Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Selvstændig og erfaren leder søges til opstart og drift af forsorgshjem

Vi søger en leder der har lyst til at opstarte, præge og udvikle et forsorgshjem - midlertidigt botilbud for hjemløse - tæt ved Vejle.

Så er du god til at træffe selvstændige beslutninger? Og kan du holde hovedet koldt i svære situationer og holde fokus med mange bolde i luften?
Og ikke mindst har du lyst til selv at være med til at bygge fundamentet op på et helt nyt tilbud? Så er du måske den vi søger.

I samarbejde med Den Socialfaglige Organisations medarbejdere, som har den nødvendige erfaring med opstart og drift af forsorgshjem, vil din opgave være at starte forsorgshjemmet op og sikre den daglige drift fremadrettet.

I opstartsfasen vil opgaven være at:

  • Etablere et forsorgshjem med høj socialfaglig kvalitet
  • Sikre at de fysiske rammer matcher behovet hos beboerne og deltage i alle de praktiske gøremål
  • Være i dialog med socialtilsynet og andre interessenter
  • Rekruttere medarbejdere der kan danne et stærkt fagligt team
  • Implementere arbejdsgange og processer
  • Implementere og udvikle de beskrevne værdier, metoder og tilgange.

Herefter vil dine arbejdsopgaver bl.a. være at:

  • Sikre at forsorgshjemmet drives inden for rammerne af Serviceloven, Kvalitetsmodellen og de beskrevne rammer for tilbuddet.
  • Sikre en velfungerende og korrekt visitation.
  • Sikre kontinuerlig kvalitetsudvikling.
  • Være ansvarlig for den daglige personaleledelse og for den pædagogiske indsats på tilbuddet.
  • Være ansvarlig for en god dialog udadtil med kommuner, tilsyn og andre instanser.
  • Være ansvarlig for den skriftlige dokumentation og det systematiske sagsarbejde.
  • At skabe rammen for et godt arbejdsmiljø og en god arbejdspladskultur.
  • At skabe og vedligeholde struktur og rammer.

Vi forventer at du har følgende kvalifikationer

  • At du er uddannet pædagog, socialrådgiver eller med tilsvarende eller højere uddannelsesniveau.
  • At du har erfaring med personaleledelse indenfor det socialpædagogiske område.
  • At du er kommunikativ og kan begå dig på flere niveauer.
  • At du kan arbejde med IT på brugerniveau.

Vi forventer at du har følgende personlige egenskaber

  • Du er ansvarsbevidst og besidder en høj grad af selvstændighed og er løsningsfokuseret.
  • Du kan se teamets medarbejderes individuelle styrker og bringe disse i spil.
  • Du trives med at arbejdsopgaverne bestemmer din arbejdstid.
  • Du er anerkendende og respektfuld i din tilgang til såvel beboere, som dine medarbejdere men at samtidig kan træde i karakter og være tydelig
  • Du formår at skabe ro omkring dig og løfte teamet i svære situationer.
  • Du har en personlig robusthed og kan fastholde dine personlige grænser i forhold til beboernes ofte kaotiske og konfliktfyldte liv.
  • Du er i stand til at bevare roen i et til tider hektisk/stresset miljø hvor der kan opstå forvirring omkring dig, eller omgivelserne bærer præg af akutte omstændigheder.

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at ringe til Udviklingschef Jan Larsen på tlf. 91557878.

Ansøgere som har de relevante kompetencer, vil blive kaldt til ansættelsessamtale løbende.
Ansøgning, CV med videre uploades via knappen "Send ansøgning".
Ansøgningsfrist d. 26. januar kl. 12.00.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.