Sikringsteknikere eller elektrikere med interesse for sikringsteknik

Er du bidt af jernbaneteknik, og vil du være med til at sikre tog til tiden?

Vi søger elektrikere til uddannelse som sikringsteknikere - eller allerede uddannede sikringsteknikere - til at indgå i vores team i enten Fredericia, Herning, Aalborg og Aarhus.

Du får en alsidig hverdag ude i sporene, hvor du sammen med de andre sikringsteknikere og kolleger fra andre faggrupper, er med til at sikre togtrafikken på jernbanen. Vi vil frem til 2030 udskifte alle signaler på Banedanmarks jernbanenet. Det er et stort projekt, der vil få indflydelse på dit daglige arbejde som sikringstekniker. Derfor er det vigtigt, at du trives med forandringer og fortsat efteruddannelse.

Fejlretning og godt samarbejde

Som sikringstekniker får du udfordringer og mulighed for ansvar. Opgaverne indebærer fejlretning, normarbejde og tilstandsopgaver indenfor sikringsområdet såvel som indenfor stærkstrømsområdet. Du vil blive indført i opgaverne i takt med, at du gennemgår uddannelsen som sikringstekniker og får udvidet dine kompetencer.

Fejlretning er en essentiel del af arbejdet, hvilket betyder en grad af uforudsigelighed i hverdagen. Din hverdag vil dog også være præget af vedligeholdelsesarbejde, der bærer præg af planlagte og rutineprægede opgaver. Du vil fortrinsvis samarbejde med en anden sikringstekniker, når I løser opgaverne. God dialog og godt samarbejde er vigtige elementer i jobbet.

Fejlretningerne kan opstå på alle tider af døgnet, og du vil derfor indgå i en fast vagtplan.

Sikringsuddannet eller elektriker - og ikke bange for at tage fat

Enten er du uddannet elektriker eller har en anden el-faglig uddannelse. Alternativt er du allerede uddannet sikringstekniker eller sikringsmontør i Banedanmarks sikringsanlæg. Du har erfaring med at arbejde med fejlretning, normarbejde og tilstandsarbejde. Herudover skal du være i besiddelse af gyldigt kørekort.

I jobbet som sikringstekniker er du i kontakt med flere forskellige faggrupper, hvorfor det er vigtigt, at det falder dig naturligt at løse opgaver i samarbejde med andre.

Som sikringstekniker skal du udføre sikkerhedsklassificeret arbejde og derfor opfylde helbredskravene på jernbaneområdet. Det betyder, at du skal opfylde visse helbredskrav, hvor der bl.a. vil blive lavet en lægelig vurdering af hørelse, synssans, farvesans, sukkersyge, epilepsi, hjertekarsygdomme mv. Hvis du vil vide mere om kravene, kan du læse mere på Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens hjemmeside.

Løn

Som sikringstekniker vil din ansættelse være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område, og Organisationsaftalen mellem Banedanmark og Dansk Jernbaneforbund.

Er du elektriker vil din ansættelse være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område, og Organisationsaftalen for Håndværkere i staten. Efter endt uddannelse overgår du til Dansk Jernbaneforbunds overenskomst.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen så kontakt teamleder Mogens Ejlertsen Høgh eller sektionschef Jørgen Hansen. Send din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi løbende indkalder til samtale.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330046058Phoenix-734cc4b412019-06-19T00:00:00Sikringsteknikere eller elektrikere med interesse for sikringsteknikEr du bidt af jernbaneteknik, og vil du være med til at sikre tog til tiden?

Vi søger elektrikere til uddannelse som sikringsteknikere - eller allerede uddannede sikringsteknikere - til at indgå i vores team i enten Fredericia, Herning, Aalborg og Aarhus.

Du får en alsidig hverdag ude i sporene, hvor du sammen med de andre sikringsteknikere og kolleger fra andre faggrupper, er med til at sikre togtrafikken på jernbanen. Vi vil frem til 2030 udskifte alle signaler på Banedanmarks jernbanenet. Det er et stort projekt, der vil få indflydelse på dit daglige arbejde som sikringstekniker. Derfor er det vigtigt, at du trives med forandringer og fortsat efteruddannelse.

Fejlretning og godt samarbejde

Som sikringstekniker får du udfordringer og mulighed for ansvar. Opgaverne indebærer fejlretning, normarbejde og tilstandsopgaver indenfor sikringsområdet såvel som indenfor stærkstrømsområdet. Du vil blive indført i opgaverne i takt med, at du gennemgår uddannelsen som sikringstekniker og får udvidet dine kompetencer.

