SFO- og indskolingsleder til Fjordskolen

Fjordskolen søger en SFO- og indskolingsleder

Er du innovativ og dialogskabende?

Kan du understøtte et godt samarbejde med vores dygtige medarbejdere?

Har du ledelseserfaring, og brænder du for at arbejde med indskolings-, SFO- og fritidspædagogik inden for specialområdet? Så læs videre her.

Fra næste skoleår samler vi indskoling og SFO under ét ansvarsområde, og vi søger pr. 1. juni 2020 en afdelingsleder, som kan udvikle og drive dette nye fokusområde.

Stillingen er nyoprettet, og opgaven er at videreudvikle skolens samlede SFO-tilbud og udvikle skolens indskoling med fokus på, at nye elever og deres forældre får så god en skolestart på kommunens specialskole som muligt.

Som vores nye afdelingsleder bliver du en del af skolens samlede ledelsesteam på fire afdelingsledere, en skoleleder og en administrativ leder. Du skal være omdrejningspunkt for vores arbejde med at skabe en skole og SFO, hvor alle børn lærer, trives og udvikler sig, så de bliver så livsduelige og dygtige, som de kan.

Fjordskolens SFO og indskoling
Fjordskolen er en af Aabenraa Kommunes 20 folkeskoler. Vi underviser børn med autismespektrumsforstyrrelser, multiple funktionsnedsættelser, generelle indlæringsvanskeligheder, fysiske handicaps og indlæringsvanskeligheder kombineret med opmærksomhedsforstyrrelser og socio-emotionelle vanskeligheder.

Fjordskolens samlede SFO-tilbud dækker elever fra 0.-10. klasse. I dag er skolens SFO opdelt i tre tilbud:

  • Afdeling A’s SFO – Afdeling A er skolens afdeling for elever med autismespektrumsforstyrrelser.
  • Afdeling B’s SFO – Afdeling B er skolens afdeling for elever med multiple funktionsnedsættelser.
  • Afdeling D og E’s SFO – Afdeling D er skolens afdeling for elever med generelle indlæringsvanskeligheder og fysiske handicaps. Afdeling E er skolens afdeling for elever med opmærksomhedsforstyrrelser og socio-emotionelle vanskeligheder.

Fjordskolens indskoling er i dag delvist afdelingsopdelt med 0. klasser i afdeling A, afdeling B og et fælles tilbud på afdelingerne D og E. Efter 0. klasse placerer vi i dag eleverne ud på afdelingerne.

Dine kvalifikationer, kompetencer og opgaver
Vi forventer, at du:

  • er læreruddannet eller pædagoguddannet og har kendskab til specialområdet
  • har relevant erfaring med personaleledelse
  • har en diplomuddannelse i ledelse eller er parat til at starte på uddannelsen ½-1 år efter opstart.

Vi forventer, at du har disse personlige kompetencer:

  • Du er dialogskabende og evner at være saglig og pragmatisk, samtidig med at du ser en situation fra flere perspektiver og kan gå konstruktivt ind i uenigheder
  • Du er innovativ og ser nemt nye muligheder, som du afprøver med fokus på, at udviklingen bliver konkret og skaber resultater i samarbejde med dine medarbejdere
  • Du bevarer overblikket, når du delegerer til dine medarbejdere, mens du giver plads til, at de kan finde de gode løsninger
  • Du har gennemslagskraft, er vedholdende og konsekvent. Du må også gerne udvise mod og handlekraft og være den, der kan og tør gå forrest.

Dine opgaver og dit ansvarsområde bliver at:        

  • udvikle en pædagogisk profil for skolens SFO og indskoling
  • videreudvikle skolens SFO- og indskolingstilbud i samarbejde med medarbejderne
  • være ansvarlig for den samlede drift af skolens SFO og indskoling
  • sikre trivsel for elever og medarbejdere.

Mere om Fjordskolen
Fjordskolen er en af landets største specialskoler med ca. 240 elever og 165 dygtige ansatte, der har en bred vifte af fagligheder. Det er Fjordskolens vision at være Danmarks bedste og mest progressive specialskole – et specialpædagogisk kraftcenter i konstant udvikling båret af medarbejdernes høje faglighed og engagement. Vi vil skabe de bedste, mest udviklende og tidssvarende læringsmiljøer for børn og unge med særlige behov. Vi bidrager også til at udbrede metoder til andre special- og almenmiljøer og til at skabe anerkendelse omkring disse.

Læs mere om Fjordskolen og de faste løbende ledelsesopgaver i Job- og kompetenceprofilen.

Ansøgning
Send din ansøgning, dit CV og relevante bilag via linket herunder senest 1. marts 2020. Vi afholder første samtalerunde den 9. marts 2020. Anden samtalerunde er den 23. marts, og mellem de to samtalerunder er der desuden en profilsamtale med en ekstern konsulent. Forventet tiltrædelse er 1. juni 2020. 

Yderligere information om stillingen
Interesserede ansøgere er velkomne til at kontakte skoleder, Jens Boddum, på 20 52 85 21 med spørgsmål til stillingen. Du er også meget velkommen til at besøge os efter nærmere aftale med skolelederen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330162722Phoenix-2a24717712020-01-22T16:01:54.563SFO- og indskolingsleder til Fjordskolen

Fjordskolen søger en SFO- og indskolingsleder

Er du innovativ og dialogskabende?

Kan du understøtte et godt samarbejde med vores dygtige medarbejdere?

Har du ledelseserfaring, og brænder du for at arbejde med indskolings-, SFO- og fritidspædagogik inden for specialområdet? Så læs videre her.

Fra næste skoleår samler vi indskoling og SFO under ét ansvarsområde, og vi søger pr. 1. juni 2020 en afdelingsleder, som kan udvikle og drive dette nye fokusområde.

