkedsafdelingen i Kerteminde Kommune  
 
Vi søger en effektiv og engageret sagsbehandler til kontanthjælpsområdet, aktivitetsparate borgere +30.  
Vi søger en ny kollega der har lyst til at skabe gode resultater, og som kan levere professionel service overfor borgere og samarbejdspartnere. Det er afgørende, at du brænder for at yde en målrettet og fokuseret indsats for, at bringe borgerne tættere på arbejdsmarkedet eller i uddannelse, alternativt afklare borgerne til anden forsørgelse  
 
Der arbejdes med udgangspunkt i den jobrettede samtale og med fokus på, at støtte den ledige i selv at tage ansvar samt, at være aktiv praktik- og jobsøgende.  
 
Dine arbejdsopgaver  
•Afklare og motivere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, til uddannelse og ordinær beskæftigelse, alternativt til anden offentlig forsørgelse.  
•Afholde jobsamtaler med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere med fokus på borgers progression.  
•Iværksættelse af forløb der har sigte imod, at få borgeren tilbage på arbejdsmarkedet, herunder bl.a. med fokus på små-job.  
•Udarbejde ”Min Plan” sammen med borgeren.  
•Indgå i et tæt samarbejde med jobcentrets virksomhedskonsulenter om at få borgerne ud på arbejdsmarkedet.  
•Anmode om lægelige akter, udarbejde det forberedende skema og i øvrigt samle og forelægge sagen for rehabiliteringsteamet.  
•Koordinere og planlægge samarbejde med jobcentrets interessenter, herunder uddannelsesinstitutioner og faglige organisationer  
•Øvrige ad hoc opgaver  
 
Det forventes, at du via professionel og struktureret planlægning af opgaverne overholder gældende lovgivning – og udover hvad lovgivningen foreskriver - holder samtaler og følger tæt op på de enkelte borgere.  
 
Vi forventer at du:  
• Har stor erfaring med målgruppen og de udfordringer der kendetegner målgruppen. Du har erfaring fra et Jobcenter eller beskæftigelsesområdet i øvrigt  
• Har et godt kendskab til beskæftigelseslovgivningen  
• Kan se dig selv i andre jobfunktioner, der relaterer sig til målgruppen.  
• Motiveres og trives med 1-1 samtaler og mestrer balancegangen mellem at være anerkendende, motiverende samt stille krav til den ledige  
• Trives med systematik, administrativt arbejde og PC-en som primært arbejdsværktøj og du formår at arbejde ud fra aftalte arbejdsgange.  
• Er robust såvel psykisk som fysisk  
• Udviser fleksibilitet, og evner at omstrukturere og nytænke dine arbejdsopgaver med kort varsel i samarbejde med faglig koordinator og nærmeste leder  
• Hurtigt kan navigere i lovgivningen med en løsnings- og resultatorienteret tilgang  
• Har overblik over nye tendenser på arbejdsmarkedet og relevante brancher  
• Ser virksomhedssamarbejde som en af de vigtigste faktorer, for at få borgeren i tilknytning til arbejdsmarkedet.  
• Prioriterer etik, høj faglighed, kollegialt samarbejde og at tage ansvar for opgave-porteføljen i teamet  
• Har gode evner for tværfagligt samarbejde og formår at koordinere indsatser på tværs af organisationen  
• Kan arbejde selvstændigt, struktureret og målbevidst  
 
Derudover lægges vægt på, at du er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats.  
 
Det forventes, at du har erfaring fra lignende stilling.  
 
Vi tilbyder dig:  
En dynamisk arbejdsplads, med et team af engagerede kollegaer, som har fokus på kerneopgaven: at få borgeren hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet.  
Endvidere kan fremhæves følgende om arbejdspladsen og stillingen:  
 
• Et job med en kombination af drift og udvikling  
• Et tæt samarbejde med gode og søde kolleger  
• En arbejdsplads, som løbende er under forandring  
• En arbejdsplads med fokus på effekter og resultater  
• Åbenhed for nytænkning og afprøvning af gode idéer  
• En arbejdsplads med en uformel omgangstone  
 
 
Løn og ansættelsesvilkår  
 
Stillingen ønskes besat snarest.  
Gennemgang af ansøgninger og afholdelse af samtaler vil finde sted løbende, indtil vi har fundet den rette kandidat.  
 
Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer, med udgangspunkt i gældende overenskomst.  
 
Dine nære kollegaer, er uddannet socialrådgivere og HK’ere.  
 
Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til: Faglig koordinator Mette Tabita, mobil nr.: 29373569 eller Leder, Jeanette Lerche, mobil nr.: 30683483.  
 
 
Ansøgning samt bilag skal fremsendes via det digitale system.  
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329942048Phoenix-cd2002cc12019-01-14T15:02:28.543Sagsbehandler til Kontanthjælpsteamet
Sagsbehandler/Jobrådgiver til Erhvervs- og Arbejdsmarkedsafdelingen i Kerteminde Kommune  
 
Vi søger en effektiv og engageret sagsbehandler til kontanthjælpsområdet, aktivitetsparate borgere +30.  
Vi søger en ny kollega der har lyst til at skabe gode resultater, og som kan levere professionel service overfor borgere og samarbejdspartnere. Det er afgørende, at du brænder for at yde en målrettet og fokuseret indsats for, at bringe borgerne tættere på arbejdsmarkedet eller i uddannelse, alternativt afklare borgerne til anden forsørgelse  
 
Der arbejdes med udgangspunkt i den jobrettede samtale og med fokus på, at støtte den ledige i selv at tage ansvar samt, at være aktiv praktik- og jobsøgende.  
 
Dine arbejdsopgaver  
•Afklare og motivere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, til uddannelse og ordinær beskæftigelse, alternativt til anden offentlig forsørgelse.  
•Afholde jobsamtaler med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere med fokus på borgers progression.  
•Iværksættelse af forløb der har sigte imod, at få borgeren tilbage på arbejdsmarkedet, herunder bl.a. med fokus på små-job.  
•Udarbejde ”Min Plan” sammen med borgeren.  
•Indgå i et tæt samarbejde med jobcentrets virksomhedskonsulenter om at få borgerne ud på arbejdsmarkedet.  
•Anmode om lægelige akter, udarbejde det forberedende skema og i øvrigt samle og forelægge sagen for rehabiliteringsteamet.  
•Koordinere og planlægge samarbejde med jobcentrets interessenter, herunder uddannelsesinstitutioner og faglige organisationer  
•Øvrige ad hoc opgaver  
 
Det forventes, at du via professionel og struktureret planlægning af opgaverne overholder gældende lovgivning – og udover hvad lovgivningen foreskriver - holder samtaler og følger tæt op på de enkelte borgere.  
 
Vi forventer at du:  
• Har stor erfaring med målgruppen og de udfordringer der kendetegner målgruppen. Du har erfaring fra et Jobcenter eller beskæftigelsesområdet i øvrigt  
• Har et godt kendskab til beskæftigelseslovgivningen  
• Kan se dig selv i andre jobfunktioner, der relaterer sig til målgruppen.  
• Motiveres og trives med 1-1 samtaler og mestrer balancegangen mellem at være anerkendende, motiverende samt stille krav til den ledige  
• Trives med systematik, administrativt arbejde og PC-en som primært arbejdsværktøj og du formår at arbejde ud fra aftalte arbejdsgange.  
• Er robust såvel psykisk som fysisk  
• Udviser fleksibilitet, og evner at omstrukturere og nytænke dine arbejdsopgaver med kort varsel i samarbejde med faglig koordinator og nærmeste leder  
• Hurtigt kan navigere i lovgivningen med en løsnings- og resultatorienteret tilgang  
• Har overblik over nye tendenser på arbejdsmarkedet og relevante brancher  
• Ser virksomhedssamarbejde som en af de vigtigste faktorer, for at få borgeren i tilknytning til arbejdsmarkedet.  
• Prioriterer etik, høj faglighed, kollegialt samarbejde og at tage ansvar for opgave-porteføljen i teamet  
• Har gode evner for tværfagligt samarbejde og formår at koordinere indsatser på tværs af organisationen  
• Kan arbejde selvstændigt, struktureret og målbevidst  
 
Derudover lægges vægt på, at du er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats.  
 
Det forventes, at du har erfaring fra lignende stilling.  
 
