Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandler til Kontanthjælpsteamet

Sagsbehandler/Jobrådgiver til Erhvervs- og Arbejdsmarkedsafdelingen i Kerteminde Kommune  
 
Vi søger en effektiv og engageret sagsbehandler til kontanthjælpsområdet, aktivitetsparate borgere +30.  
Vi søger en ny kollega der har lyst til at skabe gode resultater, og som kan levere professionel service overfor borgere og samarbejdspartnere. Det er afgørende, at du brænder for at yde en målrettet og fokuseret indsats for, at bringe borgerne tættere på arbejdsmarkedet eller i uddannelse, alternativt afklare borgerne til anden forsørgelse  
 
Der arbejdes med udgangspunkt i den jobrettede samtale og med fokus på, at støtte den ledige i selv at tage ansvar samt, at være aktiv praktik- og jobsøgende.  
 
Dine arbejdsopgaver  
•Afklare og motivere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, til uddannelse og ordinær beskæftigelse, alternativt til anden offentlig forsørgelse.  
•Afholde jobsamtaler med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere med fokus på borgers progression.  
•Iværksættelse af forløb der har sigte imod, at få borgeren tilbage på arbejdsmarkedet, herunder bl.a. med fokus på små-job.  
•Udarbejde ”Min Plan” sammen med borgeren.  
•Indgå i et tæt samarbejde med jobcentrets virksomhedskonsulenter om at få borgerne ud på arbejdsmarkedet.  
•Anmode om lægelige akter, udarbejde det forberedende skema og i øvrigt samle og forelægge sagen for rehabiliteringsteamet.  
•Koordinere og planlægge samarbejde med jobcentrets interessenter, herunder uddannelsesinstitutioner og faglige organisationer  
•Øvrige ad hoc opgaver  
 
Det forventes, at du via professionel og struktureret planlægning af opgaverne overholder gældende lovgivning – og udover hvad lovgivningen foreskriver - holder samtaler og følger tæt op på de enkelte borgere.  
 
Vi forventer at du:  
• Har stor erfaring med målgruppen og de udfordringer der kendetegner målgruppen. Du har erfaring fra et Jobcenter eller beskæftigelsesområdet i øvrigt  
• Har et godt kendskab til beskæftigelseslovgivningen  
• Kan se dig selv i andre jobfunktioner, der relaterer sig til målgruppen.  
• Motiveres og trives med 1-1 samtaler og mestrer balancegangen mellem at være anerkendende, motiverende samt stille krav til den ledige  
• Trives med systematik, administrativt arbejde og PC-en som primært arbejdsværktøj og du formår at arbejde ud fra aftalte arbejdsgange.  
• Er robust såvel psykisk som fysisk  
• Udviser fleksibilitet, og evner at omstrukturere og nytænke dine arbejdsopgaver med kort varsel i samarbejde med faglig koordinator og nærmeste leder  
• Hurtigt kan navigere i lovgivningen med en løsnings- og resultatorienteret tilgang  
• Har overblik over nye tendenser på arbejdsmarkedet og relevante brancher  
• Ser virksomhedssamarbejde som en af de vigtigste faktorer, for at få borgeren i tilknytning til arbejdsmarkedet.  
• Prioriterer etik, høj faglighed, kollegialt samarbejde og at tage ansvar for opgave-porteføljen i teamet  
• Har gode evner for tværfagligt samarbejde og formår at koordinere indsatser på tværs af organisationen  
• Kan arbejde selvstændigt, struktureret og målbevidst  
 
Derudover lægges vægt på, at du er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats.  
 
Det forventes, at du har erfaring fra lignende stilling.  
 
Vi tilbyder dig:  
En dynamisk arbejdsplads, med et team af engagerede kollegaer, som har fokus på kerneopgaven: at få borgeren hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet.  
Endvidere kan fremhæves følgende om arbejdspladsen og stillingen:  
 
• Et job med en kombination af drift og udvikling  
• Et tæt samarbejde med gode og søde kolleger  
• En arbejdsplads, som løbende er under forandring  
• En arbejdsplads med fokus på effekter og resultater  
• Åbenhed for nytænkning og afprøvning af gode idéer  
• En arbejdsplads med en uformel omgangstone  
 
 
Løn og ansættelsesvilkår  
 
Stillingen ønskes besat snarest.  
Gennemgang af ansøgninger og afholdelse af samtaler vil finde sted løbende, indtil vi har fundet den rette kandidat.  
 
Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer, med udgangspunkt i gældende overenskomst.  
 
Dine nære kollegaer, er uddannet socialrådgivere og HK’ere.  
 
Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til: Faglig koordinator Mette Tabita, mobil nr.: 29373569 eller Leder, Jeanette Lerche, mobil nr.: 30683483.  
 
 
Ansøgning samt bilag skal fremsendes via det digitale system.  
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329942048Phoenix-cd2002cc12019-01-14T15:02:28.543Sagsbehandler til Kontanthjælpsteamet
Sagsbehandler/Jobrådgiver til Erhvervs- og Arbejdsmarkedsafdelingen i Kerteminde Kommune  
 
Vi søger en effektiv og engageret sagsbehandler til kontanthjælpsområdet, aktivitetsparate borgere +30.  
Vi søger en ny kollega der har lyst til at skabe gode resultater, og som kan levere professionel service overfor borgere og samarbejdspartnere. Det er afgørende, at du brænder for at yde en målrettet og fokuseret indsats for, at bringe borgerne tættere på arbejdsmarkedet eller i uddannelse, alternativt afklare borgerne til anden forsørgelse  
 
Der arbejdes med udgangspunkt i den jobrettede samtale og med fokus på, at støtte den ledige i selv at tage ansvar samt, at være aktiv praktik- og jobsøgende.  
 
Dine arbejdsopgaver  
•Afklare og motivere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, til uddannelse og ordinær beskæftigelse, alternativt til anden offentlig forsørgelse.  
•Afholde jobsamtaler med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere med fokus på borgers progression.  
•Iværksættelse af forløb der har sigte imod, at få borgeren tilbage på arbejdsmarkedet, herunder bl.a. med fokus på små-job.  
•Udarbejde ”Min Plan” sammen med borgeren.  
•Indgå i et tæt samarbejde med jobcentrets virksomhedskonsulenter om at få borgerne ud på arbejdsmarkedet.  
•Anmode om lægelige akter, udarbejde det forberedende skema og i øvrigt samle og forelægge sagen for rehabiliteringsteamet.  
•Koordinere og planlægge samarbejde med jobcentrets interessenter, herunder uddannelsesinstitutioner og faglige organisationer  
•Øvrige ad hoc opgaver  
 
Det forventes, at du via professionel og struktureret planlægning af opgaverne overholder gældende lovgivning – og udover hvad lovgivningen foreskriver - holder samtaler og følger tæt op på de enkelte borgere.  
 
Vi forventer at du:  
• Har stor erfaring med målgruppen og de udfordringer der kendetegner målgruppen. Du har erfaring fra et Jobcenter eller beskæftigelsesområdet i øvrigt  
• Har et godt kendskab til beskæftigelseslovgivningen  
• Kan se dig selv i andre jobfunktioner, der relaterer sig til målgruppen.  
• Motiveres og trives med 1-1 samtaler og mestrer balancegangen mellem at være anerkendende, motiverende samt stille krav til den ledige  
• Trives med systematik, administrativt arbejde og PC-en som primært arbejdsværktøj og du formår at arbejde ud fra aftalte arbejdsgange.  
• Er robust såvel psykisk som fysisk  
• Udviser fleksibilitet, og evner at omstrukturere og nytænke dine arbejdsopgaver med kort varsel i samarbejde med faglig koordinator og nærmeste leder  
• Hurtigt kan navigere i lovgivningen med en løsnings- og resultatorienteret tilgang  
• Har overblik over nye tendenser på arbejdsmarkedet og relevante brancher  
• Ser virksomhedssamarbejde som en af de vigtigste faktorer, for at få borgeren i tilknytning til arbejdsmarkedet.  
• Prioriterer etik, høj faglighed, kollegialt samarbejde og at tage ansvar for opgave-porteføljen i teamet  
• Har gode evner for tværfagligt samarbejde og formår at koordinere indsatser på tværs af organisationen  
• Kan arbejde selvstændigt, struktureret og målbevidst  
 
Derudover lægges vægt på, at du er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats.  
 
Det forventes, at du har erfaring fra lignende stilling.  
 
