Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Servicemindede juridiske sparringspartnere søges til Administrations- og Servicestyrelsen

Har du en juridisk uddannelse, har du erfaring med at vejlede og rådgive ledere i personalejuridiske spørgsmål, gerne på sygefraværsområdet og har du øje for gode juridiske løsninger? Så er du måske vores nye kollega.

Personalejuridiske opgaver med primært fokus på sygefravær
I samarbejde med vores nuværende jurister kommer du primært til at håndtere alle juridiske opgaver på sygefraværsområdet, men du kommer også til at løse andre personalejuridiske problemstillinger, og du vil være i hyppig kontakt med ledere i hele Skatteforvaltningen omkring bl.a.

  • Sager om afsked pga. sygefravær
  • Håndtering af sygefraværssager
  • Juridiske problemstillinger i relation til bl.a. sygedagpengeloven
  • Forhandling i individuelle sager
  • Udarbejdelse af parthøringer og afgørelser vedrørende sygefraværssager
  • Undervisning af ledere i personalejuridiske problemstillinger
  • Møde med eksterne parter i sygesager – kommuner, foreninger mv.
  • Sager om ansættelsesret
  • Rammer for arbejdstid, fravær, ferie mv.
  • Personalesager


Herudover vil du få en bred samarbejdsflade med Helbredsnævnet, Moderniseringsstyrelsen og Skatteministeriets departement.

Du vil få en tempofyldt og afvekslende arbejdsdag med sager, der varierer i kompleksitet.

Samarbejdsorienteret juridisk profil med solide formidlingskompetencer
Vi forestiller os at du har en juridisk uddannelse og erfaring fra lignende stilling, derudover:

  • Har du en konstruktiv, diplomatisk og imødekommende tilgang til dine samarbejdsrelationer
  • Har du særdeles gode formidlingskompetencer, både skriftligt og mundtligt og du evner at formidle både præcist og afbalanceret afhængig af sagens kompleksitet og karakter
  • Arbejder du struktureret og er garant for høj kvalitet i din opgaveløsning
  • Evner du at håndtere mange opgaver samtidigt
  • Har du undervisningskompetencer


Center for Rekruttering og Personalejura – kontoret for Personalejura
Center for Personalejura og Rekruttering er organisatorisk placeret i Administrations- og Servicestyrelsen. Styrelsen blev etableret den 1. juli 2018 og løser i dag en lang række koncernfælles HR-opgaver for Skatteforvaltningen.

Personalejura er ansvarlig for at supportere alle Skatteministeriets styrelser med rådgivning, vejledning og sagsbehandling i forhold til personalejuridiske, lønpolitiske og arbejdsretlige spørgsmål. Kontoret er endvidere involveret i udarbejdelse og implementering af koncernfælles retningslinjer, løn- og personalepolitikker samt implementering af ny lovgivning og OK18.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”søg stillingen” hurtigst muligt og senest den 16. februar 2020. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Der kan indgå personligheds- og logik test i rekrutteringsprocessen.

Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Helle Bjørnskov Skytte på tlf. 72 37 26 33.

Du bliver ansat på overenskomstmæssige vilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre: Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Administrations- og Servicestyrelsen
’Vi understøtter en velfungerende skatteforvaltning ved at yde service af høj kvalitet og administrere effektivt’

Administrations- og Servicestyrelsens opgave er at sikre, at departement og styrelser i Skatteministeriets koncern kan fokusere på deres kerneopgaver.

Vi varetager koncernens fælles administrations- og servicefunktioner med effektivitet og fagligt stærke løsninger. Derfor er det er vigtigt, at vores medarbejdere står på et solidt fagligt fundament og samtidig er både servicemindede og løsningsorienterede.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om, sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet, at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Administrations- og Servicestyrelsen på www.adst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330168183Phoenix-4093bc9312020-01-30T00:00:00Servicemindede juridiske sparringspartnere søges til Administrations- og ServicestyrelsenHar du en juridisk uddannelse, har du erfaring med at vejlede og rådgive ledere i personalejuridiske spørgsmål, gerne på sygefraværsområdet og har du øje for gode juridiske løsninger? Så er du måske vores nye kollega.

