Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandler til Udbetalingskontrollen i Haderslev

Har du lyst til at arbejde med kontrol af udbetaling af negativ moms til momsregistrerede og virksomheder?  Og har du samtidig lyst til at blive en del af en myndighed, som sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund? Så ser vi frem til at høre fra dig. 
 
Spændende opgaver 
Dine opgaver vil komme til at bestå af sagsbehandling og kontrol i forbindelse med virksomheders anmodning om udbetaling af negativ moms. Der er tale om daglige anmodninger, som skal behandles inden 21 dage. Du kommer i det daglige til at arbejde selvstændigt med de enkelte sager, men dele af opgaverne løses ligeledes i samarbejde med øvrige kollegaer fra enheden eller med andre kollegaer i organisationen. Du får derfor et arbejde, der varierer mellem stor selvstændighed og faglig sparring og samarbejde med kolleger.  
 
Arbejdsformen bliver afvekslende med kontrol både på kontoret og ude i virksomhederne, hvorfor du får stor indflydelse på opgaverne og din egen dagligdag. 
 
Din baggrund 
Din uddannelsesmæssig baggrund er fra SKAT, bank eller revision, hvor du har opnået praktisk erfaring på det momsretlige område. Du er stærk til tal samt har lyst til og interesse for at engagere dig i de mange facetter og udfordringer, som arbejdet giver. 
 
Vi forventer at du: 
 

  • Er i stand til at løse komplicerede problemstillinger  
  • Kan prioritere dine arbejdsopgaver 
  • Kan bevare overblikket selv om informationsmængden er kompleks og omfattende 
  • Har gode samarbejdsevner og gerne deler din viden med andre 
  • Har gode kommunikationsevner og udtrykker dig klart og præcist i både skrift og tale 
 
Din nye arbejdsplads 
Opgaverne, du skal være med til at løse, placeres i Skattestyrelsen, som kommer til at bestå af 3.500 medarbejdere og får til huse i 17 byer fordelt over hele landet. Driftsenheden er pt. på 23 medarbejdere. Du vil være en del af et team på 3 kolleger, som udfører kontrol med udbetalingerne af moms til virksomheder.   
 
Du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Vi er fagligt stolte – og det med god grund. Vi løser vores opgaver med høj kvalitet og er dermed en vigtig brik i skatteforvaltningens primære opgaver, som er finansieringen af det danske velfærdssamfund. Vi har travlt, men også tid til faglig fordybelse. Du vil altid være omgivet af gode kolleger, og der benyttes en uhøjtidelig omgangstone.  
 
Ansøgning og kontakt  
Send din ansøgning med CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer elektronisk via linket ”Søg stillingen”. Vi skal have din ansøgning senest den 18. februar 2018. Samtaler vil blive holdt løbende. Du er velkommen til at kontakte funktionsleder John Schnoor Hansen på telefon 72 38 97 26 eller mail john.schnoor.hansen@skat.dk. 
 
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.  
 
Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.  
 
Tiltrædelse snarest muligt.   
 
Arbejdsstedet er i den nye organisering af SKAT indtil videre placeret på Christian d. X’s Vej 22, 6100 Haderslev. 
 
Om Skattestyrelsen  
Som led i regeringens plan ”Fra én styrelse til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021” vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet, hvoraf Skattestyrelsen er den ene. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Den vigtigste opgave er at sikre, at borgere og virksomheder nemt og korrekt betaler deres skatter, afgifter og gæld til det offentlige. Du kan læse mere herom på http://www.fra1til7.dk.  
 
Skattestyrelsens kerneopgave vil være afregning, vejledning og kontrol af skatter og afgifter. Skatte og afgifter udgør langt størstedelen af indtægterne til det offentlige, og er dermed et helt afgørende grundlag for finansieringen af velfærdssamfundet. Styrelsen vil blive ansvarlig for, at der implementeres arbejdsgange, processer og systemer, som giver en mere effektiv og korrekt betaling af skatter og afgifter, samt ansvarlig for at sikre at vejlednings- og kontrolarbejdet bliver tæt integreret.  
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.                   


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her