Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sekretariatschef til Naturstyrelsen, Randbøl

Har du et skarpt blik for udvikling af organisationen? Kan du sikrer, at strategier og planer omsættes til holdbare resultater? Sørger du for effektive processer? Er du stærk på det juridiske område? Har du statslig erfaring? Så har vi måske jobbet!

Naturstyrelsen søger en ambitiøs og udviklingsorienteret sekretariatschef til hovedkontoret i Randbøl, som samtidig kan sikre den daglige drift.

Opgaver og organisering
Der er ca. 700 medarbejdere i Naturstyrelsen, fordelt på hovedkontoret i Randbøl, Kystdirektoratet i Lemvig og 18 lokale enheder placeret rundt i landet. Naturstyrelsen forvalter cirka 210.000 hektar statslige skove og naturområder, så der skabes størst mulig værdi for samfundet i form af gode rammer for friluftslivet, beskyttelse af naturen og effektiv flersidig drift af styrelsens skove og andre naturområder.

Sekretariatet er ansvarlig for en række større strategiske og organisatoriske opgaver, herunder gennemførelse af en organisationsændring, udarbejdelse af en ny forretningsstrategi, digitalisering af leverancestyringen af direktions- og ministersager samt optimering af driften på køb-, salg og udleje af fast ejendom. En væsentlig opgave for sekretariatschefen er sparring med direktion og chefkolleger særligt om strategiske, organisatoriske og personalemæssige forhold.

Sekretariatet omfatter 4 teams: direktionssekretariat, presse og kommunikation, HR og service samt Jura. De 4 teams ledes af teamledere, som har både det faglige og personalemæssige ansvar, og teamlederne refererer til sekretariatschefen. Sekretariatet har i alt ca. 35 medarbejdere, hvoraf 5 medarbejdere er fysisk placeret i Kystdirektoratet i Lemvig.

Mange af sekretariatets opgaver løses i et tæt samarbejde med Naturstyrelsens øvrige enheder, og som sekretariatschef har du endvidere en stor berøringsflade med departementet og de øvrige styrelser i Miljø- og Fødevareministeriet.

Din profil
Du er godt rustet til jobbet, hvis du har:

  • Statslig erfaring fra styrelse og/eller departement og et solidt kendskab til HR området.
  • En tilgang til personaleledelse, der fokuserer på resultatskabelse, motivation og udvikling.
  • Erfaring med eller lyst til ledelse af ledere.
  • Lyst og vilje til at sikre prioritering, planlægning og implementering af opgaverne samt erfarig med projektledelse
  • Ansvarsfølelse, gennemslagskraft og en veludviklet evne til at samarbejde.
  • Godt kendskab til offentlig forvaltning og erfaring med arbejdsvilkår i en politisk ledet organisation.
  • Erfaring med interessenthåndtering og pressehåndtering.
  • En akademisk uddannelse - gerne som Cand. Jur., Cand. Scient. Pol. eller Cand. Merc. Jur. Det ikke er en betingelse, og de juridiske komptencer vil blive vurderet i forhold til markante styrker på andre områder.

Som chef i Naturstyrelsen skal du være optaget af at udvikle dig som leder og være nysgerrig på at levere ledelse med gennemslagskraft i organisationen. Ledelsen arbejder til stadighed på at udvikle organisationen og fastsætte styrelsens mål og faglige ambition parallelt med imødekommelse af de politiske ønsker samt de faglige, administrative og organisatoriske prioriteringsbehov.

Vi lægger desuden vægt på at rekruttere kompetente personaleledere, der evner at motivere og tage hånd om medarbejdernes udvikling, og som forstår, at medarbejdertrivsel er nøglen til gode resultater.

Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til ”Rammeaftale om kontraktansættelser af chefer i staten” med en grundløn efter gruppe 1 inden for intervallet 551.162,69 – 608.976,73 i aktuelt niveau. Herudover vil der være mulighed for at aftale individuelle tillæg. Ansættelsen vil som udgangspunkt ske på åremålsvilkår. Hvis du i forvejen er tjenestemand, vil ansættelse som tjenestemand efter en konkret og individuel vurdering kunne finde sted i lønramme 37.

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er Naturstyrelsen, Førstballevej 2, 7183 Randbøl.

Flere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Direktør Peter Ilsøe, tlf. nr. 23 20 72 42.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at trykke på ”Søg stillingen” nederst i stillingsopslaget. Dine oplysninger vedlagt ansøgning og CV skal vi have senest den 19. april 2018. 1. samtaler forventes at blive afholdt d. 3. maj og 2. samtaler d. 9. maj 2018.

Kandidater der går videre til 2. samtaler, vil blive indkaldt til et interview baseret på en forudgående personlighedstest udfyldt online. Dette interview vil blive gennemført enten d. 4. eller d. 7. maj hos Mercuri Urval i Aarhus. Både interview og onlinetest har en varighed på 2 timer.

Hvis du er tjenestemand, skal ansøgningen stilles til Hendes Majestæt, Dronningen.

Tiltrædelse forventes 1. august 2018 eller snarest.

Du kan læse mere på http://mfvm.dk/job/

 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Leder til Sekretariatet i Trekantområdets Brandvæsen

Trekantområdets Brandvæsen

I forbindelse med en større organisationsændring søger vi en ny kompetent leder til vores sekretariat. Organisatorisk vil du få reference til beredskabsdirektør Jarl Vagn Hansen, og vil samtidig være naturligt medlem af ledelsesgruppen. Vi tilbyder ...
Indrykket:5. juni 2018
Udløbsdato:20. juni 2018