Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandler til Rådgivning og tidlig indsats

Vi har netop lavet en ny organisering af myndighedsarbejdet med det formål at skabe en større sammenhæng mellem almenområdet og de forebyggende indsatser i regi af § 11 på den ene side og det foranstaltede område på den anden. Modtage- og undersøgelsesteamet udgør det ene af tre myndighedsteams i Center for Børn og Familie og er organisatorisk forankret i en ny enhed; Rådgivning og tidlig indsats med i alt 26 medarbejdere og en leder. Vi er fem medarbejdere i Modtage- og undersøgelsesteamet, herudover er der 21 medarbejdere i det gule team, som laver forebyggende indsatser jf. § 11.2 og 3. Modtage- og undersøgelsesteamet arbejder tæt sammen med både almenområdet og Det gule team og bygger samtidig bro til de to andre myndighedsteams når det vurderes at der er behov for foranstaltninger.

Der er tale om en fast stilling på 37 timer pr. uge, det forventes at du er fleksibel og langt hen ad vejen er du selv-tilrettelæggende.

Børn og Familie er en stor arbejdsplads som rummer myndighedssagsbehandlere, kontaktpersoner, familiebehandlere, socialpsykologer, PPR, sundhedsplejersker, familierådgivere i skole og dagtilbud, gadeplan, SSP, åben anonym rådgivning, familieplejekonsulenter, Ungehus, Børn og Familiehus og dagtilbud. Du bliver således en del af et stort fællesskab, hvor der er plads til at videndele og udfordre hinanden i faglige drøftelser.

Vi arbejder relationelt og inddragende – det betyder at vi har et vedvarende og insisterende fokus på at være i tæt dialog med både borgere og samarbejdspartnere.

Vi arbejder ud fra en tænkning om ”fælles børn”, hvorfor du skal kunne indgå i samarbejde med mange forskellige aktører og dermed være i stand til at navigere med en naturlig respektfuldhed, autoritet, ydmyghed og autenticitet i forskellige tværprofessionelle fora og organisatoriske domæner.

Vores sagsarbejde skal være fagligt velfunderet, både socialfagligt, juridisk og etisk.

Modtage og undersøgelsesteamet arbejder med børn, unge og familier i udsatte positioner, der lægges derfor vægt på, at du som medarbejder har teoretisk og praktisk viden og erfaring med denne målgruppe. Vi anvender ICS og det elektroniske dokument- og sagsstyringssystem DUBU, hvorfor det vil være en fordel at du har kendskab til dette.

Du er uddannet socialrådgiver eller har anden relevant socialfaglig eller pædagogisk baggrund.

Faglige kompetencer

  • Du mestrer rådgivende og forandringsskabende samtaler med både børn, unge og forældre
  • Du er en stærk formidler i både skrift og tale
  • Du har erfaring med inddragende metoder og Signs of Safety
  • Du har gode IT-kundskaber
  • Du er velfunderet i systematisk sagsarbejde
  • Det er en fordel, at du har et kendskab til lovgivningen og erfaring med de enkelte sagsskridt

 Personlige kompetencer

  • Er empatisk, rummelig og anerkendende
  • Er kontakt- og tillidsskabende
  • Er relationskompetent og samarbejdsorienteret
  • Er engageret og bidragende til fællesskabet
  • Har en høj arbejdsmoral i et felt med stor frihedsgrad
  • Kan bevare overblikket i pressede situationer

Vores opgaver er

  • Modtagelse af underretninger, henvendelser og ansøgninger
  • 24 timers vurdering
  • Afklaring af nye sager mhp videre sagsforløb; herunder at træffe afgørelser
  • Samtaler og netværksmøder
  • Udarbejde børnefaglige og ungefaglige undersøgelser i nye sager
  • At handle akut i forhold til underretninger i nye sager, der kalder på akut handling
  • Sparring med kollegaer internt i Rådgivning og tidlig indsats samt med professionelle i almensystemet
  • At overdrage sagen og relationen ved undersøgelsens afslutning til Social og Specialteam Myndighed
  • Og meget, meget mere……

Du er optaget af og har holdninger til, hvad der karakteriserer god myndighedssagsbehandling og godt socialfagligt arbejde.

Vi kan tilbyde:

  • Gode muligheder for kompetenceudvikling
  • Indflydelse på udvikling af det nye team
  • Introplan og mentorordning
  • Supervision
  • Fleksibilitet i tilrettelæggelse af egen arbejdstid med mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Fagligt kompetente kollegaer og samarbejdspartnere
  • Godt fællesskab, både kollegialt og fagligt
  • Et livligt team med højt til loftet

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Der vil blive indhentet børneattest og straffeattest ved ansættelse. Kørekort til personbil er et krav.

Ansættelsen er pr. 01-06-2021.

Praktisk information

Vil du vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte leder af Rådgivning og tidlig indsats Karina Elkjær 56924197 el. 30180587 og socialrådgiver Kris Ipsen Matzen 56924162 el. 51522384

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen, sådan at vi har modtaget den senest den 27-04-2021. 

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler torsdag den 29-04-2021

Bornholms Regionskommune som arbejdsplads

Bornholms Regionskommune (BRK) har omkring 3.600 medarbejdere og er dermed ubestridt øens største arbejdsplads. Hver femte i job på Bornholm er ansat i kommunen, som er en del af rammen om alle bornholmeres liv. Vores ledere og medarbejdere er stolte over og entusiastiske omkring hver dag at samarbejde om både borgerne og hele Bornholms udvikling, og sammen styrer vi mod at gøre kommunen til et endnu bedre sted at arbejde end i dag.
    

BRK er på mange måder en unik kommunal arbejdsplads, fordi Bornholm udgør en region for sig. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som danske kommuner normalt ikke har, og vi skal selv kunne løfte alle opgaver inden for velfærd og samfundsopgaver, da vores nabokommuner er langt væk. Vi har visionære planer for øens fremtid. Det er målet, at Bornholm skal være en fossilfri ø i 2040, og vi har også ambitiøse mål for fritidsliv, folkesundhed og det gode børne- og ungdomsliv.

Drømmer du om at bo og arbejde på Bornholm?

Målt på naturscenerier og kulturarv, synes vi Bornholm er Danmarks rigeste kommune. Beregnet i minutter eller kilometer er vi ganske tæt på hovedstaden, men opgjort i sol, klipper og sandstrande - eller i tryghed, nærvær og livskvalitet - er vi en helt anden verden.
Det er tit en stor beslutning af flytte, hvad end du søger nye udfordringer på egen hånd eller har familien med til Bornholm. Har du brug for information, råd og vejledning om bolig, jobmuligheder for din ægtefælle, skole og fritid er du velkommen til at kontakte vores tilflytterkonsulent, Rune Holm.
Kontakt Bornholms tilflytterkonsulent Rune Holm, 31 21 88 80, rh@bornholm.biz, Læs mere på Http://næstestopbornholm.dk/

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.