Vi tilbyder dig:  
En dynamisk arbejdsplads, med et team af engagerede kollegaer, som har fokus på kerneopgaven: at få borgeren hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet.  
Endvidere kan fremhæves følgende om arbejdspladsen og stillingen:  
 
• Et job med en kombination af drift og udvikling  
• Et tæt samarbejde med gode og søde kolleger  
• En arbejdsplads, som løbende er under forandring  
• En arbejdsplads med fokus på effekter og resultater  
• Åbenhed for nytænkning og afprøvning af gode idéer  
• En arbejdsplads med en uformel omgangstone  
 
 
Løn og ansættelsesvilkår  
 
Stillingen ønskes besat snarest.  
Gennemgang af ansøgninger og afholdelse af samtaler vil finde sted løbende, indtil vi har fundet den rette kandidat.  
 
Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer, med udgangspunkt i gældende overenskomst.  
 
Dine nære kollegaer, er uddannet socialrådgivere og HK’ere.  
 
Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til: Faglig koordinator Mette Tabita, mobil nr.: 29373569 eller Leder, Jeanette Lerche, mobil nr.: 30683483.  
 
 
Ansøgning samt bilag skal fremsendes via det digitale system.  
 
 
2019-02-18T08:50:12.117 Sagsbehandler Jobrådgiver til Erhvervs- og Arbejdsmarkedsafdelingen i Kerteminde Kommune Vi søger en effektiv og engageret sagsbehandler til kontanthjælpsområdet, aktivitetsparate borgere 30. Vi søger en ny kollega der har lyst til at skabe gode resultater, og som kan levere professionel service overfor borgere og samarbejdspartnere. Det er afgørende, at du brænder for at yde en målrettet og fokuseret indsats for, at bringe borgerne tættere på arbejdsmarkedet eller i uddannelse, alternativt afklare borgerne til anden forsørgelse Der arbejdes med udgangspunkt i den jobrettede samtale og med fokus på, at støtte den ledige i selv at tage ansvar samt, at være aktiv praktik- og jobsøgende. Dine arbejdsopgaver •Afklare og motivere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, til uddannelse og ordinær beskæftigelse, alternativt til anden offentlig forsørgelse. •Afholde jobsamtaler med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere med fokus på borgers progression. •Iværksættelse af forløb der har sigte imod, at få borgeren tilbage på arbejdsmarkedet, herunder bl.a. med fokus på små-job. •Udarbejde Min Plan sammen med borgeren. •Indgå i et tæt samarbejde med jobcentrets virksomhedskonsulenter om at få borgerne ud på arbejdsmarkedet. •Anmode om lægelige akter, udarbejde det forberedende skema og i øvrigt samle og forelægge sagen for rehabiliteringsteamet. •Koordinere og planlægge samarbejde med jobcentrets interessenter, herunder uddannelsesinstitutioner og faglige organisationer •Øvrige ad hoc opgaver Det forventes, at du via professionel og struktureret planlægning af opgaverne overholder gældende lovgivning og udover hvad lovgivningen foreskriver - holder samtaler og følger tæt op på de enkelte borgere. Vi forventer at du: • Har stor erfaring med målgruppen og de udfordringer der kendetegner målgruppen. Du har erfaring fra et Jobcenter eller beskæftigelsesområdet i øvrigt • Har et godt kendskab til beskæftigelseslovgivningen • Kan se dig selv i andre jobfunktioner, der relaterer sig til målgruppen. • Motiveres og trives med 1-1 samtaler og mestrer balancegangen mellem at være anerkendende, motiverende samt stille krav til den ledige • Trives med systematik, administrativt arbejde og PC-en som primært arbejdsværktøj og du formår at arbejde ud fra aftalte arbejdsgange. • Er robust såvel psykisk som fysisk • Udviser fleksibilitet, og evner at omstrukturere og nytænke dine arbejdsopgaver med kort varsel i samarbejde med faglig koordinator og nærmeste leder • Hurtigt kan navigere i lovgivningen med en løsnings- og resultatorienteret tilgang • Har overblik over nye tendenser på arbejdsmarkedet og relevante brancher • Ser virksomhedssamarbejde som en af de vigtigste faktorer, for at få borgeren i tilknytning til arbejdsmarkedet. • Prioriterer etik, høj faglighed, kollegialt samarbejde og at tage ansvar for opgave-porteføljen i teamet • Har gode evner for tværfagligt samarbejde og formår at koordinere indsatser på tværs af organisationen • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og målbevidst Derudover lægges vægt på, at du er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats. Det forventes, at du har erfaring fra lignende stilling. Vi tilbyder dig: En dynamisk arbejdsplads, med et team af engagerede kollegaer, som har fokus på kerneopgaven: at få borgeren hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet. Endvidere kan fremhæves følgende om arbejdspladsen og stillingen: • Et job med en kombination af drift og udvikling • Et tæt samarbejde med gode og søde kolleger • En arbejdsplads, som løbende er under forandring • En arbejdsplads med fokus på effekter og resultater • Åbenhed for nytænkning og afprøvning af gode idéer • En arbejdsplads med en uformel omgangstone Løn og ansættelsesvilkår Stillingen ønskes besat snarest. Gennemgang af ansøgninger og afholdelse af samtaler vil finde sted løbende, indtil vi har fundet den rette kandidat. Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer, med udgangspunkt i gældende overenskomst. Dine nære kollegaer, er uddannet socialrådgivere og HK ere. Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til: Faglig koordinator Mette Tabita, mobil nr.: 29373569 eller Leder, Jeanette Lerche, mobil nr.: 30683483. Ansøgning samt bilag skal fremsendes via det digitale system.10Phoenixcd2002cc101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-18T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1374&ProjectId=145052&DepartmentId=19971&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynKerteminde3435105Erhvervsafdelingen11Hans Schacksvej 45300KertemindeDKDanmarkORS/cd2002cc_logo.pngORS/Small/cd2002cc_logo.png0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent693716KertemindeMinimum1450520001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cd2002cchttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=cd2002cchttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cd2002cc&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cd2002cc&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/10.jpgSom Sagsbehandler hos Erhvervsafdelingen bliver du en del af et godt arbejdsmiljø og bliver dagligt mødt af nye spændende udfordringer.12008971Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler5Kontor og administration360113155jlz@kerteminde.dkDKDanmarkDKDanmark329950504Beskæftigelsessagsbehandler ungeafdelingenBasic Socialrådgiver til ungeafdelingen sektion job og uddannelse Ungeafdelingen sektion 1 job og uddannelse søger engageret socialrådgiver til sager om uddannelseshjælp i henhold til Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats. Ungeafdelingen i Kerteminde kommune er en tværfaglig afdeling, der dækker sagsbehandling og indsats i forhold til unge i alderen 15 til 30 år. Ungeafdelingen har en målsætning om, at alle unge skal have en uddannelse. Vi forventer derfor at du har en interesse og viden om unge, uddannelse og arbejdsmarkedet. Vi søger en socialrådgiver til behandling af uddannelseshjælpssager på en blandet sagsstamme af både uddannelsesparate og aktivitetsparate unge, hvilket kræver at du er fleksibel og omstillingsparat. Der er tale om en stilling som beskæftigelsessagsbehandler, hvor du vil skulle varetage sagsbehandlingen af modtagere af uddannelseshjælp. Du vil således have til opgave at afholde jobsamtaler, udarbejde uddannelsespålæg og andre administrative opgaver, der knytter sig til arbejdet med at få unge i uddannelse eller job. Ungeafdelingen har igennem de seneste år opnået rigtig gode resultater. Det er derfor vigtigt, at du kan koble sammenhængen imellem arbejde og uddannelsesvalg. Ungeafdelingen prioriterer rettidig opfølgning og en håndholdt indsats, hvor det er nødvendigt. Du vil derfor komme til at indgå i en afdeling, der er resultatorienteret, ambitiøs og engageret i at hjælpe unge i uddannelse eller job. Du vil indgå i en tværfaglig afdeling, hvor der arbejdes ud fra principperne om relationel koordinering. Sagsbehandling og indsatser er under samme enhed, hvorfor din indsats skal koordineres løbende i tæt samspil med flere fagligheder. Du vil derfor få et tæt samarbejde med virksomhedskonsulenter, mentorer §85 og uddannelsesvejledere. Kvalifikationer: Du er uddannet socialrådgiver Du er skarp på lovgivningen og forvaltningen af denne. Du vægter tværfaglighed højt. at du er fagligt stærk, men ikke fagligt fastlåst. Tør at stille krav til og kan motivere de unge, fordi du tro på de kan. Er en teamplayer, der ikke er bange for at give en kollega en hånd med. Er en stærk kommunikator både skriftligt og mundtligt. Er struktureret og kan arbejde selvstændigt. At du har et positivt livssyn, et positivt menneskesyn, er konstruktiv og ikke mindst humoristisk. Vi tilbyder: En spændende arbejdsplads i konstant udvikling Selvstændige arbejdsopgaver og mulighed for at præge indholdet i hverdagen Et fagligt inspirerende miljø Mulighed for faglig og personlig udvikling Et god kollegaskab Løn efter gældende overenskomst. Ansøgningsfrist d. 21-02-2019 kl. 12.00 Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 26-02-2019. Yderligere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Leder Christel Borg på telefon 6515 2090 eller sagsbehandler Majken Gregersen på telefon 6515 2094.

