Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandlere med interesse for momskontrol af international nethandel

Vil du bidrage til at opretholde den danske velfærdsmodel ved hjælp af forskellige former for kontrol og medvirke til udvikling af metoder til at målrette indsatsen på både kort og lang sigt? Motiveres du af opgaver, hvor du med din faglige viden kan deltage i et specialiseret kontrolprojekt sammen med dygtige kolleger? Så er du måske vores nye kollega!  
 
Momskontrol af udenlandske internetvirksomheder   
I denne stilling vil du blive tilknyttet Projekt Momskontrol af udenlandske internetvirksomheder. Vi kontrollerer virksomheder, der sælger varer eller elektronisk leverede ydelser som fx streamingtjenester og onlinespil til danske forbrugere. Salg over internettet er i kraftig vækst, og det globale marked er under konstant udvikling. Projektet har stort politisk fokus, og der er stor opmærksomhed på opgaven fra både pressen og erhvervsorganisationer.   
 
Vi identificerer de udenlandske internetvirksomheder ved at følge betalingstransaktioner fra Danmark til udlandet eller ved forskellige søgninger på internettet. Vi vurderer, om virksomhederne skal momsregistreres og betale moms til Danmark. Når en kontrol er færdig, fortæller du virksomheden om resultatet, så virksomheden fremadrettet kan gøre det korrekt. Hvis du finder fejl, begrunder du det i en sagsfremstilling og træffer afgørelse om ændring af momsangivelsen. Kontrollen kan ske i samarbejde med udenlandske skattemyndigheder eller andre kolleger i Skatteforvaltningen.   
 
I det daglige arbejder du meget selvstændigt med de enkelte kontrolsager. De samlede opgaver i projektet løser du i samarbejde med øvrige projektdeltagere. Således byder arbejdet på en god vekselvirkning mellem stor selvstændighed, faglig sparring og samarbejde med kolleger.   
 
Regnskabsmæssig forståelse og blik for den digitale udvikling på internettet  
Du har formodentlig en teoretisk baggrund som cand.merc. (aud eller jur.), HD-R, skatterevisor eller lignende. Det er afgørende, at du har regnskabsmæssig forståelse og blik for den digitale udvikling på internettet. Du kan have erfaring fra en lignende stilling, men du kan også være nyuddannet – det vigtigste er, at du er ivrig efter at lære, går positivt ind i opgaven og er engageret. Du bliver en del af et team, der er specialiseret i kontrol af internetvirksomheder, som vil give dig den nødvendige faglige ballast.   
 
For at få succes i jobbet er du videbegærlig og dialogskabende samt god til at samarbejde. Du deltager i udviklingen af nuværende metoder, hvorfor det er vigtigt, at du formår at skabe dig overblik over processen, og at du har en god forståelse for systemsammenhænge og data flow.   
 
Som person udviser du en professionel adfærd. Du er imødekommende og forstår at formulere dig både skriftligt og mundtligt, således at du kan kommunikere med virksomhederne og deres rådgivere og efterlade et godt og professionelt indtryk. Du forstår at sætte dig ind i virksomhedernes situation. Idet din kontakt med de udenlandske virksomheder og skattemyndigheder oftest foregår på engelsk er det nødvendigt, at du har gode engelsk-sproglige evner.  
 
Om din nye enhed Mellemstore Virksomheder 7  
Mellemstore Virksomheder 7 er en enhed i fagområdet Erhverv, der bliver organisatorisk placeret i den kommende Skattestyrelse. Vi arbejder med sagsbehandling og kontrol i en projektorganisering, som dækker hele landet. Arbejdet sker ved hjælp af analyser, udvikling af metoder og forskellige former for kontrol. 
 
Du vil indgå i en stærk faglig enhed af gode kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Dagligdagen er præget af frihed under ansvar, og din hverdag vil være afvekslende og til tider med korte deadlines og med mange berøringsflader i og uden for Skatteforvaltningen. 
 
Vi tilbyder dig derudover en fleksibel hverdag, hvor du har stor mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag. 
 
Ansøgning og kontakt   
Send senest den 22. februar 2018 din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale via linket ’søg stillingen’. 
 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Birgit Hviid på tlf. nr. 72 37 09 25.   
 
Vi forventer at afholde samtaler i uge 9, og stillingerne ønskes besat hurtigst muligt. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.  
 
Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.   
 
Arbejdsstedet er indtil videre: Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.  
 
Om Skattestyrelsen   
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.   
 
Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk ;
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.   
 
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her