Fejlretning er en essentiel del af arbejdet, hvilket betyder en grad af uforudsigelighed i hverdagen. Din hverdag vil dog også være præget af vedligeholdelsesarbejde, der bærer præg af planlagte og rutineprægede opgaver. Du vil fortrinsvis samarbejde med en anden sikringstekniker, når I løser opgaverne. God dialog og godt samarbejde er vigtige elementer i jobbet.

Fejlretningerne kan opstå på alle tider af døgnet, og du vil derfor indgå i en fast vagtplan.

Sikringsuddannet eller elektriker - og ikke bange for at tage fat

Enten er du uddannet elektriker eller har en anden el-faglig uddannelse. Alternativt er du allerede uddannet sikringstekniker eller sikringsmontør i Banedanmarks sikringsanlæg. Du har erfaring med at arbejde med fejlretning, normarbejde og tilstandsarbejde. Herudover skal du være i besiddelse af gyldigt kørekort.

I jobbet som sikringstekniker er du i kontakt med flere forskellige faggrupper, hvorfor det er vigtigt, at det falder dig naturligt at løse opgaver i samarbejde med andre.

Som sikringstekniker skal du udføre sikkerhedsklassificeret arbejde og derfor opfylde helbredskravene på jernbaneområdet. Det betyder, at du skal opfylde visse helbredskrav, hvor der bl.a. vil blive lavet en lægelig vurdering af hørelse, synssans, farvesans, sukkersyge, epilepsi, hjertekarsygdomme mv. Hvis du vil vide mere om kravene, kan du læse mere på Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens hjemmeside.

Løn

Som sikringstekniker vil din ansættelse være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område, og Organisationsaftalen mellem Banedanmark og Dansk Jernbaneforbund.

Er du elektriker vil din ansættelse være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område, og Organisationsaftalen for Håndværkere i staten. Efter endt uddannelse overgår du til Dansk Jernbaneforbunds overenskomst.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen så kontakt teamleder Mogens Ejlertsen Høgh eller sektionschef Jørgen Hansen. Send din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi løbende indkalder til samtale.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

Er du bidt af jernbaneteknik, og vil du være med til at sikre tog til tiden? Vi søger elektrikere til uddannelse som sikringsteknikere - eller allerede uddannede sikringsteknikere - til at indgå i vores team i enten Fredericia, Herning, Aalborg og Aarhus. Du får en alsidig hverdag ude i sporene, hvor du sammen med de andre sikringsteknikere og kolleger fra andre faggrupper, er med til at sikre togtrafikken på jernbanen. Vi vil frem til 2030 udskifte alle signaler på Banedanmarks jernbanenet. Det er et stort projekt, der vil få indflydelse på dit daglige arbejde som sikringstekniker. Derfor er det vigtigt, at du trives med forandringer og fortsat efteruddannelse. Fejlretning og godt samarbejde Som sikringstekniker får du udfordringer og mulighed for ansvar. Opgaverne indebærer fejlretning, normarbejde og tilstandsopgaver indenfor sikringsområdet såvel som indenfor stærkstrømsområdet. Du vil blive indført i opgaverne i takt med, at du gennemgår uddannelsen som sikringstekniker og får udvidet dine kompetencer. Fejlretning er en essentiel del af arbejdet, hvilket betyder en grad af uforudsigelighed i hverdagen. Din hverdag vil dog også være præget af vedligeholdelsesarbejde, der bærer præg af planlagte og rutineprægede opgaver. Du vil fortrinsvis samarbejde med en anden sikringstekniker, når I løser opgaverne. God dialog og godt samarbejde er vigtige elementer i jobbet. Fejlretningerne kan opstå på alle tider af døgnet, og du vil derfor indgå i en fast vagtplan. Sikringsuddannet eller elektriker - og ikke bange for at tage fat Enten er du uddannet elektriker eller har en anden el-faglig uddannelse. Alternativt er du allerede uddannet sikringstekniker eller sikringsmontør i Banedanmarks sikringsanlæg. Du har erfaring med at arbejde med fejlretning, normarbejde og tilstandsarbejde. Herudover skal du være i besiddelse af gyldigt kørekort. I jobbet som sikringstekniker er du i kontakt med flere forskellige faggrupper, hvorfor det er vigtigt, at det falder dig naturligt at løse opgaver i samarbejde med andre. Som sikringstekniker skal du udføre sikkerhedsklassificeret arbejde og derfor opfylde helbredskravene på jernbaneområdet. Det betyder, at du skal opfylde visse helbredskrav, hvor der bl.a. vil blive lavet en lægelig vurdering af hørelse, synssans, farvesans, sukkersyge, epilepsi, hjertekarsygdomme mv. Hvis du vil vide mere om kravene, kan du læse mere på Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens hjemmeside. Løn Som sikringstekniker vil din ansættelse være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det statslige område, og Organisationsaftalen mellem Banedanmark og Dansk Jernbaneforbund. Er du elektriker vil din ansættelse være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det statslige område, og Organisationsaftalen for Håndværkere i staten. Efter endt uddannelse overgår du til Dansk Jernbaneforbunds overenskomst. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere om stillingen så kontakt teamleder Mogens Ejlertsen Høgh eller sektionschef Jørgen Hansen. Send din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi løbende indkalder til samtale. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillingen og følger instruktionerne.11jobnet734cc4b4100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-28T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=189865&DepartmentId=22007&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3549681Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 4311Amerika Plads 152100København ØDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent780745JobNet5007265500726510019-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=734cc4b4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=734cc4b4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=734cc4b4&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=734cc4b4&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale931215Jernbanearbejder12Transport og logistik362109587noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330056338Køreplanlægger med flair for koordinering og samarbejdeRobot Vil du lægge det puslespil, der sikrer den optimale udnyttelse af de danske jernbaner? Hos Banedanmark skal vi have mange elementer til at gå op i en højere enhed, når vi skal skabe en god køreplan. Der skal både tages hensyn til behovet for at spærre en strækning, fordi der skal udføres arbejde på den, og sikres de bedste vilkår for gods- og passagertrafik. Det sker alt sammen i enheden for Kunder og Kapacitetsplanlægning, hvor du, som køreplanlægger, vil blive en del af holdet, som løbende arbejder med at tilpasse den tildelte kapacitet på Banedanmarks strækninger. Koordinering, planlægning og opfølgning Som køreplanlægger kan dagene være meget forskellige afhængigt af, hvilke opgaver der står for døren. Du får til opgave at arbejde med den mulige trafikale afvikling ud fra den plan for spærringer, som dine kollegaer har lagt for hvor i landet, der skal spærres spor, samt omfanget af spærringen. Du vil skulle foretage beregninger af, hvilke begrænsninger det vil give i trafikken, hvis det eksempelvis kun er muligt at benytte ét af to spor. Baseret på beregningerne vil du skulle gå i dialog med jernbanevirksomhederne om, hvem der kan benytte sporene hvornår, og udarbejde den nye og tilpassede køreplan, som sikrer, at der kan afvikles trafik, mens vi bygger og vedligeholder banen. Du bliver en del af et hold køreplanlæggere, som er ansvarlig for at udarbejde reviderede køreplaner, så du skal være med til at drive vores fælles arbejde. Desuden vil du skulle anvende din viden til at hjælpe kollegaer med planlægning af større projekter og begivenheder, der kræver spærringer. Her vil du kunne komme med ideer og forslag, som kan præge spærringsmønsteret, så vi sammen finder det slutresultat, der giver højest mulig punktlighed for kunderne og en maksimal udnyttelse af jernbanenettet. Du skal derfor evne at have fokus på helhedsbilledet, og du skal trives med at samarbejde med mange mennesker med forskellige faglige baggrunde. Samtidig kræver opgaverne både stor grundighed samt selvstændighed, da det er dig, der skal navigere i at finde den bedste løsning. At udarbejde en køreplan er altid en konkret vurdering af, hvordan lige præcis den udfordring, du sidder med, løses, og der findes ikke en facitliste. Det er vigtigt, at du kan arbejde med de rammer der er, og at du kan argumentere for de beslutninger, du træffer. Mod på transportsektoren og forståelse for optimering Du kan komme fra en række forskellige baggrunde. Måske har du en trafikal baggrund, eller måske har du arbejdet med planlægning, optimering og logistik i en anden relevant sammenhæng. Under alle omstændigheder, er du god til overskue komplekse problemstillinger med mange variable og til at koble dem med hverdagens praktiske udfordringer. Det er væsentligt, at du kan sætte dig i kundens sted, at du trives i samarbejdet med andre, og at du har en grundlæggende struktureret og grundig tilgang til dit arbejde. Efter ansættelse vi du gennemgå et internt uddannelsesforløb, så du lærer både systemer og processer grundigt at kende. Løn og ansættelsesforhold Ansættelsesstedet forventes at flytte til Ringsted ultimo 2020. Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK Stat, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Stillingen er placeret i løngruppe 3, sats 3, Hovedstad Provins. Basislønnen udgør pt. kr. 372.551.00 årligt og kr. 31.045,92 månedligt. Hertil kommer pension. Der kan være mulighed for at forhandle tillæg. Hvis du allerede er tjenestemand, vil du efter konkret vurdering kunne bevare din tjenestemandsansættelse i lønramme 32, med titel som trafikinspektør. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere, så kontakt teamleder Charlotte Kasten Larsen på telefon 61963120. Bemærk venligst, at Charlotte kun kontaktes i perioden 29 7-2 8 grundet ferie. Send din ansøgning og CV hurtigst muligt. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtale løbende. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stilling og følger instruktionerne.Vil du lægge det puslespil, der sikrer den optimale udnyttelse af de danske jernbaner?

