Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sektionsleder til lønadministrationen i Koncern-HR

Har du erfaring med lønadministration og personaleledelse? Trives du i et miljø med høj faglighed og kompetente kolleger? Så er du måske vores nye sektionsleder i Koncern-HR i Sundheds- og Ældreministeriet.

Om os
Koncern-HR er organisatorisk placeret i departementet og servicerer ministerområdets institutioner med i alt ca. 2.400 ansatte og ca. 3.000 honoraraflønnede. Du bliver del af en stor og dynamisk HR-organisation, hvor vi værdsætter kollegasparrig og samarbejde på tværs af HR-kernefunktionerne. Du vil indgå i ledelsesteamet.

Dit arbejde
Du er daglig leder af lønadministrationen, som varetager alle processer i forbindelse med oprettelse og kontrol af lønbilag, refusionssøgning, ferieopgørelser, regnskabsafstemninger, tidsregistreringssystemer mv. Du skal sammen med sektionens medarbejdere sikre en professionel, stabil og effektiv lønadministration. Som leder motiverer du til et højt engagement og god trivsel i sektionen.

Som sektionsleder skal du desuden:

  • Implementere nyeste viden i lønadministrationen i forhold til overenskomster, lovgivning mv.
  • Samarbejde med økonomifunktionerne i ministerområdets institutioner og med Statens Administration
  • Videreudvikle HR-systemunderstøttelse i samarbejde med sektionens specialister
  • Være initiativtager til løbende procesoptimering af arbejdsgange mv.
  • Tage løbende del i sektionens opgaver
  • Indgå i andre HR-opgaver og deltage i interne projekter afhængig af dine interesser og kompetencer.
Om dig og din erfaring
Vi forventer, at du har erfaring med lønadministration i staten, it-systemunderstøttelse og HR-området generelt, og at du har erfaring med personaleledelse.

Derudover skal du:
  • Have lyst til at være leder for en ansvarsfuld medarbejdergruppe
  • Have et godt overblik og arbejde struktureret og løsningsorientering
  • Trives med mange samarbejdspartnere
  • Være dialogorienteret og have gennemslagskraft
Om ansættelsen
Som akademiker vil du alt efter kompetencer og erfaring blive ansat som special- eller chefkonsulent i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Har du anden uddannelse, vil du blive ansat på relevant overenskomst. Ansættelse pr. 1. juni 2018.

Koncern-HR er fysisk placeret på Ørestads Boulevard 5, Amager.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til forhandlingschef Christine Sørensen, tlf. 3268 3581.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 17.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her