Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Selvhjælpskoordinator, 2 stillinger

I Ældre- og Handicapforvaltningen er vores kerneopgave at fremme borgernes mulighed for at leve en selvstændig tilværelse. Det gør vi sammen med borgerne og deres netværk. For at kunne løse denne opgave sætter vi ambitiøse mål og arbejder efter fire strategier: Velfærdsinnovation, rehabilitering, samskabelse og handlekraftig organisation. Vi ønsker at være banebrydende inden for nye måder at skabe velfærd på og vi er en involverende og kompetent organisation, der drives af at gøre en forskel for borgerne.
 
Lidt om stillingen og din nye arbejdsplads
Visitationsenheden Støtte og Omsorg i Ældre- og Handicapforvaltningen, søger to medarbejdere til fuldtids ansættelse 37 pr. uge. Der er tale om midlertidige stillinger (foreløbig 1 år) til besættelse pr. 1. april 2018 eller snarest.
  
I Myndighedsafdelingen arbejder vi med metoder, som har til formål at gøre flere borgere mindre afhængige af kommunale ydelser og mere selvbestemmende i eget liv. Vi udviser handlekraft, og vi vil kendes for ordentlighed, samt for kreative velfærdsløsninger inden for den tilgængelige økonomiske ramme. For at understøtte ovenstående arbejder vi i tværfaglige teams, hvor du kommer til at samarbejde med andre selvhjælpskoordinatorer, bevilgende terapeuter og bevilgende sekretærer. Arbejdsopgaverne veksler imellem administrativt arbejde, hjemmebesøg hos borgere samt koordinering og tværfagligt samarbejde med interne såvel som eksterne samarbejdspartnere.

I vores visitationsenhed vil vi sikre rehabiliterende omsorg for voksne borgere med varigt plejebehov. Sammen med borger igangsætter vi så vidt muligt rehabiliteringsforløb, for at øge borgers funktionsniveau. Vi bevilger efter behov og udmåler hjælp inden for rammen af det vedtagne serviceniveau, så flest mulige, får det bedste mulige.

Vi tilbyder dig et job, hvor opgaverne bl.a. vil være:

  • at udrede borgerne – hvad har de behov for hjælp til og hvorfor? Herunder at vurdere træningsbehov, hjælpemiddelbehov og sikre at relevante faggrupper bliver involveret 
  • at udarbejde handleplan/målsætning for borgeren sammen med relevante samarbejdspartnere 
  • at visitere til en række basisydelser 
  • at koordinere alle de andre relevante faggruppers opgaver og samarbejdsrelationer i forhold til den enkelte borgers mål
 Vi forventer at du:
  • har en sundhedsfaglig uddannelse
  • har en fleksibel tilgang til arbejdsopgaver og samarbejdspartnere
  • har et godt humør
  • har kendskab til serviceloven
  • kan motivere
  • kan samarbejde med borgerne og på tværs af organisationen samt koordinere alle indsatser fx sygeplejen, træningsenhed, hjemmeplejen, aktivitetscentre, træningstilbud, specialister (fx inden for psykiatri, hjerneskadede eller diætister) m.fl.
  • er dygtig til at sætte mål sammen med borgeren, eventuelle pårørende og samarbejdspartnere
  • evner at skabe dig overblik over mulige indsatser
  • har organisatorisk forståelse og overblik
  • har mod til at overlade ansvar til samarbejdspartnere
  • undrer dig og stiller spørgsmål
  • har kørekort til personbil
 Det vil være en fordel hvis du:
  • har kendskab til/erfaring med Care-systemet
  • har eventuelt kendskab til/erfaring med myndighedsopgaver på ældreområdet
  • har eventuelt erfaring med afklaringsforløb
Hvad kan du forvente:
  • en arbejdsplads, som går forrest i forhold til rehabiliterende indsatser
  • en travl og udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor forandring er det normale
  • en arbejdsplads, hvor forskellige fagligheder arbejder i teams og understøtter hinanden i det fælles rehabiliterende mål for borgeren
  • en arbejdsplads, hvor godt humør værdsættes
Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.  Stillingen er omfattet af Ny Løn.

Vil du vide mere? 
Ønsker du nærmere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte assisterende visitationschef Flemming Pedersen på tlf. 99 82 49 30, eller selvhjælpskoordinator Louise Flæng på tlf. 99 82 49 19
 
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 27. februar 2018.

Arbejdsstedets adresse
Lindholm Brygge 31, 9400 Nørresundby
  
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
 
Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

Læs mere om Ældre- og Handicapforvaltningen
På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om kommunens og forvaltningens struktur, politikker, målsætninger og meget mere.Aalborg Kommune

Læs mere om Ældre- og Handicapforvaltningens vision og strategiske ledelsesudvikling
vision2020.aalborg.dk
Ledelseskæden
Frihedsbrevet
Mål og indsatser 2017-2018

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Fodboldportal søger international superkoordinator med store ambitioner

Ronaldo.com Danmark

Aalborg
Fodboldportal søger international superkoordinator med store ambitioner DANMARKS STØRSTE FODBOLD PORTAL MANGLER DIG. Vi har brug for en stærk koordinator, der kan styre den danske, engelske, spanske og portugisiske internationale redaktion, samt en ...
Indrykket:27. april 2018
Udløbsdato:22. juni 2018