Sagsbehandlere med interesse for momskontrol af international nethandel

Vil du bidrage til at opretholde den danske velfærdsmodel ved hjælp af forskellige former for kontrol og medvirke til udvikling af metoder til at målrette indsatsen på både kort og lang sigt? Motiveres du af opgaver, hvor du med din faglige viden kan deltage i et specialiseret kontrolprojekt sammen med dygtige kolleger? Så er du måske vores nye kollega!  
 
Momskontrol af udenlandske internetvirksomheder   
I denne stilling vil du blive tilknyttet Projekt Momskontrol af udenlandske internetvirksomheder. Vi kontrollerer virksomheder, der sælger varer eller elektronisk leverede ydelser som fx streamingtjenester og onlinespil til danske forbrugere. Salg over internettet er i kraftig vækst, og det globale marked er under konstant udvikling. Projektet har stort politisk fokus, og der er stor opmærksomhed på opgaven fra både pressen og erhvervsorganisationer.   
 
Vi identificerer de udenlandske internetvirksomheder ved at følge betalingstransaktioner fra Danmark til udlandet eller ved forskellige søgninger på internettet. Vi vurderer, om virksomhederne skal momsregistreres og betale moms til Danmark. Når en kontrol er færdig, fortæller du virksomheden om resultatet, så virksomheden fremadrettet kan gøre det korrekt. Hvis du finder fejl, begrunder du det i en sagsfremstilling og træffer afgørelse om ændring af momsangivelsen. Kontrollen kan ske i samarbejde med udenlandske skattemyndigheder eller andre kolleger i Skatteforvaltningen.   
 
I det daglige arbejder du meget selvstændigt med de enkelte kontrolsager. De samlede opgaver i projektet løser du i samarbejde med øvrige projektdeltagere. Således byder arbejdet på en god vekselvirkning mellem stor selvstændighed, faglig sparring og samarbejde med kolleger.   
 
Regnskabsmæssig forståelse og blik for den digitale udvikling på internettet  
Du har formodentlig en teoretisk baggrund som cand.merc. (aud eller jur.), HD-R, skatterevisor eller lignende. Det er afgørende, at du har regnskabsmæssig forståelse og blik for den digitale udvikling på internettet. Du kan have erfaring fra en lignende stilling, men du kan også være nyuddannet – det vigtigste er, at du er ivrig efter at lære, går positivt ind i opgaven og er engageret. Du bliver en del af et team, der er specialiseret i kontrol af internetvirksomheder, som vil give dig den nødvendige faglige ballast.   
 
For at få succes i jobbet er du videbegærlig og dialogskabende samt god til at samarbejde. Du deltager i udviklingen af nuværende metoder, hvorfor det er vigtigt, at du formår at skabe dig overblik over processen, og at du har en god forståelse for systemsammenhænge og data flow.   
 
Som person udviser du en professionel adfærd. Du er imødekommende og forstår at formulere dig både skriftligt og mundtligt, således at du kan kommunikere med virksomhederne og deres rådgivere og efterlade et godt og professionelt indtryk. Du forstår at sætte dig ind i virksomhedernes situation. Idet din kontakt med de udenlandske virksomheder og skattemyndigheder oftest foregår på engelsk er det nødvendigt, at du har gode engelsk-sproglige evner.  
 
Om din nye enhed Mellemstore Virksomheder 7  
Mellemstore Virksomheder 7 er en enhed i fagområdet Erhverv, der bliver organisatorisk placeret i den kommende Skattestyrelse. Vi arbejder med sagsbehandling og kontrol i en projektorganisering, som dækker hele landet. Arbejdet sker ved hjælp af analyser, udvikling af metoder og forskellige former for kontrol. 
 
Du vil indgå i en stærk faglig enhed af gode kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Dagligdagen er præget af frihed under ansvar, og din hverdag vil være afvekslende og til tider med korte deadlines og med mange berøringsflader i og uden for Skatteforvaltningen. 
 
Vi tilbyder dig derudover en fleksibel hverdag, hvor du har stor mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag. 
 
Ansøgning og kontakt   
Send senest den 22. februar 2018 din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale via linket ’søg stillingen’. 
 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Birgit Hviid på tlf. nr. 72 37 09 25.   
 
Vi forventer at afholde samtaler i uge 9, og stillingerne ønskes besat hurtigst muligt. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.  
 
Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.   
 
Arbejdsstedet er indtil videre: Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.  
 
Om Skattestyrelsen   
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.   
 
Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk ;
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.   
 
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:8. februar 2018
Udløbsdato:22. februar 2018

Retsassistent og barselsvikarer - Retten i Aarhus

Retten i Aarhus

Aarhus
Retten i Aarhus søger en uddannet kontorfunktionær til en fast stilling og to barselsvikariater. Den faste stilling ønskes besat hurtigst muligt og senest 1. april 2018. Barselsvikariaterne forventes at vare mindst 7 måneder og ønskes besat fra 1. j...
Indrykket:9. februar 2018
Udløbsdato:23. februar 2018

Dygtig sagsbehandler til behandling af afgiftssager i den kommende Skattestyrelse, Århus

SKAT

Aarhus
Motiveres du af at arbejde med spændende og komplekse sager, hvor du skal træffe selvstændige beslutninger og har du gode kompetencer inden for sagsbehandling og afgifter, så håber vi på at høre fra dig. Afdelingen Afgifter er organisatorisk placere...
Indrykket:9. februar 2018
Udløbsdato:22. februar 2018

Udadvendt IT-generalist med regnskabsforståelse

SKAT

Aarhus
Har du drivet og engagementet til at bidrage til at videreudvikle Skatteforvaltningens metoder til kontrol af virksomheders regnskaber med dine stærke IT og formidlingskompetencer? Bliver du motiveret af at vidensdele og arbejde med tværgående opgav...
Indrykket:14. februar 2018
Udløbsdato:28. februar 2018

Administrativ medarbejder søges til Aarhus BSS Studier, Aarhus Universitet (963034)

Aarhus BSS

Aarhus
Har du lyst til at være med til at binde de tværgående administrative opgaver sammen i Aarhus BSS Studier, så er dette job garanteret noget for dig. Aarhus BSS Studier Vi tilbyder et spændende og udfordrende job i en organisation i forandring. Studi...
Indrykket:14. februar 2018
Udløbsdato:5. marts 2018

Sagsbehandler inden for selskaber

SKAT

Aarhus
Er din faglighed i top, og kender du paragrafferne inden for selskaber, regnskab og SKAT? Og har du lyst til at blive en del af en myndighed, som sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund? Så ser vi frem til at høre fra dig! Opgaven ...