Gem job

Sektionsleder til vurdering af lægemiddelsikkerhed i en europæisk kontekst

Har du lyst til at udøve ledelse i et stærkt fagligt miljø, og herigennem være med til at fortsætte kursen mod europæisk topklasse for overvågning af lægemiddelsikkerhed? Og har du lyst til at arbejde i en dynamisk sektion, hvor samarbejde og arbejdsglæde er i højsæde? Så er du vores nye sektionsleder i sektionen Lægemiddelovervågning EU, i Lægemiddelstyrelsens Enhed for Lægemiddelovervågning.

Om os
Du bliver en del af en dynamisk sektion med ca. 35 dygtige og engagerede kolleger. Arbejdsklimaet er uformelt og præget af engagement, humor og gensidig respekt.

Sektionen er placeret i enheden for Lægemiddelovervågning, som dækker både det nationale og det europæiske arbejde, fordelt på to sektioner: Lægemiddelovervågning DK og Lægemiddelovervågning EU. Det er i sidstnævnte sektion, som vi søger ny sektionsleder til. Sektionen Lægemiddelovervågning EU består af to teams, med hver deres teamleder. Derudover et mindre PRAC-sekretariat.

Sektionen varetager opgaver relateret til analyse og evaluering af bivirkningsindberetninger fra hele verden, evaluering af virksomhedernes sikkerhedsrapporter (bl.a. PSUR, RMP, PASS), formidling af sikkerhedsinformation (fx via DHPC), og signalanalyser i samarbejde med kollegaer fra andre medlemslande i EU, og ikke mindst er samarbejdet i den europæiske bivirkningskomite (PRAC) centrum, for vores daglige arbejde.

Dine arbejdsområder i sektionen ’Lægemiddelovervågning EU’
Du kan se frem til en dynamisk hverdag med fagligt dedikerede kollegaer på en arbejdsplads, som stræber efter at være Danmarks bedste, og hvor medarbejdertrivsel er i højsæde. Som leder i Lægemiddelstyrelsen skal du derfor kunne skabe begejstring og engagement, der særligt kan mærkes hos medarbejderne, men også hos dine lederkollegaer. Din vigtigste opgave vil være, at lede og sikre sektionens kerneleverancer gennem dine teamledere samt sikre tværgående samarbejde både indenfor og udenfor enheden.

Du bliver leder i et stærkt fagligt miljø, hvor det også forventes, at du selv kan dykke ned i faglige problemstillinger, hvor påkrævet. Du skal gennem din faglige indsigt og integritet være med til at forme og sikre videreudvikling af sektionens arbejdsgange, både internt i sektionen samt til andre samarbejdspartnere, i og uden for huset. Sektionen arbejder i høj grad med selvledende faglige matrixgrupper, men samtidig er der fra ledelsens side stort fokus på nærværende og anerkendende ledelse. Vi forventer, at du vil komme til at sætte dit eget præg på sektionens arbejde såvel på et strategisk- som driftsmæssigt niveau, og at du kommer med en lyst til at indgå i et nysgerrigt og udviklende ledelsesmiljø, på tværs af Lægemiddelstyrelsen.

Det er naturligvis også vigtigt, at Lægemiddelstyrelsen udnytter sine ressourcer optimalt, og det er derfor en fordel hvis du har erfaring med driftsoptimering, bl.a. gennem anvendelse af LEAN. LEAN og tavlemøder er i dag en naturlig del af hverdagen, og der er fokus på udvikling af en positiv feedbackkultur ud fra et ønske om udvikling gennem konstruktiv dialog. Det er vigtigt, at du er en aktiv del af at videreudvikle sektionens måde at tilgå LEAN principperne på. Du skal have løbende fokus på videreudvikling af sektionens forskellige tavlemøder, således at de understøtter, at vi også fremadrettet vil have medarbejdere som arbejder på distancen (virtuelt).

Ud over den daglige ledelse af sektionen sammen med teamlederne, bliver du også ansvarlig for opgaverne fra den europæiske bivirkningskomite samt leder for vores to danske komitemedlemmer. Du forventes således også at deltage aktivt i den daglige dialog med EMA, og facilitere de opgaver, der kommer til sektionen direkte fra EMA. Det kræver derfor også, at du er villig til at prioritere, når det er nødvendigt.

Endelig vil du som sektionsleder spille en central og vigtig rolle i at vedligeholde og udvikle sektionens kvalitetssystem, i samarbejde med dine teamledere og kollegaer fra vores kvalitetsorganisation.

Din uddannelse og erfaring
Du har en sundhedsfaglig akademisk uddannelse med et betydeligt medicinsk indhold, som fx humanbiolog, biomediciner, dyrlæge eller læge, og du har solid erfaring inden for lægemiddelovervågning. Vi søger en erfaren personaleleder. Erfaring med ledelse af ledere vil endvidere være en fordel, men ikke et krav. Erfaring med økonomistyring og strategisk udvikling vil også blive set som en fordel.

Dine personlige kvalifikationer
Som person hviler du i dig selv, er respekterende, lyttende og forstår at engagere og motivere andre, gennem din ledelse. Derudover er du som udgangspunkt glad og har en positiv tilgang til livet. Som leder forstår du at balancere mellem forskellige ledelsesdiscipliner samt at lade medarbejdere arbejde selvstændigt. Desuden forstår du at udvikle både arbejdsfacon, teamsamarbejde og samspil med øvrige kolleger. Du er selv rollemodel for tværgående samarbejde, og inddragelse af ny viden i sektionens processer og strategiske udviklingsplaner. Du har stærke kommunikative egenskaber, både skriftligt og mundtligt.