Vi tilbyder dig:  
En dynamisk arbejdsplads, med et team af engagerede kollegaer, som har fokus på kerneopgaven: at få borgeren hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet.  
Endvidere kan fremhæves følgende om arbejdspladsen og stillingen:  
 
• Et job med en kombination af drift og udvikling  
• Et tæt samarbejde med gode og søde kolleger  
• En arbejdsplads, som løbende er under forandring  
• En arbejdsplads med fokus på effekter og resultater  
• Åbenhed for nytænkning og afprøvning af gode idéer  
• En arbejdsplads med en uformel omgangstone  
 
 
Løn og ansættelsesvilkår  
 
Stillingen ønskes besat snarest.  
Gennemgang af ansøgninger og afholdelse af samtaler vil finde sted løbende, indtil vi har fundet den rette kandidat.  
 
Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer, med udgangspunkt i gældende overenskomst.  
 
Dine nære kollegaer, er uddannet socialrådgivere og HK’ere.  
 
Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til: Faglig koordinator Mette Tabita, mobil nr.: 29373569 eller Leder, Jeanette Lerche, mobil nr.: 30683483.  
 
 
Ansøgning samt bilag skal fremsendes via det digitale system.  
 
 
2019-02-18T08:50:12.117 Sagsbehandler Jobrådgiver til Erhvervs- og Arbejdsmarkedsafdelingen i Kerteminde Kommune Vi søger en effektiv og engageret sagsbehandler til kontanthjælpsområdet, aktivitetsparate borgere 30. Vi søger en ny kollega der har lyst til at skabe gode resultater, og som kan levere professionel service overfor borgere og samarbejdspartnere. Det er afgørende, at du brænder for at yde en målrettet og fokuseret indsats for, at bringe borgerne tættere på arbejdsmarkedet eller i uddannelse, alternativt afklare borgerne til anden forsørgelse Der arbejdes med udgangspunkt i den jobrettede samtale og med fokus på, at støtte den ledige i selv at tage ansvar samt, at være aktiv praktik- og jobsøgende. Dine arbejdsopgaver •Afklare og motivere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, til uddannelse og ordinær beskæftigelse, alternativt til anden offentlig forsørgelse. •Afholde jobsamtaler med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere med fokus på borgers progression. •Iværksættelse af forløb der har sigte imod, at få borgeren tilbage på arbejdsmarkedet, herunder bl.a. med fokus på små-job. •Udarbejde Min Plan sammen med borgeren. •Indgå i et tæt samarbejde med jobcentrets virksomhedskonsulenter om at få borgerne ud på arbejdsmarkedet. •Anmode om lægelige akter, udarbejde det forberedende skema og i øvrigt samle og forelægge sagen for rehabiliteringsteamet. •Koordinere og planlægge samarbejde med jobcentrets interessenter, herunder uddannelsesinstitutioner og faglige organisationer •Øvrige ad hoc opgaver Det forventes, at du via professionel og struktureret planlægning af opgaverne overholder gældende lovgivning og udover hvad lovgivningen foreskriver - holder samtaler og følger tæt op på de enkelte borgere. Vi forventer at du: • Har stor erfaring med målgruppen og de udfordringer der kendetegner målgruppen. Du har erfaring fra et Jobcenter eller beskæftigelsesområdet i øvrigt • Har et godt kendskab til beskæftigelseslovgivningen • Kan se dig selv i andre jobfunktioner, der relaterer sig til målgruppen. • Motiveres og trives med 1-1 samtaler og mestrer balancegangen mellem at være anerkendende, motiverende samt stille krav til den ledige • Trives med systematik, administrativt arbejde og PC-en som primært arbejdsværktøj og du formår at arbejde ud fra aftalte arbejdsgange. • Er robust såvel psykisk som fysisk • Udviser fleksibilitet, og evner at omstrukturere og nytænke dine arbejdsopgaver med kort varsel i samarbejde med faglig koordinator og nærmeste leder • Hurtigt kan navigere i lovgivningen med en løsnings- og resultatorienteret tilgang • Har overblik over nye tendenser på arbejdsmarkedet og relevante brancher • Ser virksomhedssamarbejde som en af de vigtigste faktorer, for at få borgeren i tilknytning til arbejdsmarkedet. • Prioriterer etik, høj faglighed, kollegialt samarbejde og at tage ansvar for opgave-porteføljen i teamet • Har gode evner for tværfagligt samarbejde og formår at koordinere indsatser på tværs af organisationen • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og målbevidst Derudover lægges vægt på, at du er indstillet på at arbejde i en afdeling med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats. Det forventes, at du har erfaring fra lignende stilling. Vi tilbyder dig: En dynamisk arbejdsplads, med et team af engagerede kollegaer, som har fokus på kerneopgaven: at få borgeren hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet. Endvidere kan fremhæves følgende om arbejdspladsen og stillingen: • Et job med en kombination af drift og udvikling • Et tæt samarbejde med gode og søde kolleger • En arbejdsplads, som løbende er under forandring • En arbejdsplads med fokus på effekter og resultater • Åbenhed for nytænkning og afprøvning af gode idéer • En arbejdsplads med en uformel omgangstone Løn og ansættelsesvilkår Stillingen ønskes besat snarest. Gennemgang af ansøgninger og afholdelse af samtaler vil finde sted løbende, indtil vi har fundet den rette kandidat. Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer, med udgangspunkt i gældende overenskomst. Dine nære kollegaer, er uddannet socialrådgivere og HK ere. Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til: Faglig koordinator Mette Tabita, mobil nr.: 29373569 eller Leder, Jeanette Lerche, mobil nr.: 30683483. Ansøgning samt bilag skal fremsendes via det digitale system.10Phoenixcd2002cc101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-18T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1374&ProjectId=145052&DepartmentId=19971&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynKerteminde3435105Erhvervsafdelingen11Hans Schacksvej 45300KertemindeDKDanmarkORS/cd2002cc_logo.pngORS/Small/cd2002cc_logo.png0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent693716KertemindeMinimum1450520001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cd2002cchttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=cd2002cchttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cd2002cc&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=cd2002cc&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/10.jpgSom Sagsbehandler hos Erhvervsafdelingen bliver du en del af et godt arbejdsmiljø og bliver dagligt mødt af nye spændende udfordringer.12008971Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler5Kontor og administration360113155jlz@kerteminde.dkDKDanmarkDKDanmark330069569Vi søger en erfaren sagsbehandler, der har sans for mål og udvikling indenfor sygedagpengeområdetBasic Har du lyst til at blive en del af et team, der arbejder med borgernes tilbagevenden til arbejdsmarkedet? Kerteminde Kommune søger en engageret og målrettet sagsbehandler jobrådgiver til en fast stilling i Sygedagpengeteamet. Teamet er placeret på Munkebo Rådhus, og der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse 1. september 2019 eller snarest derefter. Du bliver en del af et team, som arbejder med forskellige opgaver inden for beskæftigelseslovgivningen. Vi arbejder med sygedagpenge, jobafklaring, revalidering, ressourceforløb samt ledighedsydelse. Vi lægger vægt på holdånd og forståelse for det samlede teams opgaver og udfordringer. Vi stræber efter at udvikle vores egne kompetencer, så vi også kan styrke borgerens udvikling. Vi er et ambitiøst team, der vil være bedst både på resultater og faglighed. I seneste Benchmarking lå vi nr. 1 på området. Du skal derfor være indstillet på at arbejde i et team, hvor vi hele tiden udfordrer hinandens faglighed og rokerer rundt på opgaverne, så vi arbejder så effektivt som muligt. Vi tror på, at et tæt samarbejde med borgeren i centrum er afgørende for, at borger får en tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Det er derfor vigtigt, at du formår at bevare overblikket i de forløb, som du koordinerer og samtidig formår at sikre flow og fremdrift i borgerens forløb. Du skal være i stand til at kommunikere i øjenhøjde og formå at involvere relevante aktører. Vi forestiller os, at du: er socialrådgiver, HK er eller har anden relevant uddannelse har ressourceorienteret fokus, hvor du ser udviklingspotentiale hos både den enkelte borger, men også på arbejdsmarkedets generelle behov formår at arbejde selvstændigt, men samtidig også er i stand til at indgå i et større team og formår at spille andre gode har kendskab til både det at arbejde i et jobcenter samt beskæftigelseslovgivningen har erfaring i arbejdet med sygedagpengesager er motiveret og formår at motivere andre vi tror på, at det smitter. I tvivl, om du skal vælge os? - Vi har: en spændende stilling i et godt hus med store ambitioner, som lægger vægt på, at vi støtter og hjælper hinanden og giver plads og rum til sparring et godt samarbejdsmiljø med højt til loftet, hvor vi lægger stor vægt på at spille hinanden gode en dygtig, faglig koordinator, som sikrer dig en god indkøring i dine opgaver en stor vilje til at ville gøre en forskel for de borgere, vi servicerer. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Ønsker du at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte leder Jeanette Lerche på telefon 3068 3483 eller faglig koordinator Dorte M. Madsen på telefon 2113 5745. Har du lyst til at blive vores nye kollega, skal vi have din ansøgning senest den 26. august 2019 kl. 08.00. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 28. august 2019.

