Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandlere til komplekse genoptagelsessager vedr. personskat i Skattestyrelsen i Horsens

Vil du være med til at sikre, at borgerne får korrekt fradrag? Og trives du i et velfungerende socialt miljø og har erfaring med personskat og kompleks sagsbehandling, så er det lige dig, vi søger.

Vi vil glæde os til at byde dig velkommen på vores hold, hvor vi vil tilbyde dig udfordrende opgaver, og hvor godt kollegaskab og samarbejde går hånd i hånd med faglig professionalisme.

I Borgere 4 og Borgere 5 er vores hovedopgave at sagsbehandle indenlandske skattepligtige borgeres anmodninger om genoptagelse vedrørende personbeskatning.

En stor del af anmodningerne skyldes, at flere af felterne på årsopgørelsen er låst, eller at borgerne bliver stoppet af systemkontroller. Sagerne bliver mere og mere komplekse, og er inddelt i emner som f.eks. befordring, honorar, rejser, bidrag, renter og tilbagefordeling af blandt andet erstatning og løn.

Din profil
Du har et godt kendskab til lovgivningen omkring personbeskatning, og er en erfaren sagsbehandler. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men du kan f.eks. være skatterevisor, eller uddannet på diplom niveau eller tilsvarende. Det er en fordel, at du er fortrolig med Skatteforvaltningens sagsbehandlings- og IT-systemer.

Som person er du engageret i såvel arbejdsopgaver som dine kolleger. Du er udpræget hold spiller, der er med til at gøre både dine kolleger og enheden endnu bedre. Af natur er du serviceminded, fleksibel og arbejder struktureret og dedikeret med dine opgaver. Du arbejder konsekvent med kvalitet i sagsbehandlingen og er sprogligt godt funderet.

Du håndterer dine opgaver med stor selvstændighed, og formår samtidigt at indgå i teamsamarbejde, hvor du forstår vigtigheden af at videns dele og sparre med dine kollegaer. Du har desuden en løsningsorienteret tilgang til dine opgaver. Vi sætter pris på udvikling, og du får gode muligheder for at vedligeholde og udvikle dine kompetencer.

Vi har borgeren i centrum, herunder hvordan vi i højere grad kan fremme borgerens oplevelse af kontakten til Skatteforvaltningen som noget positivt.

Din nye arbejdsplads – holdånd og stærkt fagligt miljø
Borgere 4 og Borgere 5 er to enheder med enslydende arbejdsopgaver og tæt samarbejde. Enhederne er kendetegnet ved et fagligt miljø hvor kvalitet, videndeling og effektivitet er høj prioriteret. Vi ønsker at være enheder, hvor vi har samarbejde i højsæde, er ambitiøse, har høj kvalitet i opgaveløsningen, har et uhøjtideligt og positivt arbejdsmiljø – og ikke mindst er gode kollegaer for hinanden.

Borgere 4 og Borgere 5 er en del af afdelingen ´Borgere´, som løser sagsbehandlings- og kontrolopgaver vedrørende personbeskatning for skattepligtige i Danmark. Afdelingen Borgere bidrager til at sikre en korrekt og nem opkrævning af de ca. 550 mia. kr., der årligt opkræves i personskatter til brug for finansieringen af den offentlige sektor. Afdelingen er ansvarlig for korrekt beskatning af knap 4,2 mio. personer og 180.000 virksomheder uden CVR-nummer.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest 12. juli 2020.

Har du spørgsmål til stillingen eller ønsker du yderligere information, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Karina Rammekjær enten via mail på: Karina.A.Rammekjaer@SKTST.dk eller pr. tlf. 72 38 84 83 eller funktionsleder Charlotte Lau enten via mail på: Charlotte.Lau@SKTST.dk eller pr. tlf. 72 38 55 95.

Der vil indgå en logik test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Tiltrædelse hurtigst muligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive trukket referencer og indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Løvenørns gade 25, 8700 Horsens. Sidst på året flytter vi til Guldberghus, Grønlandsvej, 8700 Horsens.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.