Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandler til vores telefoniske rådgivningsgruppe i Borgercenter Voksne, Enheden for Sociale Ydelser

Enheden for Sociale Ydelser søger en sagsbehandler, der ønsker at arbejde med rådgivning og administrative opgaver. Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. juni 2021.

Opgaverne består af telefonisk rådgivning af borgere. Vi har åben telefonrådgivning 4 dage om ugen. Uden for telefontiden varetages opgaver med opfølgning på rådgivningssamtaler, administrative opgaver med besvarelse af mails fra borgere, samarbejdspartnere og pårørende samt administrative opgaver, der understøtter ansøgninger om enkeltydelser efter aktivlovens kap. 10.

Målgruppen for telefonisk rådgivning er alle borgere i Københavns Kommune, der ønsker rådgivning i sociale forhold, samt borgere, der efterspørger konkret hjælp og ydelser af Københavns Kommune.

Mange opkald kan besvares med det samme – andre opkald omhandler komplekse problemstillinger for den enkelte borger, og der vil ved disse opkald være behov for en afklaring af borgerens situation og en længerevarende sagsbehandling. Rådgivningsgruppen besvarer samlet omkring 2000 opkald pr. måned.

Gruppen består af 10 sagsbehandlere og en studentermedarbejder. Sagsbehandlerne i gruppen varetager også fremskudt sagsbehandling i Jobcentret på Lærkevej.

Dine arbejdsopgaver
En del af rådgivningen vedrører boligsøgning og muligheder for at søge økonomisk hjælp. Vi håndterer akutte problemstillinger som henvisning til krisecentre og herberg og indstiller til bolig via boligsocial anvisning.

Vi varetager desuden arbejdsopgaver med sagsbehandling af skriftlige henvendelser fra borgere og samarbejdspartnere. Hvis det skønnes nødvendigt for sagsbehandlingen, indkaldes borgerne til en samtale. 

Du skal indgå i fremskudt sagsbehandling i Jobcentret på Lærkevej, hvor Enheden for Sociale Ydelser giver rådgivning til borgere omkring sociale forhold. Borgerne møder fysisk op på Lærkevej. Du vil arbejde på Lærkevej 1 uge ad gangen ca. hver 6 uge. Øvrig sagsbehandling foregår i Matthæusgade 1. 

Enheden for Sociale Ydelser har et omfattende samarbejde med øvrige specialiserede enheder i Borgercenter Voksne, og en del af arbejdsopgaverne består i henvisning til disse enheder. En forudsætning for en henvisning er, at borgernes situation er afklaret, og at det er klart, hvilken støtte borgeren søger/vurderes at have behov for. Denne afklaring sker i den telefoniske rådgivningsgruppe.  

Herudover vil du få opgaver med henvisning til og samarbejde med enheder uden for Borgercenter Voksne.  

Vi ønsker, at du

  • er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller har anden relevant mellemlang uddannelse
  • har lyst til at tale med mange borgere hver dag
  • kan håndtere at have mange bolde i luften – og kan gribe dem alle
  • kan levere et højt serviceniveau for borgere og samarbejdspartnere
  • har gode samarbejdsevner
  • kan lide at arbejde i en afvekslende og til tider travl hverdag
  • er engageret og kan deltage i faglig sparring med kolleger
  • kan formulere dig godt mundtligt og skriftligt

Det er vigtigt, at du ønsker at arbejde med rådgivning inden for et bredt felt af den sociale lovgivning,  og at du er i stand til hurtigt at sætte dig ind i forskellige områder og muligheder inden for det sociale område. 

Vi arbejder ud fra at skabe en sammenhængende indsats for borgerne og har fokus på høj faglighed.

Vi tilbyder

  • introduktionsplan, der giver afsæt for at lære opgaverne, gruppen og organisationen at kende
  • høj faglighed med borgerne i centrum
  • god faglig sparring fra kolleger og ledelse
  • supervision
  • et spændende og meningsfyldt job med stor kontaktflade
  • et godt arbejdsmiljø med engagerede ansatte

I Enheden for Sociale Ydelser er der i alt 100 ansatte.

Enheden for Sociale Ydelser varetager desuden sagsbehandling af ansøgninger om enkeltydelser efter aktivloven, ansøgninger om § 100 og § 102 efter serviceloven, administration af førtidspension samt tillæg efter førtidspensionsreglerne og behandling af ansøgninger om nedsættelse af egen betaling på herberger og krisecentre. Herudover har Enheden for Sociale Ydelser en åben borgermodtagelse og en økonomisk rådgivningsgruppe.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er til besættelse pr. 1. juni 2021. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flekstidsordning.

Løn i henhold til gældende overenskomst, herunder løn efter principperne om Ny Løn.

Mere information
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder May Olsen på 2869 7424.

Søg stillingen via nedenstående link fredag den 16. april 2021
Sammen med din ansøgning beder vi dig uploade dit CV, kopi af relevant uddannelsesbevis og eventuelle referencer.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 16/uge 17.

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.