Vi tilbyder
Et meningsfuldt arbejde med samfundsnyttige opgaver. Vi gør en forskel for patienter og sundhedsprofessionelle. Derudover er vi en del af en disciplin der er i rivende udvikling, og du får lov til at sætte dit præg på denne udvikling, på europæisk niveau.

Dertil vil du få gode muligheder for faglig og personlig udvikling, inden for lægemiddelovervågning, ledelse og offentlig forvaltning. I Lægemiddelstyrelsen vægter vi ledelse højt, og du vil komme til at indgå i Lægemiddelstyrelsens udvidede ledelsesteam, med mange muligheder for sparring og erfaringsdeling.

Om ansættelsen
Du bliver ansat som chefkonsulent med personaleledelse efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation, eller som afdelingslæge efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Yngre Læger, afhængig af kvalifikationer og kompetencer.

I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt for os, at der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.

Stillingen er på fuldtid, og til besættelse pr. 1.august.

Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at henvende dig til Tanja Lund Erichsen på tlf.: 2526 5291.

Du kan læse mere om Lægemiddelstyrelsen på www.lmst.dk.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 21-22 i 2021. Hvis du ikke har mulighed for at deltage i en samtale disse uger, bedes dette fremgå af ansøgningen.


Gem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder til ledelsessupport i Teknik- og Miljøforvaltningen (vikariat)

Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold

København S
Vil du gerne lave ledelsesbetjening på et højt niveau? Er du serviceminded og god til at formidle? Har du flair for det politiske og strategiske og trives med at arbejde tæt på det sted, hvor beslutningerne træffes? Så er det her job noget for dig. ...
Indrykket:6. maj 2021

Idérig og fagligt stærk akademisk medarbejder til Enhed for HR og Service i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for HR og Service

København V
Trives du i en hverdag præget af variation og faglige udfordringer? Så er denne stilling måske noget for dig. Vi søger en akademisk medarbejder til et barselsvikariat i vores HR-enhed, der med engagement og drivkraft vil løse en bred vifte af opgave...
Indrykket:14. maj 2021

Jurist/akademisk medarbejder med styrker indenfor formidling og konfliktmægling til Københavns Kommune

Administrativt Sekretariat, Jura og Processer

København V
Vil du være med til at gøre en positiv forskel for forældre og børn i Københavns Kommune? Kan du se dig selv arbejde med borgerrettet klagesagsbehandling, og er du en dygtig formidler af komplekse juridiske afgørelser? Så har vi stillingen til dig! ...
Indrykket:29. april 2021

Samfundsvidenskabelig medarbejder til Folketingets Økonomikontor

Folketingets administration

København K
Du har en samfundsvidenskabelig uddannelse eller lignende og gerne erfaring fra en statslig institution. Du har analytiske evner, flair for økonomistyring og har lyst til at yde service i en politisk styret og unik organisation. Du har også gerne er...
Indrykket:27. marts 2021

Transfer pricing teamet i Skatteankestyrelsen søger en skarp sagsbehandler

Skatteankestyrelsen København

København V
Motiveres du af at arbejde med et vigtigt og højaktuelt sagsområde indenfor skatteretten? Vil du medvirke til at skabe praksis på et område med komplicerede og principielle sager? Er du en dygtig og skarp sagsbehandler, der kan håndtere omfattende m...
Indrykket:16. april 2021
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder til ledelsessupport i Teknik- og Miljøforvaltningen (vikariat)

Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold

København S
Vil du gerne lave ledelsesbetjening på et højt niveau? Er du serviceminded og god til at formidle? Har du flair for det politiske og strategiske og trives med at arbejde tæt på det sted, hvor beslutningerne træffes? Så er det her job noget for dig. ...
Indrykket:6. maj 2021

Idérig og fagligt stærk akademisk medarbejder til Enhed for HR og Service i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF Enhed for HR og Service

København V
Trives du i en hverdag præget af variation og faglige udfordringer? Så er denne stilling måske noget for dig. Vi søger en akademisk medarbejder til et barselsvikariat i vores HR-enhed, der med engagement og drivkraft vil løse en bred vifte af opgave...
Indrykket:14. maj 2021

Jurist/akademisk medarbejder med styrker indenfor formidling og konfliktmægling til Københavns Kommune

Administrativt Sekretariat, Jura og Processer

København V
Vil du være med til at gøre en positiv forskel for forældre og børn i Københavns Kommune? Kan du se dig selv arbejde med borgerrettet klagesagsbehandling, og er du en dygtig formidler af komplekse juridiske afgørelser? Så har vi stillingen til dig! ...
Indrykket:29. april 2021

Samfundsvidenskabelig medarbejder til Folketingets Økonomikontor

Folketingets administration

København K
Du har en samfundsvidenskabelig uddannelse eller lignende og gerne erfaring fra en statslig institution. Du har analytiske evner, flair for økonomistyring og har lyst til at yde service i en politisk styret og unik organisation. Du har også gerne er...
Indrykket:27. marts 2021

Transfer pricing teamet i Skatteankestyrelsen søger en skarp sagsbehandler

Skatteankestyrelsen København

København V
Motiveres du af at arbejde med et vigtigt og højaktuelt sagsområde indenfor skatteretten? Vil du medvirke til at skabe praksis på et område med komplicerede og principielle sager? Er du en dygtig og skarp sagsbehandler, der kan håndtere omfattende m...
Indrykket:16. april 2021