Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Skarp Budgetkonsulent søges til Økonomiafdelingen

Vil du være med til at styre et budget på ca. 3 mia. kr. og sætte dit præg på økonomistyringen i Varde Kommune, så er du måske vores nye medarbejder i Analyse og Økonomistyring. Vi søger en Økonomikonsulent med ansættelse 1. april 2018 eller snarest herefter, da en af vores nøglemedarbejdere har valgt at gå på pension.

Afdelingen Analyse og Økonomistyring har ansvaret for:

   • At tilrettelægge og koordinere den politiske budgetproces,
   • Den overordnede udvikling af kommunens fælles digitale ledelsesinformation
   • At udvikle og understøtte den overordnede økonomistyring i Varde kommune.  


Arbejdsopgaverne spænder vidt og du vil blive involveret i forskelligartede opgaver, som enten varetages selvstændigt eller i et samarbejde med kollegaer.
Opgaverne omfatter blandt andet:
 

   • Koordinering af budgetprocessen og udarbejdelse af materialer til politisk stillingtagen
   • Kvalificering af budgetsager
   • Udvikling af budgetbemærkninger i samarbejde med økonomikonsulenterne
   • Udarbejdelse af økonomiske analyser
   • Medvirke til udvikling af vores digitale ledelsesinformationssystem (KMD Opus Lis)
   • Udvikling af kommunens økonomistyring herunder kobling af aktivitet og økonomi
   • Betjening af Direktion og politikere herunder udarbejdelse af notater og sagsfremstillinger
   • Beregninger og konsekvensvurderinger af diverse tiltag
   • Udvikling af modeller til effekt- og produktivitetsmålinger
   • Ad-hoc analyser, projektarbejder og projektledelse


ØKONOMIAFDELINGEN I VARDE KOMMUNE
Økonomiafdelingen i Varde Kommune varetager en bred vifte af opgaver – både i forhold til det administrative og i forhold til det politiske niveau. Der er ansat ca. 35 medarbejdere fordelt på tre afdelinger. Du bliver en del af Analyse og Økonomistyring, som består af fem medarbejdere, som alle har et tæt samarbejde med økonomichefen, den øvrige del af økonomiafdelingen og kommunens forvaltninger og institutioner.
Du bliver en del af en organisation, hvor tonen er uformel, og hvor kollegerne er fagligt velfunderede og engagerede, og optagede af at udvikle arbejdsgange og opgaver.  


ØNSKER TIL DIN PERSONLIGE OG FAGLIGE PROFIL

   • Du er imødekommende og god til at skabe relationer  
   • Gerne erfaring fra en økonomiafdeling eller forvaltning
   • Du har gode analyseevner og kan gennemskue og videreformidle komplekse problemstillinger
   • Du har måske en samfundsvidenskabelig baggrund (cand.scient.pol, -.adm, -.oecon) eller anden relevant uddannelse
   • Du har måske kendskab til kvalitets- og effektstyring, økonomisystemer eller digital ledelsesinformation
   • Du har gode kommunikationsevner - mundtligt og skriftligt
   • Du viser initiativ og er i stand til at tage selvstændigt ansvar for opgaveløsningen
   • Du arbejder resultatorienteret, målrettet og struktureret


Du bliver ansat på gældende overenskomstvilkår. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Analyse og Økonomistyring Maiken Schmiegelow på telefon 79947220 alternativt mobil 22659525.

Ansøgning og CV skal fremsendes senest mandag den 19. februar 2018 kl. 12.00. Samtaler vil blive afholdt den 21. februar på Rådhuset, Bytoften 2, 6800 Varde.
Varde Kommune ønsker at fremme ligestilling og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk oprindelse.
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329751443Phoenix-89cb9eae12018-01-31T19:30:09.827Skarp Budgetkonsulent søges til ØkonomiafdelingenVil du være med til at styre et budget på ca. 3 mia. kr. og sætte dit præg på økonomistyringen i Varde Kommune, så er du måske vores nye medarbejder i Analyse og Økonomistyring. Vi søger en Økonomikonsulent med ansættelse 1. april 2018 eller snarest herefter, da en af vores nøglemedarbejdere har valgt at gå på pension.

Afdelingen Analyse og Økonomistyring har ansvaret for:

   • At tilrettelægge og koordinere den politiske budgetproces,
   • Den overordnede udvikling af kommunens fælles digitale ledelsesinformation
   • At udvikle og understøtte den overordnede økonomistyring i Varde kommune.  


Arbejdsopgaverne spænder vidt og du vil blive involveret i forskelligartede opgaver, som enten varetages selvstændigt eller i et samarbejde med kollegaer.
Opgaverne omfatter blandt andet:
 

   • Koordinering af budgetprocessen og udarbejdelse af materialer til politisk stillingtagen
   • Kvalificering af budgetsager
   • Udvikling af budgetbemærkninger i samarbejde med økonomikonsulenterne
   • Udarbejdelse af økonomiske analyser
   • Medvirke til udvikling af vores digitale ledelsesinformationssystem (KMD Opus Lis)
   • Udvikling af kommunens økonomistyring herunder kobling af aktivitet og økonomi
   • Betjening af Direktion og politikere herunder udarbejdelse af notater og sagsfremstillinger
   • Beregninger og konsekvensvurderinger af diverse tiltag
   • Udvikling af modeller til effekt- og produktivitetsmålinger
   • Ad-hoc analyser, projektarbejder og projektledelse


ØKONOMIAFDELINGEN I VARDE KOMMUNE
Økonomiafdelingen i Varde Kommune varetager en bred vifte af opgaver – både i forhold til det administrative og i forhold til det politiske niveau. Der er ansat ca. 35 medarbejdere fordelt på tre afdelinger. Du bliver en del af Analyse og Økonomistyring, som består af fem medarbejdere, som alle har et tæt samarbejde med økonomichefen, den øvrige del af økonomiafdelingen og kommunens forvaltninger og institutioner.
Du bliver en del af en organisation, hvor tonen er uformel, og hvor kollegerne er fagligt velfunderede og engagerede, og optagede af at udvikle arbejdsgange og opgaver.  