Har du lyst til at blive en del af et team, der arbejder med borgernes tilbagevenden til arbejdsmarkedet?

Kerteminde Kommune søger en engageret og målrettet sagsbehandler/jobrådgiver til en fast stilling i Sygedagpengeteamet. Teamet er placeret på Munkebo Rådhus, og der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse 1. september 2019 eller snarest derefter.  

Du bliver en del af et team, som arbejder med forskellige opgaver inden for beskæftigelseslovgivningen. Vi arbejder med sygedagpenge, jobafklaring, revalidering, ressourceforløb samt ledighedsydelse. Vi lægger vægt på holdånd og forståelse for det samlede teams opgaver og udfordringer.

Vi stræber efter at udvikle vores egne kompetencer, så vi også kan styrke borgerens udvikling.

Vi er et ambitiøst team, der vil være bedst både på resultater og faglighed. I seneste Benchmarking lå vi nr. 1 på området.

Du skal derfor være indstillet på at arbejde i et team, hvor vi hele tiden udfordrer hinandens faglighed og rokerer rundt på opgaverne, så vi arbejder så effektivt som muligt.

Vi tror på, at et tæt samarbejde med borgeren i centrum er afgørende for, at borger får en tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Det er derfor vigtigt, at du formår at bevare overblikket i de forløb, som du koordinerer og samtidig formår at sikre flow og fremdrift i borgerens forløb. Du skal være i stand til at kommunikere i øjenhøjde og formå at involvere relevante aktører.

Vi forestiller os, at du:

  • er socialrådgiver, HK'er eller har anden relevant uddannelse
  • har ressourceorienteret fokus, hvor du ser udviklingspotentiale hos både den enkelte borger, men også på arbejdsmarkedets generelle behov
  • formår at arbejde selvstændigt, men samtidig også er i stand til at indgå i et større team og formår at spille andre gode
  • har kendskab til både det at arbejde i et jobcenter samt beskæftigelseslovgivningen
  • har erfaring i arbejdet med sygedagpengesager
  • er motiveret og formår at motivere andre – vi tror på, at det smitter.

I tvivl, om du skal vælge os? - Vi har:

  • en spændende stilling i et godt hus med store ambitioner, som lægger vægt på, at vi støtter og hjælper hinanden og giver plads og rum til sparring
  • et godt samarbejdsmiljø med højt til loftet, hvor vi lægger stor vægt på at spille hinanden gode
  • en dygtig, faglig koordinator, som sikrer dig en god indkøring i dine opgaver
  • en stor vilje til at ville gøre en forskel for de borgere, vi servicerer.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Ønsker du at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte leder Jeanette Lerche på telefon 3068 3483 eller faglig koordinator Dorte M. Madsen på telefon 2113 5745.

Har du lyst til at blive vores nye kollega, skal vi have din ansøgning senest den 26. august 2019 kl. 08.00.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 28. august 2019.


ORS/Small/33291f14_logo.pngErhvervsafdelingenKerteminde2019-08-07T16:00:15.9102019-08-26T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Vi søger en erfaren sagsbehandler, der har sans for mål og udvikling indenfor sygedagpengeområdet

Erhvervsafdelingen

Kerteminde
Har du lyst til at blive en del af et team, der arbejder med borgernes tilbagevenden til arbejdsmarkedet? Kerteminde Kommune søger en engageret og målrettet sagsbehandler jobrådgiver til en fast stilling i Sygedagpengeteamet. Teamet er placeret på M...
Indrykket:7. august 2019
Udløbsdato:26. august 2019