Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandlere til Handicap og Socialpsykiatri i Myndighedsafdelingen

Vil du være en del af Handicap og Socialpsykiatri, og være med til at sikre den gode kvalitet i sagsbehandlingen for sårbare borgere i Vejle Kommune?
Trives du i et arbejdsmiljø, hvor vi konstant samarbejder, støtter og sparrer med hinanden? Bliver du motiveret af en hverdag fyldt med god medarbejderenergi og mulighed for at kompetenceudvikle og dygtiggøre dig? Har du lyst til at være en
del af et team, hvor vi tør gøre ting anderledes og ser på helheden i samarbejdet? Så læs videre.

 

Om Jobbet
Flere af vores sagsbehandlere tiltræder nye stillinger – henholdsvis i projektlederstillinger, tættere på deres hjem eller søger nye udfordringer i andet regi.

Derfor søger vi fire fastansatte socialrådgivere/socialformidlere til Handicap og Socialpsykiatri i Myndighedsafdelingen, Vejle Kommune. Vi har desuden brug for en sygevikar i et kortevarende vikariat. 

Stillingenerne er faste og 37 timer ugentligt. 
Vi tilbyder flextid.
Tiltrædelse hurtigst muligt  

 


Hvad vi er gode til

  • Vi gør vores borgere selvhjulpne
  • Vi tænker i helheder og samarbejder med alle aktører – dette giver borgeren en samlet koordineret indsats
  • Vi har kontinuerlige opfølgninger med vores udførere og fokus på at styrke fagligheden og holde styr på vores økonomi – dette for at sikre borgerens progression og skabe udvikling 
  • Vi udvikler talenter i afdelingen – og har løbende kompetenceudvikling af medarbejderne på diplomniveau, arbejder med udvikling af fagligheden på både det sociale, tværfaglige og juridiske niveau


Om os
I Myndighedsafdelingen er vi ca. 90 medarbejdere organiseret i 3 teams.
Team Handicap & Socialpsykiatri er sammensat af sagsbehandlere inden for det specialiserede voksenområde, 3 sagsbehandlere varetager § 100 merudgifter og 2 medarbejdere er i vores økonomiteam. Dertil kommer faglige konsulenter, en forhandlingskonsulent og afdelingsleder.
Myndighedsafdelingen har ansvaret for behandling af sager inden for Servicelovens voksenbestemmelser.
Når borgere, pårørende og samarbejdspartnere henvender sig til os med et problem, ser vi det som vores kerneopgave at hjælpe dem videre på en måde, hvor de ople-ver sig set, hørt og inddraget i processen. Opgaverne består af målgruppeafklaring,specialiseret rådgivning og vejledning, udredning, visitation og opfølgning i forhold til tilbud, koordinerende opgaver og udviklingsopgaver i forhold til myndighedsfunktionen.

Vi træffer afgørelser inden for servicelovens bestemmelser til bl.a. dag- og døgntilbud, støtte i egen bolig og merudgifter. Dertil kommer, at vi er vi i tæt samarbejde og dialog med vores samarbejdspartnere i Vejle Kommune, herunder egne tilbud,
familieområdet, psykiatriske tilbud og jobcentret. Vi lægger her vægt på høj kvalitet i sagsbehandlingen, udvikling af sagsgange og medarbejdere, og at få det bedste ud af vores økonomi.

I Team Handicap og Socialpsykiatri tilbyder vi en spændende arbejdsplads med kollegaer, der tager ansvar både for det faglige og det sociale, og som sætter stor pris på godt humør og en positiv tilgang til hverdagens udfordringer. Vi vægter sparring og samarbejde højt, og profiterer af støtte fra hinanden og de faglige konsulenter.


Vi forventer

  • At du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • At du har evnen til, i en beslutningsproces, at se sagen i et perspektiv, hvor både borgernes behov, organisationens og de politiske interesser tilgodeses
  • At du kan indgå i relationer med både borgere og professionelle samarbejdspartere
  • At du lægger energi i nytænkning og tør indgå i en faglig dialog
  • At du, med din kommunikation, kan være med til at skabe et rum for tillid, respekt og omsorg. Du kan lytte aktivt for at kunne forstå, respektere og anerkende den positive hensigt ved en uhensigtsmæssig adfærd
  • At du har erfaring med/kendskab til arbejdet som sagsbehandler i en myndighedsfunktion 
  • At du har lyst til og interesse i at arbejde med målgruppen 
  • At du er en åben og positiv person – og har en god portion humor

Vi tilbyder

  • Stor indflydelse på din egen arbejdssituation
  • Videreuddannelse og kompetenceudvikling
  • En arbejdsplads med høj trivsel og et godt samarbejde
  • En dynamisk afdeling præget af høj faglighed, udvikling og plads til forskellighed

Du bliver en del af et fagligt stærkt team på 34 kollegaer bestående af sagsbehandlere, faglige konsulenter og økonomimedarbejdere


Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter overenskomst og principperne i Ny Løn.


Har vi vakt din nysgerrighed?
Du er velkommen til at kontakte Team Handicap og Socialpsykiatri:
Teamleder Magnus Pranov Larsen på 40 49 5936 eller faglig konsulen Birgitte Jakobsen på 40 49 59 54 
Du kan læse mere om os på https://www.vejle.dk/borger/mit-liv/sundhed-ogomsorg/ 


Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest d. 22.09.2020
Vi holder ansættelsessamtaler 28.09.2020


Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. 
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post. 

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v. 

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.