Har du lyst til at være en del af et ledelsesteam med fokus på procesoptimering og medarbejderudvikling?
Kan du se dig selv lede Styrings- og Økonomisektionen under Koncernfælles IT, der varetager opgaver inden for direktionsbetjening, økonomi, udbud, indkøb, HR/lønsumsstyring og licensstyring?
Om os
I Forsvaret er vores mission at arbejde for fred og sikkerhed i Danmark og resten af verden.
Opgaverne spænder vidt, og det stiller krav til den IT, der er fundamentet for, at alle Forsvarets ansatte kan løse opgaverne, uanset om de er ombord på skibe i Nordatlanten, på mission i ørkenen eller støtter opgaveløsningen fra Danmark.
Til at understøtte Forsvarets opgaveløsning driver, vedligeholder og udvikler vi i Koncern IT en it-infrastruktur af meget høj kvalitet og kompleksitet, der sikrer effektive og moderne tjenester baseret på efterprøvede teknologier.
Hos Koncern IT er vores mission at levere optimal forretningsværdi gennem it.
Styrings og Økonomisektionen støtter ledelsen på alle niveauer i Koncern IT. Vi dækker både central og decentral økonomistyring i f.t. lønsum, øvrig drift, IT drift, IT vedligehold og IT udvikling og støtte til serviceporteføljestyring, udbud, indkøb og Licensstyring.
Vi rådgiver og vejleder IT Direktionen og chefer om økonomistyring, indkøbs- og udbudsopgaver, hardware, software og konsulent- og serviceydelser.
Om stillingen
Du er sektionschef for 12 specialiserede medarbejdere med alsidige kompetencer. Med din faglighed og ledelsesstil sikrer du løbende udvikling af dem.
Dine opgaver spænder fra strategiske til konkrete opgaver, hvor du:
(del det gerne op i strategiske og operative opgaver)
• Optimerer og kvalitetssikrer data
• Udarbejder ledelsesoplæg og ledelsesinformation
• Udarbejder analyser
• Laver økonomistyringsopgaver
• Kvalitetssikrer Koncern ITs økonomiske og styringsmæssige opgaver
Om dig
Du har en relevant akademisk uddannelse med faglig erfaring fra et eller flere af sektionens opgaveområder. Du har erfaring med at lede medarbejdere med høj faglighed og selvstændighed.
Din uddannelsesmæssige baggrund ikke det vigtigste, men derimod engagement, evnen til at motivere og coache kolleger og medarbejder, samt en solid teoretisk viden om et eller flere af sektionens fagområder.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en politisk organisation inden for økonomi og IT.
Du trives med at have et bredt, komplekst og alsidigt interessefelt med mange forskelligartede opgaver
Du kommunikerer komplekse informationer til chefer og medarbejdere på alle niveauer,
Du brænder for at udvikle dig selv og dine medarbejdere, og du forstår værdien af at bidrage til et godt arbejdsmiljø gennem konstruktiv sparring, frihed under ansvar, åbenhed og nytænkning.
Vi arbejder ud fra tilgangen om, at den der har ”viden og kompetencer” har et ansvar for at bidrage og tage ansvar, hvorfor du trives med en flad ledelsesstruktur i og en uformel omgangstone. Vores medarbejdere vokser ved videndeling og anerkendende, og vi forestiller os, at du gør det samme.
”Der er et pres på Forsvaret om at følge med tiden – hvorfor vi skal sikre stærk styring af IT og økonomi som grundlaget for udvikling af Koncern IT. Så hvis du vil være med til at sætte dit præg på udvikling af økonomistyring, og hvis du har lyst til at få og påtage dig et ansvar for udvikling af opgaver og kolleger, så er det både udfordrende og udviklende at have et ledelsesansvar i Koncern IT”, fortæller Henrik, din kommende chef.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter gældende overenskomst med Akademikere i staten. Afhængigt af dine kvalifikationer, har du mulighed for at forhandle et tillæg. Du får en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat i Forsvarsministeriet er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne godkendelse under hele ansættelsesforløbet.
Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte oberstløjtnant Henrik Adelgaard på telefon 50878321.
Ønsker du at vide mere om løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at HR-konsulent på telefon 50878321.
Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis snarest og senest den 13. december 2022. Vi holder samtaler løbende.
Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.
MERE OM FMI
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) har, som styrelse under Forsvarsministeriets koncern, det overordnede ansvar for koncernens materiel- og informatiksystemer fra ’vugge til grav’. FMI har ca. 1.900 medarbejdere. Omkring 1.400 er civile, imens 500 er militære. Knap 850 af FMI’s ca. 1.900 medarbejdere er placeret i domicilet i Ballerup.
FMI’s hovedopgave er at anskaffe, vedligeholde og videreudvikle materiel til hele Forsvarsministeriets koncern, lige fra kampvogne, skibe og jagerfly til IT-udstyr, feltrationer og lommeknive. Til at gøre dette administrerer FMI årligt ca. 9 mia. kr. svarende til ca. 1/3 af det samlede forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til især de udsendte styrker og operative enheder, da det er støtten hertil, som altid er i centrum.
Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk