Sikkerhedsrådgiver til den danske udenrigstjeneste med bopæl i Kabul

Sikkerhedsrådgiver til den danske udenrigstjeneste med bopæl i Kabul Som sikkerhedsrådgiver i Kabul bliver du sammen med den ledende sikkerhedsrådgiver det lokale omdrejningspunkt i Udenrigsministeriets globale sikkerhedsarbejde. Den danske ambassade i Kabul er samlokaliseret med den norske ambassade og som en del af Sikkerheds- og Ejendomskontoret i København vil du i tæt samarbejde med ambassadernes ledelser bistå med at optimere og håndtere sikkerheden for medarbejderne.

Arbejdsområde
Du vil sammen med den ledende sikkerhedsrådgiver på ambassaden i Kabul blive medlem af ambassadens sikkerhedsteam, og I vil i det daglige fungere som repræsentationens nærmeste sparringspartnere og aktører på sikkerhedsområdet. Dine primære arbejdsopgaver i samarbejde med den ledende sikkerhedsrådgiver vil være at:

  • Følge udviklingen i trusselsbilledet, bl.a. gennem tæt dialog med relevante myndigheder og partnere
  • Rådgive og bistå med at identificere og gennemføre relevante sikkerhedstiltag
  • Bistå med udarbejdelse og vedligeholdelse af risiko- og sårbarhedsanalyser
  • Bistå med udarbejdelse og vedligeholdelse af lokale sikkerhedsinstruktioner og nødprocedurer
  • Fastholde en høj sikkerhedsbevidsthed blandt medarbejderne, bl.a. gennem briefinger, efteruddannelse og øvelser
  • Løbende optimere ambassadens bevogtning og styre den daglige anvendelse af personbeskyttere
  • Bistå med at håndtere trusler og sikkerhedsepisoder
Forventningerne til dig
Som person er du selvkørende, robust, vedholdende og en stærk kommunikator. Med din udadvendte og tillidsvækkende natur skaber du hurtigt gode samarbejdsrelationer til såvel diplomatiet, de nationale sikkerhedsmyndigheder som det lokale vagtpersonale. Du er endvidere i stand til at sikre et tæt samarbejde og løbende sparring med ambassadens ledende sikkerhedsrådgiver.

Du besidder en faglig relevant baggrund og har erfaring med sikkerhedsarbejde i en civil sammenhæng. Har du en formel uddannelse i ”security” vil dette også være et plus. Hertil kommer de erfaringer og kompetencer, du eventuelt har erhvervet dig fra en karriere i forsvaret, politiet eller sikkerhedsbranchen.

Det er et krav, at du har massiv erfaring med personbeskyttelse i civil sammenhæng. Har du erfaring med sikkerhedsarbejde i Afghanistan/Kabul vil dette blive vægtet højt.

Du har erfaring med formidling og undervisning. Du har desuden generelle IT-kompetencer og er vant til at arbejde med MS Office. Det er et krav, at du behersker dansk og engelsk i skrift og tale. Det er også et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og at sikkerhedsgodkendelsen kan opretholdes under hele din ansættelse.

Løn og ansættelsesvilkår
Aflønning i henhold til gældende overenskomst samt afhængigt af den enkelte kandidats kompetencer. Under udstationering betales en række udgifter (fx rejse- og flytteudgifter, bolig mv.). Der tilbydes en kontraktperiode på 1 år med mulighed for forlængelse. Da der er tale om en særlig vanskelig post, er der mulighed for jævnlige hardship-rejser. Du skal være indstillet på lange arbejdsdage og på at blive forstyrret uden for arbejdstid. Ferie og fravær fra posten skal tilrettelægges således, at det passer ind i ambassadens samlede planlægning.

Ansøgning
Du søger elektronisk nederst på siden under ”søg stillingen”. Vi skal have en målrettet og motiveret ansøgning, der også bør indeholde oplysninger om uddannelse, tidligere arbejde, kvalifikationer, sprogkundskaber, referencer m.v.

Udenrigsministeriet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed. Derfor opfordres alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøgningsfrist
Fredag d. 31. juli - Første interview forventes gennemført i uge 34.

Forventet tiltrædelse senest 1. december 2020.

Vil du vide mere?
Du kan få svar på yderligere spørgsmål hos chefen for Sikkerheds- og Ejendomskontoret i Udenrigsministeriet, Anders Bjørn Hansen, på telefon +45 3392 1053 eller hos chefkonsulent Kristian Ulrik på telefon +45 3392 0694. Har du spørgsmål angående ansættelsesvilkår og løn kan du tage kontakt til HR-konsulent, Thomas Hadrup, på +45 3392 1008 eller på e-mail thohad@um.dk

Se her hvordan vi behandler dine personoplysninger, når du ansøger en stilling hos Udenrigsministeriet.

Om os
Udenrigsministeriets mission er at arbejde for Danmarks interesser og værdier i forhold til omverdenen på en måde, der fremmer danskernes frihed, tryghed og velstand samt en mere fredelig og retfærdig verden med udvikling og økonomisk vækst for alle. I Udenrigsministeriets vision indgår, at vi skal være bredt respekteret som en kompetent, effektiv, udadvendt og serviceorienteret virksomhed, og at vi skal være en attraktiv og idéskabende arbejdsplads, der sikrer stor medarbejdertilfredshed og målrettet kompetenceudvikling. Vi har som fælles værdier, at vi som enkeltpersoner og organisation arbejder på grundlag af musikalitet, åbenhed, professionalisme, handlekraft og arbejdsglæde. Alle ledige stillinger i Udenrigsministeriet kan findes på www.um.dk.



Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Engageret akademisk medarbejder til 2. kontor i Centralforvaltningen, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF 2. kontor - Aktivitetsparate og Sygedagpengemodtagere

København V
Vil du være med til at udvikle beskæftigelsesindsatsen for udsatte borgere? Vil du være med til at understøtte gode og effektive modeller for det offentlige private samarbejde om udsatte borgere? Så søger vi netop nu en engageret akademisk medarbejd...
Indrykket:25. juni 2020

Akademisk medarbejder til koordinering, kvalitetssikring og ledelsesbetjening

Sekretariat

København S
Har du lyst til at arbejde med ledelsesbetjening og koordinering i en stor, politisk organisation? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig. Vi søger en stærk og selvkørende akademisk medarbejder med mod på tværgående samarbejde i en komple...
Indrykket:30. juni 2020

Akademisk medarbejder til Sekretariat for styring af specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Fagligt Center

København V
Vil du arbejde med data og analyser, der giver os nye indsigter i specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen? Vi søger en målrettet og struktureret akademisk medarbejder til en nyoprettet stilling, som vil hjælpe med at levere data og lave prog...
Indrykket:7. juli 2020

To akademiske medarbejdere til område for miljø og byliv i Teknik- og Miljøforvaltningen

Byens Anvendelse

København S
Bliv en del af udviklingen af bylivet og miljøet i København Afdelingen Byliv står for myndighedsarbejdet med de dele af erhvervs- og kulturlivet, der ønsker at bruge veje, pladser og parker til udendørsservering, vareudstilling, mobilt gadesalg, st...
Indrykket:9. juli 2020

Studentermedhjælper til enhed for koordinering af politiske initiativer og lovforslag

Skatteforvaltningen, Kastrup

Kastrup
Brænder du for at lære mere om, hvordan politiske processer forløber i staten? Har du mod på at sætte dig ind i økonomiske problemstillinger, og har du interesse for at arbejde med fremtidig lovgivning? Så er du måske den studentermedhjælper, vi søg...
Indrykket:8. juni 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Engageret akademisk medarbejder til 2. kontor i Centralforvaltningen, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

CF 2. kontor - Aktivitetsparate og Sygedagpengemodtagere

København V
Vil du være med til at udvikle beskæftigelsesindsatsen for udsatte borgere? Vil du være med til at understøtte gode og effektive modeller for det offentlige private samarbejde om udsatte borgere? Så søger vi netop nu en engageret akademisk medarbejd...
Indrykket:25. juni 2020

Akademisk medarbejder til koordinering, kvalitetssikring og ledelsesbetjening

Sekretariat

København S
Har du lyst til at arbejde med ledelsesbetjening og koordinering i en stor, politisk organisation? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig. Vi søger en stærk og selvkørende akademisk medarbejder med mod på tværgående samarbejde i en komple...
Indrykket:30. juni 2020

Akademisk medarbejder til Sekretariat for styring af specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Fagligt Center

København V
Vil du arbejde med data og analyser, der giver os nye indsigter i specialområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen? Vi søger en målrettet og struktureret akademisk medarbejder til en nyoprettet stilling, som vil hjælpe med at levere data og lave prog...
Indrykket:7. juli 2020

To akademiske medarbejdere til område for miljø og byliv i Teknik- og Miljøforvaltningen

Byens Anvendelse

København S
Bliv en del af udviklingen af bylivet og miljøet i København Afdelingen Byliv står for myndighedsarbejdet med de dele af erhvervs- og kulturlivet, der ønsker at bruge veje, pladser og parker til udendørsservering, vareudstilling, mobilt gadesalg, st...
Indrykket:9. juli 2020

Studentermedhjælper til enhed for koordinering af politiske initiativer og lovforslag

Skatteforvaltningen, Kastrup

Kastrup
Brænder du for at lære mere om, hvordan politiske processer forløber i staten? Har du mod på at sætte dig ind i økonomiske problemstillinger, og har du interesse for at arbejde med fremtidig lovgivning? Så er du måske den studentermedhjælper, vi søg...
Indrykket:8. juni 2020