Personalejuridiske opgaver med primært fokus på sygefravær
I samarbejde med vores nuværende jurister kommer du primært til at håndtere alle juridiske opgaver på sygefraværsområdet, men du kommer også til at løse andre personalejuridiske problemstillinger, og du vil være i hyppig kontakt med ledere i hele Skatteforvaltningen omkring bl.a.

  • Sager om afsked pga. sygefravær
  • Håndtering af sygefraværssager
  • Juridiske problemstillinger i relation til bl.a. sygedagpengeloven
  • Forhandling i individuelle sager
  • Udarbejdelse af parthøringer og afgørelser vedrørende sygefraværssager
  • Undervisning af ledere i personalejuridiske problemstillinger
  • Møde med eksterne parter i sygesager – kommuner, foreninger mv.
  • Sager om ansættelsesret
  • Rammer for arbejdstid, fravær, ferie mv.
  • Personalesager


Herudover vil du få en bred samarbejdsflade med Helbredsnævnet, Moderniseringsstyrelsen og Skatteministeriets departement.

Du vil få en tempofyldt og afvekslende arbejdsdag med sager, der varierer i kompleksitet.

Samarbejdsorienteret juridisk profil med solide formidlingskompetencer
Vi forestiller os at du har en juridisk uddannelse og erfaring fra lignende stilling, derudover:

  • Har du en konstruktiv, diplomatisk og imødekommende tilgang til dine samarbejdsrelationer
  • Har du særdeles gode formidlingskompetencer, både skriftligt og mundtligt og du evner at formidle både præcist og afbalanceret afhængig af sagens kompleksitet og karakter
  • Arbejder du struktureret og er garant for høj kvalitet i din opgaveløsning
  • Evner du at håndtere mange opgaver samtidigt
  • Har du undervisningskompetencer


Center for Rekruttering og Personalejura – kontoret for Personalejura
Center for Personalejura og Rekruttering er organisatorisk placeret i Administrations- og Servicestyrelsen. Styrelsen blev etableret den 1. juli 2018 og løser i dag en lang række koncernfælles HR-opgaver for Skatteforvaltningen.

Personalejura er ansvarlig for at supportere alle Skatteministeriets styrelser med rådgivning, vejledning og sagsbehandling i forhold til personalejuridiske, lønpolitiske og arbejdsretlige spørgsmål. Kontoret er endvidere involveret i udarbejdelse og implementering af koncernfælles retningslinjer, løn- og personalepolitikker samt implementering af ny lovgivning og OK18.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”søg stillingen” hurtigst muligt og senest den 16. februar 2020. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Der kan indgå personligheds- og logik test i rekrutteringsprocessen.

Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Helle Bjørnskov Skytte på tlf. 72 37 26 33.

Du bliver ansat på overenskomstmæssige vilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre: Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Administrations- og Servicestyrelsen
’Vi understøtter en velfungerende skatteforvaltning ved at yde service af høj kvalitet og administrere effektivt’

Administrations- og Servicestyrelsens opgave er at sikre, at departement og styrelser i Skatteministeriets koncern kan fokusere på deres kerneopgaver.