Socialrådgiver til ungeafdelingen – sektion job og uddannelse

 

Ungeafdelingen sektion 1 – job og uddannelse søger engageret socialrådgiver til sager om uddannelseshjælp i henhold til Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats.

 

Ungeafdelingen i Kerteminde kommune er en tværfaglig afdeling, der dækker sagsbehandling og indsats i forhold til unge i alderen 15 til 30 år. Ungeafdelingen har en målsætning om, at alle unge skal have en uddannelse. Vi forventer derfor at du har en interesse og viden om unge, uddannelse og arbejdsmarkedet.

 

Vi søger en socialrådgiver til behandling af uddannelseshjælpssager på en blandet sagsstamme af både uddannelsesparate og aktivitetsparate unge, hvilket kræver at du er fleksibel og omstillingsparat. Der er tale om en stilling som beskæftigelsessagsbehandler, hvor du vil skulle varetage sagsbehandlingen af modtagere af uddannelseshjælp. Du vil således have til opgave at afholde jobsamtaler, udarbejde uddannelsespålæg og andre administrative opgaver, der knytter sig til arbejdet med at få unge i uddannelse eller job.

 
Ungeafdelingen har igennem de seneste år opnået rigtig gode resultater. Det er derfor vigtigt, at du kan koble sammenhængen imellem arbejde og uddannelsesvalg. Ungeafdelingen prioriterer rettidig opfølgning og en håndholdt indsats, hvor det er nødvendigt. Du vil derfor komme til at indgå i en afdeling, der er resultatorienteret, ambitiøs og engageret i at hjælpe unge i uddannelse eller job.  
 
Du vil indgå i en tværfaglig afdeling, hvor der arbejdes ud fra principperne om relationel koordinering. Sagsbehandling og indsatser er under samme enhed, hvorfor din indsats skal koordineres løbende i tæt samspil med flere fagligheder. Du vil derfor få et tæt samarbejde med virksomhedskonsulenter, mentorer/§85 og uddannelsesvejledere.  
 

 

Kvalifikationer:

  • Du er uddannet socialrådgiver
  • Du er skarp på lovgivningen og forvaltningen af denne.

  • Du vægter tværfaglighed højt.

  • at du er fagligt stærk, men ikke fagligt fastlåst.

  • Tør at stille krav til og kan motivere de unge, fordi du tro på de kan.

  • Er en teamplayer, der ikke er bange for at give en kollega en hånd med.

  • Er en stærk kommunikator både skriftligt og mundtligt.

  • Er struktureret og kan arbejde selvstændigt.

  • At du har et positivt livssyn, et positivt menneskesyn, er konstruktiv og ikke mindst humoristisk.

 

Vi tilbyder:

  • En spændende arbejdsplads i konstant udvikling
  • Selvstændige arbejdsopgaver og mulighed for at præge indholdet i hverdagen
  • Et fagligt inspirerende miljø
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling
  • Et god kollegaskab

Løn efter gældende overenskomst.

 

Ansøgningsfrist d. 21-02-2019 kl. 12.00 Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 26-02-2019.

 

Yderligere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Leder Christel Borg på telefon 6515 2090 eller sagsbehandler Majken Gregersen på telefon 6515 2094.


ORS/Small/1ef68ab6_logo.pngjobcenter UngeLangeskov2019-01-29T15:13:59.3102019-02-21T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Beskæftigelsessagsbehandler ungeafdelingen

jobcenter Unge

Langeskov
Socialrådgiver til ungeafdelingen sektion job og uddannelse Ungeafdelingen sektion 1 job og uddannelse søger engageret socialrådgiver til sager om uddannelseshjælp i henhold til Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats. Ungeafdelingen i Kerteminde kommune...
Indrykket:29. januar 2019
Udløbsdato:21. februar 2019