Stillingen er nyoprettet, og opgaven er at videreudvikle skolens samlede SFO-tilbud og udvikle skolens indskoling med fokus på, at nye elever og deres forældre får så god en skolestart på kommunens specialskole som muligt.

Som vores nye afdelingsleder bliver du en del af skolens samlede ledelsesteam på fire afdelingsledere, en skoleleder og en administrativ leder. Du skal være omdrejningspunkt for vores arbejde med at skabe en skole og SFO, hvor alle børn lærer, trives og udvikler sig, så de bliver så livsduelige og dygtige, som de kan.

Fjordskolens SFO og indskoling
Fjordskolen er en af Aabenraa Kommunes 20 folkeskoler. Vi underviser børn med autismespektrumsforstyrrelser, multiple funktionsnedsættelser, generelle indlæringsvanskeligheder, fysiske handicaps og indlæringsvanskeligheder kombineret med opmærksomhedsforstyrrelser og socio-emotionelle vanskeligheder.

Fjordskolens samlede SFO-tilbud dækker elever fra 0.-10. klasse. I dag er skolens SFO opdelt i tre tilbud:

  • Afdeling A’s SFO – Afdeling A er skolens afdeling for elever med autismespektrumsforstyrrelser.
  • Afdeling B’s SFO – Afdeling B er skolens afdeling for elever med multiple funktionsnedsættelser.
  • Afdeling D og E’s SFO – Afdeling D er skolens afdeling for elever med generelle indlæringsvanskeligheder og fysiske handicaps. Afdeling E er skolens afdeling for elever med opmærksomhedsforstyrrelser og socio-emotionelle vanskeligheder.

Fjordskolens indskoling er i dag delvist afdelingsopdelt med 0. klasser i afdeling A, afdeling B og et fælles tilbud på afdelingerne D og E. Efter 0. klasse placerer vi i dag eleverne ud på afdelingerne.

Dine kvalifikationer, kompetencer og opgaver
Vi forventer, at du:

  • er læreruddannet eller pædagoguddannet og har kendskab til specialområdet
  • har relevant erfaring med personaleledelse
  • har en diplomuddannelse i ledelse eller er parat til at starte på uddannelsen ½-1 år efter opstart.

Vi forventer, at du har disse personlige kompetencer:

  • Du er dialogskabende og evner at være saglig og pragmatisk, samtidig med at du ser en situation fra flere perspektiver og kan gå konstruktivt ind i uenigheder
  • Du er innovativ og ser nemt nye muligheder, som du afprøver med fokus på, at udviklingen bliver konkret og skaber resultater i samarbejde med dine medarbejdere
  • Du bevarer overblikket, når du delegerer til dine medarbejdere, mens du giver plads til, at de kan finde de gode løsninger
  • Du har gennemslagskraft, er vedholdende og konsekvent. Du må også gerne udvise mod og handlekraft og være den, der kan og tør gå forrest.

Dine opgaver og dit ansvarsområde bliver at:        

  • udvikle en pædagogisk profil for skolens SFO og indskoling
  • videreudvikle skolens SFO- og indskolingstilbud i samarbejde med medarbejderne
  • være ansvarlig for den samlede drift af skolens SFO og indskoling
  • sikre trivsel for elever og medarbejdere.

Mere om Fjordskolen
Fjordskolen er en af landets største specialskoler med ca. 240 elever og 165 dygtige ansatte, der har en bred vifte af fagligheder. Det er Fjordskolens vision at være Danmarks bedste og mest progressive specialskole – et specialpædagogisk kraftcenter i konstant udvikling båret af medarbejdernes høje faglighed og engagement. Vi vil skabe de bedste, mest udviklende og tidssvarende læringsmiljøer for børn og unge med særlige behov. Vi bidrager også til at udbrede metoder til andre special- og almenmiljøer og til at skabe anerkendelse omkring disse.

Læs mere om Fjordskolen og de faste løbende ledelsesopgaver i Job- og kompetenceprofilen.

Ansøgning
Send din ansøgning, dit CV og relevante bilag via linket herunder senest 1. marts 2020. Vi afholder første samtalerunde den 9. marts 2020. Anden samtalerunde er den 23. marts, og mellem de to samtalerunder er der desuden en profilsamtale med en ekstern konsulent. Forventet tiltrædelse er 1. juni 2020. 

Yderligere information om stillingen
Interesserede ansøgere er velkomne til at kontakte skoleder, Jens Boddum, på 20 52 85 21 med spørgsmål til stillingen. Du er også meget velkommen til at besøge os efter nærmere aftale med skolelederen.

Fjordskolen søger en SFO- og indskolingsleder Er du innovativ og dialogskabende? Kan du understøtte et godt samarbejde med vores dygtige medarbejdere? Har du ledelseserfaring, og brænder du for at arbejde med indskolings-, SFO- og fritidspædagogik inden for specialområdet? Så læs videre her. Fra næste skoleår samler vi indskoling og SFO under ét ansvarsområde, og vi søger pr. 1. juni 2020 en afdelingsleder, som kan udvikle og drive dette nye fokusområde. Stillingen er nyoprettet, og opgaven er at videreudvikle skolens samlede SFO-tilbud og udvikle skolens indskoling med fokus på, at nye elever og deres forældre får så god en skolestart på kommunens specialskole som muligt. Som vores nye afdelingsleder bliver du en del af skolens samlede ledelsesteam på fire afdelingsledere, en skoleleder og en administrativ leder. Du skal være omdrejningspunkt for vores arbejde med at skabe en skole og SFO, hvor alle børn lærer, trives og udvikler sig, så de bliver så livsduelige og dygtige, som de kan. Fjordskolens SFO og indskoling Fjordskolen er en af Aabenraa Kommunes 20 folkeskoler. Vi underviser børn med autismespektrumsforstyrrelser, multiple funktionsnedsættelser, generelle indlæringsvanskeligheder, fysiske handicaps og indlæringsvanskeligheder kombineret med opmærksomhedsforstyrrelser og socio-emotionelle vanskeligheder. Fjordskolens samlede SFO-tilbud dækker elever fra 0.-10. klasse. I dag er skolens SFO opdelt i tre tilbud: Afdeling A s SFO Afdeling A er skolens afdeling for elever med autismespektrumsforstyrrelser. Afdeling B s SFO Afdeling B er skolens afdeling for elever med multiple funktionsnedsættelser. Afdeling D og E s SFO Afdeling D er skolens afdeling for elever med generelle indlæringsvanskeligheder og fysiske handicaps. Afdeling E er skolens afdeling for elever med opmærksomhedsforstyrrelser og socio-emotionelle vanskeligheder. Fjordskolens indskoling er i dag delvist afdelingsopdelt med 0. klasser i afdeling A, afdeling B og et fælles tilbud på afdelingerne D og E. Efter 0. klasse placerer vi i dag eleverne ud på afdelingerne. Dine kvalifikationer, kompetencer og opgaver Vi forventer, at du: er læreruddannet eller pædagoguddannet og har kendskab til specialområdet har relevant erfaring med personaleledelse har en diplomuddannelse i ledelse eller er parat til at starte på uddannelsen ½-1 år efter opstart. Vi forventer, at du har disse personlige kompetencer: Du er dialogskabende og evner at være saglig og pragmatisk, samtidig med at du ser en situation fra flere perspektiver og kan gå konstruktivt ind i uenigheder Du er innovativ og ser nemt nye muligheder, som du afprøver med fokus på, at udviklingen bliver konkret og skaber resultater i samarbejde med dine medarbejdere Du bevarer overblikket, når du delegerer til dine medarbejdere, mens du giver plads til, at de kan finde de gode løsninger Du har gennemslagskraft, er vedholdende og konsekvent. Du må også gerne udvise mod og handlekraft og være den, der kan og tør gå forrest. Dine opgaver og dit ansvarsområde bliver at: udvikle en pædagogisk profil for skolens SFO og indskoling videreudvikle skolens SFO- og indskolingstilbud i samarbejde med medarbejderne være ansvarlig for den samlede drift af skolens SFO og indskoling sikre trivsel for elever og medarbejdere. Mere om Fjordskolen Fjordskolen er en af landets største specialskoler med ca. 240 elever og 165 dygtige ansatte, der har en bred vifte af fagligheder. Det er Fjordskolens vision at være Danmarks bedste og mest progressive specialskole et specialpædagogisk kraftcenter i konstant udvikling båret af medarbejdernes høje faglighed og engagement. Vi vil skabe de bedste, mest udviklende og tidssvarende læringsmiljøer for børn og unge med særlige behov. Vi bidrager også til at udbrede metoder til andre special- og almenmiljøer og til at skabe anerkendelse omkring disse. Læs mere om Fjordskolen og de faste løbende ledelsesopgaver i Job- og kompetenceprofilen. Ansøgning Send din ansøgning, dit CV og relevante bilag via linket herunder senest 1. marts 2020. Vi afholder første samtalerunde den 9. marts 2020. Anden samtalerunde er den 23. marts, og mellem de to samtalerunder er der desuden en profilsamtale med en ekstern konsulent. Forventet tiltrædelse er 1. juni 2020. Yderligere information om stillingen Interesserede ansøgere er velkomne til at kontakte skoleder, Jens Boddum, på 20 52 85 21 med spørgsmål til stillingen. Du er også meget velkommen til at besøge os efter nærmere aftale med skolelederen.10Phoenix2a247177101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-26T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1044&ProjectId=146993&DepartmentId=19067&MediaId=4655&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandAabenraa3696474Fjordskolen11Åbjerg 8B6340KrusåDKDanmarkORS/2a247177_logo.pngORS/Small/2a247177_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent10001889771AabenraaMinimum14699300022-01-2020001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2a247177https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=2a247177https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2a247177&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2a247177&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonSFO- og indskolingsleder til Fjordskolen1Dansk3Læse/ tale131918Leder6Ledelse363974979jgb@aabenraa.dkDanmarkDanmark330168847Afdelingleder til Autismecenter SydBasic Vi søger en afdelingsleder til et bosted i udvikling Kan du lide at lede andre? Kan du lide at samarbejde? Kan du lide mennesker, der er udfordret af en udviklingshæmning og autisme? Har du øje for en kultur, der inddrager både borgere og medarbejdere? Har du øje for, hvordan velfærdsteknologi kan berige en hverdag, hvor man er udfordret? Vi har kerneopgaven sundhed, mestering og fællesskabelse som omdrejningspunkt, og vi betragter os selv som et værditilbud, der understøtter kerneopgaven med de fagligheder, vi repræsenterer. Vi arbejder løbende på at blive dygtigere og klogere og har samtidig fokus på, om opgaver kan løses i et tværgående samarbejde. Vi lægger vægt på at lytte til borgerens stemme. Vi lægger vægt på, at velfærdsteknologi inddrages, hvor det kan understøtte kerneopgaven og samarbejdet med borgerne. Hvis du vil være med til at være en del af en spændende organisation med engagerede medarbejdere og være med til at præge og have indflydelse på faglighed og udvikling samt indgå i samarbejdet både med borgerne på bostedet og alle kollegerne i Social- og Sundhed i Aabenraa kommune, så har vi et job til dig. Om Skovbo Skovbo er en del af Autismecenter Syd. Centret er forankret i Ældre & Handicap i Aabenraa Kommune. Skovbo er et bosted for 25 borgere med varigt nedsat psykisk og eller fysisk funktionsevne. En funktionsnedsættelse, der har sammenhæng med autismespektret, er kendetegnende for alle borgerne på Skovbo. Borgerne er fordelt i 4 afdelinger. Du bliver i første omgang afdelingsleder for de 3 afdelinger. Den 4. afdelinger ledes pt. af en konstitueret afdelingsleder, men skal på sigt være en del af din portefølje. Du bliver også daglig leder for en pedel og rengøringsmedarbejdere på afdelingen. Det administrative personale og natpersonalet er der andre, der er nærmeste leder for. Vores nye afdelingsleder får følgende opgaver Fortsætte og præge den gode udvikling, der er i gang Sikre, at fagligheden fortsat højnes Styre processer og skabe gode rammer for det daglige arbejde herunder, at kerneopgaven omsættes i den daglige opgaveløsning, og der følges op på effekten af arbejdet I et TRIO-samarbejde, at der bl.a. arbejdes med at omsætte den årlige virksomhedsaftalen til handlinger Afholde MUS-samtaler Implementere de aftalte handleplaner for strategien om det gode liv i digitale fællesskaber Sikre den daglige drift, herunder overholdelse af bostedets økonomi Medvirke til at sikre, at også den samlede økonomi for centret overholdes Deltage i en ledergruppe, der både har fokus på daglig drift og den fremadrettede strategi for centret Samarbejde og skabe gode relationer til interessenter, f.eks. pårørende og samarbejdspartnere i og uden for Aabenraa kommune. Der kan forekomme henvendelser og opgaver uden for almindelig arbejdstid. Vores nye afdelingsleder har følgende baggrund En sundheds- eller socialfaglig uddannelse En diplom i ledelse eller anden tilsvarende lederuddannelse Ledelseserfaring fra et døgntilbud Erfaring med målgruppen Erfaring med pårørende-samarbejde Erfaring som sparringspartner også uden for egen spidskompetence Erfaring med arbejdet i en politisk styret organisation. Vores nye afdelingsleder har følgende profil Udviser tillid til medarbejderne ved at lytte, uddelegere, inddrage og samarbejde Ser den enkelte medarbejders kompetencer Er foregangsmand for en kultur, der har Social Kapital som bærende element i samarbejdet Er en synlig og tilgængelig leder, som tør stå ved sit lederskab også i modvind Er reflekteret i sin prioritering og kommunikerer denne tydeligt Implementerer tiltag og sikrer, at de følges til dørs Kan bevare et overblik også når det er hektisk Vi er en organisation i bevægelse, og vi har store ambitioner. Vi har fokus på kerneopgaven og Social Kapital. Hos os får du en arbejdsplads, hvor vi ser forskellighed som en styrke, og vi lægger vægt på opgaveløsninger, der skaber værdi for borgerne. Vores ambitioner afspejler sig i en engageret flerfaglig medarbejdergruppe, der brænder for samarbejdet med borgerne, og i en ledergruppe, der støtter og udfordrer hinanden. Vi lægger vægt på et velfungerende TRIO-samarbejde på de enkelte afdelinger og et MED-udvalg, der i høj grad medvirker til at skabe en organisation i bevægelse. Hos os får du stor indflydelse og råderum og du får mulighed for at påvirke og være en del af forandringsprocesser på Skovbo og hele Autismecenter Syd. Vil du vide mere kan du kontakte centerleder Anne Fabricius 2491 6528 alfa@aabenraa.dk Der er tale om en fuldtidsstilling. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende lederoverenskomst. Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet straffeattest, og at ansættelsen vil være betinget af, at denne er tilfredsstillende. Se stillingsprofil her. ansøgningsfristen er den 20. februar kl. 12. Vi forventer, at afholde samtaler den 25. februar 2020. tiltrædelse 1. april 2020

Vi søger en afdelingsleder til et bosted i udvikling

Kan du lide at lede andre?

Kan du lide at samarbejde?

Kan du lide mennesker, der er udfordret af en udviklingshæmning og autisme?

Har du øje for en kultur, der inddrager både borgere og medarbejdere?

Har du øje for, hvordan velfærdsteknologi kan berige en hverdag, hvor man er udfordret?

 Vi har kerneopgaven sundhed, mestering og fællesskabelse som omdrejningspunkt, og vi betragter os selv som et værditilbud, der understøtter kerneopgaven med de fagligheder, vi repræsenterer.

Vi arbejder løbende på at blive dygtigere og klogere og har samtidig fokus på, om opgaver kan løses i et tværgående samarbejde. Vi lægger vægt på at lytte til borgerens stemme. Vi lægger vægt på, at velfærdsteknologi inddrages, hvor det kan understøtte kerneopgaven og samarbejdet med borgerne. 

Hvis du vil være med til at være en del af en spændende organisation med engagerede medarbejdere og være med til at præge og have indflydelse på faglighed og udvikling samt indgå i samarbejdet både med borgerne på bostedet og alle kollegerne i Social- og Sundhed i Aabenraa kommune, så har vi et job til dig.

Om Skovbo

Skovbo er en del af Autismecenter Syd. Centret er forankret i Ældre & Handicap i Aabenraa Kommune.  Skovbo er et bosted for 25 borgere med varigt nedsat psykisk og/ eller fysisk funktionsevne. En funktionsnedsættelse, der har sammenhæng med autismespektret, er kendetegnende for alle borgerne på Skovbo.

Borgerne er fordelt i 4 afdelinger. Du bliver i første omgang afdelingsleder for de 3 afdelinger. Den 4. afdelinger ledes pt. af en konstitueret afdelingsleder, men skal på sigt være en del af din portefølje.

Du bliver også daglig leder for en pedel og rengøringsmedarbejdere på afdelingen.

Det administrative personale og natpersonalet er der andre, der er nærmeste leder for.

Vores nye afdelingsleder får følgende opgaver

  • Fortsætte og præge den gode udvikling, der er i gang
  • Sikre, at fagligheden fortsat højnes
  • Styre processer og skabe gode rammer for det daglige arbejde – herunder, at kerneopgaven omsættes i den daglige opgaveløsning, og der følges op på effekten af arbejdet
  • I et TRIO-samarbejde, at der bl.a. arbejdes med at omsætte den årlige "virksomhedsaftalen til handlinger"
  • Afholde MUS-samtaler
  • Implementere de aftalte handleplaner for strategien om ”det gode liv i digitale fællesskaber”
  • Sikre den daglige drift, herunder overholdelse af bostedets økonomi
  • Medvirke til at sikre, at også den samlede økonomi for centret overholdes
  • Deltage i en ledergruppe, der både har fokus på daglig drift og den fremadrettede strategi for centret
  • Samarbejde og skabe gode relationer til interessenter, f.eks. pårørende og samarbejdspartnere i og uden for Aabenraa kommune.

Der kan forekomme henvendelser og opgaver uden for almindelig arbejdstid.

Vores nye afdelingsleder har følgende baggrund

  • En sundheds- eller socialfaglig uddannelse
  • En diplom i ledelse eller anden tilsvarende lederuddannelse
  • Ledelseserfaring fra et døgntilbud
  • Erfaring med målgruppen
  • Erfaring med pårørende-samarbejde
  • Erfaring som sparringspartner – også uden for egen spidskompetence
  • Erfaring med arbejdet i en politisk styret organisation.  

Vores nye afdelingsleder har følgende profil

  • Udviser tillid til medarbejderne ved at lytte, uddelegere, inddrage og samarbejde
  • Ser den enkelte medarbejders kompetencer
  • Er foregangsmand for en kultur, der har Social Kapital som bærende element i samarbejdet
  • Er en synlig og tilgængelig leder, som tør stå ved sit lederskab – også i modvind
  • Er reflekteret i sin prioritering og kommunikerer denne tydeligt
  • Implementerer tiltag og sikrer, at de følges til dørs
  • Kan bevare et overblik – også når det er hektisk

Vi er en organisation i bevægelse, og vi har store ambitioner. Vi har fokus på kerneopgaven og Social Kapital.

Hos os får du en arbejdsplads, hvor vi ser forskellighed som en styrke, og vi lægger vægt på opgaveløsninger, der skaber værdi for borgerne. 

Vores ambitioner afspejler sig i en engageret flerfaglig medarbejdergruppe, der brænder for samarbejdet med borgerne, og i en ledergruppe, der støtter og udfordrer hinanden. Vi lægger vægt på et velfungerende TRIO-samarbejde på de enkelte afdelinger og et MED-udvalg, der i høj grad medvirker til at skabe en organisation i bevægelse.

Hos os får du stor indflydelse og råderum og du får mulighed for at påvirke og være en del af forandringsprocesser på Skovbo og hele Autismecenter Syd.

Vil du vide mere kan du kontakte centerleder Anne Fabricius 2491 6528  alfa@aabenraa.dk

Der er tale om en fuldtidsstilling. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende lederoverenskomst. 

Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet straffeattest, og at ansættelsen vil være betinget af, at denne er tilfredsstillende.

Se stillingsprofil her.

ansøgningsfristen er den 20. februar kl. 12.

Vi forventer, at afholde samtaler den 25. februar 2020.

tiltrædelse 1. april 2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ORS/Small/a12d2eae_logo.pngAutismecenter SydAabenraa2020-01-31T12:15:47.5832020-02-20T00:00:00
330169757Leder til Børnehuset HejlsBasic Arbejdssted: Børnehuset Hejls - en dejlig institution i landlige og naturskønne omgivelser Arbejdstid: Fuldtid, ingen højeste arbejdstid Ansættelsestidspunkt: 1. maj 2020 eller snarest muligt Vi søger en ny leder, da vores leder gennem mange år har valgt at begynde sit otium. Hvad kan vi tilbyde: Børnehuset Hejls er en integreret institution. Der er 12 vuggebørn og 65 børnehavebørn. Personalegruppen består af engagerede medhjælpere og pædagoger med mange gode og forskellige kompetencer. Medarbejderne arbejder hver dag på at styrke børnenes trivsel og udvikling i en balance mellem at give børnene passende udfordringer og den nødvendige tryghed. Institutionen er beliggende i dejlige grønne omgivelser med rig mulighed for naturoplevelser. Fra legepladsen er der direkte adgang til sportspladsen. Der er ligeledes en skøn sti ned til stranden, og undervejs passerer man en bæk samt en lille skov. Vi ønsker os, at du er: - en synlig, tilstedeværende og positiv leder over for både for børn, forældre, personale og andre samarbejdsparter. - en leder med forståelse for økonomi samt gode IT-kompetencer. - imødekommende og har en ledelsesform baseret på dialog, hvor personalet gives mulig for at agere inden for rammerne og mulighed for at tage del i forandringsprocesser. - med til at skabe engagement og arbejdsglæde samt faglig udvikling for medarbejderne. - optaget at den nyste teoretiske viden og er god til at omsætte teori til praksis. - optaget at basere din ledelse på såvel medarbejdernes erfaring, som på evidens på området samt på forskellige data om institutionens kvalitet og opgaveløsning. Vi kan tilbyde dig: - et lederjob i en kommune, hvor ambitionerne og niveauet er højt - både i f.t. økonomi (normeringer) og kvalitetsmæssigt indhold. - nogle skønne aktive børn og forældre. - en ihærdig og faglig dygtig personalegruppe med en positiv omgangstone. - et dejligt, vedligeholdt hus i skønne omgivelser. - deltagelse i Program for Læringsledelse. - deltagelse i Kolding Kommunes ledelsesnetværksmodel, Koldingmodellen . - samarbejde med dagplejen og skolen omkring gode overgange samt samarbejde med lokalsamfundet, bl.a. lokale foreninger. Kvalifikationer: Vi forventer, at du er uddannet pædagog, og at du har erfaring med ledelse. Du må meget gerne have relevante lederuddannelser. Løn: Løn i henhold til gældende overenskomst og den vil blive fastsat efter principperne for ny løn i henhold til stillingens funktioner og ansøgerens kvalifikationer. Udgangspunkt er kr. 468.720 årligt. Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til: For yderligere oplysninger kan du kontakte, børnechef Merete Lund Westergaard på 7979 1830 4231 8135 eller pædagogisk udviklingschef Suzan Werther Andersen på 7979 2806. Ønsker du at besøge Børnehuset Hejls så kontakt souschef Lars Wogensen på 7979 4021. Ansøgning sendes elektronisk via knappen Ansøg . Ansøgningsfrist: Den 21. februar 2020 Ansættelsessamtaler: De første samtaler finder sted den 3. marts, og anden samtalerunde er den 10. marts. Der gøres brug af profilanalyse samt cases. Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Arbejdssted: Børnehuset Hejls - en dejlig institution i landlige og naturskønne omgivelser

Arbejdstid: Fuldtid, ingen højeste arbejdstid

Ansættelsestidspunkt: 1. maj 2020 eller snarest muligt

 

Vi søger en ny leder, da vores leder gennem mange år har valgt at begynde sit otium.
 

Hvad kan vi tilbyde:

Børnehuset Hejls er en integreret institution. Der er 12 vuggebørn og 65 børnehavebørn. Personalegruppen består af engagerede medhjælpere og pædagoger med mange gode og forskellige kompetencer. Medarbejderne arbejder hver dag på at styrke børnenes trivsel og udvikling i en balance mellem at give børnene passende udfordringer og den nødvendige tryghed.

 

Institutionen er beliggende i dejlige grønne omgivelser med rig mulighed for naturoplevelser. Fra legepladsen er der direkte adgang til sportspladsen. Der er ligeledes en skøn sti ned til stranden, og undervejs passerer man en bæk samt en lille skov.


Vi ønsker os, at du er:

- en synlig, tilstedeværende og positiv leder over for både for børn, forældre, personale og andre samarbejdsparter.

- en leder med forståelse for økonomi samt gode IT-kompetencer.

- imødekommende og har en ledelsesform baseret på dialog, hvor personalet gives mulig for at agere inden for rammerne og mulighed for at tage del i forandringsprocesser.

- med til at skabe engagement og arbejdsglæde samt faglig udvikling for medarbejderne.

- optaget at den nyste teoretiske viden og er god til at omsætte teori til praksis.

- optaget at basere din ledelse på såvel medarbejdernes erfaring, som på evidens på området samt på forskellige data om institutionens kvalitet og opgaveløsning.

 

Vi kan tilbyde dig:

- et lederjob i en kommune, hvor ambitionerne og niveauet er højt - både i f.t. økonomi (normeringer) og kvalitetsmæssigt indhold.

- nogle skønne aktive børn og forældre.

- en ihærdig og faglig dygtig personalegruppe med en positiv omgangstone.

- et dejligt, vedligeholdt hus i skønne omgivelser.

- deltagelse i Program for Læringsledelse.

- deltagelse i Kolding Kommunes ledelsesnetværksmodel, ”Koldingmodellen”.

- samarbejde med dagplejen og skolen omkring gode overgange samt samarbejde med lokalsamfundet, bl.a. lokale foreninger.


Kvalifikationer:
Vi forventer, at du er uddannet pædagog, og at du har erfaring med ledelse. Du må meget gerne have relevante lederuddannelser.

Løn:
Løn i henhold til gældende overenskomst og den vil blive fastsat efter principperne for ny løn i henhold til stillingens funktioner og ansøgerens kvalifikationer. Udgangspunkt er kr. 468.720 årligt.


Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:
For yderligere oplysninger kan du kontakte, børnechef Merete Lund Westergaard på 7979 1830/4231 8135 eller pædagogisk udviklingschef Suzan Werther Andersen på 7979 2806. Ønsker du at besøge Børnehuset Hejls så kontakt souschef Lars Wogensen på 7979 4021.

Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Ansøg".

Ansøgningsfrist: Den 21. februar 2020

Ansættelsessamtaler: De første samtaler finder sted den 3. marts, og anden samtalerunde er den 10. marts. Der gøres brug af profilanalyse samt cases.

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

ORS/Small/3e30ef56_logo.pngBørnehuset HejlsHejls2020-02-11T00:00:002020-02-21T00:00:00
330173776Daglig pædagogisk leder til Børnehuset GoethesgadeBasic Daglig pædagogisk leder på 37 timer til Børnehuset Goethesgade Vægter du det gode børneliv højt Har du ledelseserfaring og en pædagogisk uddannelse? Er du handlekraftig og udviklingsorienteret? Har du flair for økonomi - så er du måske vores nye leder? Børnehuset Goethesgade er en selvejende institution under LDD. Vi er en integreret institution normeret til 20 vuggestuebørn og 32 børnehavebørn. Vi indgår i områdeledelsen i Sønderborg City og ledergruppen mødes jævnligt til ledelsesmæssig sparring og vidensdeling sammen med områdelederen. Vi har til huse midt i Sønderborg i et hyggeligt gammelt hus, med mange spændende kroge både ude og inde. Lederen af Børnehuset Goethesgade har personaleansvar og er ansvarlig for det pædagogiske fundament. Derudover er der en selvstændig bestyrelse, der har arbejdsgiverkompetencen, og som du vil indgå i et tæt samarbejde med. I Børnehuset Goethesgade vil vi gerne kendes på: At tage udgangspunkt i det enkelte barn og udvikle dets selvværd og selvstændighed samt at styrke dets intellektuelle og motoriske udvikling, bl.a. gennem leg, kreative og musikalske kulturelle oplevelser. At være et hus, hvor det er rart at komme for børn, forældre og personale pga høj arbejdsglæde, gensidig respekt og nærvær. At personalet er engageret, påtager sig ansvar og træffer selvstændige beslutninger. Som leder i institutionen forventer vi, at du: Er pædagogisk uddannet, med relevant efter videreuddannelse og ledelseserfaring Favner forskelligheden og ser styrken i den du har en fordomsfri og anerkendende tilgang til børn, forældre og personale Har et godt overblik, kan tage det overordnede ansvar, være synlig samt besidder evnen til at skære igennem Har et positivt livssyn, glæde, empati og humor samt evne til at skabe tillid og arbejdsglæde Er vores visionære tovholder, der prioriterer at følge op på alle vores spændende planer. Har fokus på at skabe et godt arbejdsmiljø og udvikling af den pædagogiske kvalitet og faglighed Ser mulighederne i at lede vores selvejende Børnehus og navigere mellem personale, bestyrelse, forældre, områdeleder og kommunens overordnede strategier. Har gode kompetencer inden for økonomistyring, administration og IT og forstår at skabe en god gennemsigtighed og medinddragelse heri for personalet Kan være den solide leder, der også er den ideelle sparringspartner for personalet med de udfordringer de møder på daglig basis. Vi tilbyder til gengæld: En afvekslende, travl og glad hverdag i et trygt, motiverende og udviklende miljø Et dynamisk arbejdsklima blandt kompetente og engagerede kolleger En stabil og engageret personalegruppe, der er klar til at indgå i et nyt og spændende samarbejde Selvstændige arbejdsopgaver, du kan sætte dit innovative og kreative aftryk på. Ledelsesansvar Vi ser meget gerne at du kommer og besøger børnehuset. Er du interesseret i at høre mere kan du kontakte konstitueret daglig leder Hanne Skriver Dohrmann på tlf. 61154867 eller mail hdorh@sonderborg.dk, eller bestyrelsesformand Lena Andersen på tlf. 23829540 eller mail Lena.andersen.mail@gmail.com Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt. Samtaler forventes afholdt d. 12 marts hvor Garuda kompetence profil vil blive anvendt. Ansættelse vil være i forhold til gældende overenskomst. Ansøgningsfrist d. 2 marts. Vi glæder os til at høre fra dig.

Daglig pædagogisk leder på 37 timer til Børnehuset Goethesgade

Vægter du det gode børneliv højt
Har du ledelseserfaring og en pædagogisk uddannelse?
Er du handlekraftig og udviklingsorienteret?
Har du flair for økonomi - så er du måske vores nye leder?

Børnehuset Goethesgade er en selvejende institution under LDD. Vi er en integreret institution normeret til 20 vuggestuebørn og 32 børnehavebørn. Vi indgår i områdeledelsen i Sønderborg City og ledergruppen mødes jævnligt til ledelsesmæssig sparring og vidensdeling sammen med områdelederen.
Vi har til huse midt i Sønderborg i et hyggeligt gammelt hus, med mange spændende kroge både ude og inde.
 

Lederen af Børnehuset Goethesgade har personaleansvar og er ansvarlig for det pædagogiske fundament. Derudover er der en selvstændig bestyrelse, der har arbejdsgiverkompetencen, og som du vil indgå i et tæt samarbejde med.

I Børnehuset Goethesgade vil vi gerne kendes på:

  • At tage udgangspunkt i det enkelte barn og udvikle dets selvværd og selvstændighed samt at styrke dets intellektuelle og motoriske udvikling, bl.a. gennem leg, kreative og musikalske/kulturelle oplevelser.
  • At være et hus, hvor det er rart at komme for børn, forældre og personale pga høj arbejdsglæde, gensidig respekt og nærvær.
  • At personalet er engageret, påtager sig ansvar og træffer selvstændige beslutninger.

Som leder i institutionen forventer vi, at du:

  • Er pædagogisk uddannet, med relevant efter/videreuddannelse og ledelseserfaring
  • Favner forskelligheden og ser styrken i den – du har en fordomsfri og anerkendende tilgang til børn, forældre og personale
  • Har et godt overblik, kan tage det overordnede ansvar, være synlig samt besidder evnen til at skære igennem
  • Har et positivt livssyn, glæde, empati og humor samt evne til at skabe tillid og arbejdsglæde
  • Er vores visionære tovholder, der prioriterer at følge op på alle vores spændende planer.
  • Har fokus på at skabe et godt arbejdsmiljø og udvikling af den pædagogiske kvalitet og faglighed
  • Ser mulighederne i at lede vores selvejende Børnehus og navigere mellem personale, bestyrelse, forældre, områdeleder og kommunens overordnede strategier.
  • Har gode kompetencer inden for økonomistyring, administration og IT og forstår at skabe en god gennemsigtighed og medinddragelse heri for personalet
  • Kan være den solide leder, der også er den ideelle sparringspartner for personalet med de udfordringer de møder på daglig basis.

Vi tilbyder til gengæld:

  • En afvekslende, travl og glad hverdag i et trygt, motiverende og udviklende miljø
  • Et dynamisk arbejdsklima blandt kompetente og engagerede kolleger
  • En stabil og engageret personalegruppe, der er klar til at indgå i et nyt og spændende samarbejde
  • Selvstændige arbejdsopgaver, du kan sætte dit innovative og kreative aftryk på.
  • Ledelsesansvar

Vi ser meget gerne at du kommer og besøger børnehuset. Er du interesseret i at høre mere kan du kontakte konstitueret daglig leder Hanne Skriver Dohrmann på tlf. 61154867 eller mail hdorh@sonderborg.dk, eller bestyrelsesformand Lena Andersen på tlf. 23829540 eller mail Lena.andersen.mail@gmail.com
 
Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt.
Samtaler forventes afholdt d. 12 marts hvor Garuda kompetence profil vil blive anvendt.
 
Ansættelse vil være i forhold til gældende overenskomst.
 
Ansøgningsfrist d. 2 marts. Vi glæder os til at høre fra dig.

ORS/Small/aeed5ca7_logo.pngOmråde 6 Ahlmann - HumlehøjSønderborg2020-02-07T12:06:16.7102020-03-02T00:00:00
330172720Afdelingsleder til 10. ved KløftenProfile En chance er noget man tar og ikke noget man får. Tør DU tage chancen og kaste dig ud i en spændende og udfordrende virkelighed?Tør DU tage chancen og sætte dig selv i spil og på spil?Tør DU tage chancen og være en del af ledelsen i en pædagogisk hverdag med ambitioner?Ta chancen og søg stillingen som afdelingsleder på 10. ved Kløften!Vi søger en afdelingsleder, der Er læreruddannet og har undervisningserfaring. Har et teenager-gen. Har viden om lærings- og undervisningsformer. Brænder for udvikling af den pædagogiske praksis. Er åben og god til at lytte, samarbejde og motivere. Er tydelig og god til at kommunikere. Er i besiddelse af en god portion humor. Har en forståelse for betydningen af relationer mellem unge og voksne. Er visionær, tænker strategisk og kan omsætte id er til handling. Er en robust person med overskud. Interesserer sig for mennesker. 10. ved Kløften er det kommunale 10. klassestilbud.Vi bor i samme hus som Haderslev Ungdomsskole og Haderslev Musikskole.Som ny afdelingsleder vil du være en vigtig medspiller i fællesskabet med fokus på 10. ved Kløften. Vi forventer ikke, at du kommer med den store lederuddannelse, men forventer, at du har lyst til ledelse og har modet til at afprøve og udfordre dig selv.Der vil i jobbet være indeholdt undervisning.Løn i henhold til gældende overenskomst. Stillingen ønskes besat snarest mulig. Vil du vide mere?Har ovennævnte vakt din interesse, er du velkommen til at kontakte skolelederBo S. Vesterbye for yderligere oplysninger.Mail:bosv@haderslev.dkMobil:40 23 72 45 Ansøgningsfrist:Send din ansøgning, CV og relevante papirer via knappen Send ansøgning , senest fredag den 28. februar 2020.Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 10.Om Haderslev KommuneHaderslev Kommune er en værdibaseret organisation.Vores fælles værdier ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.Fra januar 2020 indførte Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.”En chance er noget man tar og ikke noget man får.”      
                                      
Tør DU tage chancen og kaste dig ud i en spændende og udfordrende virkelighed?

Tør DU tage chancen og sætte dig selv i spil og på spil?

Tør DU tage chancen og være en del af ledelsen i en pædagogisk hverdag med ambitioner?

Ta’ chancen og søg stillingen som afdelingsleder på 10. ved Kløften!

Vi søger en afdelingsleder, der
  • Er læreruddannet og har undervisningserfaring.
  • Har et teenager-gen.
  • Har viden om lærings- og undervisningsformer.
  • Brænder for udvikling af den pædagogiske praksis.
  • Er åben og god til at lytte, samarbejde og motivere.
  • Er tydelig og god til at kommunikere.
  • Er i besiddelse af en god portion humor.
  • Har en forståelse for betydningen af relationer mellem unge og voksne.
  • Er visionær, tænker strategisk og kan omsætte idéer til handling.
  • Er en robust person med overskud.
  • Interesserer sig for mennesker.  
10. ved Kløften er det kommunale 10. klassestilbud.

Vi bor i samme hus som Haderslev Ungdomsskole og Haderslev Musikskole.

Som ny afdelingsleder vil du være en vigtig medspiller i fællesskabet med fokus på 10. ved Kløften. Vi forventer ikke, at du kommer med den store lederuddannelse, men forventer, at du har lyst til ledelse og har modet til at afprøve og udfordre dig selv.
Der vil i jobbet være indeholdt undervisning.

Løn i henhold til gældende overenskomst. Stillingen ønskes besat snarest mulig.  
 
Vil du vide mere?
Har ovennævnte vakt din interesse, er du velkommen til at kontakte skoleleder
Bo S. Vesterbye for yderligere oplysninger.
Mail:bosv@haderslev.dk
Mobil:40 23 72 45
 
Ansøgningsfrist:
Send din ansøgning, CV og relevante papirer via knappen ”Send ansøgning”, senest fredag den 28. februar 2020.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 10.

Om Haderslev Kommune

Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.

Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.

Fra januar 2020 indførte Haderslev Kommune røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen. 

ORS/Small/ee7d1954_logo.gif10. i KløftenHaderslev2020-02-11T00:00:002020-02-28T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Afdelingleder til Autismecenter Syd

Autismecenter Syd

Aabenraa
Vi søger en afdelingsleder til et bosted i udvikling Kan du lide at lede andre? Kan du lide at samarbejde? Kan du lide mennesker, der er udfordret af en udviklingshæmning og autisme? Har du øje for en kultur, der inddrager både borgere og medarbejde...
Indrykket:31. januar 2020

Leder til Børnehuset Hejls

Børnehuset Hejls

Hejls
Arbejdssted: Børnehuset Hejls - en dejlig institution i landlige og naturskønne omgivelser Arbejdstid: Fuldtid, ingen højeste arbejdstid Ansættelsestidspunkt: 1. maj 2020 eller snarest muligt Vi søger en ny leder, da vores leder gennem mange år har ...
Indrykket:11. februar 2020

Daglig pædagogisk leder til Børnehuset Goethesgade

Område 6 Ahlmann - Humlehøj

Sønderborg
Daglig pædagogisk leder på 37 timer til Børnehuset Goethesgade Vægter du det gode børneliv højt Har du ledelseserfaring og en pædagogisk uddannelse? Er du handlekraftig og udviklingsorienteret? Har du flair for økonomi - så er du måske vores nye led...
Indrykket:7. februar 2020

Afdelingsleder til 10. ved Kløften

10. i Kløften

Haderslev
En chance er noget man tar og ikke noget man får. Tør DU tage chancen og kaste dig ud i en spændende og udfordrende virkelighed?Tør DU tage chancen og sætte dig selv i spil og på spil?Tør DU tage chancen og være en del af ledelsen i en pædagogisk hv...
Indrykket:11. februar 2020