Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sektionschef til Strategisk Indkøb & Erstatning

Har du lyst til at sætte dit aftryk på Strategisk Indkøb - herunder bl.a. på Contract Management funktionen hos Danmarks største offentlige bygherre? 
 
Sektionen er en del af Indkøbsområdet. Sektionen består af 11 højtuddannede og motiverede medarbejdere. Otte af disse arbejder med strategisk indkøb og tre med erstatning. Opgaverne med erstatningsret er organiseret med en faglig koordinator i spidsen 
 
Central rolle med fokus på strategi  
Du skal sikre professionel og ensartet kontraktstyring. Dvs. at Banedanmark udbyder kontrakter efter best practice og afprøver nye kontraktformer, for at opnå bedst mulige forhold mellem pris og kvalitet. Derudover skal du sikre, at vi styrer kontrakten i hele dens levetid.   
 
Sammen med resten af sektionen skal du udvikle metoder for at Banedanmark kan arbejde med systematisk opfølgning på besparelser og gevinster i forbindelse med udbud. 
 
Endelig skal du sikre compliance i alle indkøb. Dvs. at vi sammen med forretningen skal gøre alle vores indkøb udbudsklare, sikre overholdelse af EU’s udbudsregler og anvende statens indkøbsaftaler. 
 
Opgaven løses i tæt samarbejde med organisationen, hvor analyser, markedsafdækning, projektledelse og kompleksitet er nøgleord for opgaveløsningen. Du får afgørende indflydelse på de strategiske beslutninger både i forhold til Banedanmarks indkøbsstrategi, og på hvordan strategi og planer omsættes til konkrete aktiviteter, internt såvel som eksternt. Alt sammen for at sikre bedst mulige ressourceudnyttelse og gevinstoptimering.  
 
Opgaven er startet, men vi er ikke i mål. Vi har brug for, at du er klar til at føre opgaven videre. I samarbejde med resten af Indkøbsområdet, Teknik- og Anlægsdivisionerne skal du og din sektion sikre, at CM tankegang og principper bliver en naturlig del af Banedanmarks varetagelse af rollen som den største offentlige bygherre og infrastrukturforvalter.  
 
En af de første interne opgaver bliver at sikre oprettelse og drift af et tværorganisatorisk CM forum (CMF). CMF skal være omdrejningspunktet for, hvordan der arbejdes med CM i Banedanmark.  
 
I samarbejde med organisationen skal du og din sektion endvidere sikre overensstemmelse mellem Banedanmarks forretningsmæssige behov og lovgivningens krav (compliance). I skal sikre ledelsesinformation i form af complianceopfølgning, analyser og udviklingsopgaver, og I er ansvarlige for den eksterne rapportering til departement og andre myndigheder vedrørende indkøbsområdet. 
 
Du får et tæt samarbejde med hele organisationen. Som en del af ledelsesgruppen i Indkøb får du god mulighed for ledelsesfaglig sparring med cheferne for Operationelt Indkøb hhv. Jura. I det daglige refererer du til områdechefen i Indkøb. 
 
Faglighed & Ledelse  
Uddannelsesmæssigt er du økonom, cand.merc.jur. el. lign. Vi er åbne for, at du kan have en anden uddannelsesmæssig baggrund – men vi forventer, at du har en stærk faglighed og erfaring inden for økonomi og kontrakter. Det er en forudsætning, at du har arbejdet med Contract Management og compliance gerne med dokumenterede resultater. Derudover skal du have ledelseserfaring, kendskab til forandringsledelse. 
 
Du besidder evnen til at skabe gode og vedholdende samarbejdsrelationer i den organisation, du er en del af. Du har skarpe, diplomatiske evner og gennemslagskraft. Din ledelsesstil er motiverende og baseret på tillid og frihed under ansvar. 
 
Du har fokus på målet. Du skaber de optimale rammer for, at dine medarbejdere kan nå målet, og du venter ikke på, at tingene sker af sig selv. Du har erfaring med at kommunikere til både medarbejdere og i den interne ledelsesrapportering.   
Banedanmark har en strategi for data og digitalisering og ser muligheder for at arbejde smartere fremadrettet ved brug af data. Har du erfaring med hvordan data og digitalisering kan anvendes som værktøj, og har du visioner i den retning, kan det blive rigtig spændende. 
 
Løn  
Du tiltræder en stilling, der er klassificeret i lønramme 36, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.  
 
Ansøgning og kontakt  
Vil du vide mere om stillingen, så kontakt konstitueret områdechef for Indkøb Ole Clemens Petersen.  
 
For at søge stillingen klikker du på linket "Søg stillingen" og følger instruktionerne.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Afdelingsleder er du der ? Kan du få øje på Giraffen?

BØRNEHUSET GIRAFFEN ApS

København
Børnehuset Giraffen, søger en dygtig og motiverende afdelingsleder til børnehus på Amager. Trygge Institutioner driver pt. 5 private børnehaver og vuggestuer i Københavnsområdet . På Giraffen på Amager søger vi nu en afdelingsleder. Vi søger vi en k...
Indrykket:14. marts 2018
Udløbsdato:30. april 2018

Afdelingsleder til ungeområdet i Borgercenter Handicap

Ungeområdet

Borgercenter Handicaps ungeområde søger en afdelingsleder med stærke lederevner og flair for myndighedsarbejdet Ungeområdet i Borgercenter Handicap søger ny afdelingsleder, som en del af et stærkt lederteam. Vi leder efter en afdelingsleder med komp...
Indrykket:4. april 2018
Udløbsdato:20. april 2018

Afdelingsleder til Bostedet Viben

Vibevej dagtilbud og administration

Bostedet Viben søger en afdelingsleder fra den 1. juni 2018 eller snarest derefter Der bor 35 borgere med moderat til svær hjerneskade enten erhvervet eller medfødt på bostedet Viben. Borgerne bor i egne lejligheder og har brug for omfattende pædago...
Indrykket:4. april 2018
Udløbsdato:20. april 2018

Engageret afdelingsleder i et barselsvikariat til Kærbo

Kærbo Gruppe 2

Har du stort fokus på kerneopgaven og i tæt dialog med beboere og pårørende? Er du foregangsmand for at skabe et godt hverdagsliv i samarbejde med beboeren og de mennesker, som er vigtige for beboeren? Plejeboligcentret Kærbo søger en engageret afde...
Indrykket:11. april 2018
Udløbsdato:26. april 2018

Områdeleder til Område 89, botilbuddene på Boserupvej i Center City

Center City

Område 89 er ét af fire områder i Botilbuddene på Boserupvej i Roskilde. Botilbuddene på Boserupvej er et botilbud for voksne sindslidende i Københavns Kommune. På Botilbuddene på Boserupvej bor der 146 borgere, og i Område 89 bor der 36 borgere. Al...
Indrykket:16. april 2018
Udløbsdato:4. maj 2018