Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandler til nyoprettet stilling i Ydelses- og Socialservice

Den 1. september 2021 står vi i den helt særlige situation, at vi hjemtager en række opgaver på socialområdet til Dragør Kommune, som Tårnby Kommune i godt 10 år har varetaget for os. Det har de gjort i et særligt forpligtigende samarbejde, grundet Dragør Kommunes lille størrelse. Når vi hjemtager disse opgaver nu, er det fordi vi som kommune gerne vil tættere på sagerne, følge borgernes forløb nærmere og sikre en bedre helhedsorienteret indsats – også med vores andre centre samt lokalmiljø.

Til den nyoprettede stilling søger vi en kollega, der har et bankende hjerte for socialområdet som myndighed, der drømmer om at være med til at udvikle et område der også sammen med ydelsesfunktionerne i afdelingen skaber en god sammenhængende indsats, og en kollega der vil indgå i et teamsamarbejde i en meget ny afdeling med høje ambitioner og højt humør.

Hvis du er velbevandret i god sagsbehandling, har erfaring med og brænder for socialområdet som myndighed og gerne inden for de forebyggende indsatser i Lov om Social Service §§ 82, 85 og 97 – så vil vi rigtig gerne høre fra dig. Og hvis du også har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang i mødet med borgerne, kan arbejde selvstændigt, systematisk og helhedsorienteret med komplekse problemstillinger, og også har en interesse for ydelsesområdet, som mange af dine kollegaer arbejder med – så vil vi glæde os til at byde dig velkommen i teamet.

Du kommer til at indgå i en afdeling på fire ydelsessagsbehandlere, en administrativ medarbejder, en afdelingsleder samt en tidsbegrænset ressource, som hjælper os i en periode, hvor COVID-19 situationen har betydet større sagsmængde på nogle opgaver. Når du starter i afdelingen forhåbentligt den 1. september, vil du desuden blive kollega til vores nye team, der arbejder på Bofællesskabet Wiedergården her i Dragør. Vores ønske er at afdelingen er organiseret ud fra fokus på et godt arbejdsmiljø, sparring og videndeling, således at alle i afdelingen er fagligt opdateret og kan supplere hinanden i forhold til opgaveløsningen. Vi har på trods af hjemtagelsen af nogle opgaver stadig et forpligtigende samarbejde med Tårnby Kommune i mange af vores sager, og de vil derfor også være tætte samarbejdspartnere.

Vi søger en kollega, der

  • er uddannet kommunom, socialrådgiver/socialformidler, diplom i offentlig administration eller lignende.
  • har interesse i, lyst til og helst erfaring med at arbejde inden for Servicelovens område særligt på §§ 82, 85 og 97. Hvis du har kendskab til Servicelovens §§ 95 og 96, vil det være en stor fordel, men er ikke noget krav.
Du kommer til at løse opgaver indenfor
  • lov om social service
  • sundhedsloven
  • lov om aktiv socialpolitik
  • lov om en aktiv beskæftigelsesindsats
Afdeling for Ydelses- og Socialservice har fordelt opgaverne ud fra et hensyn om at mindske sårbarheden, og samtidig undgå for stor kompleksitet. Alle i afdelingen er ansvarlige for at udvikle praksis herunder implementere ny lovgivning.

Du kommer til at arbejde i bl.a. følgende systemer
  • Cura Social
  • Momentum
  • KMD Aktiv
  • KMD Sag
  • Acadre.
Det er en fordel, men ikke et krav, at du har kendskab til alle systemerne – blot du er lærenem og kender til tilsvarende fagsystemer.

Vi tilbyder
  • kollegaer, der hjælper hinanden og tager ansvar for den samlede opgaveløsning i den forholdsvist nyoprettede afdeling (efteråret 2020).
  • udviklingsmuligheder med mangeartede og afvekslende opgaver.
  • stor mulighed for at sætte dit præg på stillingen og opgaverne.
Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder og have mange bolde i luften på samme tid. Vi forventer, at du trives med en tværfaglig samarbejdsflade og kan lide at afprøve nye faglige arenaer.

Din nye arbejdsplads
Din stilling er forankret i center for Politik, Service og Social, i afdelingen for Ydelses- og Socialservice hvor du refererer til afdelingsleder Bedran Olgun.

Stillingen er fuldtid.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Er du interesseret?
Søg jobbet online.

Har du spørgsmål til stillingen eller Dragør Kommune som arbejdsplads, så kan du kontakte afdelingsleder Bedran Olgun på mail bedrano@dragoer.dk.

Ansøgningsfrist: fredag den 5. juli 2021 kl. 12:00.

Vi forventer at holde 1. runde ansættelsessamtaler torsdag den 8. juli 2021 og 2. samtaler mandag den 12. juli 2021. Hvis det giver udfordringer i forhold til dine sommerferieplaner, så skriv det gerne i ansøgningen, så vi kan finde et alternativ.

Tiltrædelse den 1. september 2021.

Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/vores-kommune/job-i-dragoer-kommune/soeg-job/

Dragør Kommune har ca. 14.000 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.000 medarbejdere. Dragør er kendt for den gamle bydel, sit levende og aktive havnemiljø med fiskerbåde og fritidssejlere, Hollænderbyen og de mange skønne naturområder langs Amagers kyst
 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.