Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandlere der kan prissætte biler søges til den kommende Motorstyrelse

Har du erfaring som sagsbehandler? Og kunne du tænke dig at arbejde med at værdifastsætte køretøjer, hvor du skal lave individuelle vurderinger af køretøjernes værdi baseret på blandt andet stand, udstyr, kørte kilometer osv.

Vi søger tre forskellige profiler, hhv. værdifastsættere, værdifastsættere med udsøgningskompetencer samt værdifastsættere med vejledningskompetencer. Vores nye værdifastsættere skal være med til at håndtere sagsbehandlingen i forbindelse med værdifastsættelsesopgaven der følger i kølvandet af det store antal køretøjer, der hvert får importeres til og eksporteres fra Danmark.

Hvilke opgaver kan du forvente?

  • Lave individuelle værdifastsættelser baseret på sammenlignelige annoncer
  • Træffe afgørelser i forbindelse med værdifastsættelse af køretøjer
  • Generel sagsbehandling
  • Telefonisk og skriftlig besvarelser af henvendelser fra vores kunder


Dine opgaver løses sammen med andre kollegaer i Motorstyrelsen, og du vil opleve en stor grad af selvstændighed i din daglige opgaveløsning. En del af din oplæring kan komme til at forgå andre steder i landet, primært Odense og Aarhus.

Vores forventninger til dig som værdifastsætter?
  • Praktisk erfaring med sagsbehandling
  • Et vist kendskab til og interesse for biler er en fordel
  • En høj grad af datadisciplin
  • Lyst til at indgå i dialog med Motorstyrelsens kunder
  • Relevant administrativ baggrund og uddannelse indenfor offentlig administration eller en baggrund som kommunal/offentlig sagsbehandler


For udsøgningsprofilen gælder endvidere:
  • Viden om og praktisk erfaring med Business Object
  • Kendskab til it-værktøjer
  • Kendskab til Excel er en forudsætning
  • Analytisk stærk
  • Vi forventer, at din viden om biler er større end de flestes


For vejledningsprofilen gælder endvidere:
  • Dygtig formidler der har lysten og evnen til at præsentere for større og mindre forsamlinger, f.eks. i forbindelse med vejledning af virksomheder
  • I stand til at lave præsentations-/undervisningsmateriale, f.eks. i Power Point’


Vi forventer endvidere, at du trives med komplekse problemstillinger i en omskiftelig arbejdsdag, og at du kan bevare overblikket – også når informationsmængden er stor og læringskurven er stejl. Vi forventer naturligvis, at du har en serviceminded og professionel tilgang til vores kunder, ligesom gode samarbejdsevner er et must. Derudover forventer vi en positiv indstilling til dine opgaver og kollegaer, hvor videndeling er en naturlig del af arbejdsdagen, ligesom det er nødvendigt, at du er fleksibel i forhold til arbejdsopgaver.


Hvad kan vi tilbyde?
Vi tilbyder et job i den kommende Motorstyrelse, der er under udvikling med fokus på målrettet og databaseret opgaveløsning. Du får rig mulighed for at påvirke den kommende Motorstyrelses fremtidige løsninger, ligesom du vil blive en del af et miljø, hvor faglig sparring og videndeling værdsættes.
I den kommende Motorstyrelse praktiserer vi ordentlighed, og vores adfærd og opgaveløsning tager udgangspunkt i værdierne udsyn, faglighed, ansvarlighed og samarbejde, og vi forventer, at du er en passioneret ambassadør for vores værdier.

Ansøgning og kontakt
Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Ulla Dalsgaard på tlf. 72 37 69 13 eller funktionsleder Therese Elnegaard på tlf. 72 38 98 99. Hvis du ønsker at vide mere om udsøgnings- eller vejledningsprofilen bedes du kontakte Christian Larsen på tlf. 72 38 34 64.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre

Nybrogade 6, st., 9000 Aalborg.

Ansøgningsfrist 26. april 2018. Tiltrædelse snarest muligt.

Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Motorstyrelsen
Som led i regeringens plan ”Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021” vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Motorstyrelsens kerneopgave bliver at sikre korrekt og effektiv afgiftsberegning og registrering af alle køretøjer. Styrelsen forventes bemandet med ca. 250-300 medarbejdere og får kontorer i Aalborg, Høje Tåstrup, Odense og Aarhus. Læs mere om Motorstyrelsen på http://www.fra1til7.dk

Vi opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her