Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandler til sygedagpengeindsatsen i kontoret Job og Helbred

Vi søger en sagsbehandler til sygedagpengeindsatsen i Team Tidlig Indsats. Dette team varetager to kerneopgaver i jobcenterets behandling af sygedagpengesager:

  1. den første vurdering af betingelsen om uarbejdsdygtighed inden borgeren bevilges sygedagpenge af Ydelseskontoret, og
  2. den beskæftigelsesrettede sagsbehandling i de sygedagpengesager som vurderes at være ”kortvarige” (under 10 uger)
     

Har du lyst til at arbejde i et Jobcenter, hvor udvikling, engagement og faglig kvalitet er i centrum? Kan du arbejde målrettet med socialfaglige vurderinger og den ”aktive sygemelding”? Så er denne stilling måske noget for dig.

Aabenraa Kommune har igennem de senere år haft stor succes med at gennemføre målrettede investeringer på bestemte områder i beskæftigelsesindsatsen. KIJOS er navnet på vores nye investeringsstrategi, som har medført et markant løft af indsatsen på sygedagpengeområdet. Helt konkret ansatte vi i august måned 2019, 4 nye sagsbehandlere i Specialteamet, som medførte færre sager på sags stammen. Målet i KIJOS er 35 sager til hver sagsbehandler.

I kontoret Job og Helbred er ansat 42 medarbejdere, opdelt i 3 teams:

  • Team Tidlig Indsats (for sygemeldte) visitation og administration
  • Specialteam (for sygemeldte) og revalidering
  • Team Jobafklaringsforløb

Derudover er kommunens Rehabiliteringsteam også organiseret i Job og Helbred

Til indsatserne i kontoret Job og Helbred, er tilknyttet en faglig koordinator, som er uddannet jurist. Derudover har vi tilknyttet en lægekonsulent, hjerneskadekoordinator og en veterankoordinator.

Dine opgaver: 

  • Sagsbehandling og opfølgningssamtaler med sygemeldte borgere, som enten har et arbejde eller er ledig
  • Første sygeopfølgningssamtale så hurtigt som muligt
  • Træffe afgørelser efter sygedagpengeloven
  • Opfølgning/samtaler med fokus på den ”aktive sygemelding”
  • Vurdering af uarbejdsdygtighed efter § 7 i sygedagpengeloven
  • Samarbejde med Fastholdelsesteam – herunder konsulenten for hjælpemidler, personlig assistance m.m

Din faglige profil:

  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har en anden relevant baggrund gerne med erfaring med sagsbehandling inden for sygedagpengeområdet.
  • Har kendskab til Lov om sygedagpenge og ”Trappemodellen” samt Lov om aktiv beskæftigelsesindsats. Herudover har du erfaring med at arbejde efter forvaltningsloven, retssikkerhedsloven og persondataloven.
  • Kan observere, notere og afholde samtaler med borgerne, og du evner at arbejde målrettet med den ”aktive sygemelding” med fokus på borgerens progression.
  • Evner at få borgeren til at tro på sig selv og egne mål. 
  • Formår at træffe svære afgørelser og du har erfaring i den svære samtale.
  • Har forståelse for virksomhedernes behov og kan tale deres sprog.
  • Har erfaring med sagsbehandlingssystemer og journalisering (KMD Momentum og Acadre), og du kan formulere dig kort og præcist på skrift.
  • Har et godt overblik og er vant til at arbejde struktureret, og du formår at være på forkant med udviklingen i borgerens forløb.

Endvidere forventer vi at du

  • trives i en uforudsigelig og travl hverdag.
  • kan samarbejde tværfagligt med andre faggrupper.
  • er indstillet på at arbejde i et jobcenter med et højt ambitionsniveau, hvor der forventes synlige resultater af din indsats.
  • Og sidst men ikke mindst sætter vi pris på, at du har humor.

Vi kan tilbyde:

  • Et højt fagligt niveau:
  • Engagerede kollegaer med stor faglighed.
  • Faglig kvalitetssikring i samarbejde med vores jurist.
  • Et alsidigt job med mulighed for faglig udvikling.
  • Mere tid til borgeren med en sagsstamme med ca. 35 sager.
  • Mulighed for at udarbejde skræddersyede tilbud til borgerne for at fremme både fysisk og psykisk sundhed i samarbejde med professionelle samarbejdspartnere.
  • Stor indflydelse på tilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver.
  • Gensidig respekt og fleksibilitet.
     

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Forventet tiltrædelse hurtigst muligt, dog senest den 1. marts 2021

Yderligere spørgsmål
???????Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Kontorleder i Job og Helbred, Helle Hockerup, tlf. 73 76 81 04, e-mail: hhoc@aabenraa.dk
Teamkoordinator Line Junker, tlf. 73 76 75 30, e-mail: ljsoe@aabenraa.dk

Ansøgning
Send din ansøgning via linket senest den 17. januar 2021. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler, tirsdag, den 26. januar 2021.
  


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.