Skarp administrativ leder til myndighedsopgaver
Søfartsstyrelsen søger teamleder til vores afdeling for Sikre Skibe Daglig ledelse og effektiv opgaveløsning Som del af ledelsesteamet varetager du, sammen med de øvrige driftsledere, det daglige ansvar for udvikling, drift og ressource styring. Du indgår i en faglig stærk ledergruppe bestående af 5 driftsledere/overskibsinspektører med reference til afdelingens synschef.
Dit primære ansvar bliver at skabe de rette rammer og vilkår for, at du sammen med dit team på 2-3 medarbejdere kan varetage nedenstående opgaver:
- koordinering af vores bidrag til politikudvikling, ministerbetjening, lovforberedende arbejde, koordination af EU-processer og andre internationale opgaver.
- håndtering af tværgående bestillinger fra andre afdelinger
- screening/faglig vurdering og processtyring af komplekse sager.
- Screene sager for politisk e.l. på anden måde følsomhed
- tilse at vores virke kvalitetsmæssigt lever op til retssikkerheds- og forvaltningskrav og til omverdenens forventninger.
- drive og skabe overblik over interne organisatoriske processer og projekter
- Være vores bindeled til andre afdelinger i Søfartsstyrelsen.
- Koordinere og drive at der leveres overblik og ledelsesrapportering over vores virke, økonomi, ressourcer og produktion.
Du vil i det daglige arbejde tæt op mod afdelingsledelsen, hvorom dine primære ansvarsområder vil være centreret.
Ud over din ledelsesopgave vil du blive involveret i kvalitetssikring af arbejdsprocesser, kompetenceudvikling af medarbejderne og udvikling af vores forvaltning bredt, samt udvikling af målstyringsværktøjer inden for ansvarsområdet så der skabes effektivt ledelsesoverblik og afrapportering gennem BI værktøjer.
Om dig - Lysten og viljen til at indgå i et stærkt lederteam Vi ser gerne, at du har en relevant juridisk uddannelse, eksempelvis som cand. Jur. eller cand.merc.jur. Det er et plus, hvis du tidligere har arbejdet med ledelse – men vi ser også gerne en ansøgning fra dig, hvis du går med overvejelser om næste step og har lysten og viljen til at varetage rollen som teamleder.
Det er en klar fordel, hvis du har erfaring med forvaltning fra en lignende stilling i offentlig regi. Herunder særligt med kendskab til politikudvikling, ministerbetjening, lovforberedende arbejde, koordination af EU-processer og andre internationale opgaver – gerne på det maritime område.
Du har en naturlig personlig autoritet, som gør at du kan prioritere og træffe beslutninger, så den samlede opgaveportefølje løses effektivt. Du er handlekraftig og tydelig i din kommunikation, og din ledelsesstil spreder positiv energi og er understøttende, delegerende og anerkendende.
Om os Afdelingen for Sikre Skibe har ca. 60 medarbejdere, hvoraf ca. halvdelen er placeret i Korsør, mens de øvrige arbejder på 6 lokale synskontorer fordelt i resten af landet og i Grønland.
I afdelingen forvalter vi myndighedsansvaret for sikkerhed, sundhed og arbejdsmiljø i danske skibe og fører kontrol med udenlandske skibe, der anløber dansk havn. Vi står for det overordnede tilsyn og i betydeligt omfang også for certificering af passagerskibe, mindre last- og specialfartøjer samt fiskeskibe.
Derudover bidrager vi til politikudvikling, ministerbetjening, lovforberedende arbejde, koordination af EU-processer og andre internationale opgaver.
Søfartsstyrelsen er en central aktør for vækst og udvikling af de maritime erhverv i Danmark og for et højt niveau af sikkerhed til søs. Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag med fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv.
Du vil få gode kollegaer i et engageret arbejdsmiljø, som både fagligt og socialt vil bidrage til, at du får det bedste fundament for at løse dine opgaver.
Du kan læse mere om os på
www.sfs.dk Ansættelsen Der er tale om 1 fuldtidsstilling med tiltrædelse til februar 2023. Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem finansministeriet og AC.
Søg stillingen via knappen til højre eller via vores hjemmeside sfsjob.dk
Din ansøgning, cv samt eksamensbeviser skal være modtaget
senest 5. december 2023 kl. 12.00. Vi forventer at afholde samtaler i uge 49 og 50.
Kontakt Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte synschef Martin John på telefon 72 19 60 68. For information om ansættelsesvilkår og rekrutteringsprocessen kan du kontakte rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på tlf. 91 33 70 61.
I Søfartsstyrelsen tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk