Shippingassistent

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Shippingassistent
Koordinator med stort servicegen

Glaseksperten oplever et øget behov for at styrke logistikområdet grundet endnu mere fokus på internationale og industrielle kunder. Som shippingassistent bliver du en del af et ungt team, som sammen gør alt for at sikre kundeservice i verdensklasse. Du får reference direkte til logistikchefen og en bred berøringsflade rundt i organisationen.

Koordinerende opgaver
Du får ansvaret for en række koordinerende opgaver og vil få tæt dialog med eksterne samarbejdspartnere.

Dine primære opgaver er:

  • Booking af ordrer igennem GE-transportører via Truckplanner
  • Udregning af ladmeter samt fragtpriser
  • Udstede diverse certifikater
  • Koordination med produktion, salg og transportører
  • Kontering og fakturering af ordrer
  • Koordinere oplastning med lageret
  • Vejlede og rådgive internt om forskellige transportløsninger, dokumenter og lovkrav
  • Godt købmandskab og kendskab til disponering
    Du har givetvis nogle års erfaring inden for logistik, men virksomheden er også klar til dig, som er nyuddannet inden for shipping/logistik. Det er væsentligt, at du har et ind til benet godt købmandskab samt godt kendskab til disponering. Du forstår optimering af last ift. dialog med transportører og kan sikre udarbejdelse af forsendelsesdokumenter. Den daglige kontakt til transportører i relation til booking og opfølgning af fragten er en opgave, du sætter stor pris på.

    Du møder andre med et glimt i øjet og forstår at arbejde konstruktivt ift. at finde gode løsninger med fokus på en høj grad af service. Der er ingen tvivl om, at du trives med at arbejde selvstændigt og med stor respekt for den enkelte og funktionen. Andre oplever dig som en kollega, der arbejder effektivt og med god energi, ligesom du er omgængelig og udadvendt af natur, men bestemt også tydelig og med kant, når det kræves. Du ser dig selv som struktureret og pertentlig, og du træffer altid dine beslutninger baseret på fakta.

    Sæt dit præg på udviklingen af logistikområdet
    Du har i den grad lyst til at være i en omskiftelig hverdag hos en stor og absolut markedsledende skandinavisk virksomhed i en attraktiv branche. Du bliver et væsentligt aktiv i den udviklingsrejse/transformation, som tegner fremtiden for en virksomhed i vækst. Derudover kommer du til at deltage aktivt på den fremtidige digitaliseringsrejse, hvor man bliver taget med på råd. Der er rig mulighed for at byde ind med ideer, udfordre måden tingene gøres på og sætte dit præg på udviklingen af logistikområdet. Og har du den rette indstilling, vil der klart være både faglige og organisatoriske muligheder på sigt.

    Arbejdssted: Hjørring

    Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


    Shippingassistent

    Shippingassistent
    Koordinator med stort servicegen

    Glaseksperten oplever et øget behov for at styrke logistikområdet grundet endnu mere fokus på internationale og industrielle kunder. Som shippingassistent bliver du en del af et ungt team, som sammen gør alt for at sikre kundeservice i verdensklasse. Du får reference direkte til logistikchefen og en bred berøringsflade rundt i organisationen.

    Koordinerende opgaver
    Du får ansvaret for en række koordinerende opgaver og vil få tæt dialog med eksterne samarbejdspartnere.

    Dine primære opgaver er:

  • Booking af ordrer igennem GE-transportører via Truckplanner
  • Udregning af ladmeter samt fragtpriser
  • Udstede diverse certifikater
  • Koordination med produktion, salg og transportører
  • Kontering og fakturering af ordrer
  • Koordinere oplastning med lageret
  • Vejlede og rådgive internt om forskellige transportløsninger, dokumenter og lovkrav
  • Godt købmandskab og kendskab til disponering
    Du har givetvis nogle års erfaring inden for logistik, men virksomheden er også klar til dig, som er nyuddannet inden for shipping/logistik. Det er væsentligt, at du har et ind til benet godt købmandskab samt godt kendskab til disponering. Du forstår optimering af last ift. dialog med transportører og kan sikre udarbejdelse af forsendelsesdokumenter. Den daglige kontakt til transportører i relation til booking og opfølgning af fragten er en opgave, du sætter stor pris på.

    Du møder andre med et glimt i øjet og forstår at arbejde konstruktivt ift. at finde gode løsninger med fokus på en høj grad af service. Der er ingen tvivl om, at du trives med at arbejde selvstændigt og med stor respekt for den enkelte og funktionen. Andre oplever dig som en kollega, der arbejder effektivt og med god energi, ligesom du er omgængelig og udadvendt af natur, men bestemt også tydelig og med kant, når det kræves. Du ser dig selv som struktureret og pertentlig, og du træffer altid dine beslutninger baseret på fakta.

    Sæt dit præg på udviklingen af logistikområdet
    Du har i den grad lyst til at være i en omskiftelig hverdag hos en stor og absolut markedsledende skandinavisk virksomhed i en attraktiv branche. Du bliver et væsentligt aktiv i den udviklingsrejse/transformation, som tegner fremtiden for en virksomhed i vækst. Derudover kommer du til at deltage aktivt på den fremtidige digitaliseringsrejse, hvor man bliver taget med på råd. Der er rig mulighed for at byde ind med ideer, udfordre måden tingene gøres på og sætte dit præg på udviklingen af logistikområdet. Og har du den rette indstilling, vil der klart være både faglige og organisatoriske muligheder på sigt.

    Arbejdssted: Hjørring

    Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


    +

    Mere af samme slags?

    Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.