Gem job

Service Manager til Infrastruktur Operations i Drift- og Udviklingscenter (DUC)

Vil du være med til at sikre, at Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) leverer stabile og forretningsrettede grundsystemer og applikationer? Vi har travlt og vi har derfor brug for en erfaren proaktiv Service Manager der kan være med til at sikre professionelle serviceleverancer gennem aktiv deltagelse i såvel nye projekter som videreudvikling af eksisterende løsninger indenfor fælleskomponenter, middleware og databaser.

Vores afdeling
Du bliver en del af kontoret Infrastruktur - Operations, hvor vi har ansvaret for et bredt spektrum af helt nye løsninger og ældre systemer. Du kommer med i første linje, når nye løsninger skal udvikles og senere idriftsættes. Vi har stærk fokus på at sikre stabil overgang mellem udvikling og drift og benytter en kombination af SAFe og ITSM i vores udviklings- og driftsarbejde. Vi er driftsansvarlige og systemejere for en række tværgående grundsystemer, middleware komponenter, databaser og mindre forretningsapplikationer. Vi drifter 24/7/365, gennemfører videreudvikling, hjemtagelser, transitioner fra udviklingsprojekter og rådgiver indenfor vores fagområder.

Vi forventer en øgning af systemporteføljen, og du bliver en vigtig bidragsyder i arbejdet med at implementere disse fremover.

En alsidig rolle
Du bliver en del af Teamet Fælleskomponenter, Middleware og Databaser på pt. 5 mand + konsulenter. Du vil have en bred kontaktflade i organisationen, hvor du det ene øjeblik holder driftsstatusmøder med vores interne samarbejdspartnere og næste øjeblik er i projektmøde omkring ny system- eller databaseløsning.

Dine daglige opgaver som Service Manager er blandt andet, at:

  • Sikre at et system eller service leveres som aftalt
  • Samle og koordinere projekter/opgaver og services uanset operationsniveau
  • Være kontaktpunkt (SPOC) i forhold til en given service eller opgave/projekt
  • Udøve Application Lifecycle Management (ALM)
  • Udarbejde transitionsdokumentation i forbindelse med idriftsættelse af applikationer/systemer
  • Udarbejde servicerammer i samarbejde med systemejer
  • Håndtere interessenter og agere som koordinator i forhold til ITSM-processer
  • Leverandørstyring
  • Sikre udarbejdelse af rapportering
Kundevendt Service Manager med teknisk forståelse
Vi forestiller os, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.it, ingeniør eller lignende og erfaring fra roller som Service (Delivery) Manager, Application Manager, Systemforvalter, Systemejer, Produkt- eller Serviceejer eller tilsvarende. Som person skal du være i stand til at tænke både kort- og langsigtet og være med til at sætte nye ideer og planer i søen. Du skal holde fast i de langsigtede planer og vide, hvornår der skal fortages ændringer på kort sigt.

Du skal kunne navigere i en organisation med mange prioriteringer. Du skal være god til at skabe relationer og nå resultater i fællesskab med dine kollegaer samt skabe tillid og opnå dialog med forskellige lag i organisationen.

Du vil blive en del af et teknisk miljø, bestående af ca. 200 dedikerede kollegaer. Du skal have et ben i den tekniske lejr og nå resultater med udviklere og driftsspecialister. Du har samtidig en nysgerrighed på forretningens dagligdag og den strategiske retning. Du har fokus på at finde praktiske løsninger indenfor det tekniske spillerum.

Viden om middleware komponenter og databaser er en forudsætning. Det skal ligge dig nemt at dokumentere dit arbejde. Vi forventer, at du er ITIL certificeret, og har kendskab til agile udviklingsmetoder som SAFe og/eller SCRUM.

Du er analytisk i din tilgang til opgaver. Du kan se dig selv arbejde i en spændende organisation under udvikling. Du behersker dansk og engelsk i skrift og tale.

Ansøgning og ansættelse
Ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 30. september 2021. Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Teamkoordinator Claus Bak på tlf. +45 72384678 eller Kontorchef Tina Yde Pedersen på tlf. +45 72373623

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er p.t. Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Der arbejdes i øjeblikket delvis på hjemmekontor og der på går vurdering om at gøre ordningen permanent (frivillig).

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Solutions Engineer

QUEUE-IT ApS

København V
You ve got a technical mind and a gift for customer support. We ve got big-name clients with intriguing challenges, and we need your help to keep us growing. Apply today and let s get to work. Who you are You re a problem-solver with a natural abili...
Indrykket:24. september 2021

Site Reliability Engineer

QUEUE-IT ApS

København V
You re a site reliability expert who makes high performance look easy. We re a growing tech scale-up that stakes our reputation on reliability. Apply today, and let s make the internet a fairer place. Who you are You re a courageous self-starter wit...
Indrykket:24. september 2021

Software Development Engineer

Napatech A/S

Søborg
Napatech is looking for a Software Development Engineer to join our exciting journey, developing state-of-the art network offload solutions running on Field Programmable Gate Arrays (FPGAs). Are you ready to join the journey and be part of an ambiti...
Indrykket:20. september 2021

Senior Software Development Engineer with OpenStack expertise

Napatech A/S

Søborg
Do you want to drive Openstack projects? Do you have a strong background in software development and a keen interest in network virtualization? Are you fascinated by the unleashed compute power in FPGA s and the technological opportunities in IoT, 5...
Indrykket:20. september 2021

FPGA Development Engineer

Napatech A/S

Søborg
To strengthen the FPGA team, Napatech, the leading provider of reconfigurable computing, is looking for a passionate FPGA Development Engineer with a keen interest in working within digital hardware design and the networking industry. Working at Nap...
Indrykket:20. september 2021

Service Manager til Infrastruktur Operations i Drift- og Udviklingscenter (DUC)

Vil du være med til at sikre, at Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) leverer stabile og forretningsrettede grundsystemer og applikationer? Vi har travlt og vi har derfor brug for en erfaren proaktiv Service Manager der kan være med til at sikre professionelle serviceleverancer gennem aktiv deltagelse i såvel nye projekter som videreudvikling af eksisterende løsninger indenfor fælleskomponenter, middleware og databaser.