Hos Banedanmark skal vi have mange elementer til at gå op i en højere enhed, når vi skal skabe en god køreplan. Der skal både tages hensyn til behovet for at spærre en strækning, fordi der skal udføres arbejde på den, og sikres de bedste vilkår for gods- og passagertrafik. Det sker alt sammen i enheden for Kunder og Kapacitetsplanlægning, hvor du, som køreplanlægger, vil blive en del af holdet, som løbende arbejder med at tilpasse den tildelte kapacitet på Banedanmarks strækninger.

Koordinering, planlægning og opfølgning

Som køreplanlægger kan dagene være meget forskellige afhængigt af, hvilke opgaver der står for døren. Du får til opgave at arbejde med den mulige trafikale afvikling ud fra den plan for spærringer, som dine kollegaer har lagt for hvor i landet, der skal spærres spor, samt omfanget af spærringen. Du vil skulle foretage beregninger af, hvilke begrænsninger det vil give i trafikken, hvis det eksempelvis kun er muligt at benytte ét af to spor. Baseret på beregningerne vil du skulle gå i dialog med jernbanevirksomhederne om, hvem der kan benytte sporene hvornår, og udarbejde den nye og tilpassede køreplan, som sikrer, at der kan afvikles trafik, mens vi bygger og vedligeholder banen.

Du bliver en del af et hold køreplanlæggere, som er ansvarlig for at udarbejde reviderede køreplaner, så du skal være med til at drive vores fælles arbejde. Desuden vil du skulle anvende din viden til at hjælpe kollegaer med planlægning af større projekter og begivenheder, der kræver spærringer. Her vil du kunne komme med ideer og forslag, som kan præge spærringsmønsteret, så vi sammen finder det slutresultat, der giver højest mulig punktlighed for kunderne og en maksimal udnyttelse af jernbanenettet. Du skal derfor evne at have fokus på helhedsbilledet, og du skal trives med at samarbejde med mange mennesker med forskellige faglige baggrunde.

Samtidig kræver opgaverne både stor grundighed samt selvstændighed, da det er dig, der skal navigere i at finde den bedste løsning. At udarbejde en køreplan er altid en konkret vurdering af, hvordan lige præcis den udfordring, du sidder med, løses, og der findes ikke en facitliste. Det er vigtigt, at du kan arbejde med de rammer der er, og at du kan argumentere for de beslutninger, du træffer.

Mod på transportsektoren og forståelse for optimering

Du kan komme fra en række forskellige baggrunde. Måske har du en trafikal baggrund, eller måske har du arbejdet med planlægning, optimering og logistik i en anden relevant sammenhæng.

Under alle omstændigheder, er du god til overskue komplekse problemstillinger med mange variable og til at koble dem med hverdagens praktiske udfordringer.

Det er væsentligt, at du kan sætte dig i kundens sted, at du trives i samarbejdet med andre, og at du har en grundlæggende struktureret og grundig tilgang til dit arbejde.

Efter ansættelse vi du gennemgå et internt uddannelsesforløb, så du lærer både systemer og processer grundigt at kende.

Løn og ansættelsesforhold

Ansættelsesstedet forventes at flytte til Ringsted ultimo 2020.

Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Stillingen er placeret i løngruppe 3, sats 3, Hovedstad/Provins. Basislønnen udgør pt. kr. 372.551.00 årligt og kr. 31.045,92 månedligt. Hertil kommer pension. Der kan være mulighed for at forhandle tillæg.

Hvis du allerede er tjenestemand, vil du efter konkret vurdering kunne bevare din tjenestemandsansættelse i lønramme 32, med titel som trafikinspektør.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt teamleder Charlotte Kasten Larsen på telefon 61963120. Bemærk venligst, at Charlotte kun kontaktes i perioden 29/7-2/8 grundet ferie.

Send din ansøgning og CV hurtigst muligt. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtale løbende.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stilling” og følger instruktionerne.

Banedanmark, Trafiktårn Øst, Carsten Niebuhrs Gade 49København V2019-07-08T00:00:002019-08-04T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Køreplanlægger med flair for koordinering og samarbejde

Banedanmark, Trafiktårn Øst, Carsten Niebuhrs Gade 49

København V
Vil du lægge det puslespil, der sikrer den optimale udnyttelse af de danske jernbaner? Hos Banedanmark skal vi have mange elementer til at gå op i en højere enhed, når vi skal skabe en god køreplan. Der skal både tages hensyn til behovet for at spær...
Indrykket:8. juli 2019
Udløbsdato:4. august 2019