Vi varetager koncernens fælles administrations- og servicefunktioner med effektivitet og fagligt stærke løsninger. Derfor er det er vigtigt, at vores medarbejdere står på et solidt fagligt fundament og samtidig er både servicemindede og løsningsorienterede.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om, sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet, at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Administrations- og Servicestyrelsen på www.adst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

2020-02-17T00:59:50.250 Har du en juridisk uddannelse, har du erfaring med at vejlede og rådgive ledere i personalejuridiske spørgsmål, gerne på sygefraværsområdet og har du øje for gode juridiske løsninger? Så er du måske vores nye kollega. Personalejuridiske opgaver med primært fokus på sygefravær I samarbejde med vores nuværende jurister kommer du primært til at håndtere alle juridiske opgaver på sygefraværsområdet, men du kommer også til at løse andre personalejuridiske problemstillinger, og du vil være i hyppig kontakt med ledere i hele Skatteforvaltningen omkring bl.a. Sager om afsked pga. sygefravær Håndtering af sygefraværssager Juridiske problemstillinger i relation til bl.a. sygedagpengeloven Forhandling i individuelle sager Udarbejdelse af parthøringer og afgørelser vedrørende sygefraværssager Undervisning af ledere i personalejuridiske problemstillinger Møde med eksterne parter i sygesager kommuner, foreninger mv. Sager om ansættelsesret Rammer for arbejdstid, fravær, ferie mv. Personalesager Herudover vil du få en bred samarbejdsflade med Helbredsnævnet, Moderniseringsstyrelsen og Skatteministeriets departement. Du vil få en tempofyldt og afvekslende arbejdsdag med sager, der varierer i kompleksitet. Samarbejdsorienteret juridisk profil med solide formidlingskompetencer Vi forestiller os at du har en juridisk uddannelse og erfaring fra lignende stilling, derudover: Har du en konstruktiv, diplomatisk og imødekommende tilgang til dine samarbejdsrelationer Har du særdeles gode formidlingskompetencer, både skriftligt og mundtligt og du evner at formidle både præcist og afbalanceret afhængig af sagens kompleksitet og karakter Arbejder du struktureret og er garant for høj kvalitet i din opgaveløsning Evner du at håndtere mange opgaver samtidigt Har du undervisningskompetencer Center for Rekruttering og Personalejura kontoret for Personalejura Center for Personalejura og Rekruttering er organisatorisk placeret i Administrations- og Servicestyrelsen. Styrelsen blev etableret den 1. juli 2018 og løser i dag en lang række koncernfælles HR-opgaver for Skatteforvaltningen. Personalejura er ansvarlig for at supportere alle Skatteministeriets styrelser med rådgivning, vejledning og sagsbehandling i forhold til personalejuridiske, lønpolitiske og arbejdsretlige spørgsmål. Kontoret er endvidere involveret i udarbejdelse og implementering af koncernfælles retningslinjer, løn- og personalepolitikker samt implementering af ny lovgivning og OK18. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning inkl. CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket søg stillingen hurtigst muligt og senest den 16. februar 2020. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Der kan indgå personligheds- og logik test i rekrutteringsprocessen. Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Helle Bjørnskov Skytte på tlf. 72 37 26 33. Du bliver ansat på overenskomstmæssige vilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre: Brændgårdvej 10, 7400 Herning. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Administrations- og Servicestyrelsen Vi understøtter en velfungerende skatteforvaltning ved at yde service af høj kvalitet og administrere effektivt Administrations- og Servicestyrelsens opgave er at sikre, at departement og styrelser i Skatteministeriets koncern kan fokusere på deres kerneopgaver. Vi varetager koncernens fælles administrations- og servicefunktioner med effektivitet og fagligt stærke løsninger. Derfor er det er vigtigt, at vores medarbejdere står på et solidt fagligt fundament og samtidig er både servicemindede og løsningsorienterede. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om, sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet, at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Administrations- og Servicestyrelsen på www.adst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.11Jobnet4093bc93100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-16T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=129482&DepartmentId=9413&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandVestjyllandHerning3702075Skatteforvaltningen, Herning11Brændgårdvej 107400Herning72372633DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent10000895083JobNet5109039510903910030-01-2020000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4093bc93https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=4093bc93https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4093bc93&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4093bc93&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/jobtitle/242910-95-1.jpgServicemindede juridiske sparringspartnere søges til Administrations- og Servicestyrelsen12007561Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen364063810Helle Bjørnskovnoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK