Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Selvhjælp Sydvest søger ny daglig leder

Vores leder gennem 10 år har søgt nye udfordringer, hvorfor vi søger en ny engageret og visionær leder, der vil være med til fortsat at videreudvikle Selvhjælp Sydvest.

Vi forestiller os, at du:

  • Har en lang- eller mellemlang videregående uddannelse inden for de humanistiske eller socialfaglige områder
  • Har erfaring med frivilligt socialt arbejde
  • Har god gennemslagskraft
  • Har erfaring med projektledelse
  • Har erfaring med eller er nysgerrig på daglig ledelse
  • Har gode samarbejdsevner og relationelle kompetencer
  • Har gode kommunikative kompetencer både i skrift og tale
  • Har socialt engagement
  • Er initiativrig

 

Vi kan tilbyde:

  • Et meningsfuldt job i en veldrevet frivillig organisation
  • Dygtige og engagerede frivillige
  • En aktiv og samarbejdsvillig bestyrelse
  • Gode samarbejdsrelationer i kommunal og frivillig regi
  • Stor selvstændighed i opgaveløsningen og mulighed for at præge opgaverne
  • En arbejdsdag, der er meget forskellig
  • Løn aftales med Tønder kommune og efter overenskomst

 

Arbejdsstedet er på kontoret i Sundhedshuset Skærbæk, Storegade 49, 6780 Skærbæk. Jobbet er på 30 timer ugentligt og med opstart den 1. maj 2018.

Vil du vide mere om stillingen, kan du se stillingsbeskrivelsen på næste side og læse mere om Selvhjælp Sydvest på www.selvhjaelpsydvest.dk. Du er også velkommen til at kontakte bestyrelsesformand Inger Hahn (fra den 5. februar) på 60 72 41 01.

Ansøgningsfristen er den 22. februar 2018 kl. 12.00

Vi glæder os til at høre fra dig. Send din ansøgning til Inger på hahn@bbsyd.dk. Vi forventer at holde samtaler i uge 10.

Mvh. Bestyrelsen i Selvhjælp Sydvest

Stillingsbeskrivelse for daglig leder af Selvhjælp Sydvest

Organisatorisk placering:
Den daglige leder er ansat af bestyrelsen og refererer til denne. Løn og ansættelsesforhold aftales med Tønder kommune.

Ansvar:
Ansvar for alle daglige funktioner. Den daglige leder skal sikre, at formål og aktiviteter ifølge vedtægterne virkeliggøres i det daglige arbejde. Lederen medvirker til at sikre, at bestyrelsen har et korrekt beslutningsgrundlag samt er orienteret om alle relevante forhold for bestyrelsens arbejde.

Ansvar/kompetence:
Frivillige og lønnede medarbejdere. Pt. er der to ansatte, en pr-medarbejder på 8 timer ugentligt og en ansat på 8 timer ugentligt, der varetager daglig bogføring og ’lær at tackle kurserne’.

Konkrete arbejdsopgaver i relation til

- Organisationen/andre organisationer:

  • Daglig ledelse af Selvhjælp Sydvest
  • Medvirke til udvikling af foreningen
  • Etablere nye projekter i samarbejde med bestyrelsen
  • Ansvarlig for opfølgning og afrapportering af projekter
  • Repræsentant over for samarbejdspartnere (kommunale instanser, andre frivillige organisationer, deltage i relevante møder)
  • Deltage i kurser som er relevante for lederen

- Brugere:

  • Modtage brugere og give personlig og telefonisk støtte ved akut behov
  • Gennemføre afklarende samtaler for at sikre, at brugerne hører til målgruppen i huset/ evt. hjælpe med formidling til andre hjælpeforanstaltninger
  • Koordinere sammensætning af grupper og frivillige medarbejdere
  • Koordinere frivillige og brugere i samtaleforløb

- Bestyrelsen:

  • Formidle god kontakt til bestyrelsen/bestyrelsesformanden samt sørge for at videregive relevante informationer
  • Udføre de beslutninger, som træffes af bestyrelsen
  • Deltage i bestyrelsesmøder uden stemmeret
  • Deltage i generalforsamlingen med daglig leders årsberetning
  • Deltage i udformning af dagsorden til bestyrelsesmøder/generalforsamling i samarbejde med formanden
  • Deltage i månedlige opfølgningsmøder med formand og næstformand

- Frivillige:

  • Være leder for de frivillige
  • Medvirke til hvervning af og ”ansættelsessamtaler” med nye frivillige
  • Ansvarlig for at nye frivillige får den nødvendige oplæring/kursus
  • Sikre, at alle frivillige løbende får mulighed for deltagelse i relevante kurser/møder
  • Varetage de frivilliges trivsel, herunder føre faglige og personlige samtaler med dem og formidle eller yde supervision
  • Have kompetence til at bringe frivilliges arbejde til ophør efter at have informeret bestyrelsen.

- Administration:

  • Ansvarlig for ansøgninger om tilskud fra det offentlige (PUF, §79 og/eller §18) samt private puljer og legater og overholde tidsfrister
  • Ansvarlig for, at bogføreren har de fornødne informationer for at kunne lave regnskab og budget samt betale løbende udgifter
  • Ansvarlig for opfølgning og afrapportering af alle organisationens projekter
  • Ansvarlig for husets korrespondance, herunder modtagelse og besvarelse af mails

- PR:

  • Synliggørelse af organisationens tilbud til omverden
  • Ansvarlig for kontakt til relevante kommunale afdelinger og kommunens lægehuse mht. at få lov at komme ud og informere om Selvhjælp Sydvest på personalemøder
  • Udbrede kendskabet til organisationen via foredrag, medier, annoncering m.v.
  • Udgivelse af pjecer og tryksager, årsrapport m.v.
  • Vedligeholdelse af hjemmesiden og Facebook
  • Udsendelse af et månedligt nyhedsbrev

Det forventes, at lederen har en demokratisk ledelsesform og samtidig forståelse for de særlige vilkår og muligheder, der knytter sig til en organisation, der primært er baseret på frivillige.

Lederen har tavshedspligt i alle arbejdets forhold.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her