ØNSKER TIL DIN PERSONLIGE OG FAGLIGE PROFIL

   • Du er imødekommende og god til at skabe relationer  
   • Gerne erfaring fra en økonomiafdeling eller forvaltning
   • Du har gode analyseevner og kan gennemskue og videreformidle komplekse problemstillinger
   • Du har måske en samfundsvidenskabelig baggrund (cand.scient.pol, -.adm, -.oecon) eller anden relevant uddannelse
   • Du har måske kendskab til kvalitets- og effektstyring, økonomisystemer eller digital ledelsesinformation
   • Du har gode kommunikationsevner - mundtligt og skriftligt
   • Du viser initiativ og er i stand til at tage selvstændigt ansvar for opgaveløsningen
   • Du arbejder resultatorienteret, målrettet og struktureret


Du bliver ansat på gældende overenskomstvilkår. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Analyse og Økonomistyring Maiken Schmiegelow på telefon 79947220 alternativt mobil 22659525.

Ansøgning og CV skal fremsendes senest mandag den 19. februar 2018 kl. 12.00. Samtaler vil blive afholdt den 21. februar på Rådhuset, Bytoften 2, 6800 Varde.
Varde Kommune ønsker at fremme ligestilling og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk oprindelse.
 
 
2018-02-19T14:07:23.570 Vil du være med til at styre et budget på ca. 3 mia. kr. og sætte dit præg på økonomistyringen i Varde Kommune, så er du måske vores nye medarbejder i Analyse og Økonomistyring. Vi søger en Økonomikonsulent med ansættelse 1. april 2018 eller snarest herefter, da en af vores nøglemedarbejdere har valgt at gå på pension. Afdelingen Analyse og Økonomistyring har ansvaret for: At tilrettelægge og koordinere den politiske budgetproces, Den overordnede udvikling af kommunens fælles digitale ledelsesinformation At udvikle og understøtte den overordnede økonomistyring i Varde kommune. Arbejdsopgaverne spænder vidt og du vil blive involveret i forskelligartede opgaver, som enten varetages selvstændigt eller i et samarbejde med kollegaer. Opgaverne omfatter blandt andet: Koordinering af budgetprocessen og udarbejdelse af materialer til politisk stillingtagen Kvalificering af budgetsager Udvikling af budgetbemærkninger i samarbejde med økonomikonsulenterne Udarbejdelse af økonomiske analyser Medvirke til udvikling af vores digitale ledelsesinformationssystem (KMD Opus Lis) Udvikling af kommunens økonomistyring herunder kobling af aktivitet og økonomi Betjening af Direktion og politikere herunder udarbejdelse af notater og sagsfremstillinger Beregninger og konsekvensvurderinger af diverse tiltag Udvikling af modeller til effekt- og produktivitetsmålinger Ad-hoc analyser, projektarbejder og projektledelse ØKONOMIAFDELINGEN I VARDE KOMMUNE Økonomiafdelingen i Varde Kommune varetager en bred vifte af opgaver både i forhold til det administrative og i forhold til det politiske niveau. Der er ansat ca. 35 medarbejdere fordelt på tre afdelinger. Du bliver en del af Analyse og Økonomistyring, som består af fem medarbejdere, som alle har et tæt samarbejde med økonomichefen, den øvrige del af økonomiafdelingen og kommunens forvaltninger og institutioner. Du bliver en del af en organisation, hvor tonen er uformel, og hvor kollegerne er fagligt velfunderede og engagerede, og optagede af at udvikle arbejdsgange og opgaver. ØNSKER TIL DIN PERSONLIGE OG FAGLIGE PROFIL Du er imødekommende og god til at skabe relationer Gerne erfaring fra en økonomiafdeling eller forvaltning Du har gode analyseevner og kan gennemskue og videreformidle komplekse problemstillinger Du har måske en samfundsvidenskabelig baggrund (cand.scient.pol, -.adm, -.oecon) eller anden relevant uddannelse Du har måske kendskab til kvalitets- og effektstyring, økonomisystemer eller digital ledelsesinformation Du har gode kommunikationsevner - mundtligt og skriftligt Du viser initiativ og er i stand til at tage selvstændigt ansvar for opgaveløsningen Du arbejder resultatorienteret, målrettet og struktureret Du bliver ansat på gældende overenskomstvilkår. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Analyse og Økonomistyring Maiken Schmiegelow på telefon 79947220 alternativt mobil 22659525. Ansøgning og CV skal fremsendes senest mandag den 19. februar 2018 kl. 12.00. Samtaler vil blive afholdt den 21. februar på Rådhuset, Bytoften 2, 6800 Varde. Varde Kommune ønsker at fremme ligestilling og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk oprindelse.11Jobnet89cb9eae100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-19T00:00:000010https://varde.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=e2aec280-c78a-4bf7-bef8-39acc6763a740EuropaDanmarkEuropaDanmarkJyllandVestjyllandVarde3094787Varde Kommune11Bytoften 26800VardeDKDanmark0
DKDanmarkAdvertiser
8Fuldtid46Permanent516368JobNet47491491000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=89cb9eaehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=89cb9eaehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=89cb9eae&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=89cb9eae&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale341907Budgetkonsulent3Økonomi352656704importimport_89cb9eaeAdvertiserAdvertiserda-DK