Vores afdeling
Du bliver en del af kontoret Infrastruktur - Operations, hvor vi har ansvaret for et bredt spektrum af helt nye løsninger og ældre systemer. Du kommer med i første linje, når nye løsninger skal udvikles og senere idriftsættes. Vi har stærk fokus på at sikre stabil overgang mellem udvikling og drift og benytter en kombination af SAFe og ITSM i vores udviklings- og driftsarbejde. Vi er driftsansvarlige og systemejere for en række tværgående grundsystemer, middleware komponenter, databaser og mindre forretningsapplikationer. Vi drifter 24/7/365, gennemfører videreudvikling, hjemtagelser, transitioner fra udviklingsprojekter og rådgiver indenfor vores fagområder.

Vi forventer en øgning af systemporteføljen, og du bliver en vigtig bidragsyder i arbejdet med at implementere disse fremover.

En alsidig rolle
Du bliver en del af Teamet Fælleskomponenter, Middleware og Databaser på pt. 5 mand + konsulenter. Du vil have en bred kontaktflade i organisationen, hvor du det ene øjeblik holder driftsstatusmøder med vores interne samarbejdspartnere og næste øjeblik er i projektmøde omkring ny system- eller databaseløsning.

Dine daglige opgaver som Service Manager er blandt andet, at:

  • Sikre at et system eller service leveres som aftalt
  • Samle og koordinere projekter/opgaver og services uanset operationsniveau
  • Være kontaktpunkt (SPOC) i forhold til en given service eller opgave/projekt
  • Udøve Application Lifecycle Management (ALM)
  • Udarbejde transitionsdokumentation i forbindelse med idriftsættelse af applikationer/systemer
  • Udarbejde servicerammer i samarbejde med systemejer
  • Håndtere interessenter og agere som koordinator i forhold til ITSM-processer
  • Leverandørstyring
  • Sikre udarbejdelse af rapportering
Kundevendt Service Manager med teknisk forståelse
Vi forestiller os, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.it, ingeniør eller lignende og erfaring fra roller som Service (Delivery) Manager, Application Manager, Systemforvalter, Systemejer, Produkt- eller Serviceejer eller tilsvarende. Som person skal du være i stand til at tænke både kort- og langsigtet og være med til at sætte nye ideer og planer i søen. Du skal holde fast i de langsigtede planer og vide, hvornår der skal fortages ændringer på kort sigt.

Du skal kunne navigere i en organisation med mange prioriteringer. Du skal være god til at skabe relationer og nå resultater i fællesskab med dine kollegaer samt skabe tillid og opnå dialog med forskellige lag i organisationen.

Du vil blive en del af et teknisk miljø, bestående af ca. 200 dedikerede kollegaer. Du skal have et ben i den tekniske lejr og nå resultater med udviklere og driftsspecialister. Du har samtidig en nysgerrighed på forretningens dagligdag og den strategiske retning. Du har fokus på at finde praktiske løsninger indenfor det tekniske spillerum.

Viden om middleware komponenter og databaser er en forudsætning. Det skal ligge dig nemt at dokumentere dit arbejde. Vi forventer, at du er ITIL certificeret, og har kendskab til agile udviklingsmetoder som SAFe og/eller SCRUM.

Du er analytisk i din tilgang til opgaver. Du kan se dig selv arbejde i en spændende organisation under udvikling. Du behersker dansk og engelsk i skrift og tale.

Ansøgning og ansættelse
Ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 30. september 2021. Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Teamkoordinator Claus Bak på tlf. +45 72384678 eller Kontorchef Tina Yde Pedersen på tlf. +45 72373623

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er p.t. Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Der arbejdes i øjeblikket delvis på hjemmekontor og der på går vurdering om at gøre ordningen permanent (frivillig).

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Solutions Engineer

QUEUE-IT ApS

København V
You ve got a technical mind and a gift for customer support. We ve got big-name clients with intriguing challenges, and we need your help to keep us growing. Apply today and let s get to work. Who you are You re a problem-solver with a natural abili...
Indrykket:24. september 2021

Site Reliability Engineer

QUEUE-IT ApS

København V
You re a site reliability expert who makes high performance look easy. We re a growing tech scale-up that stakes our reputation on reliability. Apply today, and let s make the internet a fairer place. Who you are You re a courageous self-starter wit...
Indrykket:24. september 2021

Software Development Engineer

Napatech A/S

Søborg
Napatech is looking for a Software Development Engineer to join our exciting journey, developing state-of-the art network offload solutions running on Field Programmable Gate Arrays (FPGAs). Are you ready to join the journey and be part of an ambiti...
Indrykket:20. september 2021

Senior Software Development Engineer with OpenStack expertise

Napatech A/S

Søborg
Do you want to drive Openstack projects? Do you have a strong background in software development and a keen interest in network virtualization? Are you fascinated by the unleashed compute power in FPGA s and the technological opportunities in IoT, 5...
Indrykket:20. september 2021

FPGA Development Engineer

Napatech A/S

Søborg
To strengthen the FPGA team, Napatech, the leading provider of reconfigurable computing, is looking for a passionate FPGA Development Engineer with a keen interest in working within digital hardware design and the networking industry. Working at Nap...
Indrykket:20. september 2021